Feedbacktopic: Pushen & TribalWars.nl

Reactiescore
119
Nope, ik wil alleen maar, dat het blijft zoals het nu is.

Zoals het nu is, is het niet zoals jij het wenst. Ik hoop dat je dat duidelijk is. Dat is de hele reden dat ik deze post heb gemaakt. En ga vooral alleen in op één onderdeel van mijn antwoord, sterk staaltje discussie voeren maar weer.
 
Reactiescore
579
Zoals het nu is, is het niet zoals jij het wenst. Ik hoop dat je dat duidelijk is. Dat is de hele reden dat ik deze post heb gemaakt. En ga vooral alleen in op één onderdeel van mijn antwoord, sterk staaltje discussie voeren maar weer.
Niet mijn woorden veranderen... ik zei letterlijk en dat is ook het enige wat ik bedoelde:

Nope, ik wil alleen maar, dat het zo blijft, als het is.

En nog iets... als je wilt discussiëren, moet je niet alles op jezelf betrekken. Ik viel je niet persoonlijk aan, ik viel je post aan en trachtte deze te ontleden op de echte reden ervan. En ja, dat valt tegen als niet iedereen je bewierookt, maar juist tegengas geeft :)
 
Reactiescore
119
Nope, ik wil alleen maar, dat het blijft zoals het nu is.


Dan waren we toch snel klaar? Ik gaf je als reactie duidelijkheid. Daarna sprong je op de kar van een andere speler, die reageerde met een ander voorstel... dat geen duidelijkheid was, maar een verandering. Dan concludeer ik weer zwart/wit (want dat heb jij zo graag) dat je eigenlijk liever verandering wil.

Ik heb daarop gereageerd omdat daar constructief mee werd gedacht om de huidige situatie eventueel op te lossen. Ik vraag me af of je mijn post überhaupt gelezen hebt, want dan zou je niet met deze nutteloze reacties komen. Voor jou zal het ik nog speciaal een keertje uitleggen: zwart/wit duidelijkheid scheppen door MB's te verbieden. Als het support-team daar niet in wil meegaan, lees dan de rest van mijn post.

Niet mijn woorden veranderen... ik zei letterlijk en dat is ook het enige wat ik bedoelde:

Nope, ik wil alleen maar, dat het zo blijft, als het is.

En nog iets... als je wilt discussiëren, moet je niet alles op jezelf betrekken. Ik viel je niet persoonlijk aan, ik viel je post aan en trachtte deze te ontleden op de echt reden ervan.

Oh ik voel mij niet persoonlijk aangevallen hoor. Jij begrijpt alleen niet helemaal dat hoe het nu is, niet is zoals jij het wenst. Daar probeer ik bij mee te denken. Jij reageert op mij en ik op jou, niet meer, niet minder. Het is nu niet zwart/wit, terwijl dat hetgeen is dat jij graag wil.
 
Reactiescore
579
Nope, voor mij mag het blijven als het nu is... ik ben een realist.

InnoGames gaat niet aan hun centjes komen door een duidelijk beleid te voeren, dat leidt tot minder voordeel voor de accounts die het meeste geld uitgeven aan dit spel.

Realist als ik ben is dit onduidelijke beleid het maximaal haalbare voor de rest van de spelers, die niet tot de zelfverklaarde top behoren.

En als met al ben ik een tevreden mens, in plaats van jou door te laten bazelen over het onderwerp dat je aansnijdt en dat alleen de 'topspelers' ten goede komt, ben je nu meer bezig met mij te bestrijden... je moet nog veel leren :)
 
Reactiescore
119
Jij reageert op mij, ik reageer op jou, nogmaals niet meer en niet minder. Als jij er zo over denkt mag dat, ook dat is een mening die er gewoon toe doet. Ik bestrijd je verder niet, jij doet alleen een stelling dat ik ergens voor zou zijn terwijl dat niet zo is, dus dat rectificeer ik even. Ik denk dat jij eerder moet leren niet te oordelen over mensen die je niet kent en waarvan je niet weet wat hun daadwerkelijke standpunt is. Als je namelijk goed had gelezen, schets ik meerdere scenario's die meerdere kanten belichten, zowel in het voordeel als in het nadeel van jouw zogenaamde topspelers. Verder laat ik het hierbij, je voegt weinig toe helaas.
 
Reactiescore
579
Jij reageert op mij, ik reageer op jou, nogmaals niet meer en niet minder. Als jij er zo over denkt mag dat, ook dat is een mening die er gewoon toe doet. Ik bestrijd je verder niet, jij doet alleen een stelling dat ik ergens voor zou zijn terwijl dat niet zo is, dus dat rectificeer ik even. Ik denk dat jij eerder moet leren niet te oordelen over mensen die je niet kent en waarvan je niet weet wat hun daadwerkelijke standpunt is. Als je namelijk goed had gelezen, schets ik meerdere scenario's die meerdere kanten belichten, zowel in het voordeel als in het nadeel van jouw zogenaamde topspelers. Verder laat ik het hierbij, je voegt weinig toe helaas.
Precies dat, we verschillen van mening en dat komt door het slot van je initiële post. Je zegt daar dat je de regels duidelijk wilt hebben (helemaal mee eens dat, dat beter zou zijn overigens) en voert daar direct onder aan, dat als het toch ergens tussen in gaat zijn... waar dan naar gekeken zou moeten worden.

Ik ga daar heel eerlijk over zijn... en dat proef je ook uit andere latere posts van mij... dat het eigenlijk heel leuk is, als kleinere speler om even wat langer te mogen doorgaan. Dus wat mij betreft, blijft het zoals het nu is, gekoppeld aan een tijdsgebonden moraal. Vanaf 13 maart kan het snel over zijn voor de kleine spelers en is het speelveld weer voor de grote jongens.
 
Reactiescore
119
Precies dat, we verschillen van mening en dat komt door het slot van je initiële post. Je zegt daar dat je de regels duidelijk wilt hebben (helemaal mee eens dat, dat beter zou zijn overigens) en voert daar direct onder aan, dat als het toch ergens tussen in gaat zijn... waar dan naar gekeken zou moeten worden.

En juist als het ertussenin gaat zijn, probeer ik mee te denken in verschillende scenario's, ongeacht wat ik zelf vind. Kiest InnoGames voor A, wat vind ik daarvan. Kiest InnoGames voor B, wat denk ik daar dan over. Voor mij zijn meerdere scenario's een mogelijkheid. Hetgeen waar het mij nu om draait is dat er geen duidelijkheid is, het nu half-half overkomt en dit leidt tot verwarring en verbazing. Het is alsof een rechter een uitspraak doet, maar niet volledig uitlegt waar het nou exact op gebaseerd is. Persoonlijk vind ik dat je echt wel kan nadenken en discussiëren over zaken als een 1:20-regel. Is die misschien te nauw in verhouding tot snelgroeiende spelers? Wat zou er gebeuren als we die verhogen, zou dat dan beter zijn voor de flow van de game of zou je de tijdsduur dan misschien moeten verhogen? Als je dit zou doorvoeren, weeg je dan te zwaar naar de kant van de hard groeiende spelers op en wat is dan het effect precies? Heb je moraal nog nodig als een wereld richting de endgame gaat? Genoeg vragen die je je erover kan stellen en waar je over na kan denken. Mijn instelling is in dit geval een brug te bouwen tussen het onbegrip dat er leeft en het support-team/InnoGames.
 
Reactiescore
579
Ik begrijp je positie wel, maar je spreekt voor een minderheid. Max. 10% en ik denk zelfs minder, hebben hier last van. De andere 90% kan nu eens iets langer spelen en dat is fijn. Die 90% die zie je hier nooit (ook al doet men genoeg moeite om ze hierheen te krijgen) en ze worden daardoor zelden gehoord.

Maar goed, het is duidelijk... wij gaan het niet eens worden. En jij bent hier wel en moet ook de ruimte te krijgen om verder te discussiëren met voornamelijk gelijkgestemden. Veel succes, ik blijf ondertussen hopen dat het lekker vaag blijft :)
 
Reactiescore
1.228
Veel succes, ik blijf ondertussen hopen dat het lekker vaag blijft
Heb jij zelfs nog een wereld gespeeld na w70? Want je spelersprofiel zegt van niet dus vraag het me af :p
 
Reactiescore
1.228
Vind het persoonlijk raar dat tw zo graag werkt met no communication over exacte redenen waarom banns etc gebeuren, ik begrijp enerzijds de redenatie er achter zodat mensen zich niet aanpassen op de gekende regels en de grenzen gaan opzoeken. Dat je puur boosten tegen moet gaan begrijp ik wel, maar door spelers niet te tonen wat wel en niet mag krijg je ook gewoon een onnodige onrustigheid en extra werk voor de support bij ieder dorpje dat je wilt overnemen...



Ben zelf ook vrij zeker dat meer dan 50% van de "actieve" community bestaat uit mensen die graag als MB spelen en niet als hoofd account. Als je die mensen dan gaat verbieden te doen wat ze graag doen denk ik dat je de verkeerde groep van spelers raakt met deze huidige manier dat INNO mb's bekijkt.
 
Reactiescore
1.139
Ben wel eens dat hoe er nu gehandhaafd wordt ook niet echt gaat werken ik hoor van de meest gekke bans.
En op mijn vlaggen farm accountje krijg ik gewoon een paar clears gedumpt van een speler die vervolgens gelijk geinternt wordt door de speler die op mijn dorp ook een trein er achteraan plakt wordt gewoon niks mee gedaan zelfs als ik het aangeef in de support.
Nou boeit het mij persoonlijk niet zo omdat ik w84 verre van serieus speelde maar dit geeft wel goed weer dat handhaving enorm scheef is op dit moment.

Persoonlijk denk ik dat MB's idd het beste wat zwart witter kunnen gewoon 1 mb per account mag je alles mee doen behalve dorpen van internen in de start.
Als hij moet verplaatsen moet je maar dorpen ruilen en als hij te groot is geworden heb je het niet goed gespeeld.

Of gewoon mb's helemaal verbieden is ook een optie maar dan moet moraal en 20/1 gewoon ook weg.
 
Reactiescore
2.489
Beste spelers,

Inmiddels zijn we bijna een maand in de nieuwe boost regels, komt wereld 85 er al weer bijna aan en zijn er een aantal vragen waar we graag verder op in gaan.

Deze vragen zijn eveneens toegevoegd aan de openingspost.

Zijn moraalbrekers toegestaan?

Vlak na de aankondiging hebben we hier het volgende over gezegd
Moraalbrekers zijn de-facto toegestaan. Wel is er een verschil als je dorpen gaat overnemen van je moraalbreker en hierdoor een competitief voordeel krijgt. (Of als je op een andere manier een competitief voordeel zal vinden).

We gaan hier graag nog iets specifiekers op in:

We zijn van mening dat het ‘moraal’ systeem bestaat met een reden. Dit om de kleinere spelers een zekere mate van bescherming te bieden doordat een sterkere vijand meer moeite heeft met kleinere spelers. Indien een speler zo snel groeit dat deze heel snel na de wereldstart al een voorsprong heeft dan is het moraal een beperking die daar tegenover staat. Mocht je dan op consistent basis een andere speler gebruiken om dorpen voor je leeg te maken / voor te edelen of dergelijke dan omzeil je de beperkingen die het spel voor je oplegt.

Als grotere account heb je sowieso een schaalvoordeel dat je kan gebruiken (meer dorpen = meer troepen), als je dan alsnog gebruik dient te maken van een kleinere speler om je te helpen dit schaalvoordeel te compenseren dan heb je een competitief voordeel. Dit competitieve voordeel is later in het spel veel minder van belang. Dit punt bereikt de wereld echter pas na een zekere mate van maturiteit en niet zeer snel na de wereldstart.

Het moraalsysteem bestaat om balans te behouden op een wereld, het gebruik maken van moraalbrekers vroeg in het spel brengt dus ook het spel in disbalans.



Wereldinstellingen moeten boosten tegengaan
We zijn nog steeds ervan overtuigd dat de wereldinstellingen een rol spelen in het tegengaan van boosten echter dienen we hierin een balans te vinden tussen wat er mag vanuit InnoGames, wat gewenst is.vanuit alle spelers en wat werkt tegen boosten.

Één van de functies die we een aantal werelden gedeactiveerd hebben is het uitnodigingensysteem. Dit is een systeem wat we voor wereld 85 opnieuw zullen activeren vanuit vraag van verschillende spelers. Het idee geopperd hier in het topic om het ratio beschermingssysteem te veranderen zal meegenomen worden in het voorstel naar InnoGames. Het moraalsysteem zal echter niet gedeactiveerd worden, een systeem waarin het moraal sneller stijgt op basis van wereldverloop is wel al een tijdje geleden aangevraagd binnen InnoGames. Alle andere mogelijkheden blijven we overwegen om de balans te behouden.

Het lijkt willekeur

Er is samen met andere community managers een stappenplan ontwikkeld hieromtrent die het team toepast en verfijnen waar het nodig is. We maken onze beoordeling op specifieke situaties en hierin is elke situatie anders. We begrijpen dat het soms willekeur lijkt echter wordt elke beslissingen grondig overwogen en besproken binnen het team van ervaren moderatoren.

Voor elke beslissingen die we maken zullen er zowel voor als tegenstanders zijn, onthoud echter dat het team hierin een objectief oordeelt velt.

Duckje
Community Manager Tribal Wars.nl
 
Reactiescore
5.598
Zoals ik het lees uit het cursieve stuk mag je dus geen MB gebruiken. De voornaamste reden hiervoor is het oneerlijke voordeel tov beginnende spelers die sneller worden overgenomen en makkelijker.

Allemaal erg leuk hoor, leuk idee voor als je geen idee hebt hoe het eraan toe gaat. Je gooit gewoon je eigen ruiten in. Een significant deel van de community start of speelt als moraalbreker omdat zij geen tijd of zin hebben in wat anders. Dus die pak je al hun plezier af.

Vervolgens biedt het kunnen hebben van moraalbrekers voor kansen voor beginnende spelers, die regelmatig worden “aangenomen” als moraalbrekers om het spelletje beter te leren en onder bescherming te spelen van een moraalheer. Ik hoef geen namen te noemen, maar ik kan niet op 2 handen tellen hoeveel spelers ik een kans heb gegeven om het spelletje te leren onder mijn bescherming, mede als moraalbreker/DU. Dat gaat nu niet meer, want dat is een gevaar, aangezien ik hem niet weg mag halen van mijn tegenstanders dmv overnemen dorpen aan het front. Dus ook deze groep raak je. De groep die je tracht te beschermen.

Dan heb je nog het feit dat zodra deze mensen iets groter zijn, ze alsnog even makkelijk worden veroverd. Ik denk dat ze niet veel langer kunnen blijven spelen en moeilijker veroverd worden. Nu heb je alleen niemand die ze ECHT in bescherming neemt gedurende de hele wereld en ze ECHT het spelletje laat zien.

NielsjeexD gaat het spelletje nu niet beter leren of leuker vinden denk ik, dat zou die wel vinden als hij bescherming krijgt van een grote speler die hem dingen wegwijs kan maken.

Ik zou focussen op het mentor systeem en de casual werelden ipv dit. Mentor systeem werkt niet goed genoeg en de casual werelden bestaan uit pseudo ervaren spelers die continu die wereld domineren. Amper plek voor de echte nieuwe spelers. Ach nee, laten we het moraalbreker aanpakken, hebben veel mensen last van en het biedt niemand plezier. Smh.
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Zoals ik het lees uit het cursieve stuk mag je dus geen MB gebruiken. De voornaamste reden hiervoor is het oneerlijke voordeel tov beginnende spelers die sneller worden overgenomen en makkelijker.

Allemaal erg leuk hoor, leuk idee voor als je geen idee hebt hoe het eraan toe gaat. Je gooit gewoon je eigen ruiten in. Een significant deel van de community start of speelt als moraalbreker omdat zij geen tijd of zin hebben in wat anders. Dus die pak je al hun plezier af.

Vervolgens biedt het kunnen hebben van moraalbrekers voor kansen voor beginnende spelers, die regelmatig worden “aangenomen” als moraalbrekers om het spelletje beter te leren en onder bescherming te spelen van een moraalheer. Ik hoef geen namen te noemen, maar ik kan niet op 2 handen tellen hoeveel spelers ik een kans heb gegeven om het spelletje te leren onder mijn bescherming, mede als moraalbreker/DU. Dat gaat nu niet meer, want dat is een gevaar, aangezien ik hem niet weg mag halen van mijn tegenstanders dmv overnemen dorpen aan het front. Dus ook deze groep raak je. De groep die je tracht te beschermen.

Had het niet beter kunnen zeggen. Zowel vroeger als nu hebben veel spelers vanuit een MB rol de overstap gemaakt naar een mainaccount. Die samenwerking wordt nu weggebonjourd.
 
Reactiescore
2.489
We schieten moraalbrekers niet af hé, wel het early-game gebruik ervan. Dus lekker je moraalbreker mee laten groeien dus....

Duckje
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
We schieten moraalbrekers niet af hé, wel het early-game gebruik ervan. Dus lekker je moraalbreker mee laten groeien dus....

Duckje

En dan? Dan is na 60 dagen je MB evengroot als een main account, en dan loopt een MB steeds tegen 30-40% moraal aan. Je mag de MB ook niet deels overnemen om het moraal te verbeteren, want dat is boosten.
 
Reactiescore
5.598
Komt erop neer dat moraalbrekers een account gaan krijgen dat te groot is en te intensief (reden dat ze voorheen MB waren). Daarbij gaat niemand met een MB spelen of meer die meegroeit, want dat is gewoon een liability wat makkelijk tot cfs kan leiden oid. Dus imo is het MB-schap aardig afgeschoten helaas…

En met alle respect duckje, een MB is er enkel early game en zeker niet late game. Voor mij toont dit enkel aan dat deze regels zijn bedacht en worden gecontroleerd door mensen die nauwelijks tot geen directe ervaring hebben met huidige TW meta en nog belangrijker, de spelers in de hechte community. Maar
 
Reactiescore
579
Voor mij toont dit enkel aan dat deze regels zijn bedacht en worden gecontroleerd door mensen die nauwelijks tot geen directe ervaring hebben met huidige TW meta en nog belangrijker, de spelers in de hechte community.
Persoonlijk ben ik het hier niet mee eens. Voor mij toont het aan, dat men rekening houdt met alle spelers en niet alleen met de zelfverklaarde top.

Ze houden nu ook eens rekening de minder goede spelers/kleine spelers, die alleen voor hun plezier TW spelen. Met een 60 dagen moraal en 25/30-1 verhoudingen kunnen die spelen (als ze een beetje hun best doen) tot een volgende wereld begint.
 
Bovenaan