Feedbacktopic: Update aan vlaggenfarmen

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik vrees dat het diep zit jan. Helaas leest niemand dit af nog.
 
Reactiescore
397
Via support krijg je een reactie
Dat ze er geen invloed op hebben
En zelfs dat ze niet geïnformeerd worden
Ben er nu achter dat het supportteam hier geen invloed op heeft
 
Reactiescore
397
Wereld 90 is pas uitgeschakeld na ruim 270 dagen
Wereld 91 was vlaggen farmen al uitgeschakeld na 180 dagen
Vind dit vreemd.
Maar blijkbaar is er niks aan te doen.
 
Reactiescore
397
Snelheid w91 is dan ook hoger
Niet zo vreemd


Zi in dit bericht niks over snelheid staan
Laar kan wel de reden zijn.
Naar aanleiding van jullie feedback, die van andere communities en de instructies van InnoGames geef ik jullie graagt de volgende informatie mee.

Zoals reeds gemeld is het deactiveren van vlaggen afhankelijk van verschillende factoren. De specifieke factoren zullen we niet meedelen, wat we jullie wel reeds verteld hebben is dat de looptijd van de wereld een belangrijke rol speelt.

Gisteren merkten we op Casual 12 een plotse automatische deactivatie van de vlaggen. Dit zonder enige (voorafgaande) melding naar spelers of team. Omdat ook wij het een beetje vroeg vonden hebben we op basis daarvan het aantal dagen verhoogd. Probleem opgelost! :)

In elk geval hebben we eveneens gebruik gemaakt van onze meeting om de ranges te gaan bespreken en jullie toch voldoende speelruimte te bieden. Na deze beslissing en de validatie door InnoGamesd bieden we jullie hier graag transparantie over.

We verwachten voor toekomstige normale werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden tussen 250 en 275 dagen van een wereld
We verwachten voor Casual werelden dat vlaggen gedeactiveerd zullen worden na ongeveer 400 dagen.

Om meteen met een uitzondering in huis te vallen: Wereld 85 & 86, Hier hebben we bewust in overleg met InnoGames bewust de range hoger gelegd.

Alvast bedankt voor jullie feedback,

Jullie Tribal Wars Team
 
Reactiescore
4
Waarom vragen om feedback als er niet geluisterd wordt naar de community?
Zo werken communities nu eenmaal. Dat is niet alleen met Tribal Wars, maar met alle soortgelijke games. Je kan uw mening geven of bepaalde zaken rapporteren. Maar op het einde wordt er niks mee gedaan. Ze gebruiken dat alleen als "bewijs" dat ze uw mening gevraagd hebben.

Ken uw vijand.
 
Reactiescore
11
Op W93 krijgen we ondertussen ook geen vlaggen meer...

Mijn inziens te vroeg. Ik ga hem op mezelf betrekken, maar kan me goed voorstellen dat er buiten de accounts die elke wereld acteren meer spelers hinder van ondervinden.

Wij hebben onvoldoende vlaggen om een account van onze omvang degelijk draaiende te houden. Nou is dat te overzien met de vlaggen die we er d.m.v. voortgang bij krijgen. Nu dit is uitgeschakeld komen wij zo in de positie dat we geen vlaggen meer kunnen toekennen aan de dorpen die we overnemen omdat het belangrijk is om vlaggenfarmen tegen te gaan. Wat is nou echt de bedoeling? Dat spelers onvoldoende vlaggen hebben voor hun dorpen richting de eng-game tenzij je meerdere werelden actief speelt? Is het de bedoeling om nieuwe accounts die voor het eerst de end-game spelen een nadeel te geven ten opzichte van de rest? Dit in combinatie om spelers te forceren vlaggen te kopen om de oneerlijke concurrentie op te heffen?

Volgens mij worden hier de plank enorm misgeslagen. Voor mij is dit niet anders dan die idiote boostregels.

Je kan allerlei manieren verzinnen om spelers eerlijke kansen te geven zonder dat er enorm geboost kan worden. Denk aan 1 vlag per edel (i.p.v. een vlag per herbouwde edel). Dit kan je invoeren met allemaal mitsen en maren. Zoals de fase waarin de wereld zich bevind of de hoeveelheid beschikbare edels. Daarnaast denk ik dat het verkrijgen van vlaggen d.m.v. verslagentegenstanders en awards gewoon geactiveerd kunnen blijven. Dit loopt constant op en zorgt ervoor dat je beloond wordt voor het behalen van de end-game. Een andere optie is een soort 'limited haul' regel voor vlaggen. Je kan maximaal een x aantal vlaggen verkrijgen per edellimiet. Award vlaggen + verslagentegenstander vlaggen uitgeschakeld.

Het kan ook blijven zoals het nu wordt aangepakt. Dan moet je als 'nieuw' account gewoon 5/6x de end-game halen voor je een beetje mee kan concurreren met de gerenommeerde namen. Of natuurlijk voor 80 eu vlaggen kopen. 85x3 stuks. Toch mooi 255 vlaggen. Ik ga er voor het gemak vanuit dat deze eerlijk verdeeld worden. Dat betekend dat je 30-33 vlaggen per soort krijgt. Om dat een beetje degelijk te laten verlopen heb je dan elke 100 - 150 nieuwe dorpen een investering van 80 eu nodig. Zou dat dan het doel zijn? Om te zorgen dat de enige optie die spelers hebben om aan vlaggen te komen veel geld te investeren in het spel? Onder het mom van het eerlijk houden voor iedereen?

@Duckje Wellicht het overwegen waard om toch met een aantal spelers in gesprek te gaan om dit te heroverwegen of gewoon transparant te zijn over de daadwerkelijke doelen van het uitzetten van het verkrijgen van nieuwe vlaggen. Het zorgen voor een oneerlijke concurrentie is in ieder geval flauwekul. Want dat werk je tijdens end-game nu juist in de hand.
 
Reactiescore
1.365
Feedback kan hieronder.
Welke slimbo heeft deze shizzl verzonnen? xDDDD
Hoe is dit onderbouwd vanuit eigen spelers ogen (normale spelers, niet van die moraalridders die in ieders derrière kruipen) en niet vanuit het geld verdien systeem van de mods?
Wordt er überhaupt wat met de feedback gedaan? Zo ja, hoe en waar kunnen wij dat terug zien?
Want lees hier genoeg commentaar wat gewoon zwaar genegeerd word..
Mods mogen wel eens wat meer interactie hebben met de spelersbase op het forum. (en dan ofc niet ''waarschuwen'' als het anders gaat dan dat zij willen)

Dit is oprecht wel 1 van de slechtste updates ooit sinds tijden om voor wat ik eruit op maak puur meer geld in het laadje te krijgen, omdat de servers wereldwijd over het algemeen doodbloeden.. (onder andere door dit soort DOMME beslissingen)
 
Reactiescore
11
Ik was aan het vlaggenfarmen nog op w93, maar ik heb delete gedrukt omdat het niet meer mogelijk is helaas
 
Bovenaan