Feedbacktopic: TW Goes Live!

Reactiescore
746
Voel jullie vrij feedback over het chatkanaal hier te posten!

Wat vinden jullie ervan/wat zouden jullie anders doen/aanpassen.

Laat het ons weten!
 

DeletedUser76203

Guest
De emoticons zijn ook niet zo mooi :(

En bijv : p is geen smiley terwijl : P dat wel is.
 

Deleted User - 44652

Guest
De emoticons zijn ook niet zo mooi :(

En bijv : p is geen smiley terwijl : P dat wel is.

Denk dat ze dat niet kunnen aanpassen, dat is gewoon een instelling van Discord.

Verder zou ik de wereldchats pas doen als de server écht groot gaat worden (3 leden per wereldchat werkt ook niet zo).
Ik zou beginnen met #TW-related en #General ofzo.
Ohja en een #aankondingingen / regels channel met algemene regels en Discord gerelateerde aankondigingen :D.

Verder als de server groot gaat worden, installeer een welkomstbot, een bot die rollen kan uitdelen (waardoor niet iedereen de w50 chat ziet ofzo maar alleen de mensen die er spelen).

Gelukkig is het meest irritante al aangepast, daar ben ik al bij om :)

EDIT: Ik weet niet of het nou aan mij ligt of dat de instelling niet goed is aangepast, maar volgens mij krijg ik nog steeds een notificatie met elk bericht dat ik krijg op die server en het is best wel irritant :p. Nvm, lag aan mij, eigen instelling aangepast.

bd2e359a80ba424aa876de866b96ce0e.png


f1103ea92f144e179a3610eebbbd8eef.png

Voor het geval dat iemand anders er ook last van heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
276
Zomaar benieuwd, waarom is zo'n chat eigenlijk niet gewoon ingebouwd in tw?
Vroeger was (een link naar) de IRC wel beschikbaar in het spel.
Deze was opeens weg, misschien was er geen vraag meer naar of had Inno weer een rare kriebel in hun hoofd?

Het was vroeger altijd erg gezellig op de chat. Weet niet of dat ook mogelijk is met de huidige community. Ik zal ook wel eens kijken op Discord als ik weer tijd heb, aardig initiatief in ieder geval.
 
Reactiescore
2.490
Er was vroeger wel een link ingame binnen je stam om een irc chatkanaal in te stellen (vergelijkbaar aan je website etc...)

Tevens was er inderdaad een knop en footer van het spel (al was dat een beetje ingesteld door ons, nu niet meer mogelijk)

Beide Werd gewoon nooit gebruikt en is dus weggehaald (who uses mirc still anyway? ;))
 
Reactiescore
976
Regels die hier op het forum gelden, moeten ook op de chat gelden.

Onderstaande vetzakkerij hoort niet thuis in een community met kindertjes

Daarvoor zouden de meesten (lees: niet-mods/niet-geprivilegeerden) hier een permban krijgen

Gaarne een permban voor Jo Han dus

index.php
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
976
Dus blijkbaar een streng beleid daar op de chat? Maar foto's die wat verder gaan mogen dan weer wel.

Dit is allemaal heel onduidelijk voor ons. Hoe weten wij waar de grens ligt?
 
Reactiescore
746
Die hebben we de eerste keer niet verbroken, kregen we echter wel een ban voor. Leg eens uit.

>> Link forumregels <<
2. Ongewenste inhoud
6. Het aannemen van een avatar die toebehoort aan een moderator/of het doelbewust een account aanmaken om een moderator na te doen, meestal om zo verwarring te veroorzaken bij spelers is niet toegestaan.

Wat tegelijk ook één van de zwaarste overtredingen is op dit forum, en dus ook op de chat.

Verder
8. Schorsingen/Bans/Berispingen edm. worden niet op het forum besproken. Schrijf in het forum dus geen chat, spel of forum-schorsingen. Ook het bespreken van het functioneren van de moderatoren hoort niet op het forum thuis. Gebruik hiervoor het support-systeem (Game-zaken) of het open een conversatie met de moderator en het CM (Forum)

De discussie hier is dan ook afgehandeld.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Serieuze feedback:


- Er wordt een chat gemaakt, lekker leuk, ingame PM met de link en hopsa, 250 man die even een kijkje neemt. Wat we daarna zien is dat al deze spelers het direct weer gehad hebben met de chat. Na een week waren er nog maar 20 vaste klanten (exclusief mods). Niet vreemd natuurlijk aangezien er zowel op het AF als ingame niet is gezorgd voor een snelknop naar de chat. Indien je die chat dus eens hebt afgesloten mag je op zoek gaan tussen de honderden PM's van het tribal wars team in de hoop niet op een belachelijke event-aankondiging te klikken en zodoende de link naar de chat te vinden.
=> Hierbij beweer ik niet dat zo'n knop moet, enkel dat het slecht doordacht is om een chat te maken die volledig los staat van TW zelf.

- Eens in de chat, waar er dus effectief maar 20 verschillende mensen actief zijn, is het dus zeer vaak een tijdje stil. Op sommige momenten zo stil dat je je wel af vraagt of de chat wel nog nut heeft. Een chat die de hele community zou moeten bereiken wordt gebruikt door 20 spelers (en 20 mods).
=> Is het wel nodig om die chat in stand te houden?


En dan nu het grootste puntje:

- Moderatie in de chat , mijn gedacht van een chat is dat het losser is dan een forum of dergelijk net omdat het een chat is. Een storende reactie is zo weer verdwenen omdat niemand een chat gaat bijlezen zoals dat met een forum gebeurd (op een paar van die mods na natuurlijk). Verder kwam ik gisteren tot de constatatie dat er nergens regels zijn opgesteld voor de chat. Op zich iets wat ik toejuich want zeg nu zelf, een chat met regels dat is redelijk belachelijk.

Als je dan bijvoorbeeld in een dood moment (lees: niemand reageerde het laatste uur in de chat) beslist de chat te gebruiken met zijn tweetjes terwijl je niemand stoort, want er is niemand anders. Dan komen onze grote helden de mods. En die mannen vinden het nodig om elke geposte zin te gaan beoordelen over of die wel of niet geschikt is voor een (nogmaals LEGE/DODE) chat. Zeker als sommige van deze mods van zichzelf beweren dat ze altijd bij het rechte eind hebben, oprecht en eerlijk zijn en wat nog allemaal, met andere woorden mensen die niet accepteren dat hun mening niet altijd correct is, dan maak je de chat nog meer kapot.

Als een resultaat van zo een koning-keizer-rechter mod werden er in een chat waarschuwingen voor spam gegeven. Als er onzin awards zouden bestaan is dat wel eentje die kans maakt. Sommige mods weten zelf niet eens hoe ze moeten waarschuwen/berispen etc dus worden de collega's opgeroepen. En zo creëer je van een situatie waar 2 spelers gewoon de chat willen gebruiken voor wat die dient, een situatie waarin 2 spelers over elke zin die ze typen worden geoordeeld door 5 mods (niet overdreven, was gisteren effectief het geval).

Hieronder de opsomming van de regels die gisteren gehanteerd zijn door de mods:

1) Het meermaals gebruiken van dezelfde letter achter elkaar mag niet. Dat wordt 'het spammen van letters' genoemd en dat is 1 van de zeven hoofdzonden. (Bij mijn weten vorm je woorden met letters maargoed, met van die altijd eerlijke mods moet ik wel degene geweest zijn met de foute mening).

2) Het voeren van een gesprek in een andere taal is verboden. In het specifieke geval was de taal Russisch en ik begrijp dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Maar als je nee zegt tegen Russisch moet je ook nee zeggen tegen Engels. De mods hebben gelijkheid en al die andere waarden namelijk zo hoog in hun vaandel.

3) Het plaatsen van foto's, meer bepaald memes mag ook niet. Deze worden per direct verwijderd uit de chat. Zelfs al wareb ze in geen enkel opzicht aanstootgevend. Al pleit ik natuurlijk om moppen met een racistisch/sexueel/nazistisch tintje gewoon toe te laten. Hoe goed je normen en waarden ook zijn, 90% gaat er toch eens mee lachen. Voor de feministen en andere mensen die alles aanstootgevend vinden raad ik dan aan gewoon 2 minuten te wachten tot die foto weer uit je scherm geschoven is tot in de vergetelheid.

4) Symbol art is toegelaten, maar alleen als alle mods die online zijn het leuk vinden. Dat betekend dat als 4 mods het leuk vinden en de 5e niet je een ban kan verwachten. Verder is grote symbol art minder aanvaardbaar dan kleine symbol art.

5) Het typen van meerdere lijnen onder elkaar mag ook niet. Het maximum werd door een van de nieuwere mods op een uitdagende 3 lijnen gezet. Een handige tip om hier niet over te gaan is het plaatsen van smileys achter je zin en niet op een volgende lijn. Anders ben je snel bij 3.

6) Het zich voordoen als een lid van het TW team wordt bestraft. Die laatste is de enige regel waar ik het echt mee eens ben.


- Volgend puntje, in de post hierboven staat "Link Forumregels" , waarmee er wordt gezegd dat in de chat dezelfde regels gelden als op het forum. Met andere woorden de mods volgen dit effectief op wat resulteert in het beoordelen van elke zin die je typt op basis van de inhoud. Er mogen dus enkel interessante discussies gevoerd worden. Het komt er eigenlijk op neer dat de chat gewoon hetzelfde wordt als het forum maar dan minder overzichtelijker want in tegenstelling tot een forum verdwijnen de vorige posts vrij snel.
=> Als je dit aanhoudt stop dan maar met de chat want dat werkt niet.




Tot slot bans, prima dat ze niet besproken worden hier, ik verwacht alleen dat onzinnige bans, door een losgelaten bende moderators worden hersteld zonder dat daar supports voor moeten gestuurd worden. Dat lijkt me gebruikersvriendelijk tegenover de community. Gedrag van moderatoren zoals gisteren was de reden dat er sancties zijn gevolgd. Ze duwen de spelers met onzinnige regels gewoon richting het overtreden van de iets grovere regels.

Conclusie : Laat de teugels in de chat vieren of stop met de chat.
 
Reactiescore
976
De chat is blijkbaar alleen voor mods?

Bewijs:

Hieronder de opsomming van de regels die gisteren gehanteerd zijn door de mods:
3) Het plaatsen van foto's, meer bepaald memes mag ook niet. Deze worden per direct verwijderd uit de chat. Zelfs al wareb ze in geen enkel opzicht aanstootgevend. Al pleit ik natuurlijk om moppen met een racistisch/sexueel/nazistisch tintje gewoon toe te laten. Hoe goed je normen en waarden ook zijn, 90% gaat er toch eens mee lachen. Voor de feministen en andere mensen die alles aanstootgevend vinden raad ik dan aan gewoon 2 minuten te wachten tot die foto weer uit je scherm geschoven is tot in de vergetelheid.

Mods mogen wel gelijkaardige dingen plaatsen, waar anderen voor gestraft worden. In het onderstaande geval (in spoiler) was het bovendien zelfs nog 'aanstootgevend'. Modje Jo Han mocht dit ongestraft doen en anderen worden voor een simpele meme gewarnd? Zeg anders meteen dat het de chat der dictators is.

index.php
 

Deleted User - 24028

Guest
Man wat kunnen jullie een pakske zeuren :D Als dit de eerste keer is dat jullie merken dat de mods zich niet aan de regels houden en zelf lekker beslissen wanneer ze wat doen dan heb je onder een steen geleefd hoor xD Jullie zeggen het zelf al, er zijn weinig mensen in de chat en er heerst dictatorschap en dat is voor niks nodig... richt dan toch gewoon je eigen TW.nl chat op en verspreid hem binnen de community. Laat mensen in hun snellijst gewoon de link er naartoe zetten en je hebt meteen dat probleem ook opgelost ^^ Als je werkt met een userscript en een iFrame krijg je hem misschien zelfs nog rechtstreeks ingame te zien (rofl)

Jullie verspillen massa's tijd aan het proberen om hun te laten inzien dat ze het niet goed doen, dat doen mensen al sinds het begin en werkt toch niet :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
276
Ik heb een paar keer gekeken op de chat. Saaie boel daar, waar is Amokro?
Zal het nog een paar keer proberen in de toekomst maar vooralsnog hangt er wel een beetje een grafstemming.


Ik denk dat regels wel nodig zijn op zo'n kanaal. Dat tw team daar dan weer volledig in doorschiet ligt wel in de lijn der verwachting, zoals warre ook al opmerkt
 

Deleted User - 44652

Guest
Serieuze feedback:


- Er wordt een chat gemaakt, lekker leuk, ingame PM met de link en hopsa, 250 man die even een kijkje neemt. Wat we daarna zien is dat al deze spelers het direct weer gehad hebben met de chat. Na een week waren er nog maar 20 vaste klanten (exclusief mods). Niet vreemd natuurlijk aangezien er zowel op het AF als ingame niet is gezorgd voor een snelknop naar de chat. Indien je die chat dus eens hebt afgesloten mag je op zoek gaan tussen de honderden PM's van het tribal wars team in de hoop niet op een belachelijke event-aankondiging te klikken en zodoende de link naar de chat te vinden.
=> Hierbij beweer ik niet dat zo'n knop moet, enkel dat het slecht doordacht is om een chat te maken die volledig los staat van TW zelf.
In mijn mening heb je daar een punt, bednek wel dat het (volgens mij) bij de aankondigingen nog ergens rondzweeft :p. Ergens een iets permanentere oplossing zou wel een idee kunnen zijn denk ik.

- Eens in de chat, waar er dus effectief maar 20 verschillende mensen actief zijn, is het dus zeer vaak een tijdje stil. Op sommige momenten zo stil dat je je wel af vraagt of de chat wel nog nut heeft. Een chat die de hele community zou moeten bereiken wordt gebruikt door 20 spelers (en 20 mods).
=> Is het wel nodig om die chat in stand te houden?

Dat zal waarschijnlijk met elke chat gebeuren (zit in Discord chats met 500+ mensen en nog altijd zie je altijd dezelfde mensen terug). Daarnaast; wil jij in een chat zitten waar zoveel gepraat wordt dat als je op iemand antwoord dat diegene het niet ziet omdat er binnen 3 seconden al weer 100 berichten bij zijn gekomen? :)



En dan nu het grootste puntje:

- Moderatie in de chat , mijn gedacht van een chat is dat het losser is dan een forum of dergelijk net omdat het een chat is. Een storende reactie is zo weer verdwenen omdat niemand een chat gaat bijlezen zoals dat met een forum gebeurd (op een paar van die mods na natuurlijk). Verder kwam ik gisteren tot de constatatie dat er nergens regels zijn opgesteld voor de chat. Op zich iets wat ik toejuich want zeg nu zelf, een chat met regels dat is redelijk belachelijk.
Persoonlijk heb ik al meerdere keren voorgesteld dat ze dat moeten doen. Het is makkelijk in te voegen (maakt nieuw textkanaal, blokkeert het, zet de regels erin en klaar?). Een link naar de forumregels maakt alles zo omslachtig imho.

Als je dan bijvoorbeeld in een dood moment (lees: niemand reageerde het laatste uur in de chat) beslist de chat te gebruiken met zijn tweetjes terwijl je niemand stoort, want er is niemand anders. Dan komen onze grote helden de mods. En die mannen vinden het nodig om elke geposte zin te gaan beoordelen over of die wel of niet geschikt is voor een (nogmaals LEGE/DODE) chat. Zeker als sommige van deze mods van zichzelf beweren dat ze altijd bij het rechte eind hebben, oprecht en eerlijk zijn en wat nog allemaal, met andere woorden mensen die niet accepteren dat hun mening niet altijd correct is, dan maak je de chat nog meer kapot.

Ook mods maken fouten en af en toe geven ze dat toe :p. En verder zal het per persoon & dus ook per mod) verschillend worden ervaren wat "storend" is denk ik. Ik weet niet wat er nu gezegd is en ik hoef het niet te weten, maar storend is uiteindelijk een mening.

Als een resultaat van zo een koning-keizer-rechter mod werden er in een chat waarschuwingen voor spam gegeven. Als er onzin awards zouden bestaan is dat wel eentje die kans maakt. Sommige mods weten zelf niet eens hoe ze moeten waarschuwen/berispen etc dus worden de collega's opgeroepen. En zo creëer je van een situatie waar 2 spelers gewoon de chat willen gebruiken voor wat die dient, een situatie waarin 2 spelers over elke zin die ze typen worden geoordeeld door 5 mods (niet overdreven, was gisteren effectief het geval).

Ik vermoed dat daar dan een reden voor is geweest, als ik er zit kan ik redelijk ver gaan met wat ik zeg, en ik ben geen mod.


Hieronder de opsomming van de regels die gisteren gehanteerd zijn door de mods:

1) Het meermaals gebruiken van dezelfde letter achter elkaar mag niet. Dat wordt 'het spammen van letters' genoemd en dat is 1 van de zeven hoofdzonden. (Bij mijn weten vorm je woorden met letters maargoed, met van die altijd eerlijke mods moet ik wel degene geweest zijn met de foute mening).

Onzin. Ik denk dat je dondersgoed weet wát ze ermee bedoelen.
A
l
s

j
e

z
i
n
n
e
n

z
o
a
l
s

d
i
t

s
c
h
r
i
j
f
t

i
s

h
e
t

s
p
a
m.

2) Het voeren van een gesprek in een andere taal is verboden. In het specifieke geval was de taal Russisch en ik begrijp dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Maar als je nee zegt tegen Russisch moet je ook nee zeggen tegen Engels. De mods hebben gelijkheid en al die andere waarden namelijk zo hoog in hun vaandel.

Engels is hier nog een redelijk algemene taal, Russisch niet. Engels begrijpen mensen dus nog, russisch niet. Voor hetzelfde geld hadden ze het gehad over hoe lelijk iemands moeder is, en ze hadden het niet geweten. In het Engels lijkt me dat vrij duidelijk :)

3) Het plaatsen van foto's, meer bepaald memes mag ook niet. Deze worden per direct verwijderd uit de chat. Zelfs al wareb ze in geen enkel opzicht aanstootgevend. Al pleit ik natuurlijk om moppen met een racistisch/sexueel/nazistisch tintje gewoon toe te laten. Hoe goed je normen en waarden ook zijn, 90% gaat er toch eens mee lachen. Voor de feministen en andere mensen die alles aanstootgevend vinden raad ik dan aan gewoon 2 minuten te wachten tot die foto weer uit je scherm geschoven is tot in de vergetelheid.

Dát zal dan waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat het een spel is waar volgens mij een pegi 3 rating aan hangt :)

4) Symbol art is toegelaten, maar alleen als alle mods die online zijn het leuk vinden. Dat betekend dat als 4 mods het leuk vinden en de 5e niet je een ban kan verwachten. Verder is grote symbol art minder aanvaardbaar dan kleine symbol art.

Dat ligt er ook maar net aan wát je post, sommige dingen zijn storend (en ja, dat is een mening).

5) Het typen van meerdere lijnen onder elkaar mag ook niet. Het maximum werd door een van de nieuwere mods op een uitdagende 3 lijnen gezet. Een handige tip om hier niet over te gaan is het plaatsen van smileys achter je zin en niet op een volgende lijn. Anders ben je snel bij 3.

Makes sense op een bepaalde manier, andere niet. In een stille chat zul je makkelijker 3 lijnen zetten waar voor hetzelfde geld 3 uur tussen zit. En ik zelf zou op een chat ook niet zo snel een bericht aanpassen om er nog iets bij te zetten.

6) Het zich voordoen als een lid van het TW team wordt bestraft. Die laatste is de enige regel waar ik het echt mee eens ben.

Wat sowieso lastig is, teamleden hebben een kleurtje, en die kan alleen maar door admins gegeven

- Volgend puntje, in de post hierboven staat "Link Forumregels" , waarmee er wordt gezegd dat in de chat dezelfde regels gelden als op het forum. Met andere woorden de mods volgen dit effectief op wat resulteert in het beoordelen van elke zin die je typt op basis van de inhoud. Er mogen dus enkel interessante discussies gevoerd worden. Het komt er eigenlijk op neer dat de chat gewoon hetzelfde wordt als het forum maar dan minder overzichtelijker want in tegenstelling tot een forum verdwijnen de vorige posts vrij snel.
=> Als je dit aanhoudt stop dan maar met de chat want dat werkt niet.

Denk dat ik hier niet heel veel op aan te merken heb :). Hoewel de IRC uiteindelijk ook een vast clubje was dat er gewoon rondhing.
Voordeel van chat is wel nog atlijd dat gesprekken (in tegenstelling tot het forum) directer en sneller zijn.

Conclusie : Laat de teugels in de chat vieren of stop met de chat.

Teugels wat vieren in tegenstelling tot het forum kan wel vind ik, maar je moet ook voorkomen dat je straks een bende losgeslagen mafkazen van het forum hebt (20 stuks ofzo) die ervoor zorgen dat niemand anders de chat meer wil joinen.
 
Bovenaan