Firm vs Mono

DeletedUser69389

Guest
Aangezien jullie een BG hebben kun je die klappen die al ''maandenlang'' aan de gang zijn met gemak tegen houden en counteren. Maandenlang is maar hoe je het oppakt. In deze fase kun je met een goede BG/NAP of whatever flink wat aanrichten. Als jullie daar dan niet voor kiezen, is dat je eigen fout.

Co's regelen ja dat is een job opzich, maarja dat moet iedereen dan doen. En je kan wel bepaalde eisen gaan stellen aan co's die je wilt hebben, maar als deze er niet zijn moet je water bij de wijn doen of eventueel nieuwe spelers zelf opleiden. Indien je dit niet doet, moet je ook niet aankomen met inactieve accounts etc. Als je bijv 2 spelers op 1 acc hebt en die pakken er een onervaren co bij, die ze opleiden met 2 man dan is dat zo gepiept indien je er tijd insteekt. Maar de huidige spelers van nu hebben daar geen zin in en willen dat de co's met ervaring(en) komen aanwaaien.

Een Oussama bijv (ken ik ook) is een niet ervaren speler. Indien je genoeg tijd en energie in hem steekt, kan die zo mee spelen (Als die zic hwat volwassener gedraagt) Waar een wil is, is een weg!

Inderdaad kijk naar mij, ik ben ook een noob die wordt getraind door Nick. Nick is de Ash Ketchum van TW.:cool:
 

DeletedUser27267

Guest
Een Oussama bijv (ken ik ook) is een niet ervaren speler. Indien je genoeg tijd en energie in hem steekt, kan die zo mee spelen (Als die zic hwat volwassener gedraagt) Waar een wil is, is een weg!

Dat zie je verkeerd. Hoeveel tijd en energy je ook in ouss stopt, er komt niks productiefs uit. Als je vraagt of ie wilt farmen dan is hij altijd naar de kapper. En kan die vervolgens wel spammen in whatsapp. Maar ik denk en hoop vooral dat ouss indd een uitzondering is
 

DeletedUser74404

Guest
Ho, die kappersmoes was vandaag alleen, en ik ben gewoon speciaal.
 

DeletedUser75413

Guest
Dat zie je verkeerd. Hoeveel tijd en energy je ook in ouss stopt, er komt niks productiefs uit. Als je vraagt of ie wilt farmen dan is hij altijd naar de kapper. En kan die vervolgens wel spammen in whatsapp. Maar ik denk en hoop vooral dat ouss indd een uitzondering is

Ja oke uitzonderingen daargelaten dan :p Maar over het algemeen kun je spelers best wel goed en snel opleiden

Nee geen nieuwe haarstyle xD. Maar wel een heel stuk korter en wat netter :D

Hij is Freshh;)
 

DeletedUser

Guest
TasmanianDevil zei:
Je geeft aan dat je al maandenlang klappen op vangt van Mono? De wereld is pas +/- 5 maanden oud?
Dus echte serieuze klappen zal wel mee vallen.. Als je een BG hebt die jullie niet steunt in tijden dat je het nodig hebt, wat heb je dan aan een BG? Dan kun je net zo goed de BG ook verbreken, want je hebt er niks aan.

Jullie zuidelijke cluster bestond uit spelers die niks van zich lieten horen, waarom heb je dan geen nieuwe co's of team gezocht voor de desbtreffende account(s)? Dan hadden jullie minder Vv's gehad..
Als.... Als mijn tante een snor had gehad was het m'n oom geweest... Makkelijk oordelen als je aan de rand van de wereld ligt... Voor jou is deze wereld idd misschien pas een paar maandjes oud, maar wij zijn al even bezig en hebben, terwijl jij bezig was dorpjes te edelen van 1k - 2k, structureel honderden tot duizenden incomings voorbij zien komen.
Als je denkt dat je ff van een BG bakken def weg kan halen en sterspelers voor het oprapen liggen, dan zou ik vooral lekker doorgaan met halfbakken spelers edelen en verder even vakkundig je mond houden ;-)
 

DeletedUser69389

Guest
Als.... Als mijn tante een snor had gehad was het m'n oom geweest... Makkelijk oordelen als je aan de rand van de wereld ligt... Voor jou is deze wereld idd misschien pas een paar maandjes oud, maar wij zijn al even bezig en hebben, terwijl jij bezig was dorpjes te edelen van 1k - 2k, structureel honderden tot duizenden incomings voorbij zien komen.
Als je denkt dat je ff van een BG bakken def weg kan halen en sterspelers voor het oprapen liggen, dan zou ik vooral lekker doorgaan met halfbakken spelers edelen en verder even vakkundig je mond houden ;-)

Sterspelers zijn inderdaad gewoon makkelijk binnen te halen, maar dan moet je als stam een duidelijke en gedegen visie aandragen. Want hoe komt het dat Fide en in mindere mate Deluxe dat wel kan?
 

DeletedUser71249

Guest
Sterspelers zijn inderdaad gewoon makkelijk binnen te halen, maar dan moet je als stam een duidelijke en gedegen visie aandragen. Want hoe komt het dat Fide en in mindere mate Deluxe dat wel kan?

Omdat wij die gekke sofa hebben klaar staan voor nieuwe leden :D
 
Reactiescore
3.540
Sterspelers zijn inderdaad gewoon makkelijk binnen te halen, maar dan moet je als stam een duidelijke en gedegen visie aandragen. Want hoe komt het dat Fide en in mindere mate Deluxe dat wel kan?

Laatste tijd worden er meer Deluxe dan Mono (of wat we op dit moment dan ook mogen heten) weggespeeld :)
 

DeletedUser69389

Guest
Laatste tijd worden er meer Deluxe dan Mono (of wat we op dit moment dan ook mogen heten) weggespeeld :)

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden:
image.php


Zijde 1:
Stammen: Fide
Zijde 2:
Spelers: OldSkoel

Timeframe: 31/08/2016 00:00:00tot09/09/2016 23:00:21

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 73
Kant 2: 21
Verschil: 52

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 706,888
Kant 2: 213,381
Verschil: 493,507

chart
 
Reactiescore
656
Laatste tijd worden er meer Deluxe dan Mono (of wat we op dit moment dan ook mogen heten) weggespeeld :)

Ik snap nu wel waarom Season / Mono / ?????? zoveel dorpen verliest.
Niemand ziet het!
Ik zou ff jullie overnamegeschiedenis checken grote vriend, want staat een hoop rood tussen <3
 

DeletedUser7072

Guest
Ik weet niet of dit het juiste topic is, en heb ook niet alles gelezen van de afgelopen dagen, maar om nog even in te gaan op de "fusie" tussen sommige Risk leden en Mono. Hier kan ik eigenlijk kort in zijn. Het gros van deze wereld weet niet wat er speelde in Risk en dus is het makkelijk oordelen en roepen dat mensen genaaid worden.


Risk had door het wegvallen van diverse spelers als LadyMorgana, Peter01 en later McCaramac een gespleten cluster gekregen, t.w. een noordelijk en zuidelijk deel. Goed te weten dat veel weggevallen accounts na 1 wave de handdoek in de ring gooiden en de vv dumpten. Voor de oplettenden had ik binnen onze stam de bijnaam vv kampioen, omdat ik vrijwel structureel 4-5 vv's draaide binnen de stam. Allemaal front accounts...

Risk had gewoonweg geen toekomst meer. We lagen al maandenlang klappen te vangen van Mono, terwijl de rim stammen, nota bene onze BG's, nog helemaal niks te verduren hadden en nog weinig hulp boden aan ons (no offence).


Ons zuidelijke cluster bestond uit spelers die zich niet tot nauwelijks lieten horen op het forum, skype, etc. En ook daar werden we geconfronteerd met verliezen, waarna we vv’s gedumpt kregen zonder dat e rook maar iets was getagd. Ik noem Fastmind, ik noem, Team Ganja, ik noem WhiteWolf. Op een gegeven moment is dan de koek op.

Er waren daarom al lange tijd plannen om met het noordelijke cluster ons te gaan afscheiden, echter bleef dit uit om 1 reden: holsappeltje.

Zelden zo een prettige stamspeler en vechter meegemaakt. Maar het vervelende is dat hij gewoon (te) ver van de rest van de actieve leden lag en omgeven lag door inactieve spelers die aan het verliezen waren. Ik heb dit eerder met hem besproken, waarop hij aangaf dat hij al langer had gepolst bij andere stammen en uiteindelijk zijn eigen weg wel zou kiezen. We hebben ons uiterste best gedaan om hem mee te laten gaan naar Mono maar hij wilde niet. Dat respecteren wij maar toegegeven het voelt inderdaad niet lekker.


Ons noordelijke cluster daarentegen was stabiel en daar behaalden we ook nog wel winsten op Mono. Dan kun je zeggen, ga daar dan mee door, maar dat zou op termijn ook niet houdbaar zijn. We zouden dan te klein worden en met een front van bijna 360 graden.

En ja, als we dan overwegen ons aan te sluiten bij een andere stam, dan is de stam waarop je cluster naadloos aansluit de meest voor de hand liggende. Hoe jammer de vijanden van Mono dat ook vinden.


Dus prima als jullie roepen dat we spelers in de steek hebben gelaten, maar wij zijn al zo vaak in de steek gelaten door spelers uit de stam, dat het op zeker moment ook klaar is. Eindeloos vv’s draaien en inactieve accounts is niet zoals wij een stam graag in leven willen houden.

Moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een degelijk onderbouwde post heb gezien van de mono/R kant na die hele fusie. Cacturne, frequencz, etc kwamen enkel aanzetten met one liners dat wij zeiken en haters zijn, maar hier zie ik toch een soort van uitleg waar we wat mee kunnen in een discussie, mijn complimenten daarvoor!

De situatie die je nu schetst is dat veel leden uit Risk runde na de eerste wave van incomings en de actieve leden met een bak vv's zaten. Dat de positie van R als zodanig onhoudbaar was, en ze sowieso zouden verliezen van mono als dit zo door zou gaan. Dan kun je 2 dingen doen, een deal maken zodat je nog een toekomst perspectief hebt op deze wereld, als een vechtende leeuw je ondergang zo lang mogelijk proberen uit te stellen of direct quitten. Jullie kozen voor de eerste optie, de 2de is wel eervoller maar het vergt veel tijd en ik snap het als je hier geen zin in hebt. Dit is in feite wat age heeft gedaan, solo vs heel deluxe, yolo en het gaat hem tot nu toe goed af. Het kan wel, en als je veel tijd hebt en je def skills wil trainen is het ook zeker een keer leuk, maar hier hebben jullie niet voor gekozen.

Wel had je die fusie anders kunnen laten verlopen natuurlijk. Door een week een NAP af te spreken met je voormalige bondgenoten van crows en deluxe, en je ex stamgenoten, dit ook een week van te voren aankondigen, en dan rustig fuseren.
 
Reactiescore
3.540
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden:
image.php


Zijde 1:
Stammen: Fide
Zijde 2:
Spelers: OldSkoel

Timeframe: 31/08/2016 00:00:00tot09/09/2016 23:00:21

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 73
Kant 2: 21
Verschil: 52

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 706,888
Kant 2: 213,381
Verschil: 493,507

chart


Je hebt gelijk:

Lauwerzzz (Deluxe)
image.php

Farmer124 (Deluxe)
image.php


Als je op lange termijn kijkt doet mono/??????/season/weet ik veel het slechter dan Deluxe, veel slechter. Maar de laatste tijd gaat het Deluxe ook niet voor de wind, en gaat het soms zelf slechter af dan mono en dat is wat ik hier probeerde aan te kaarten.
 
Bovenaan