Feedbacktopic: Pushen & TribalWars.nl

Reactiescore
1.366
Oneens, het succes zal voornamelijk afhangen van de reactie van de communitie, of dat nu uit angst voor een ban is of dat boosten eindelijk weer als onsportief wordt gezien.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.525
Oneens, het succes zal voornamelijk afhangen van de reactie van de communitie, of dat nu uit angst voor een ban is of dat boosten eindelijk weer als onsportief wordt gezien.
De community heeft wel echter een paar (naar mijn mening) terechte vragen, bijvoorbeeld over rollen die heel natuurlijk ontstaan zijn op TW en nu misschien gevaar lopen. Ik zou bijvoorbeeld nog steeds een antwoord zien op de vraag die ik eerder gesteld heb in dit bericht:

Helder, op één ding na. Het is logisch dat op een gegeven moment een MB dorpen afstaat omdat zijn eigen moraal te hoog wordt. Een moraalbreker werkt richting de rim en de tegenstanders zullen normaliter van dezelfde grootte blijven, terwijl een MB alsmaar groter wordt. Moet de MB dan toch zijn dorpen allemaal behouden, terwijl het tegen de functie van een MB ingaat?

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk maken dat MB's een lastig parket is, gezien dorpen afstaan juist voor de MB zelf voordelig is: er is daar een symbiose tussen MB en MH.
Dit lijkt me namelijk een legitieme vraag: wordt dit nu gezien als boosten, wel of niet? Zeker is dit uit angst voor een ban: zolang ik al TW speel (vanaf w15) is dit een rol die bestaat en op deze manier uitgevoerd wordt, en ik zou graag duidelijkheid willen of het bestaan van moraalbrekers nog enig recht heeft op dit spel, wel of niet.
 
Reactiescore
954
Denk dat mb's ook wel gelijk het grootste probleem zijn en dat het dus een erg lastige zaak is.
Ik ben zelf iig van mening dat het aantal mb's erg belangenrijk is.

Zo zou ik bijvoorbeeld meer dan 1 mee gestarte mb al boosten vinden.
Meer als 1 sterke ervaren actieve mb in de start is al snel boosten.

Late game wanneer de top zoveel begonnen is aan de eindstrijd vind ik in de rim wat meer mb's hebben wel weer prima.

Om wat eigen scenario's er bij te halen.
W73
W76
W81

Alle 3 als mb gespeeld .

W73 was pas na 2 maanden en ook echt offensief gericht en nog weer een stuk later pas een keer wat interns + ik was op dat moment de enige mb van semper dus prima met nieuwe regels.

W76 was gelijk vanaf de start en echt legit mb werk dus in dat opzicht denk ik gewoon toegestaan wel met side note dat ik de enige mb zou moeten zijn.

W81 was ook gelijk vanaf de start met de zelfde plannen als op W76 echter merkte ik al vrij snel niet de zelfde motivatie te hebben en was het al snel meer DU werk. in dit geval denk ik met nieuwe regels ook niet toegestaan.
 
Reactiescore
1.366
DU, dorpen uitbouwer is eigenlijk de definitie van boosten. Maar als elke 'top' speler een stam aan MB's heeft plus zijn eigen stam is er direct sprake van een kwantitatief overwicht over nabijgelegen spelers. Op w84 lag ik zelfs naast 2 topspelers die samen 4! mbstammen hadden. Als dat geen boosten is weet ik niet.

Mijn oplossing: Ledenlimiet laag houden en als je zo graag moraalbrekers wil hebben stop je die in je hoofdstammen.
Gevolg: Kleinere stammen die onderling knokken, en geen eindstrijd binnen 3 maanden waarbij de 4 continenten tussen 2/3 stammen verdeelt is en waarbij de overlever direct de wereldwinst binnen harkt. Nog een positief gevolg is dat de werelden niet meer zo klein lijken en er weer echt grote accounts kunnen komen.

Want laten we eerlijk zijn, wie is er nou echt blij met deze korte werelden waarin enkel kwantitatief naar de endgame gerushed word?
 
Reactiescore
1.366
Opzich zat ik daar zelf ook aan te denken enige risco is dat elke top speler met zijn eigen mb stam start en dan vervolgens in de mid game allemaal pas in de hoofdstam springen.
Dat gebeurt nu soms, maar iedereen heeft het wel direct door. Je kan moeilijk verbieden dat alle grotere spelers samengaan, dat is altijd een ding in tw geweest. :)
 

DenDuvel

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
278
Het samen gaan is het probleem ook niet zo het probleem is vooral die start met mb's.
Opzich is een zeer vroege tribelock zoals op classic laatst wel een aardige oplossing maar dat is ook iets wat ze niet heel vaak zullen doen denk ik.
Had ook zijn nadelen, dat worden er bg's gesloten langs alle kanten. En als je de pech hebt, dat je stam een stel bangerikken is, blijft er ook weinig fun aan.