Filmtopic

DeletedUser

Guest
Er zal ongetwijfeld al zo'n topic zijn, maar ik kon hem niet vinden, dus vandaar dat ik hem maar open. Als iemand hem wel vindt, mag hij/zij hem even bumpen, zodat dit topic weer verwijderd kan worden. Mocht dat niet het geval zijn, wordt dit het TRIBALWARS FILM TOPIC!

Hier mogen jullie je ervaring delen met films die jullie geweldig vinden, of juist helemaal niets aan vinden. Heb je onlangs een film gezien, en wil je daar iets over kwijt? Hier mag je dat gewoon doen, hoe tof is dat? :)
Ben je opzoek naar een goede film, stel hier je vraag, en je tribalwars-vrienden zullen je opweg helpen zodat je lekker kunt genieten van een filmpje.

Laat ik maar beginnen met een filmtip: Django Unchained. Deze nieuwe film van Tarantino heb ik gisteravond gezien, en ik vond hem weer echt genieten. Heerlijke (spaghetti)western met een komische en moderne twist, en zoals we van Tarantino gewend zijn: sterke dialogen. Hij draait vanaf 17 januari in de bioscoop, maar omdat ik speciaal ben heb ik hem al kunnen bewonderen. Ga hem gewoon bezoeken, je zult er geen spijt van krijgen! ;)
 

DeletedUser

Guest
Normaal staat deze bij Echte vrije forum, maar daar staat alleen: 'Welke film heb jij als laatst gezien'?

Dus, van mij mag deze gewoon hier. Is altijd interessant.

Over jouw film, Django is inderdaad een goeie film om naar te kijken en zoals je al aankaartte heeft het zeer sterke dialogen.

Verder raad ik ook Flight en Red tails aan. Ik genoot enorm van Red tails, omwille van het sublieme verhaal die het presenteerdde.
Imho had deze film zeker wel genomineerd mogen zijn voor eventuele awards, maar helaas beslis ik daar niet over. Desalniettemin is het zeker een aanrader.
 

DeletedUser

Guest
Laat ik maar beginnen met een filmtip: Django Unchained. Deze nieuwe film van Tarantino heb ik gisteravond gezien, en ik vond hem weer echt genieten. Heerlijke (spaghetti)western met een komische en moderne twist, en zoals we van Tarantino gewend zijn: sterke dialogen. Hij draait vanaf 17 januari in de bioscoop, maar omdat ik speciaal ben heb ik hem al kunnen bewonderen. Ga hem gewoon bezoeken, je zult er geen spijt van krijgen! ;)

Ik dacht al, die is toch nog niet uit? :p
Maargoed, ik verheug me ook wel op die film, want de trailers vind ik er heel veelbelovend uit zien!

Verder wil ik Gangster Squad ook graag gaan zien, omdat ik dat mafia gebeuren enzo allemaal heel vet vind :)

@Saltzer Red Tails vond ik ook wel een goede film!
 

DeletedUser

Guest
Aangezien 2012 pas net voorbij is. Wat waren jullie favoriete films van 2012?

Ik vond deze 3 wel heel tof. Zeker de 2e die ik noem, is echt een aanrader in het 'coming of age' genre.
- American Reunion
- The Perks of Being A Wallflower
- Intouchables
 

DeletedUser

Guest
Intouchables vond ik idd ook een geweldige film, had nooit verwacht dat dat een film zou zijn die ik goed zou vinden!
Is de frans-les toch nog ergens goed voor ^^
 

DeletedUser31224

Guest
Gangster Squad zou wel eens leuk kunnen zijn ja, de trailer belooft veel actie.
 

DeletedUser

Guest
Aangezien 2012 pas net voorbij is. Wat waren jullie favoriete films van 2012?

- The Dark Knight Rises
- Looper
- Prometheus

Daarnaast heb ik ook wel kunnen lachen om films als American Pie en Ted, maar niet echt om beste film te noemen.
 

DeletedUser

Guest
Ik vond The Dark Knight Rises eigenlijk best wel tegenvallen. Dit komt waarschijnlijk omdat ik zo onder de indruk was van The Dark Knight, waardoor het moeilijk was om dat niveau bij te houden in mijn ogen. Ik vond Bain ook maar een matige schurk met veel spierkracht. Hij haalde het bij lange na niet bij The Joker, die echt een meesterlijk brein had. Toch vond ik het wel gewoon een leuke actiefilm, maar denk er niet zo gauw aan om een keer terug te kijken.

American Reunion vond ik wel echt gaaf. Ik ben sowieso echt een fan van die reeks (deel 1-3, de rest niet zo) en met Stifler, Jim, Finch, Oz en Kevin kon het ook niet misgaan. Heb hem overigens in Los Angeles gezien, wat het wel extra leuk maakte, en ik dus met meer plezier terugdenk aan die film. Ik begrijp dat veel mensen het 'gewoon een leuke komedie' vonden. Zo zou ik er waarschijnlijk ook over gedacht hebben, als ik niet zo'n grote fan was van de eerste 3 delen. :)
 

DeletedUser

Guest
Over een paar weken komt Lincoln uit, daar kijk ik wel naar uit.

Argo vond ik ook heel goed trouwens.
 

DeletedUser13801

Guest
Ik vond The Dark Knight Rises eigenlijk best wel tegenvallen. Dit komt waarschijnlijk omdat ik zo onder de indruk was van The Dark Knight, waardoor het moeilijk was om dat niveau bij te houden in mijn ogen. Ik vond Bain ook maar een matige schurk met veel spierkracht. Hij haalde het bij lange na niet bij The Joker, die echt een meesterlijk brein had. Toch vond ik het wel gewoon een leuke actiefilm, maar denk er niet zo gauw aan om een keer terug te kijken.

Het zijn allemaal standaard badguys in batman. :')
 

DeletedUser

Guest
Oh ja, ben benieuwd!
Heb er nog niet al te veel over gehoord, maar lijkt me wel interessant...

Ik weet er ook niet zo heel veel van. Alleen dat de film behoorlijk veel kritiek krijgt van de Amerikaanse overheid en de CIA, haha. :D
 

DeletedUser

Guest
Ik vond The Dark Knight Rises eigenlijk best wel tegenvallen. Dit komt waarschijnlijk omdat ik zo onder de indruk was van The Dark Knight, waardoor het moeilijk was om dat niveau bij te houden in mijn ogen. Ik vond Bain ook maar een matige schurk met veel spierkracht. Hij haalde het bij lange na niet bij The Joker, die echt een meesterlijk brein had. Toch vond ik het wel gewoon een leuke actiefilm, maar denk er niet zo gauw aan om een keer terug te kijken.

Ja, vond TDK ook beter dan TDKR. Heath Ledger was echt een held. Maar toch, omdat ik een fan ben van die trilogie, vind ik TDKR de beste film uit 2012.

Niemand hier trouwens met Looper? Geweldig verhaal. Vrij ingewikkeld, maar het kijken zeker waard
 
Bovenaan