Food corner

Reactiescore
112
Appel Blondies met glazuur.

Ingredienten

Blondies

  • 180 gram gezouten roomboter
  • 150 gram appel boter of als vervanging appelmoes met kaneel
  • 330 gram lichte basterdsuiker
  • 2 eieren
  • 1 eetlepel vanilla extract
  • 280 gram bloem
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 2 theelepels kaneel
  • 1/4 theelepel nootmuskaat
  • 1/2 theelepel zout
  • 2 Elstar appels, geschild en in blokjes gesneden

Maple kaneel boter glazuur
  • 3 eetlepels gezouten boter
  • 3 eetlepels ahornsiroop
  • 150 g poedersuiker
  • 1/2 theelepel kaneel
  • 1 snufje grof zeezout


    Verwarm de oven voor op 175 graden. Leg in een ovenschaal van ongeveer 22x30 cm bakpapier.
    Zet een middelgrote pan op middelhoog vuur en voeg de boter toe. Laat de boter ongeveer 2-3 minuten bruinen tot hij geroosterd ruikt en roer vaak. Haal de pan van het vuur en roer de appelboter en 1 kopje bruine suiker erdoor laat het vervolgens 5 minuten afkoelen. Klop de eieren en vanille erdoor. Voeg dan de bloem, bakpoeder, 1 theelepel kaneel, nootmuskaat en zout toe en meng tot alles tot het goed gemengd is. Spreid het deeg uit in de ovenschaal.

    Gooi de appels in een kom samen met een 1/2 kop bruine suiker en 1 theelepel kaneel. Verdeel de appels gelijkmatig over het deeg. Zet de ovenschaal in de oven en bak 25-30 minuten totdat het in het midden niet langer plakkerig is. Haal het uit de oven en laat het afkoelen.

    Maak ondertussen het glazuur. Voeg de boter toe aan een kleine pan op middelhoog vuur. Laat de boter lichtbruin kleuren tot hij geroosterd ruikt, ongeveer 2-3 minuten. Haal van het vuur en meng de ahornsiroop, poedersuiker, kaneel en een snufje zout erdoor. Druppel het glazuur over het baksel. Laat 5 minuten intrekken, snijd in repen en voila!
    Appelboter prep
    273616926_406665507895595_5786473308507150399_n.jpg
    273244582_313010820881558_7584357680449805503_n.jpg
 
Reactiescore
228
op een green egg kan je dat ook makkelijk bereiden en daar kun je nog meer dingen mee dan enkel pidza
klopt robsken maar die green eggs zijn pokke duur
 
Reactiescore
746
Appel Blondies met glazuur.

Ingredienten

Blondies

  • 180 gram gezouten roomboter
  • 150 gram appel boter of als vervanging appelmoes met kaneel
  • 330 gram lichte basterdsuiker
  • 2 eieren
  • 1 eetlepel vanilla extract
  • 280 gram bloem
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 2 theelepels kaneel
  • 1/4 theelepel nootmuskaat
  • 1/2 theelepel zout
  • 2 Elstar appels, geschild en in blokjes gesneden

Maple kaneel boter glazuur
  • 3 eetlepels gezouten boter
  • 3 eetlepels ahornsiroop
  • 150 g poedersuiker
  • 1/2 theelepel kaneel
  • 1 snufje grof zeezout


    Verwarm de oven voor op 175 graden. Leg in een ovenschaal van ongeveer 22x30 cm bakpapier.
    Zet een middelgrote pan op middelhoog vuur en voeg de boter toe. Laat de boter ongeveer 2-3 minuten bruinen tot hij geroosterd ruikt en roer vaak. Haal de pan van het vuur en roer de appelboter en 1 kopje bruine suiker erdoor laat het vervolgens 5 minuten afkoelen. Klop de eieren en vanille erdoor. Voeg dan de bloem, bakpoeder, 1 theelepel kaneel, nootmuskaat en zout toe en meng tot alles tot het goed gemengd is. Spreid het deeg uit in de ovenschaal.

    Gooi de appels in een kom samen met een 1/2 kop bruine suiker en 1 theelepel kaneel. Verdeel de appels gelijkmatig over het deeg. Zet de ovenschaal in de oven en bak 25-30 minuten totdat het in het midden niet langer plakkerig is. Haal het uit de oven en laat het afkoelen.

    Maak ondertussen het glazuur. Voeg de boter toe aan een kleine pan op middelhoog vuur. Laat de boter lichtbruin kleuren tot hij geroosterd ruikt, ongeveer 2-3 minuten. Haal van het vuur en meng de ahornsiroop, poedersuiker, kaneel en een snufje zout erdoor. Druppel het glazuur over het baksel. Laat 5 minuten intrekken, snijd in repen en voila!


Oooeh dit ziet er lekker uit! Even bookmarked voor eens uit te proberen :D
 
Reactiescore
941
Appel Blondies met glazuur.

Ingredienten

Blondies

  • 180 gram gezouten roomboter
  • 150 gram appel boter of als vervanging appelmoes met kaneel
  • 330 gram lichte basterdsuiker
  • 2 eieren
  • 1 eetlepel vanilla extract
  • 280 gram bloem
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 2 theelepels kaneel
  • 1/4 theelepel nootmuskaat
  • 1/2 theelepel zout
  • 2 Elstar appels, geschild en in blokjes gesneden

Maple kaneel boter glazuur
  • 3 eetlepels gezouten boter
  • 3 eetlepels ahornsiroop
  • 150 g poedersuiker
  • 1/2 theelepel kaneel
  • 1 snufje grof zeezout


    Verwarm de oven voor op 175 graden. Leg in een ovenschaal van ongeveer 22x30 cm bakpapier.
    Zet een middelgrote pan op middelhoog vuur en voeg de boter toe. Laat de boter ongeveer 2-3 minuten bruinen tot hij geroosterd ruikt en roer vaak. Haal de pan van het vuur en roer de appelboter en 1 kopje bruine suiker erdoor laat het vervolgens 5 minuten afkoelen. Klop de eieren en vanille erdoor. Voeg dan de bloem, bakpoeder, 1 theelepel kaneel, nootmuskaat en zout toe en meng tot alles tot het goed gemengd is. Spreid het deeg uit in de ovenschaal.

    Gooi de appels in een kom samen met een 1/2 kop bruine suiker en 1 theelepel kaneel. Verdeel de appels gelijkmatig over het deeg. Zet de ovenschaal in de oven en bak 25-30 minuten totdat het in het midden niet langer plakkerig is. Haal het uit de oven en laat het afkoelen.

    Maak ondertussen het glazuur. Voeg de boter toe aan een kleine pan op middelhoog vuur. Laat de boter lichtbruin kleuren tot hij geroosterd ruikt, ongeveer 2-3 minuten. Haal van het vuur en meng de ahornsiroop, poedersuiker, kaneel en een snufje zout erdoor. Druppel het glazuur over het baksel. Laat 5 minuten intrekken, snijd in repen en voila!

lijkt mij vies
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
ik moet eerlijk zijn al die recepten boeien me geen hol

als je dan toch een recept toont doe het van iets dat je net hebt gemaakt met fotooke bij
 
Reactiescore
1.699
ik moet eerlijk zijn al die recepten boeien me geen hol

als je dan toch een recept toont doe het van iets dat je net hebt gemaakt met fotooke bij
Over 5 minuten kan ik je een foto sturen van iets dat ik dan met gemaakt heb. Het recept is een durum.
 
Reactiescore
112
ik moet eerlijk zijn al die recepten boeien me geen hol

als je dan toch een recept toont doe het van iets dat je net hebt gemaakt met fotooke bij

Dan blijf je toch uit dit topic. Dit soort opmerkingen, zo onnodig (misschien tijd voor een topiqueske uitingsvormen van online geweld)

Want de recepten die ik post zijn gemaakt en gefotografeerd zoals die blondies die ik dus net gemaakt en een fotooke bijgedaan.
Het is niet als mensen er iets leuk van proberen te maken dat er meteen azijn gepist moet worden toch?
 
Reactiescore
1.449
Appel Blondies met glazuur.

Ingredienten

Blondies

  • 180 gram gezouten roomboter
  • 150 gram appel boter of als vervanging appelmoes met kaneel
  • 330 gram lichte basterdsuiker
  • 2 eieren
  • 1 eetlepel vanilla extract
  • 280 gram bloem
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 2 theelepels kaneel
  • 1/4 theelepel nootmuskaat
  • 1/2 theelepel zout
  • 2 Elstar appels, geschild en in blokjes gesneden

Maple kaneel boter glazuur
  • 3 eetlepels gezouten boter
  • 3 eetlepels ahornsiroop
  • 150 g poedersuiker
  • 1/2 theelepel kaneel
  • 1 snufje grof zeezout


    Verwarm de oven voor op 175 graden. Leg in een ovenschaal van ongeveer 22x30 cm bakpapier.
    Zet een middelgrote pan op middelhoog vuur en voeg de boter toe. Laat de boter ongeveer 2-3 minuten bruinen tot hij geroosterd ruikt en roer vaak. Haal de pan van het vuur en roer de appelboter en 1 kopje bruine suiker erdoor laat het vervolgens 5 minuten afkoelen. Klop de eieren en vanille erdoor. Voeg dan de bloem, bakpoeder, 1 theelepel kaneel, nootmuskaat en zout toe en meng tot alles tot het goed gemengd is. Spreid het deeg uit in de ovenschaal.

    Gooi de appels in een kom samen met een 1/2 kop bruine suiker en 1 theelepel kaneel. Verdeel de appels gelijkmatig over het deeg. Zet de ovenschaal in de oven en bak 25-30 minuten totdat het in het midden niet langer plakkerig is. Haal het uit de oven en laat het afkoelen.

    Maak ondertussen het glazuur. Voeg de boter toe aan een kleine pan op middelhoog vuur. Laat de boter lichtbruin kleuren tot hij geroosterd ruikt, ongeveer 2-3 minuten. Haal van het vuur en meng de ahornsiroop, poedersuiker, kaneel en een snufje zout erdoor. Druppel het glazuur over het baksel. Laat 5 minuten intrekken, snijd in repen en voila!
Ziet er lekker uit, kunnen ze ook per post verzonden worden?
 
Reactiescore
17
Mee eens,

Het is een food topic waarbij je kunt laten weten wat je van een betreffend gerecht of recept vind, een recept kunt delen of foto’s delen van iets wat je gemaakt hebt.

De noodzaak om iemand af te kraken op datgene wat hij of zei graag doen is niet passend in dit topic ,

Graag zien we mooie gerechten langs komen die inspireren en degene die dit willen volgen omtrent de relatie tot voedsel.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
dit is geen kookboek, het is een topic rond voedsel
 
Reactiescore
17
ik moet eerlijk zijn al die recepten boeien me geen hol

als je dan toch een recept toont doe het van iets dat je net hebt gemaakt met fotooke bij
Het posten van recepten zet aan tot het maken van deze recepten en daaruit volgend zullen er vast foto’s van gemaakt worden,

Als we alleen de foto’s doen dan vraag jij je straks af hoe we dat gemaakt hebben, daar is het recept voor..

De volgorde in deze is niet relevant

Geniet er gewoon van, zoals eten bedoeld is
 
Reactiescore
746
Klassieke Quiche Lorraine op Poo's Wijze

Ik maak tegenwoordig vaak een Quiche Lorraine (want wie houdt er nu niet van een lekkere Quiche?!) met stukjes kip ipv spek (of gecombineerd) en dat werkt verbazingswekkend goed (naar mijn mening toch :D )

Benodigdheden (4 pers):
x) Een vel bladerdeeg. Ik gebruik het bladerdeeg uit de Albert Heijn, maar je kan deze natuurlijk ook zelf maken
x) 150g spekblokjes & 150g aan kipfilet
x) een bakvorm (taartvorm)
x) 4 eieren
x) 200ml volle melk of 200ml room (ik zelf gebruik 120ml ongeveer volle melk en vul dan op met room, maar dat is naar eigen smaak!)
x) zout
x) nootmuskaat
x) 1 stengel prei
x) 200gr geraspte gruyère (emmental werkt ook maar gruyère geeft een betere smaak)
x) 1 ui
x) boter
x) peper
x) veel goesting!

Bereiding:
1) Verwarm je oven alvast voor op 180°
2) Was je prei goed af en snijd deze in hele kleine stukjes. Doe hetzelfde met de UI. Nadat je dit hebt gedaan 'fruit' je deze met wat boter in een pot. Zodra de ui het typische goudgele kleurtje heeft kan je het vuurafzetten en de inhoud gewoon laten afkoelen. Let op: zet het vuur niet te hoog om te fruiten want dan karameliseert je ui en plakt je pot! Goed roeren is de boodschap!
3) Bak het spek bruin in een pan. Schep deze dan uit zodra dit gedaan is op een keukenpapier zodat je de quiche niet te vettig laat
4) Snijd je kipfilet in hele kleine stukjes, ter grootte van de spekblokjes, en bak deze dan ook lichtbruin in de pan. Pro tip: gebruik het vet van de spekblokjes (die nog in de pan) om de kip te bakken. Zo bespaar je wat boter en het geeft een dubbel goede smaak!
5) Meng de eieren met de room en de melk. Zorg dat de eidooiers goed gebroken zijn.
6) Voeg peper, zout en nootmuskaat toe. Jij beslist zelf hoeveel naargelang je eigen smaak! (ik houd van heel veel nootmuskaat hierbij)
7) Voeg de geraspte gruyère toe terwijl je roert
8) Rol je bladerdeeg uit over de bakvorm (die je eerst wat insmeert met wat gesmolten boter, of alweer het resterende vet. Pro-tip: maak wat gaatjes met een vork in de bodem!
9) Verdeel de spekblokjes, gemengd met de kip, over de bodem. Als je, zoals mij, gezinsleden hebt die niet echt van spek houden kan je de kip en spek apart houden en elks een helft van de quiche laten innemen.
10) Leg de ui en prei hierover. Verdeel goed en druk wat naar beneden zodat het mooi over het spek komt te liggen
11) Schenk het mengsel van eieren, room, melk en kaas hierover en verdeel goed, zodat je niet in enkel het midden wat kaas hebt.

Als je hiermee klaar bent, leg je quiche dan maar in je voorverwarmde oven en laat hem daar maar 25-30 minuten staan. Nog een pro-tip: als je oven deze mogelijkheidheeft, is de boven-grill een goede manier om een heerlijk kaaskorstje bovenaan te krijgen (doe dit in de laatste 5 minuten)!
De quiche is klaar wanneer de bodem lichtbruin is en de bovenlaag mooi gestold is.

Smullen maar!

En zoals @Rob. vraagt, een fotootje van het eindresultaat:

DQMm2oj.jpg

dPjXjcT.jpg
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
17
Lekker buffel mozzarella met verse basilicum en gekruide tomaat met beetje olijfolie
 

Bijlagen

  • 171E3035-E243-4997-B3CF-4940AAC4BF32.jpeg
    171E3035-E243-4997-B3CF-4940AAC4BF32.jpeg
    449,7 KB · Weergaven: 3
Reactiescore
17
Salade van verse zuurkool met pijnboompitten en zonnebloem pitten, lente ui, hennepzaad en rozijnen met scheutje olijfolie en maple sirup
 

Bijlagen

  • 5EAE5F38-F553-4A69-A6E2-0E5D99D67C90.jpeg
    5EAE5F38-F553-4A69-A6E2-0E5D99D67C90.jpeg
    377,6 KB · Weergaven: 3
Reactiescore
17
Snij de tomaat in dunne plakjes, peper en zout erop dan de buffel mozzarella in plakjes hier boven op leggen, verse basilicum snijden en aftoppen met olijfolie
 
Reactiescore
17
Lekkere risotto van de bouillon van gisteren met kip uit de oven en witlof


Soepje van bouillon met courgette en banaan sjalotjes
 

Bijlagen

  • 25348D1D-1F65-4A89-8965-6A72170CFC4C.jpeg
    25348D1D-1F65-4A89-8965-6A72170CFC4C.jpeg
    406,6 KB · Weergaven: 3
  • 76206804-58DF-4DD9-BE8A-E32313977E2A.jpeg
    76206804-58DF-4DD9-BE8A-E32313977E2A.jpeg
    282,8 KB · Weergaven: 3
Bovenaan