Filmtopic

DeletedUser40402

Guest
Voor mij 1 van de betere Marvel films, op Guardians na mss, tot nu toe. Hulk vind ik ook geweldig in deze film.
 

DeletedUser73016

Guest
Dit dus. Als ik elke dag een film zou moeten kijken dan zou ik denk ik niet genoeg goede kunnen vinden om dit te blijven volhouden. Op netflix ben ik vaak al redelijk lang aan het zoeken tot ik iets vind wat de moeite waard is.

Er staan 2155 films op de watchlist op IMDb, dus ik zit minstens voor 6 jaar nog goed. En tegen dan staan er wel weer 2000 nieuwe films op de watchlist, en zijn er bovendien ook nog eens zes jaren vol nieuwe films uitgekomen, en meestal bevat een jaar wel 100 tot 150 films die ik wil zien.

Wanneer ik ooit klaar raak met alle films te zien die ik wil zien, blijven er nog altijd series over die ik kan bekijken. Verder zijn er heel wat games die je dag in, dag uit kan spelen. En dan zijn er nog heel wat documentaires die ik ook eens moet gezien hebben.

Ik ben er nu al zeker van dat ik nooit alles gedaan zou kunnen hebben in mijn leven wat ik zou willen doen omdat er gewoon te veel "mooie" films zijn. Nu is het wel zo dat ik uiteraard focus op films die ik ECHT, ECHT, ECHT wil zien nu. Maar zelfs daarvan heb ik er nog een hele voorraad liggen + zijn er heel wat must-see films die ik nog moet zien, zoals bvb. The Godfather I, II en III, The Dark Knight en Pulp Fiction welke ik allemaal nog niet gezien heb, puur omdat ze me eigenlijk ook niet echt interesseren.

Netflix trekt verder qua aanbod op niets. Daar zou ik na een tijd ook lang mogen zoeken. Indiefilms kennen ze daar niet. Films in een andere taal gesproken dan Engels kennen ze daar ook niet.
 

DeletedUser73016

Guest
Vandaag ook een mooie film gezien. Fruitvale Station. 9/10. Hartverscheurend en in een stijl gefilmd die me wel ligt (realistisch, puur, rauw, mooi gefilmd en ook niet overdreven lang maar wel intens en emotioneel met momenten. En uiteraard zeer goede acteerprestaties, maar Octavia Spencer is natuurlijk een zeer goede actrice).

Verder heb ik eergisteren ook Zero Dark Thirty en A History of Violence. Beiden vond ik ook verrassend goed, hoewel zeker niet zo goed als Fruitvale Station. Maar zeker A History of Violence heeft wel iets extraa's met een vlot tempo.

Verder eerder deze week ook genoten van Mystic River. '71 en Meru zijn meer kleinere filmpjes die ik ook goed vond, het eerste ging over het conflict in Noord-Ierland waarbij een Britse soldaat verzeilde raakte in het pro-katholieke kamp en moet vechten voor zijn leven. Het tweede is een documentaire over een groep bergbeklimmers die als eerste een bepaalde onbeklimbare passage van de berg Meru voor het eerst willen beklimmen. Dit gaat uiteraard niet zonder slag of stoot. Verder heb ik ook A Knight's Tale gezien, en die vond ik ook wel oké. Vermakelijk. Big Game is iets minder van kwaliteit (zoals verwacht), maar vond ik ook nog altijd vermakelijk.

De enige twee films die ik niet zo goed vond waren Takers dat zichzelf te serieus neemt, en met oninteressante jongens die zich erg stoer voordoen. Het had ook een wat minder interessante en lange aanloop, maar naar het einde toe wordt het wel beter en vermakelijker, maar ik vind dat de film uiteindelijk in het algemeen tekortschiet. Weinig personen die het charisma konden dragen dat hun personage hoort uit te stralen. (al kan dat ook aan het script liggen) Ik had het gevoel naar een paar slappe drollen te kijken. Ik begrijp niet waarom iedereen zo een fan van Paul Walker was, maar soit. Verder heb ik de klassieker La Vita é bella of Life is Beautiful gezien, en dat is zoals verwacht ook, totaal niet mijn ding. De humor is niet mijn ding. Het eerste deel valt totaal niet te volgen, en het tweede gedeelte waar men in een concentratiekamp wordt opgenomen, en de man de klein voor de gek houdt om te doen alsof het een spel is zodat hij niet met de nare ervaring wordt geconfronteerd vond ik gewoon niet interessant. De film ligt me gewoon totaal niet, op elk vlak, en vind ik dan ook vreselijk overrated. Maar het eerste deel lag het tempo zo hoog, dat het voor mij amper te volgen was, of dat ik er moeilijk of zelfs niet in kon komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
Ik heb m’n filmjaar afgetrapt met Call Me By Your Name en het was lekker gay en zat vol goede muziek.

Daar kijk ik ook naar uit.

Jij hebt echt tijd te veel denk ik :D :D :D

Tja, er zijn veel films die het echt wel waard zijn hoor. Ja, de watchlist aantallen zijn overdreven, i know. Maar het is ook niet de bedoeling dat ik 2000 films tegen volgende week zie ofzo hé. Ik zie wel wat ik doe, en nu en dan kijk ik een film waarvan ik hem wel zien of die op tv komt en eens wat interessanter lijkt.
 
Reactiescore
971
La vita e bella heb ik ooit ook eens bekeken. Vond die zeker niet slecht. Muziek was ook mooi als ik het mij goed herinner.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Vond die ook goed, alleen het eerste stuk voor ze naar het kamp moesten vond ik vaag. Heel druk en soms best irritant, maar later wordt het mooi.
 

DeletedUser73016

Guest
Klassieker hé, maar die ligt me net zoals zoveel klassiekers echt niet. Tegenwoordig gaat er al een alarm af als ik het woord klassieker hoor, want meestal is de kans dan groter dat ik hem niet goed vind, ook al wil ik hem goed vinden.

Duurt even voor hij op gang komt, maar vond hem het kijken zeker waard!

Drama's kan ik meestal goed verteren. Liever een drama dat wat op gang moet komen, dan een actiefilm waar ik niet kan volgen.

Ik heb een paar dagen geleden voor de statistieken eens geupdatet welke genres ik op IMDb het best beoordeel (IMDb houdt dat bij lol). En blijkbaar zijn biografie, history en romantiek samen met drama en misdaad de films die ik het best beoordeel. Musical en Music zou ik niet naar kijken, want een Disneyfilm is volgens IMDb ook een musical, en die rate ik doorgaans wel goed. Horror maakt de grootste sprong voorwaarts.

Wat ik niet graag zie (maar dat hangt af van film tot film) zijn actie, sport, komedie, science-fiction en fantasy. Al is het niet zo dat ik geen actie kan zien of het niet graag zie, maar het hangt af van film tot film, en er zijn weinig acties die ik een 8, 9 of 10 zal geven. Zo een film als Takers haalt dat gemiddelde een flink stuk omlaag bijvoorbeeld.

Ik heb ook ondertussen al 400 films gezien die het label drama krijgen.

01 (01) 6,68 Biography 50
02 (02) 6,48 History 33
03 (03) 6,45 Romance 109
04 (04) 6,38 Drama 396
05 (05) 6,32 Crime 127
06 (06) 6,25 Musical 20
07 (08) 6,17 Music 12
08 (10) 6,13 War 30
09 (14) 6,03 Horror 71
10 (09) 5,99 Mystery 100
11 (11) 5,97 Thriller 241
12 (07) 5,95 Documentary 22
13 (12) 5,91 Animation 56
14 (13) 5,87 Family 85
15 (17) 5,79 Adventure 156
16 (15) 5,64 Fantasy 94
17 (16) 5,61 Sci-Fi 104
18 (18) 5,54 Comedy 125
19 (20) 5,45 Sport 20
20 (19) 5,37 Action 154
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77710

Guest
Ik heb the greatest showman bekeken, persoonlijk vond ik een van de mooiste films van dat soort genre. En dan nog weten dat het gebasseerd is op waargebeurde feiten!

Als je een persoon bent die graag kijkt naar filmmuziek en soort van musicals is dit zeker een aanrader. Ook hangt er een emotioneel kantje aan. :)

Iemand die een soortgelijke film als die vindt, pm die maar naar mij.

Ook vind ik Hacksaw ridge een van de prachtigste oorlogsfilms.
 
Reactiescore
1.075
Er staan 2155 films op de watchlist op IMDb, dus ik zit minstens voor 6 jaar nog goed. En tegen dan staan er wel weer 2000 nieuwe films op de watchlist, en zijn er bovendien ook nog eens zes jaren vol nieuwe films uitgekomen, en meestal bevat een jaar wel 100 tot 150 films die ik wil zien.

Wanneer ik ooit klaar raak met alle films te zien die ik wil zien, blijven er nog altijd series over die ik kan bekijken. Verder zijn er heel wat games die je dag in, dag uit kan spelen. En dan zijn er nog heel wat documentaires die ik ook eens moet gezien hebben.

Ik ben er nu al zeker van dat ik nooit alles gedaan zou kunnen hebben in mijn leven wat ik zou willen doen omdat er gewoon te veel "mooie" films zijn. Nu is het wel zo dat ik uiteraard focus op films die ik ECHT, ECHT, ECHT wil zien nu. Maar zelfs daarvan heb ik er nog een hele voorraad liggen + zijn er heel wat must-see films die ik nog moet zien, zoals bvb. The Godfather I, II en III, The Dark Knight en Pulp Fiction welke ik allemaal nog niet gezien heb, puur omdat ze me eigenlijk ook niet echt interesseren.

Netflix trekt verder qua aanbod op niets. Daar zou ik na een tijd ook lang mogen zoeken. Indiefilms kennen ze daar niet. Films in een andere taal gesproken dan Engels kennen ze daar ook niet.

Je weet dat je op netflix gewoon buitenlandse en indie films kan selecteren?
 

DeletedUser73016

Guest
Amai, ik heb het aanbod al eens bekeken, en ik vond het echt triestig. Netflix is voor series, niet voor films. En het enige van buitenlandse films dat ze hebben zijn Indische films, terwijl ik liever films zie uit ons eigen landje, Europa, Zuid-Amerika of Oost-Azie, vooral Zuid-Korea heeft een stijl die me bevalt. Hun actiefilms zijn tenminste echt goed, hebben stijl en hebben ballen, en hun dramafilms hebben ook gevoel voor sfeer en zijn tien keer beter dan de Amerikaanse variant.

Ajeossi, I Saw The Devil, Train to Busan, Bin-Jip, Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom, A Bittersweet Life, The Bow, A Tale of Two Sisters, Castaway on the Moon, April Snow, The Isle, Time en My Sassy Girl al gezien.

Ik moet nog altijd Madeo, Memories of Murder, The Wailing, Oldboy, Lady Vengeance, Brotherhood, A Moment To Remember, Siworae, My Way, The Handmaiden, Oasis, A Dirty Carnival, No Mercy, The Chaser, Failan, Samaria, Poetry, Peppermint Candy, maar het zijn er eigenlijk echt super veel. Dat land kan echt goede films maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
24
Als we het over films hebben, hebben hier mensen nog bepaalde aanrader die ik toch eens moet kijken?
 
Bovenaan