filosofisch

DeletedUser

Guest
1. Wie is belangrijker Vrouw of Man? bijvoorbeeld GOD man of vrouw???

2. Geschiedenis herhaalt?

3. Wat is 'waarheid'

4. verschil 'goed en kwaad' en 'goed en slecht'?

5. Geloof: Hoop of Onbegrip?

6. Universum???

denk erover en probeer je eigen mening te vormen en neer te zetten, discussieren leert ons al.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
1. Wie is belangrijker Vrouw of Man?

Ik neem aan dat we het over voorplanting hebben?
Naja, geen van beiden, want de natuur heeft zo geevolueerd dat wij als ras 50/50 doen. Bij mieren bijvoorbeeld kan je dat niet zeggen.

2. Geschiedenis herhaalt?

Vaak, maar niet altijd.

3. Wat is 'waarheid'

Waarheid is je eigen perceptie, die, als je er geen vertrouwen in hebt, moet nuanceren. Als je een zelf het hebt gezien/meegemaakt of heel veel informatie van veel verschillende bronnen hebt vernomen, kun je hard voor jou standpunt staan, maar nooit te hard.

4. verschil 'goed en kwaad' en 'goed en slecht'?

Kwaad is niet altijf slecht, en een kwaadloze samenleving is waarschijnlijk niet goed.

5. Geloof: Hoop of Onbegrip?

Onbegrip bij overtuidge aanhangers die proberen hun geloof te verdedigen, hoop bij gematigde aanhangers.

6. Universum???

Eh?
 

DeletedUser

Guest
1. Wie is belangrijker Vrouw of Man?

2. Geschiedenis herhaalt?

3. Wat is 'waarheid'

4. verschil 'goed en kwaad' en 'goed en slecht'?

5. Geloof: Hoop of Onbegrip?

6. Universum???

denk erover en probeer je eigen mening te vormen en neer te zetten, discussieren leert ons al.

1. Ze zijn gelijkwaardig, de een kan niet zonder de ander. En ze hebben beiden hun kwaliteiten ;).

2. De geschiedenis is om van te leren. Goede dingen moeten herhaalt worden, slechte dingen uiteraart niet.

3. De waarheid bestaat niet, iedereen ervaart iets anders. Iedereen geeft zijn eigen betekenis ergens aan, iedereen heeft daardoor dus zijn eigen waarheid.

4. Het verschil? Het goede doet je goed, het kwade doet je pijn. Maar zonder het één zou het ander niet bestaan. Je hebt slecht moeten ervaren wil je het goede kunnen merken. Dat kan niet anders.

5. Voor mij is het onbegrip. Niets overtuigt mij om te geloven.

6. Te vaag ;).
 

DeletedUser

Guest
2. De geschiedenis is om van te leren. Goede dingen moeten herhaalt worden, slechte dingen uiteraart niet.

5. Voor mij is het onbegrip. Niets overtuigt mij om te geloven.


6. Te vaag ;).

2. er is een verhaal van een oude man die zegt: zonder slecht voel je geen goed.

5. geloof je zelfs niet in jezelf? ik denk dat dat het beste geloof is.

6. mening over universum?
 

DeletedUser

Guest
1. Wie is belangrijker Vrouw of Man? bijvoorbeeld GOD man of vrouw???

2. Geschiedenis herhaalt?

3. Wat is 'waarheid'

4. verschil 'goed en kwaad' en 'goed en slecht'?

5. Geloof: Hoop of Onbegrip?

6. Universum???

denk erover en probeer je eigen mening te vormen en neer te zetten, discussieren leert ons al.


1. Ik vind dat daar geen verschil in zit. Iedereen is gelijk, arm of rijk, goed of slecht, man of vrouw etc.

2. De geschiednis is om van te leren. Wij moeten begrijpen waarom de mensen zo hebben gehandelt of besloten en daar van leren.

3. Waarheid is Gods woord.

4. Het een kan niet zonder het ander. De mens is nou eenmaal niet alleen maar goed.

5. Dat is de waarheid.

6. Dat breid steeds verder af en zal uiteindelijk zich kapot trekken.
 

DeletedUser

Guest
3. Waarheid is Gods woord.

4. Het een kan niet zonder het ander. De mens is nou eenmaal niet alleen maar goed.

5. Dat is de waarheid.

6. Dat breid steeds verder af en zal uiteindelijk zich kapot trekken.

3 gelovig? ik neem aan in GOD. (gewoon bedoelt, niet gemeen of lullig of zo)

4 hoe zo kan een mens niet goed zijn?

5 welke van de 2?

6 maar anti-materie en materie is toch 1?
 

DeletedUser

Guest
3 gelovig? ik neem aan in GOD. (gewoon bedoelt, niet gemeen of lullig of zo)

4 hoe zo kan een mens niet goed zijn?

5 welke van de 2?

6 maar anti-materie en materie is toch 1?


3. Ja ik geloof in God.

4. Zijn bijvoorbeeld terroristen goede mensen?

5. Ik bedoel dat geloof de waarheid is. Geloof in God.

6. Die snap ik niet. Zover rijkt mijn kennis nog niet. Ik weet dat het helal uitbreid en uiteindelijk alles kapot zal trekken zelfs atomen.
 

DeletedUser

Guest
3. Ja ik geloof in God.

4. Zijn bijvoorbeeld terroristen goede mensen?

5. Ik bedoel dat geloof de waarheid is. Geloof in God.

6. Die snap ik niet. Zover rijkt mijn kennis nog niet. Ik weet dat het helal uitbreid en uiteindelijk alles kapot zal trekken zelfs atomen.

3 Wat vind jij van het idee dat GOD het evenbeeld is van de mens maar zonder fouten?

4 terroristen zijn goede mensen met in onze ogen 'foute' ideeën.

5. waarheid is welke betekenis wat mensen eraan hechten dus je eigen mening.

6. universum, het geheel, ligt eraan hoe je het bekijkt.

ik leer meer als ik buiten om me heen kijk dan op school in de kerk/moskee/synagoge?/tempel/enz
leren is kijken om je heen en luisteren naar de natuur en discussieren met elkaar niet dingen aannemen maar proberen het te kraken en achterhalen.
 

DeletedUser2929

Guest
1. Wie is belangrijker Vrouw of Man? bijvoorbeeld GOD man of vrouw???

2. Geschiedenis herhaalt?

3. Wat is 'waarheid'

4. verschil 'goed en kwaad' en 'goed en slecht'?

5. Geloof: Hoop of Onbegrip?

6. Universum???

denk erover en probeer je eigen mening te vormen en neer te zetten, discussieren leert ons al.


1) Gelijk aan elkaar.

2) Vaak, maar toch altijd net iets anders

3) Datgene wat in groepen die tegen elkaar zijn klopt.

4) Het is een relatief begrip en hangt af vanuit welk perspectief je het bekijkt...

5) Ga ik geen mening over uitspreken.

6) Het universum is iets moois, maar ook weer iets angstaanjagend. Hoewel ik denk dat mijn angst vooral wordt opgewekt door onwetendheid...
 

DeletedUser

Guest
3 Wat vind jij van het idee dat GOD het evenbeeld is van de mens maar zonder fouten?

4 terroristen zijn goede mensen met in onze ogen 'foute' ideeën.

5. waarheid is welke betekenis wat mensen eraan hechten dus je eigen mening.

6. universum, het geheel, ligt eraan hoe je het bekijkt.

ik leer meer als ik buiten om me heen kijk dan op school in de kerk/moskee/synagoge?/tempel/enz
leren is kijken om je heen en luisteren naar de natuur en discussieren met elkaar niet dingen aannemen maar proberen het te kraken en achterhalen.

3. Prachtig.
 

DeletedUser2929

Guest
3 Wat vind jij van het idee dat GOD het evenbeeld is van de mens maar zonder fouten?

4 terroristen zijn goede mensen met in onze ogen 'foute' ideeën.

5. waarheid is welke betekenis wat mensen eraan hechten dus je eigen mening.

6. universum, het geheel, ligt eraan hoe je het bekijkt.

ik leer meer als ik buiten om me heen kijk dan op school in de kerk/moskee/synagoge?/tempel/enz
leren is kijken om je heen en luisteren naar de natuur en discussieren met elkaar niet dingen aannemen maar proberen het te kraken en achterhalen.

3) Ondenkbaar

4) nogmaals goed of slecht is een relatief begrip

5) Zo kan je het zien

6) Ja...
 

DeletedUser

Guest
dat is logisch MAAR waarom kan de een dan niet belangrijker zijn, bijvoorbeeld zou het beeld van GOD een MAN of een VROUW zijn???

Het gaat om de geest. De geest van de man is even belangrijk als de geest van de vrouw.
 

DeletedUser

Guest
1. Wie is belangrijker Vrouw of Man? bijvoorbeeld GOD man of vrouw??? God bestaat niet en natuurlijk(in de natuur), de vrouw.

2. Geschiedenis herhaalt? Meestal zie maar naar de heilige oorlogen van het geloof, eerst christendom toen ze nog vele volgelingen hadden, nu de islam.

3. Wat is 'waarheid' Perceptie gebaseerd op feiten.

4. verschil 'goed en kwaad' en 'goed en slecht'? Het minst goede is slecht(er), maar niet noozakelijk kwaad.

5. Geloof: Hoop of Onbegrip? Ik begrijp er niets van.

6. Universum??? ???

denk erover en probeer je eigen mening te vormen en neer te zetten, discussieren leert ons al.
,,
 

DeletedUser

Guest
je kunt niet zoveel verschillende vraagstellingen in een topic verwerken. Werk ze een voor een uit en maak voor elke een nieuw topic, anders is deze warboel nie meer te overzien.
 

DeletedUser2929

Guest
dat is logisch MAAR waarom kan de een dan niet belangrijker zijn, bijvoorbeeld zou het beeld van GOD een MAN of een VROUW zijn???

Nou in de bijbel stond dat God als eerste de man schiep en die schiep hij naar zijn evenbeeld, dus ja...
 
Bovenaan