Feedbacktopic: Pushen & TribalWars.nl

Reactiescore
5.590
Persoonlijk ben ik het hier niet mee eens. Voor mij toont het aan, dat men rekening houdt met alle spelers en niet alleen met de zelfverklaarde top.

Ze houden nu ook eens rekening de minder goede spelers/kleine spelers, die alleen voor hun plezier TW spelen. Met een 60 dagen moraal en 25/30-1 verhoudingen kunnen die spelen (als ze een beetje hun best doen) tot een volgende wereld begint.
Oké, maar die worden alsnog gepakt door andere net iets betere spelers, je zorgt nu alleen dat de top van de voedselketen er niet bij kan, maar de middel ervan wel…

Daarbij leuk dat het beter is daarvoor, maar je doet ook veel mensen te kort hiermee zoals ik al aangaf in mijn dialoog. Ik denk dat het weinig uithaalt en vooral een pijnpunt is, maargoed dat is mijn mening, praktijk kan andere zijn en worden.
 
Reactiescore
579
Ik zou zeggen: Wees blij! :) De topaccounts kunnen een poosje niet aan de kleintjes, de spelers daar net onder nog wel... en daar kunnen de topaccounts weer hun dorpen halen, bij accounts die er net onder zitten en die enig weerwerk kunnen leveren. Lijkt me voor de topaccounts ook leuk, wat tegenstand.

Uiteraard, als die hele grote topaccounts, liever de dorpjes oprapen van spelers die zich niet kunnen verweren... tja, dan baal je van de huidige regelgeving. En wees dan eerlijk en zeg dat gewoon. We willen eerst heel groot worden, liefst zonder enige tegenstand (eerst de rim opruimen, cluster schoonvegen etc) en daarna pas tegen elkaar om de wereldwinst.

Wees eerlijk en zeg dan: Wij, de grote jongens, hebben niets met 90% van de spelers, die niet goed zijn, geen enorme bedragen in hun account steken en maar twee keer per dag loggen. Die moeten gewoon plaats maken voor ons en wij maken de dienst uit, want laten we eerlijk zijn, wij spenderen dik in PP.

Je zou het overigens ook eens anders kunnen zien en proberen jezelf te verplaatsen in de 'mindere goden'... denk dat als je dat doet, je ze van harte die eerste 60 dagen gunt... maar goed dat is een hypothese, ik sluit niet uit, dat de meeste topspelers daar te autistisch in zijn. Ikke ikke ikke (met dikke ego) en de rest kan stikken... toch?
 
Reactiescore
5.590
Wat een post vol verwijten en sneertjes. Ik geef gewoon mijn mening en wellicht bedoel je het niet persoonlijk naar mij, maar ik heb meer voor nieuwe en kleinere spelers gedaan dan 3/4 van de community.

Ik ben de eerste die blij is als deze regels gaan werken en dat er meer plezier is voor de nieuwere spelers. Als dat het doel was en is moet inno natuurlijk wel bijhouden of ze regelgeving gaat werken voor ze. Oftewel een 0 meting met hoe nieuwere spelers er nu in staan en dadelijk opnieuw meten over een paar werelden, dan kan je werkelijk weten of het impact op ze heeft.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
119
Ik zou zeggen: Wees blij! :) De topaccounts kunnen een poosje niet aan de kleintjes, de spelers daar net onder nog wel... en daar kunnen de topaccounts weer hun dorpen halen, bij accounts die er net onder zitten en die enig weerwerk kunnen leveren. Lijkt me voor de topaccounts ook leuk, wat tegenstand.

Uiteraard, als die hele grote topaccounts, liever de dorpjes oprapen van spelers die zich niet kunnen verweren... tja, dan baal je van de huidige regelgeving. En wees dan eerlijk en zeg dat gewoon. We willen eerst heel groot worden, liefst zonder enige tegenstand (eerst de rim opruimen, cluster schoonvegen etc) en daarna pas tegen elkaar om de wereldwinst.

Wees eerlijk en zeg dan: Wij, de grote jongens, hebben niets met 90% van de spelers, die niet goed zijn, geen enorme bedragen in hun account steken en maar twee keer per dag loggen. Die moeten gewoon plaats maken voor ons en wij maken de dienst uit, want laten we eerlijk zijn, wij spenderen dik in PP.

Je zou het overigens ook eens anders kunnen zien en proberen jezelf te verplaatsen in de 'mindere goden'... denk dat als je dat doet, je ze van harte die eerste 60 dagen gunt... maar goed dat is een hypothese, ik sluit niet uit, dat de meeste topspelers daar te autistisch in zijn. Ikke ikke ikke (met dikke ego) en de rest kan stikken... toch?

Het verhaal is niet zo eenzijdig, van welke kant je het ook bekijkt en dit was dan ook de reden dat ik mijn post plaatste waarin ik meerdere scenario's behandelde. Jij kijkt door de bril van de kleinere spelers, Lord-Toms door de bril van de grotere spelers. Verder denk ik dat het onnodig is om mensen weg te zetten als autistisch, dat voegt helemaal niks toe aan de discussie. En net zoals jij aan anderen vraagt om zich te verplaatsen in een ander, zou je dat zelf natuurlijk ook eens kunnen doen. Je kan jezelf ook afvragen waarom spelers die er veel tijd en effort insteken moeten lijden onder het feit dat andere spelers er minder tijd en effort insteken? Elk verhaal heeft twee kanten en jij bent erg biased één kant op en verwijt dan anderen hetzelfde.
 
Reactiescore
579
Wat een post vol verwijten en sneertjes. Ik geef gewoon mijn mening en wellicht bedoel je het niet persoonlijk naar mij, maar ik heb meer voor nieuwe en kleinere spelers gedaan dan 3/4 van de community.

Ik ben de eerste die blij is als deze regels gaan werken en dat er meer plezier is voor de nieuwere spelers. Als dat het doel was en is moet inno natuurlijk wel bijhouden of ze regelgeving gaat werken voor ze. Oftewel een 0 meting met hoe nieuwere spelers er nu in staan en dadelijk opnieuw meten over een paar werelden, dan kan je werkelijk weten of het impact op ze heeft.

Wie de schoen past, die trekke hem aan... Kortom als jij niet tot de groep behoort, die er zo over denkt... dan moet je, je vooral niet aangesproken voelen. Voel je, je desondanks toch geviseerd, dan zal er wel iets van waar zijn.

Verder denk ik dat niet alleen nieuwe spelers meer plezier hebben, als ze iets langer op een wereld kunnen spelen... ook spelers die al even meedraaien zullen daar blijer van worden. Ik kan mezelf als voorbeeld nemen... op W84, drie dorpjes en ik heb ze nog (tot mijn verbazing) en verzamel nog steeds beetjes PP. Alles lekker relaxed, zonder dat de nummer 1 van de wereld mijn dorpen kan komen halen. Voor mij een hele verandering ten opzichte van eerdere recente werelden, waarop ik PP verzamelde.

Het verhaal is niet zo eenzijdig, van welke kant je het ook bekijkt en dit was dan ook de reden dat ik mijn post plaatste waarin ik meerdere scenario's behandelde. Jij kijkt door de bril van de kleinere spelers, Lord-Toms door de bril van de grotere spelers. Verder denk ik dat het onnodig is om mensen weg te zetten als autistisch, dat voegt helemaal niks toe aan de discussie. En net zoals jij aan anderen vraagt om zich te verplaatsen in een ander, zou je dat zelf natuurlijk ook eens kunnen doen. Je kan jezelf ook afvragen waarom spelers die er veel tijd en effort insteken moeten lijden onder het feit dat andere spelers er minder tijd en effort insteken? Elk verhaal heeft twee kanten en jij bent erg biased één kant op en verwijt dan anderen hetzelfde.

Je leest niet goed, ik noem niemand een autist. Ik zei dat ik niet uitsloot dat de meeste topspelers daar te autistisch in zijn. Om aan de top mee te draaien, moet je over bepaalde kwaliteiten beschikken... empathie is er daar niet eentje van. Hard zijn op de momenten dat het moet of omdat iemand gewoon je ambities in de weg staat wel. Zelf ben ik iemand die een ander wat gunt, zeker als ik de bovenliggende partij ben en de andere een 'zwakkere broeder' betreft. Dat kan je een wereldwinst kosten, leg je, jezelf bijvoorbeeld vast omdat je (te)veel spelers ook iets gunt. De stabs komen ook het vaakst van accounts die ten kostte van alles ver willen komen... die mentaliteit bezit ik niet, maar een leuk deel van de topaccounts... helaas wel. Want zo kom je ver.

In één ding heb je zeker gelijk... ik chargeer meerdere keren... en wel opzettelijk. Want zoals ik al eerder liet doorschemeren, zijn de toppers hier wel oververtegenwoordigd en de 'mindere goden' hier niet. Het leek mij daarom fair, dat ik deze spelers -op dit onderwerp- alhier -met hand en tand- zou verdedigen. Zodat dit niet een compleet onderwerp zou worden van gelijkgestemden, die elkaar alleen veren gaan toesteken... en om te voorkomen dat de regels op jullie instigatie eenzijdig zou worden aangepast, op de kap van de kleintjes... dus ja, ik ging er regelmatig met gestrekt been in.

Gezien de soms wat verbaasde reacties, was dat al iets waar niet echt op gerekend was en dat spijt mij dan ook niet. Te vaak, bewieroken de betere accounts elkaar en te weinig is men kritisch op het eigen handelen en ziet men de rest (die andere 90%) over het hoofd.
 
Reactiescore
1.136
Ik zou zeggen: Wees blij! :) De topaccounts kunnen een poosje niet aan de kleintjes, de spelers daar net onder nog wel... en daar kunnen de topaccounts weer hun dorpen halen, bij accounts die er net onder zitten en die enig weerwerk kunnen leveren. Lijkt me voor de topaccounts ook leuk, wat tegenstand.

Uiteraard, als die hele grote topaccounts, liever de dorpjes oprapen van spelers die zich niet kunnen verweren... tja, dan baal je van de huidige regelgeving. En wees dan eerlijk en zeg dat gewoon. We willen eerst heel groot worden, liefst zonder enige tegenstand (eerst de rim opruimen, cluster schoonvegen etc) en daarna pas tegen elkaar om de wereldwinst.

Wees eerlijk en zeg dan: Wij, de grote jongens, hebben niets met 90% van de spelers, die niet goed zijn, geen enorme bedragen in hun account steken en maar twee keer per dag loggen. Die moeten gewoon plaats maken voor ons en wij maken de dienst uit, want laten we eerlijk zijn, wij spenderen dik in PP.

Je zou het overigens ook eens anders kunnen zien en proberen jezelf te verplaatsen in de 'mindere goden'... denk dat als je dat doet, je ze van harte die eerste 60 dagen gunt... maar goed dat is een hypothese, ik sluit niet uit, dat de meeste topspelers daar te autistisch in zijn. Ikke ikke ikke (met dikke ego) en de rest kan stikken... toch?

Eigenlijk verkijk je je hier denk ik toch wel op het effect van de 20/1 regel.
De spelers die namelijk buiten de 20/1 vallen zijn de spelers die
1 niet meer spelen
2 als pp farm spelen
3 1x per dag 2 gebouwen aanklikken en weer uitloggen

Als je gewoon normaal actief bent kom je niet buiten die 20/1 je hoeft niet super actief te zijn ofzo maar gewoon normaal wat gewoon een vereiste is voor tw met 1x loggen per dag heb je hier gewoon niks te zoeken of iig niet te klagen als je dan weg gespeeld wordt.
Daarmee zorgt 20/1 dus enkel voor poteniele clusterfucks in je cluster iets wat een enorm probleem is met de huidige edelspamm meta waardoor pro's wel genoodzaakt zijn deze spelers doormiddel van mb's op te laten ruimen.

Enige uitzondering zouden spelers zijn die echt later gestart zijn maar die liggen normaal altijd aan de rim kant van je cluster dus hier is het wat minder een probleem.
Daarom dat ik persoonlijk ook voorstander ben van 20/1 enkel laten gelden voor de tijd die je later gestart bent * 2 ofzo.
dus start je 2 weken later kun je 28 dagen 20/1 hebben.
Uiteraard zit hier wel een max aan dus niet als je na 3 maanden start dat het dan 6 maanden duurt.
Gezien hoe snel werelden gaan op .nl zou ik hier een max van 30 dagen op zetten ofzo maar goed dat is iets wat besproken kan worden.
 
Reactiescore
119
Je zou het overigens ook eens anders kunnen zien en proberen jezelf te verplaatsen in de 'mindere goden'... denk dat als je dat doet, je ze van harte die eerste 60 dagen gunt... maar goed dat is een hypothese, ik sluit niet uit, dat de meeste topspelers daar te autistisch in zijn. Ikke ikke ikke (met dikke ego) en de rest kan stikken... toch?

Je leest niet goed, ik noem niemand een autist. Ik zei dat ik niet uitsloot dat de meeste topspelers daar te autistisch in zijn.

Je gebruikt het woord hier letterlijk als synoniem voor het feit dat de grotere spelers zich niet zouden kunnen verplaatsen in een ander, iets wat nergens op slaat en je noemt dus wel degelijk een deel van de grotere spelers autisten. Je giet simpelweg de betekenis van het woord in de verkeerde context en dus slaat het nergens op dat je het zegt. Je doet een of andere vage aanname en daar spreek ik je op aan.

In één ding heb je zeker gelijk... ik chargeer meerdere keren... en wel opzettelijk. Want zoals ik al eerder liet doorschemeren, zijn de toppers hier wel oververtegenwoordigd en de 'mindere goden' hier niet. Het leek mij daarom fair, dat ik deze spelers -op dit onderwerp- alhier -met hand en tand- zou verdedigen. Zodat dit niet een compleet onderwerp zou worden van gelijkgestemden, die elkaar alleen veren gaan toesteken... en om te voorkomen dat de regels op jullie instigatie eenzijdig zou worden aangepast, op de kap van de kleintjes... dus ja, ik ging er regelmatig met gestrekt been in.

Gezien de soms wat verbaasde reacties, was dat al iets waar niet echt op gerekend was en dat spijt mij dan ook niet. Te vaak, bewieroken de betere accounts elkaar en te weinig is men kritisch op het eigen handelen en ziet men de rest (die andere 90%) over het hoofd.

De reacties krijg je niet omdat je een bepaald standpunt hanteert, zoals ik eerder al aangaf is dat je goed recht en moet dat ook gewoon meegenomen worden. Mijn post moet juist een discussie opwekken, daar ben ik namelijk naar opzoek en verschillende meningen zal je dan altijd tegenkomen. Jij giet het alleen in een dergelijk vervelende en bevooroordeelde vorm dat men je liever niet wil horen, en dat is een groot verschil en heb je alleen aan jezelf te danken. Ik ken namelijk meerdere mensen die gelijkgestemd zijn met jou, maar daar valt gewoon een normaal gesprek mee te voeren zonder kansloze verwijten en aannames die bij jou elke keer terugkomen. Daar komt nog bij dat ik duidelijk kritiek heb geuit op het boosten d.m.v. MB's etc. dus absoluut wel kijk naar het handelen van de in jouw ogen zelfverklaarde topspelers.
 
Reactiescore
579
Je gebruikt het woord hier letterlijk als synoniem voor het feit dat de grotere spelers zich niet zouden kunnen verplaatsen in een ander, iets wat nergens op slaat en je noemt dus wel degelijk een deel van de grotere spelers autisten. Je giet simpelweg de betekenis van het woord in de verkeerde context en dus slaat het nergens op dat je het zegt. Je doet een of andere vage aanname en daar spreek ik je op aan.
Dat kunnen de meesten ook niet, het is sowieso in RL voornamelijk ikke, ikke, ikke... en die mentaliteit sijpelt al tijden door binnen dit spel. Spelers hebben minder empathie dan vroeger en een wat vager begrip als eer en geweten, heeft eveneens moeten inboeten, in vergelijking met oude werelden. Stabs zijn ook van alle tijden, maar de frequentie is zeker hoger en de stabs zijn echt wel smeriger, ook al is de wereld kleiner. Stabs zijn bijna geaccepteerd als noodzakelijk kwaad. Uiteraard heeft de rol van geld (PP) ook invloed op alles... spelers investeren massa's PP om aan de top te staan en doen dan alles om hun account of positie te behouden en dan bedoel ik ook alles. Maar door de bank genomen heeft de gemiddelde mens (in vergelijking met vroeger) veel minder empathie en is veel harder geworden. Dat zie ik vooral terug komen in de groep die ik hier 'topspelers' zal noemen en die kunnen zich nog amper verplaatsen in een ander (zijn of haar positie) of denkt dat wel te kunnen, maar de werkelijkheid is weerbarstiger. De meeste topspelers (en ik ken er zeker een aantal) zijn in mijn ogen veel te vaak klootzakjes, die kostte wat kost, de ander willen edelen en het liefst zo makkelijk mogelijk, om zover mogelijk te komen. Als het iets moeilijker wordt gemaakt, proberen ze de regels wel te veranderen in hun voordeel. Met vele argumenten die betogen dat het niet eerlijk is... terwijl ze al dikke voordelen hebben (getalsmatig qua bespelers van een account, de staat van de account, de scripts, de hoeveelheid troepen etc etc) is het nooit genoeg. Ik zei al... ikke, ikke, ikke (en de rest mag je zelf invullen).


De reacties krijg je niet omdat je een bepaald standpunt hanteert, zoals ik eerder al aangaf is dat je goed recht en moet dat ook gewoon meegenomen worden. Mijn post moet juist een discussie opwekken, daar ben ik namelijk naar opzoek en verschillende meningen zal je dan altijd tegenkomen. Jij giet het alleen in een dergelijk vervelende en bevooroordeelde vorm dat men je liever niet wil horen, en dat is een groot verschil en heb je alleen aan jezelf te danken. Ik ken namelijk meerdere mensen die gelijkgestemd zijn met jou, maar daar valt gewoon een normaal gesprek mee te voeren zonder kansloze verwijten en aannames die bij jou elke keer terugkomen. Daar komt nog bij dat ik duidelijk kritiek heb geuit op het boosten d.m.v. MB's etc. dus absoluut wel kijk naar het handelen van de in jouw ogen zelfverklaarde topspelers.
Ik snap het... mijn mening t.a.v. topspelers bevalt je niet en aangezien je hoogstwaarschijnlijk zelf in die categorie valt, bevalt het je nog minder. Met mij kan je ook een prima een gesprek hierover voeren, zowel hier als privé. Maar als je de openbaarheid zoekt en veel instemming verwacht, dan krijg je van mij van een iets minder inschikkelijke kant te zien... ik ben het niet met je eens en bestrijd jullie pleidooi met politiek en propaganda, ook iets dat beter was op oude werelden.

Ik zou bijna zeggen: Jezus man... je bent ook niets gewend. Je moet de zware flame wars eens teruglezen van oude werelden, echte P&P... daar krijg jij alsnog rode oortjes van, zoveel is zeker.

Eigenlijk verkijk je je hier denk ik toch wel op het effect van de 20/1 regel.
De spelers die namelijk buiten de 20/1 vallen zijn de spelers die
1 niet meer spelen
2 als pp farm spelen
3 1x per dag 2 gebouwen aanklikken en weer uitloggen

Als je gewoon normaal actief bent kom je niet buiten die 20/1 je hoeft niet super actief te zijn ofzo maar gewoon normaal wat gewoon een vereiste is voor tw met 1x loggen per dag heb je hier gewoon niks te zoeken of iig niet te klagen als je dan weg gespeeld wordt.
Daarmee zorgt 20/1 dus enkel voor poteniele clusterfucks in je cluster iets wat een enorm probleem is met de huidige edelspamm meta waardoor pro's wel genoodzaakt zijn deze spelers doormiddel van mb's op te laten ruimen.

Enige uitzondering zouden spelers zijn die echt later gestart zijn maar die liggen normaal altijd aan de rim kant van je cluster dus hier is het wat minder een probleem.
Daarom dat ik persoonlijk ook voorstander ben van 20/1 enkel laten gelden voor de tijd die je later gestart bent * 2 ofzo.
dus start je 2 weken later kun je 28 dagen 20/1 hebben.
Uiteraard zit hier wel een max aan dus niet als je na 3 maanden start dat het dan 6 maanden duurt.
Gezien hoe snel werelden gaan op .nl zou ik hier een max van 30 dagen op zetten ofzo maar goed dat is iets wat besproken kan worden.
Mijn voorstel zou zijn: Elke wereld 20/25/30 - 1 tijdsgebonden tot een volgende wereld start en dan eindigt de moraal.

En nee, dat zorgt niet voor CF's... ik wist dat dit argument zou opduiken, maar elke wereld weer... worden er herenakkoorden gesloten, maakt men afspraken over CF's over kata-gebruik enz. Doe dat nu dan ook en het probleem bestaat niet eens.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.136
En nee, dat zorgt niet voor CF's... ik wist dat dit argument zou opduiken, maar elke wereld weer... worden er herenakkoorden gesloten, maakt men afspraken over CF's over kata-gebruik enz. Doe dat nu dan ook en het probleem bestaat niet eens.
Stabs zijn ook van alle tijden, maar de frequentie is zeker hoger en de stabs zijn echt wel smeriger, ook al is de wereld kleiner. Stabs zijn bijna geaccepteerd als noodzakelijk kwaad.
spelers investeren massa's PP om aan de top te staan en doen dan alles om hun account of positie te behouden en dan bedoel ik ook alles.
:rolleyes:
 
Reactiescore
119
Ik snap het... mijn mening t.a.v. topspelers bevalt je niet en aangezien je hoogstwaarschijnlijk zelf in die categorie valt, bevalt het je nog minder. Met mij kan je ook een prima een gesprek hierover voeren, zowel hier als privé. Maar als je de openbaarheid zoekt en veel instemming verwacht, dan krijg je van mij van een iets minder inschikkelijke kant te zien... ik ben het niet met je eens en bestrijd jullie pleidooi met politiek en propaganda, ook iets dat beter was op oude werelden.

Ik zou bijna zeggen: Jezus man... je bent ook niets gewend. Je moet de zware flame wars eens teruglezen van oude werelden, echte P&P... daar krijg jij alsnog rode oortjes van, zoveel is zeker.

Als je dit nou terugleest, dan concludeer ik dat je het nog steeds niet begrijpt, het is toch maar moeilijk voor je he. Maar prima jongen, lekker biased blijven en vooral niet willen begrijpen, of kunnen begrijpen in jouw geval, wat ik tegen je zeg. Applaus voor jou! Wat een clown ben jij zeg. Je haalt nergens P&P aan, het enige wat je inderdaad doet is mensen proberen te flamen, wat echt lachwekkend is. Succes verder, zo te zien ga je dat echt heel hard nodig hebben.
 
Reactiescore
579
Dank je wel! (voor het applaus). Ik geef graag een mooie voorstelling (clown als ik ben) en hartelijk dank voor je bezorgdheid (succes, ik ga dat hard nodig hebben) en I Love You too! Alles sal reg kom :)
 
Reactiescore
2.489
Inmiddels zijn we weer een periode verder en lichten we graag twee stukjes opnieuw toe:

"We focussen ons vooral op early game"


Van zodra een wereld (volgens interne richtlijnen) in een latere fase is zullen we dus wel toestaan dat spelers hun dorpen overgenomen worden zonder verliezen. Ter referentie zit wereld 84 reeds in deze fase.

"We wachten niet enkel op meldingen"
We reageren op alle meldingen met een standaard antwoord. Dit betekent niet dat we meteen het onderzoek afsluiten en straffen uitdelen. Het zou gerust kunnen dat eventuele straffen op een later tijdstip uitgedeeld worden. Dit kan ook gerust na enkele weken pas zijn doordat we de interne procedures aan het fine tunen zijn.

Duckje
 
Reactiescore
22
Inmiddels zijn we weer een periode verder en lichten we graag twee stukjes opnieuw toe:

"We focussen ons vooral op early game"

Van zodra een wereld (volgens interne richtlijnen) in een latere fase is zullen we dus wel toestaan dat spelers hun dorpen overgenomen worden zonder verliezen. Ter referentie zit wereld 84 reeds in deze fase.

"We wachten niet enkel op meldingen"
We reageren op alle meldingen met een standaard antwoord. Dit betekent niet dat we meteen het onderzoek afsluiten en straffen uitdelen. Het zou gerust kunnen dat eventuele straffen op een later tijdstip uitgedeeld worden. Dit kan ook gerust na enkele weken pas zijn doordat we de interne procedures aan het fine tunen zijn.

Duckje

Er werd al genoeg geboost onder de noemer ik bash toch klein beetje troepen en paar muur lvls. Beetje mosterd na de maaltijd dit. Alles wordt nu dus weer vrij gegeven..? Terwijl op support aanvragen wordt gezegd dat men het account op barbaar moet zetten alvorens er aanvallen mogen gaan lopen.. Dit is redelijk inconsequentie
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.590
Nou, dan nu nog maar eens op een nog strengere noot. Ten eerste is het werkelijk waar ongelooflijk dat er serieuze stukken tekst, zomaar worden verwijderd onder het idee van: '' Er mogen geen bans besproken worden.''. Ik neem niet eens de mods hiervoor kwalijk, want die doen gewoon wat hun denken dat goed is. Echter is het gewoon niet goed dat dit soort dingen niet besproken mogen worden, werkelijk waar belachelijk zelfs. We leven niet in Rusland, mogen toch gewoon onszelf verdedigen en sterker nog, de waarde verdedigen van dit spelletje wat we iedere dag spelen. Schijnbaar gaat dat in de support niet, dus dan maar hier.

Goed, nu over tot de boostregels en de banwave op w85. Ik zal geen namen noemen voordat ik weer tijd kwijt ben voor niks omdat mijn post wordt verwijderd.

De boostregels zijn van toepassing op een erg grijs gebied, dit houdt in dat er veel if buts and maybes zijn. Hetgeen wat hier echter NIET aan bijdraagt is de beslissingen en de reacties die duckje en de support geven wanneer je vraagt of je mag fuseren. 9/10 keer als je er een mooi verhaal bij verteld lijken ze dit allemaal wel prima te vinden. Dit maakt het allemaal nog eens extra vaag en nog erger subjectief. Daarnaast zit het ook gewoon bijzonder scheef in elkaar, je mag niet een dorpje of een paar dorpjes internen van iemand waarmee je 0 contact hebt gehad, die voor zichzelf is gestart en besluit te stoppen. Wat je wel mag is iemand laten starten om lekker mee te groeien en vervolgens op delete te knallen zodat je ze wél mag internen zonder consequenties, althans zo lijkt het momenteel. Ronduit slecht hoe dit momenteel in de praktijk werkt.

Ik vind dat deze boostregels de wereld niet ten goede komen, tevens zijn de straffen te zwaar en te onduidelijk. De regels zijn vaag geformuleerd en laten veel ruimte over voor interpretatie waar dus ook al mensen de mist mee zijn ingegaan. Dit lijkt allemaal voort te komen omdat de regels an sich allemaal subjectief zijn en zich op grijs gebied afspelen.

Het is werkelijk waar ook te bizar voor woorden, dat we bijna 85 werelden lang en +-15 jaar dit spel spelen op een bepaalde manier en hier nu het spel aan het einde van zijn latijn is, compleet maling aan hebben en alles omgooien. Voor wat? De casual spelers die nu geband worden door misinterpretatie van de vage regels?

Het klopt niet, het is vaag, te streng en in mijn mening onnodig. Het toont aan hoe management de community aanvoelt (totaal niet dus), maargoed, ik kan kan moord en brand schreeuwen en de andere 100 spelers die wereld in wereld uit 100% van de wereld uitspelen kunnen dit ook doen, mensen als Triador wordt naar geluisterd.


P.S voor de mensen die denken dat ik hier loop te piepen omdat het mezelf is overkomen, nee dit is niet zo. Het is bij de vijand overkomen, dus dat zegt ook al wel genoeg.
 
Reactiescore
579
Bedankt voor de vermelding in je post en slechts 1 opmerking... ik speel nu vanaf W11 dit spelletje, heb meermaals op oudere werelden eerste gestaan zonder boost en guess what? Daar was boosten zeker geen groot fenomeen.

Zelfs op W54 stond ik na een herstart in de top 10, omdat er toen nog niet zo idioot geboost wordt als nu het geval is. Dus nee, boosten is geenszins een groot fenomeen geweest op de... pak en beet, eerste 54 werelden. Dus we spelen het spelletje zoals het nu is/gaat zeker geen 85 werelden en 15 jaar lang.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Bedankt voor de vermelding in je post en slechts 1 opmerking... ik speel nu vanaf W11 dit spelletje, heb meermaals op oudere werelden eerste gestaan zonder boost en guess what? Daar was boosten zeker geen groot fenomeen.

Zelfs op W54 stond ik na een herstart in de top 10, omdat er toen nog niet zo idioot geboost wordt als nu het geval is. Dus nee, boosten is geenszins een groot fenomeen geweest op de... pak en beet, eerste 54 werelden. Dus we spelen het spelletje zoals het nu is/gaat zeker geen 85 werelden en 15 jaar lang.
En jij internde vast ook 0 dorpen early. Al ging het nou maar om echte boosten dat werd aangepakt en deze discussie was er niet.
 
Reactiescore
5.590
Bedankt voor de vermelding in je post en slechts 1 opmerking... ik speel nu vanaf W11 dit spelletje, heb meermaals op oudere werelden eerste gestaan zonder boost en guess what? Daar was boosten zeker geen groot fenomeen.

Zelfs op W54 stond ik na een herstart in de top 10, omdat er toen nog niet zo idioot geboost wordt als nu het geval is. Dus nee, boosten is geenszins een groot fenomeen geweest op de... pak en beet, eerste 54 werelden. Dus we spelen het spelletje zoals het nu is/gaat zeker geen 85 werelden en 15 jaar lang.
Weet niet precies of je het door hebt, maar ook ik speel al sinds w1 dit spelletje en kan jou vertellen dat boosten altijd is voorgekomen. Letterlijk hele stamleden werden vroeger geinternd om verschillende redenen. Moraalbrekers worden al vanaf het begin ingezet, kan nu ook niet meer. Het authentieke boosten is @FarmoX bijvoorbeeld ook niet ongewoon, sinds wereld weet ik veel.
 
Bovenaan