Feedbacktopic: Update aan vlaggenfarmen

Reactiescore
234
Een vaste looptijd is niet werkbaar... al was het alleen maar vanwege de verschillende snelheden van werelden. Op de ene wereld wordt deze functie dan te vroeg uitgeschakeld op de andere wereld te laat.

Ik zie dan ook meer in een percentage. Wat is het doel van de wereld? Als daarvan 90% (of een ander percentage) bereikt is, dan wordt vlaggen-farmen gedeactiveerd.
Ja als de top 2/3 stammen 90% behaald hebben bedoel je?
want als je gaat wachten tot 90% in handen van 1 stam is, dan is de wereld vaak al wel dicht.
 
Reactiescore
9
Dat gehele na x dagen geen vlaggen farmen meer slaat aan alle kanten de plank mis. Geen idee welke totaalidioot hier over nagedacht heeft, waarschijnlijk is er niet eens nagedacht. Als je meedraait in de eindstrijd heb je dus nog geen enkel moment 'vlaggen gefarmd' totdat het vlaggen farmen gedeactiveerd is.
enkele consequenties hier van:
- als je eenmaal genoeg dorpen verzameld hebt kan je op een punt uitkomen waar je niet genoeg vlaggen hebt om te toe te wijzen, aangezien er geen nieuwe vlaggen meer binnen komen. -> dan zou je dus 1000 grijze vlaggen moeten bewaren ipv deze te upgraden. je wordt dus letterlijk gestraft omdat je het goed doet op een wereld.
- als je weet dat je geen vlaggen kan farmen op een wereld waar je in de eindfase mee draait ga je maar beginnen aan een andere wereld om daar vlaggen te farmen -> hier ga je dus volle bak def spelen, gevolg hier van is dat deze wereld langer duurt omdat iedereen en zn moeder in defbunkers vlaggen zit te farmen en off-spelers je lastig weg krijgen en elke poging weer een week+ moeten wachten op clears. Naast dat deze werelden dan juist weer langer duren doet het de kwaliteit van de wereld ook niet ten goede.
- als je als semi-nieuw account begint, en het toch ver schopt, kom je dus niet meer aan (veel) vlaggen, eerlijke strijd wel als je vervolgens tegen oudere accounts moet spelen. Stel je voor (laten we rekenen in totaal aantal grijze vlaggen) 100 grijze grondstof vlaggen, de ander 100000 (maar een hoop er van geupgrade. nu kan jij 125 dorpen een grijze vlag geven, en de ander bij wijze van spreken 1000 dorpen een gele. als je dan beide accs in de eindstrijd lekker laat farmen dan kan account 1 wellicht 1000 dorpen een rode vlag geven en het oude account misschien 700 gele en 300 groene. dan loop je tenminste een beetje in op de oudere accounts, om jezelf zo nog een beetje een kans te geven.
* heb de aantallen niet goed berekend, maar een blinde inzien dat de upgrade van 1000 grijze naar een rode een stuk goedkoper is dan 300 gele naar een groene en de uiteindelijke gs percentages opgeteld dan een stuk dichterbij elkaar komen.

verder zijn er gewoon een aantal goede oplossingen beschreven in dit topic die linea recta in de prullenbak gesmeten zijn. Wat is er mis met de oplossing voor X aantal vlaggen per dorp dat je bezit? ( dus niet edel count ). -> stel je wilt farmen met 50 dorpen dan zit je op een gegeven moment aan je limiet, dan kan je 2 dingen doen, weg, of iemand edelen. -> voortgang op de wereld dus.
Als je dan in de eindstrijd nog eens een paar honderd dorpen wegkaapt wordt je er dus voor beloond omdat je er weer wat vlaggen mee kan farmen.

Uiteraard zijn er ook combinaties mogelijk bv:
standaard X aantal vlaggen + x per dorp
standaard looptijd van x aantal dagen -> na deze looptijd een max op de wereld van X * aantal dorpen.
 
Reactiescore
10
Als er echt een limit moet komen dan is dit de beste implementatie denk ik. Maar ik weet niet eens of dit mogelijk is voor jullie om te berekenen/bij te houden.

Variabelen die bij gehouden moeten worden om het systeem werkend te maken
- Limiet -> Max aantal vlaggen dat er gefarmd kan worden door het account op de wereld door het maken van edels. Elke andere vorm van vlaggen verkregen moet worden buitgesloten van dit limiet.
- Dorpen -> Het aantal dorpen van het account
- Huidige Vlaggen -> Het huidige aantal verkregen vlaggen door middel van het maken van edels. Belangrijk: Niet het aantal gemaakte edels, want dat gaat niet meer overéén komen met dit systeem.

Aan het eind van elke dag wordt het limiet vergroot door het aantal dorpen dat de speler op het moment bezit toe te voegen aan het limiet.
Dus elke dag om 00:00, Nieuw Limiet = Huidige Limiet + Dorpen van het account.

Dit beloont speeltijd en groei van de speler om meer vlaggen te kunnen verkrijgen en niet van laten we stoppen met spelen om te farmen nu voordat het niet meer kan.

Een systeem die een stuk makkelijker is:
Een factor keer het aantal dorpen dat het account heeft. Dat is hoeveel vlaggen er gefarmed kunnen worden door het maken van edels.
Dus bijvoorbeeld een factor van 5. Als een account 100 dorpen heeft, dan kan het niet meer dan 500 vlaggen verkrijgen doormiddel van het maken van edels.
Wil je meer vlaggen, dan moet je aggresiever spelen.
 
Reactiescore
389
Ben zelf voor een limiet van bijvoorbeeld 2000 vlaggen per wereld
Maar bij een tijdslimiet ben ik voor 120+ 240/snelheid
Verder als top 20 spelers 80% van de dorpen bezitten is misschien een optie

Maar tegen te lange werelden kan je een tijdslimiet stellen
Rang 1 stam wint automatisch na 360 dagen
Dit idee is niet ideaal maar misschien wel veel beter dan dit non farm vlaggen beleid
 
Reactiescore
50
Kan mij persoonlijk ook niet vinden in het gedeelte "nieuwe accounts komen er toch niet". Mijn account is niet per se nieuw, maar ik kan echt wel een eindstrijd behalen met de beperkte vlaggen. Dat je giga-accounts opeens probeert te beperken zet geen zoden aan de dijk, die hebben nu toch genoeg vlaggen van formaat. Hiermee rem je dus de nieuwe accounts die met goed spel, goede diplomatie en een goede stam ver kunnen reiken.
Dat accounts dan weer servers laten draaien om te vlaggenfarmen, dat is ook doodzonde. Na een bepaald moment is het pompen of verzuipen en anders hak je de wereld maar af en heb je een gedeelde overwinning en dan verliest iedereen lekker de pp die je met wereldwinst kunt krijgen. Kunnen ze daar onderling lekker over bekvechten.
 
Reactiescore
389
Als ik na voorwaarde kijk tot wereldwinst.
Classic 2 na 180 dagen pas kan winnen.
Had best 90 gekund!
Wereld 85 87 88 14 dagen 55% of 61% behouden.
Wereld 86 een week.
Kan makkelijk 1 of 3 dagen!
Hier kan beter op bespaart worden als de survers draaien veel kosten.
Dus het argument voor een non-farm periode is een drogreden voor mijn gevoel.
Ben niet per se tegen een limiet van een maximaal aantal vlaggen dat je kan farmen.
 
Reactiescore
2.489
Naar aanleiding van jullie feedback, die van andere communities en de instructies van InnoGames geef ik jullie graagt de volgende informatie mee.

Zoals reeds gemeld is het deactiveren van vlaggen afhankelijk van verschillende factoren. De specifieke factoren zullen we niet meedelen, wat we jullie wel reeds verteld hebben is dat de looptijd van de wereld een belangrijke rol speelt.

Gisteren merkten we op Casual 12 een plotse automatische deactivatie van de vlaggen. Dit zonder enige (voorafgaande) melding naar spelers of team. Omdat ook wij het een beetje vroeg vonden hebben we op basis daarvan het aantal dagen verhoogd. Probleem opgelost! :)

In elk geval hebben we eveneens gebruik gemaakt van onze meeting om de ranges te gaan bespreken en jullie toch voldoende speelruimte te bieden. Na deze beslissing en de validatie door InnoGamesd bieden we jullie hier graag transparantie over.

We verwachten voor toekomstige normale werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden tussen 250 en 275 dagen van een wereld
We verwachten voor Casual werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden na ongeveer 400 dagen.

Om meteen met een uitzondering in huis te vallen: Wereld 85 & 86, Hier hebben we bewust in overleg met InnoGames bewust de range hoger gelegd.

Alvast bedankt voor jullie feedback,

Jullie Tribal Wars Team
 
Reactiescore
15
Probleem opgelost ??
Volgens mij kost deze beslissing TW inkomsten... vlaggen gaan echt niet gekocht worden, of dat lijkt me een schijntje... wel investeren spelers pp om te kunnen blijven vlaggen op een wereld terwijl ze allang uitgespeeld zijn.
Nu zullen spelers gelijk op delete gaan wanneer er geen vlaggen meer gemaakt kunnen worden... en ook dus geen pp meer inzetten om edels te ontslaan en weer te rekruteren waarmee vlaggen gemaakt worden... komende dagen zullen spelers op cas12 op delete gaan.... maar goed dat is mijn gedachte... :)
heb t hele forum nog s gelezen met reacties, meer dan 90 procent heeft t niet eens zo zeer over de inkomsten maar over louter dat hun spelplezier nu helemaal kapot gemaakt wordt... dat is toch wel heel jammerlijke conclussie... heb spelers ook nooit horen klagen op welke wereld dan ook dat ze t erg vinden dat spelers nog blijven om te vlaggen... nee in tegendeel liever nog wat spelers op een wereld dan nog meer grijs en deleters en weer gezeur over premades en weet ik veel wat nog meer.... dus ook hier klopt de gedachte niet dat werelden onnodig gerekt worden.. dat is dus voor 99 procent onwaar omdat men liever om een leuke manier de dominantie behaald en ook niet door bb dorpen in te lijven die niet terug vechten.... dat is toch de esentie van t spel.. .tribal wars niet tribal barbarendorp
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
389
Ik ben benieuwd welke bugs dit idee oplevert
Ben benieuwd of ze het überhaupt als bug gaan zien
Als vlaggen farmen uitgeschakeld is
In cas 12 leek het ook te gelden voor vlaggen door prestatie
Dan is prestatie blijf 360 dagen lid van een stam een nutteloze prestatie als vlaggen farm uitgeschakeld is
Heb eerder al gevraagd hoe het zit met vlaggen door prestatie en of door verslagen tegenstanders maar antwoord krijgen is mij niet gelukt
—-
Dus bij deze
Als vlaggen farmen uitgeschakeld is
Kan je nog vlaggen krijgen door prestatie of verslagen tegenstanders
Graag een antwoord ja of nee of we weten het niet is ook een antwoord
 
Reactiescore
389
Om te beginnen waarom is er niet gewaarschuwd op wereld 85.
Geen mededeling of hier op het forum.
Vlaggen krijgen door troepen te doden en door behalen van prestaties is ook niet meer te doen.

Dit heeft voornamelijk effect op spelers die klein zijn.
Vind dit een onnodige keuze.
 
Reactiescore
579
Om te beginnen waarom is er niet gewaarschuwd op wereld 85.
Geen mededeling of hier op het forum.
Vlaggen krijgen door troepen te doden en door behalen van prestaties is ook niet meer te doen.

Dit heeft voornamelijk effect op spelers die klein zijn.
Vind dit een onnodige keuze.
Toch is het duidelijk volgens mij, Duckje zei:

We verwachten voor toekomstige normale werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden tussen 250 en 275 dagen van een wereld
We verwachten voor Casual werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden na ongeveer 400 dagen.
 
Reactiescore
389
Toch is het duidelijk volgens mij, Duckje zei:

We verwachten voor toekomstige normale werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden tussen 250 en 275 dagen van een wereld
We verwachten voor Casual werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden na ongeveer 400 dagen.


Jij leest dit forum
Ik lees dit forum
Maar niet alle spelers lezen het forum
 
Reactiescore
389
Wereld 86 is ook al gedeactiveerd, het vlaggen krijgen
Weer zonder een mededeling te versturen hierover!
 
Reactiescore
389
Naar aanleiding van jullie feedback, die van andere communities en de instructies van InnoGames geef ik jullie graagt de volgende informatie mee.

Zoals reeds gemeld is het deactiveren van vlaggen afhankelijk van verschillende factoren. De specifieke factoren zullen we niet meedelen, wat we jullie wel reeds verteld hebben is dat de looptijd van de wereld een belangrijke rol speelt.

Gisteren merkten we op Casual 12 een plotse automatische deactivatie van de vlaggen. Dit zonder enige (voorafgaande) melding naar spelers of team. Omdat ook wij het een beetje vroeg vonden hebben we op basis daarvan het aantal dagen verhoogd. Probleem opgelost! :)

In elk geval hebben we eveneens gebruik gemaakt van onze meeting om de ranges te gaan bespreken en jullie toch voldoende speelruimte te bieden. Na deze beslissing en de validatie door InnoGamesd bieden we jullie hier graag transparantie over.

We verwachten voor toekomstige normale werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden tussen 250 en 275 dagen van een wereld
We verwachten voor Casual werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden na ongeveer 400 dagen.

Om meteen met een uitzondering in huis te vallen: Wereld 85 & 86, Hier hebben we bewust in overleg met InnoGames bewust de range hoger gelegd.

Alvast bedankt voor jullie feedback,

Jullie Tribal Wars Team

Wereld 88 is gedeactiveerd het vlaggen farmen
Is net 230 dagen is wereld 88 actief
 
Bovenaan