Feedbacktopic: Pushen & TribalWars.nl

Reactiescore
1.542
Ook al liken 100 mensen je post, ze doen er geen zak mee Jens. Ze zijn simpelweg doorgeslagen, of misschien wel doorgesnoven. Het boeit ze geen ene drol of iemand soms te hard bestraft wordt, ze kijken meer naar. Het is toch onderhand wel duidelijk dat de community niet staat achter de huidige regels en in het bijzonder hoe bans worden gegeven en afgehandeld.

Als ze nou eens de ballen hadden om te reageren.. maar nee de enige reactie is keer op keer hetzelfde triestste standaard berichtje wat ze naar iedereen sturen. Ze zeggen zogenaamd dat ze case to case specifiek behandelen, maar ik zie niks anders dan dezelfde ban redenen / domme kut verhaaltjes voorbij komen.

Control C, Control V, verstuur.

@ropiloot11 @Duckje @amancho en wie zit er nog meer bij? Laat je eens horen dan.
 
Reactiescore
76
Ook al liken 100 mensen je post, ze doen er geen zak mee Jens. Ze zijn simpelweg doorgeslagen, of misschien wel doorgesnoven. Het boeit ze geen ene drol of iemand soms te hard bestraft wordt, ze kijken meer naar. Het is toch onderhand wel duidelijk dat de community niet staat achter de huidige regels en in het bijzonder hoe bans worden gegeven en afgehandeld.

Als ze nou eens de ballen hadden om te reageren.. maar nee de enige reactie is keer op keer hetzelfde triestste standaard berichtje wat ze naar iedereen sturen. Ze zeggen zogenaamd dat ze case to case specifiek behandelen, maar ik zie niks anders dan dezelfde ban redenen / domme kut verhaaltjes voorbij komen.

Control C, Control V, verstuur.

@ropiloot11 @Duckje @amancho en wie zit er nog meer bij? Laat je eens horen dan.
@Poo. @DenDuvel & @poeikes volgens https://forum.tribalwars.nl/index.php?members/&key=staff_members
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Ook al liken 100 mensen je post, ze doen er geen zak mee Jens. Ze zijn simpelweg doorgeslagen, of misschien wel doorgesnoven. Het boeit ze geen ene drol of iemand soms te hard bestraft wordt, ze kijken meer naar. Het is toch onderhand wel duidelijk dat de community niet staat achter de huidige regels en in het bijzonder hoe bans worden gegeven en afgehandeld.

Als ze nou eens de ballen hadden om te reageren.. maar nee de enige reactie is keer op keer hetzelfde triestste standaard berichtje wat ze naar iedereen sturen. Ze zeggen zogenaamd dat ze case to case specifiek behandelen, maar ik zie niks anders dan dezelfde ban redenen / domme kut verhaaltjes voorbij komen.

Control C, Control V, verstuur.

@ropiloot11 @Duckje @amancho en wie zit er nog meer bij? Laat je eens horen dan.

Ook stilte is hoorbaar - TW community 2022.
 
Reactiescore
487
Die boost regels zijn toch sowieso een grote grap.

als je begin van de wereld 1 dorpje krijgt word je gelijk gebanned, maar als je een verder stadium van de wereld zit mag een 1,2 miljoen speler opeens wel een 700k speler internen notabende in de rim van de vijandige stam.

En dat beïnvloedt de wereld dus blijkbaar niet zodanig als dat ene dorpje early game. Dan heb je als tw team toch ook de ballen verstand van het spelletje
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Die boost regels zijn toch sowieso een grote grap.

als je begin van de wereld 1 dorpje krijgt word je gelijk gebanned, maar als je een verder stadium van de wereld zit mag een 1,2 miljoen speler opeens wel een 700k speler internen notabende in de rim van de vijandige stam.

En dat beïnvloedt de wereld dus blijkbaar niet zodanig als dat ene dorpje early game. Dan heb je als tw team toch ook de ballen verstand van het spelletje

Ik wil hier TW team wel steunen hoor. Soms zijn de midgame/eindbattles zo erbarmelijk slecht dat je het verschil tussen een massa of een intern niet kan zien. Hou t maar bij early game!!!
 
Reactiescore
487
Ik wil hier TW team wel steunen hoor. Soms zijn de midgame/eindbattles zo erbarmelijk slecht dat je het verschil tussen een massa of een intern niet kan zien. Hou t maar bij early game!!!

Nouja, ik vind die makkelijker te spotten dan een early game intern hoor.

Als jij iemand edelt die net precies zn troepen op iemand anders heeft lopen. Denken ze gelijk aan een intern

als jij een 700k account kan opedelen zonder amper oda erbij (of beter gezegd ODD van het te internen account) is veel makkelijker te spotten.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Nouja, ik vind die makkelijker te spotten dan een early game intern hoor.

Als jij iemand edelt die net precies zn troepen op iemand anders heeft lopen. Denken ze gelijk aan een intern

als jij een 700k account kan opedelen zonder amper oda erbij (of beter gezegd ODD van het te internen account) is veel makkelijker te spotten.

Zat een vleugje sarcasme in hoor :p

Natuurlijk slaat dat verschil nergens op. Misschien op papier, omdat er early meer nieuwe spelers door benadeeld worden. Maar uiteindelijk blijft toch altijd hetzelfde clubje over.
 
Reactiescore
2.489
Het onderwerp boosten is een belangrijk onderwerp binnen InnoGames en de Tribal Wars Communities. Vanuit alle communities komt de vraag tot richtlijnen en vormgeving, dit op structurele vorm (wereldinstellingen, beperkingen) als op het invoeren van spelregels.

In deze community hebben we een aantal jaar een duidelijke poll gehouden om te peilen naar de wens van de community met zeer duidelijke resultaten. Nav. de verschillende denktanks en gesprekken met andere Community Managers is dit in duidelijke, interne richtlijnen gestoken. Deze richtlijnen evolueren doorlopend, dit op basis van jullie feedback, gesprekken met andere communities, edm.

Zo is er een merkbaar verschil in onze aanpak van Wereld 87 en Wereld 88 waarin we voor de laatste wereld ook langer de wereld nauwlettend in de gaten houden.

Qua strafmaat hebben we vanaf het begin al benadrukt dat een overtreding van de boostregels een permanente sanctie kan opleveren voor spelers. We merken dat op oudere werelden de toegepaste strafmaat (tijdelijke sanctie, dubbel aftrekken van voordeel etc.. veelal niet opweegt tegen de gekregen straf waardoor het dus nog steeds een meerwaarde heeft om te boosten. We zijn hierin dus nog steeds op zoek naar een goede balans.

We staan natuurlijk open voor constructieve feedback. We lezen dan ook elke reactie grondig door. Het algemene forum is niet gemaakt voor eenrichtingsverkeer, de bedoeling is dat de community met elkaar in gesprek / discussie kan gaan. Het is niet zo dat elke vraag / antwoord / roep van iemand een antwoord vereist van het team.

Dat betekent niet dat we nooit het gesprek aan gaan, er zijn daar legio voorbeelden van. Dit doen we dan graag op momenten dat de posts niet geleid worden door emotie van een specifieke case of onderwerp.

We zijn toegewijd aan het aanpakken van boosten en staan open voor aanpassingen/tweaks, echter dit zonder afbreuk te doen aan het huidig opgestelde kader en doel.

Om dan af te sluiten met een concrete vraag om dit discussietopic weg te halen van de emotie en terug een constructieve richting op te sturen.

Wat zou er volgens jou aan de boostregels moeten veranderen om boosten effectief aan te pakken?


Het Tribal Wars Team
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Qua strafmaat hebben we vanaf het begin al benadrukt dat een overtreding van de boostregels een permanente sanctie kan opleveren voor spelers. We merken dat op oudere werelden de toegepaste strafmaat (tijdelijke sanctie, dubbel aftrekken van voordeel etc.. veelal niet opweegt tegen de gekregen straf waardoor het dus nog steeds een meerwaarde heeft om te boosten. We zijn hierin dus nog steeds op zoek naar een goede balans.

Ik ben eigenlijk benieuwd waar het stukje "nog steeds een meerwaarde om te boosten" vandaan komt. Uit mijn eigen ervaring - paar werelden geleden waar veelal puntenaftrek werd gegeven - was dat al een behoorlijk zware straf omdat dit ook je goudmunten achteruit zette en de vergrijpen relatief licht waren. Immers passen de meesten wel op met boosten en als het gebeurt is het subtiel op <10% vd verkregen dorpen. Bij zwaardere vergrijpen zou een zware ban ook passend kunnen zijn. Maar als er W88 een permaban uitgedeeld kan worden voor het boosten van twee dorpen?

Correct me if I'm wrong, maar ik heb meer het idee dat jullie zwaarder straffen omdat het boosten "blijft gebeuren". Het blijft belangrijk om te realiseren dat boosten een uniek geval is, veel regels zijn zwart op wit en dan waag je je er simpelweg niet aan of verdien je je straf eenmaal. Bij boosten heerst er nog altijd deels onduidelijkheid maar kan je er soms ook heel erg makkelijk in gelokt worden. Denk aan een speler die stopt en iemand PM't met "dorpen hebben?" Dat kan wellicht onder boosten vallen maar de grens is dan ook zó dun. Dat is net zoiets als geen snelheidslimieten hanteren maar wel straffen uitdelen als je te hard rijdt. Dan snapt iedereen dat je in de bebouwde kom niet te hard moet rijden, maar rijd je dan 55 of 50? Ook verkeersboetes kun je leuk vergelijken, niemand is blij met een boete maar het blijft toch gebeuren want mensen maken fouten of letten niet altijd op. De boetes zijn er dan ook niet om je arm te maken, maar geven wel de nodige prikkel.

Ik ben er vrij zeker van dat er niemand alsnog profiteert van boosten na een ban, onderschat de setback niet die je krijgt met bijvoorbeeld de "lichtere" strafmaat van 30% aftrek. Je hebt altijd te maken met je positie t.o.v. je vijanden en dorpen boosten betekent niet puur gratis groei omdat je soms ook prima zonder het boosten een groot deel van die punten ook had kunnen edelen. Dan spreek ik even met het idee dat de meesten het onopvallend / kleinschalig zou doen omdat hele opvallende cases nauwelijks voorkomen.

In mijn ogen is een goede aanpak wel laten merken dat er gecontroleerd wordt, de straffen zo bepalen dat iemand er last van ervaart maar de wereld bespeelbaar blijft - tenzij een echt serieus vergrijp. Volgens mij kun je hier intern best prima maatstaven voor maken, bijvoorbeeld het aantal gebooste dorpen gedeeld door het aantal dorpen van het account (op het moment van boosten) en deze percentages koppelen aan strafmaten (korte blokkade, 30% aftrek, 30% aftrek + goudmunten, 50% aftrek etc.) en permabans hoogstens voor gigantische boosters die de helft van hun account bij elkaar hebben geboost. Over het algemeen denk ik dat lichte puntenaftrekken gewoon het beste werken, het zorgt voor een beter evenwicht in de buurt omdat de omgeving die "geterroriseerd" wordt door de booster een meevaller krijgt door de correctie.
 
Reactiescore
234
Ik probeer me nu een beetje in jullie positie te plaatsen als TW team.

Waarom geven jullie een 'spontane' aanvalbare ban?
Is dat om de stam enorm te straffen en ze geen tijd te geven om de schade zoveel mogelijk te beperken?

En als tweede, er stond er in die ban dat jullie een tegenreactie verwachtte in de eerste alinea, en aan het einde staat 'tegen deze uitspraak is geen tegenspraak mogelijk'

Dat zijn in een ban mededeling toch 2 heel erg tegenstrijdige zinnen om in te benoemen

Want je geeft eerst een aanvalbare ban, (fking boos)

Dan geef je een mogelijkheid tot overleg
(iets minder boos / nog een beetje hoop)

En daarna zeg je in het zelfde bericht

Er kan geen stap terug meer worden gedaan je bent de sjaak
(Nog fking veel bozer dan eerst)


Als jullie een tegenreactie verwachten, geef dan een niet aanvalbare ban, je zet dan als het ware de tijd stil voor het account en geeft de mogelijkheid tot opheldering.

Als je geen tegenreactie verwacht en je drukt zeg maar op de grote rode 'nuke' knop, zet dan ook niet heel lief neer
'Maar je mag wel een reactie geven via support'


Als de community zich geroepen voelt voor een overleg chat dan hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.228
Wat zou er volgens jou aan de boostregels moeten veranderen om boosten effectief aan te pakken?
Zoals ik in mijn post ook aanhaal heb ik het gevoel dat jullie niet echt "beseffen" dat boosten niet alleen invloed heeft op het account dat gebanned wordt maar dat, door de aanvalbare ban, de stamgenoten van desbetreffende gebande accounts er in meer dan 50% van de gevallen eigenlijk gewoon beter voor komen te liggen dan voordat het account gebanned is, vandaar ook dat ik zei:

Qui Intus Diaboli:

Vanwaar wordt er gekozen om een niet aanvalbare bann te gebruiken waarbij de stam waarin de bann valt een voordeel heeft om te weten wanneer en hoe ze iemand kunnen internen alvorens de buitenwereld op de hoogte is van de bann en niet voor een niet-aanvalbare bann waarbij er eveneens na bijvoorbeeld een week de dorpen op barbaar gaan en deze dorpen gevuld worden met het puntenaantal aan speer/zwaard zoals het ook bij andere bann verhalen gebeurd?

Ik denk dat velen mijn frustraties daarin delen en dat het opzich niet gaat (bij mij dan toch, ja het is frustrerend als er een onterechte bann valt, maar het is nog eens zo frustrerend als je account kapot gespeeld is alvorens je antwoord hebt van het TW support team) om de reden dat mensen gebanned worden maar eerder om het direct toepassen van een niet aanvalbare bann..

Als ik mij goed herinner heb ik ooit op Wereld 4 een bann gehad voor dubbel loggen en toen kreeg ik een niet aanvalbare bann tot ik de straf accepteerde of er een bepaalde termijn verlopen was. Dat zou in mijn ogen al tijd geven om de bann te proberen aanvechten zonder dat je account "kapot gespeeld" is voor je terug kan loggen, en mocht de uitsluiting toch permanent blijven om te opteren voor hetzelfde principe als hierboven vernoemd (puntenaantal in sp/zw/bg en op barbaar tegelijk met accepteren van de straf, met dan nog eventueel een "log straf" voor de spelers van de gebannde accounts).
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Zoals ik in mijn post ook aanhaal heb ik het gevoel dat jullie niet echt "beseffen" dat boosten niet alleen invloed heeft op het account dat gebanned wordt maar dat, door de aanvalbare ban, de stamgenoten van desbetreffende gebande accounts er in meer dan 50% van de gevallen eigenlijk gewoon beter voor komen te liggen dan voordat het account gebanned is, vandaar ook dat ik zei:



Ik denk dat velen mijn frustraties daarin delen en dat het opzich niet gaat (bij mij dan toch, ja het is frustrerend als er een onterechte bann valt, maar het is nog eens zo frustrerend als je account kapot gespeeld is alvorens je antwoord hebt van het TW support team) om de reden dat mensen gebanned worden maar eerder om het direct toepassen van een niet aanvalbare bann..

Als ik mij goed herinner heb ik ooit op Wereld 4 een bann gehad voor dubbel loggen en toen kreeg ik een niet aanvalbare bann tot ik de straf accepteerde of er een bepaalde termijn verlopen was. Dat zou in mijn ogen al tijd geven om de bann te proberen aanvechten zonder dat je account "kapot gespeeld" is voor je terug kan loggen, en mocht de uitsluiting toch permanent blijven om te opteren voor hetzelfde principe als hierboven vernoemd (puntenaantal in sp/zw/bg en op barbaar tegelijk met accepteren van de straf, met dan nog eventueel een "log straf" voor de spelers van de gebannde accounts).
Zal toch wel situationeel zijn of de stam van de booster ervan profiteert. Maar je slaat verder wel de spijker op zijn kop; je hebt mensen in de omgeving die hier zwaar van profiteren en dit is eigenlijk gewoon een vorm van legale boost die voor een oneerlijk spelvoordeel zorgt.
 
Reactiescore
487
Blijft toch weer een vage bedoeling bij het tw team

op wereld 87 mag het die ene stam de ene na de andere miljoenen account internen, zelfs spelers die in de rim van de tegenpartij liggen accounts. Hieraan word niks gedaan, dien je zelf een support in om een 500k accountje te internen mag dit niet?

In hoeverre moeten we dit spel nog serieus nemen? en vooral de regels? de ene stam mag alles internen wat los en vast zit en de andere partij moet alles maar bashen, moet maar toezien hoe speler in hun rim worden geinternt door de tegenpartij? en onze super moderators laten het maar toe? want zal vast geen invloed hebben op de wereld natuurlijk, maar die ene 500k speler die midden in ons eigen cluster zit die wel?

Ga toch weg, jullie zijn toch niet meer serieus te nemen?

dan op op nieuwe werelden word je gebanned omdat je 1 dorpje internt? dan word je (terecht) gebanned omdat dit de wereld verloopt beinvloed. Maar 4 maanden later mag je je account verdubbelen qua punten via intern, mag je een stamgenoot helemaal in de rim laten internen van de tegenpartij? dit beinvloed de wereld blijkbaar niet?

Er is totaal geen touw aan vast te knopen. Laat alles toe of laat gewoon helemaal niks toe. En niet zoals nu het ene wel en het andere niet zonder duidelijk reden.
 
Reactiescore
389
Boosten wordt veel gedaan in het begin van de wereld.
Vind tegen iemand zeggen dat je gs gaat verkopen via premium beurs, vind ik een vorm van boosten!
Hierdoor krijg sommige spelers een extreem groot voordeel.
Dat boosten via premium beurs lijkt gedoog te worden.
Waarom is dit wel toegestaan.
Denk dat het euro’s oplevert.
Zou graag jullie mening willen horen over dit.
 
Reactiescore
1
Kijk W90 eens aan. Die bestaat uit vrijwel enkel en alleen maar kleine barbarendorpjes en belachelijk veel bonusdorpen. Slechts een enkel dorpje is 'bewoond' door een speler die niet eens de moeite neemt om te spelen. Toen ik begon waren er amper barbarendorpen en móest je wel spelers aanvallen, wat leidde tot contacten, stop van aanvallen, vriendschappen, begin van stammen. De nieuwe regels door de jaren heen hebben het spel kapot gemaakt in mijn opinie.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Meanwhile je mag nog steeds niet internen op W88 met 41% dominantie.

Ik zal niks zeggen.

Haha
 
Reactiescore
140
Tw: we willen de werelden sneller doen sluiten.

Tw over W88: de wereld nog nutteloos langer open houden.
 
Reactiescore
3
Normaal gezien moeten de spelregels duidelijk en compleet zijn en door iedere speler gekend.
Wat hier dus totaal niet het geval is want ze hanteren hier namelijk 2 verschillende reglementen.
de reglementen die zichtbaar zijn voor alle spelers en de interne regels waar enkel moderators mee gekend zijn.
Dus eventueel spelers straffen volgens de interne regels die NIET bekend zijn bij spelers zijn dus ook onterecht omdat deze regels niet gekend zijn/waren.
Accounts dat een wereld starten met 3 tot 10 spelers per account kan je dan ook onder boosten zetten mede dat deze accounts een een supergroot voordeel hebben tegen spelers dat alleen op een account spelen. (Accounts met 10 spelers brengen natuurlijk ook meer op voor INNO natuurlijk).
 
Bovenaan