Feedbacktopic: Pushen & TribalWars.nl

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Later bleek dat de boostregels "niet meer geldig waren" nadat een wereld een bepaalde fase heeft bereikt. Dit is nooit naar de spelers gecommuniceerd

Wtf?? Dit is inderdaad echt helemaal nooit gezegd. Moet nu echt inderdaad eens klaar gaan zijn met die vage regels, want dit lijkt echt op het verdoezelen van of vriendjespolitiek of de incompetentie en het niet kunnen volgen van je eigen regels omdat ze zo vaag zijn.
 
Reactiescore
1.283
Later bleek dat de boostregels "niet meer geldig waren" nadat een wereld een bepaalde fase heeft bereikt. Dit is nooit naar de spelers gecommuniceerd

Wtf?? Dit is inderdaad echt helemaal nooit gezegd. Moet nu echt inderdaad eens klaar gaan zijn met die vage regels, want dit lijkt echt op het verdoezelen van of vriendjespolitiek of de incompetentie en het niet kunnen volgen van je eigen regels omdat ze zo vaag zijn.
tis maar waar je je druk om maakt nerd.
:wink:
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Later bleek dat de boostregels "niet meer geldig waren" nadat een wereld een bepaalde fase heeft bereikt. Dit is nooit naar de spelers gecommuniceerd

Wtf?? Dit is inderdaad echt helemaal nooit gezegd. Moet nu echt inderdaad eens klaar gaan zijn met die vage regels, want dit lijkt echt op het verdoezelen van of vriendjespolitiek of de incompetentie en het niet kunnen volgen van je eigen regels omdat ze zo vaag zijn.
Om mijn post niet verwijderd te krijgen (kan me benaderen als je de originele screenshots hiervan wilt), dit is exact wat wij van support terugkregen op vragen hierover:

De basis van de boost-regels is tegengaan van het competitief voordeel dat ontstaat als spelers enkel starten en in early game hun dorpen gratis afgeven. Op basis van de enquête omtrent boosten en de vragen die we toen gesteld hebben aan de community bleken spelers hier ook achter te staan. Een andere mening had de community echter als je meer mid/late game kijkt.

Op een bepaald moment (looptijd wereld) begrijpen we ook dat spelers stoppen met spelen en hun dorpen afgeven. Dit is iets dat ook al lang in Tribal Wars zit en geaccepteerd wordt door de Community.

Dit betekent dat onze interne richtlijnen verschillend zijn op basis van leeftijd van een wereld. Op een bepaald moment zullen we dus niet meer straffen op boosten omdat het op dat punt een minder competitief voordeel geeft tov. early-game.
Fusies op casual 12 zijn inmiddels toegestaan.

Blijkbaar is het TW-team in staat om als niet-spelers te kunnen bepalen in welke fase een wereld zich bevind.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.585
Later bleek dat de boostregels "niet meer geldig waren" nadat een wereld een bepaalde fase heeft bereikt. Dit is nooit naar de spelers gecommuniceerd

Wtf?? Dit is inderdaad echt helemaal nooit gezegd. Moet nu echt inderdaad eens klaar gaan zijn met die vage regels, want dit lijkt echt op het verdoezelen van of vriendjespolitiek of de incompetentie en het niet kunnen volgen van je eigen regels omdat ze zo vaag zijn.

Dit was op wereld 85 ook zo. Na een bepaald stadium kregen we ook via support te horen dat vanaf dat moment internen wel gewoon mocht..
 
Reactiescore
144
En het ergste is dat dat vaker een competitief voordeel geeft dan early haha...
 
Reactiescore
100
Die zijn niet geaccepteerd, ze zijn gewoon doorgevoerd.
Net als bij scripts, is hier een 'denktank' voor opgesteld om te bespreken onder de community hoe of wat we willen doen. Moet je eens goed nadenken wie er precies beslist heeft wie er in de denktanken mocht komen. Alleen al met deze keuze kun je de hele discussie bijsturen.

Om dan toch even mijn ervaring te delen: ikzelf zat in de denktank voor scripts (niet boosten, maar ik kan me inbeelden dat het hier exact op dezelfde manier is gebeurd). Deze denktank was geen representatieve steekproef van de huidige TW-spelers. Als de meningen in de community 80/20 verdeeld waren in het voordeel van scripts, was het in de denktank 20/80. Om dan te bedenken hoe je tot regels komt waar mensen het moeilijk mee hebben.

Om toch even een voorbeeld te geven, @Triador zat in deze denktank. Alle respect voor je mening, en terecht dat je in de denktank zit, maar dit in combinatie met @famdecibel en nog wat anti-scripters heeft voor een verkeerd evenwicht gezorgd. Jullie zijn absoluut niet de gemiddelde, actieve speler die geen probleem hebben met het gebruik van scripts. Maar jullie hebben met jullie extreme visie wel een standaard naar voren gedragen die nefast is voor de ontwikkeling van dit spel.

Dat brengt me dan tot hier, waar @Triador komt vertellen dat de regels wel vaag moeten zijn. Ik kan niet genoeg de vergelijking maken naar het rechtssysteem, want dat probeert TW-team hier ook op poten te zetten. Jij zou maar gestraft worden omdat iets onduidelijk en/of vaag in de regels staan. En kom nu niet af met 'ja maar ik doe niks verkeerd', want dat is geen argument.
Bij boosten was de verhouding wel gelijker. O.a. Jurriën en ik (Martijn) waren hierbij aanwezig. Nog een aantal meer ervaren spelers, maar waar ik de namen niet meer van weet. Alleen kwamen wij er toen ook niet uit met het TW team en was het toen ook schimmig.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Zo te zien is de poll weer verwijderd (typisch). Waarom zou die eraf moeten omdat er zogenaamd dit topic bestaat? Een stemming kan een betere resultaat weergeven omdat daar niet alleen de prominente AF'ers aanwezig zullen zijn.

@Duckje ik hoop dat de resultaten wel gezien zijn waaruit bleek dat van de 70? stemmers (dat zal driekwart van de community zijn) een kleine 10% de boost regels oké vond. En nee, hiervoor is niet gevraagd aan iedereen om te stemmen op optie X. De andere 90% vindt ze niet duidelijk genoeg of vinden dat ze afgeschaft moeten worden.

Hopelijk is de boodschap overgekomen dat de community voor deze community maatregel aanpassingen verwacht.

Voor de duidelijkheid het moet natuurlijk niet zo zijn dat de community alles zou moeten bepalen, maar we krijgen ook geen enkele seconde het gevoel dat er wordt geluisterd naar ons.
 
Reactiescore
417
Was er een poll geopend? Overigens gok ik dat je geen reactie van het tw team gaat krijgen, die zijn te druk met het volgende event
 
Reactiescore
100
@Duckje
doofpot.jpeg
 
Reactiescore
1.585
Was er een poll geopend? Overigens gok ik dat je geen reactie van het tw team gaat krijgen, die zijn te druk met het volgende event

Ja er was een poll over de huidige boost regels waar zo’n 80/90 mensen aan mee deden. Het bleek al snel dat een overgroot deel niet staat achter de huidige regels en manier hoe bans afgehandeld worden.

Het boeit de moderators gwn niet of ze hebben geen zin om de discussie aan te gaan over hun fouten en onkunde, dus ze hebben de hele poll maar gwn verwijderd..
 
Reactiescore
2.490
Vriendelijke herinnering:

Feedback over boosten / pushen en strafmaten zonder specifiek in te gaan op cases: OK

Als er topics gewist worden is dit omdat ze in strijd zijn met de regels. Laten we de beslissingen tussen slotje / verwijdering maar bij het team laten en niet ter discussie stellen.

Gaarne terug ontopic.

Duckje
 
Reactiescore
1.754
QQ = he who shall not be named
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Ik denk dat er genoeg feedback is geleverd, en het lijkt me niet meer dan logisch dat duckje of iemadn anders van het TW team hier binnenkort met een reactie opkomt.
 
Reactiescore
60
Ik denk dat er genoeg feedback is geleverd, en het lijkt me niet meer dan logisch dat duckje of iemadn anders van het TW team hier binnenkort met een reactie opkomt.
Een hele simpele reactie van Duckje met de mededeling dat ze de feedback gaan gebruiken om het systeem te verbeteren zou zeer gewaardeerd worden.

Dan lijkt het tenminste alsof er geluisterd wordt.
 
Reactiescore
581
Een hele simpele reactie van Duckje met de mededeling dat ze de feedback gaan gebruiken om het systeem te verbeteren zou zeer gewaardeerd worden.

Dan lijkt het tenminste alsof er geluisterd wordt.
Ten eerste kan je niemand ergens toe dwingen en Duckje al helemaal niet... en toch jammer dat er geen bannetjes uitgedeeld worden voor suggestieve opmerkingen, zou zo lekker rustig zijn, als jij eens drie dagen stil zou zijn.
 
Reactiescore
1.237
Goede avond allen,

aangezien er de laatste tijd op dit topic niet echt serieuze reacties meer geweest zijn en wereld 89 net een bann wave achter de rug heeft wil ik toch even een klein berichtje typen, waarbij ik hoop dat het support team dit toch eens leest en beseft wat voor invloed de huidige manier van werken heeft op het wereldverloop.

Een goede 10dagen geleden werd ik getagged in onze discord, "QQEEZZ is gebanned, permanent bann, aanvalbaar", klonk het bericht.
Het eerste wat hierbij al opvalt is, een aanvalbare bann in dit stadium van het spel, hoe gaat iemand zich ooit kunnen proberen verdedigen tegen dit soort ban?

We weten allemaal dat het support team er telkens een standaard bericht bij zet: "Deze bann is niet onomkeerbaar, je hoeft hier geen ticket voor aan te maken.", eveneens weten we ook allemaal dat er in het verleden al genoeg onterechte banns omgedraaid zijn, in deze case niet het geval maar heeft ook niets te maken met het punt dat ik zal proberen maken aangezien ik geen specifieke case wil bespreken.

Mochten jullie je afvragen, vanwaar deze vraag, welk punt wil je maken?

Er waren tegelijkertijd met QQEEZZ nog meerdere accounts van vijandige stammen die een bann in hun midden hadden, echter is het grote verschil hierbij dat deze banns ipv een nadeel voor hun stam (wat je toch zou verwachten wanneer een account van je stam gebanned wordt), gewoonweg een gigantische "legale" boost ging geven aan meerdere accounts in deze wereld.

Persoonlijk vind ik het best bizar dat stammen waarbij er nog accounts gebanned waren er eigenlijk een groter voordeel aan gehad hebben dan een nadeel, stammen gingen fuseren en de gebannde accounts gezamelijk internen voor betere lijnen en grotere accounts, spelers die 300k punten internen van een ex stamgenoot zonder dat je er enige moeite voor hoeft te doen, lijkt ergens toch niet het doel wat men probeert te bereiken met deze "anti-boost" regels?

Onderstaand een aantal screens van spelers die op een legale manier gewoon gigantisch veel dorpen hebben mogen internen door banns op hun eigen stamgenoten/rechtstreekse front accounts, de stammen TGOD en TiTW zijn na de banns samengevoegd naar 1 stam, Style.

Hierbij leg ik de schuld natuurlijk niet bij de accounts die ik benoem, ik wil eerder een patroon duidelijk maken wat in mijn ogen verkeerd zit in de huidige boost regels.

- Dumbledorf: een account dat al in de top 3 stond waarbij 2accounts in zijn edellijn en eveneens ex stamgenoten gebanned werden waarbij hij een gigantische boost aan punten krijgt.
1671290609010.png1671290695510.png
- Loco loco motief: een account dat eveneens al in de top 10 stond waarbij een vijandige fronter gebanned werd waarbij de stam van de gebannde speler uit elkaar viel tegelijk met de bann van de speler:
1671290765585.png
- McDonald Trump: een account dat niet eens in de top 50 stond dat ineens top 20 staat door het internen van 2 gebannde ex stamgenoten:
1671290917934.png
Er zijn nog veel meer cases waarbij het voordeel dat een stam haalde uit een bann gewoonweg groter is dan het nadeel dat je zou verwachten met deze regels.

Vandaar mijn punt waar ik uiteindelijk naartoe wou, deze is dan vooral @Duckje (en het support team waarbij ik niet weet wie ik moet taggen).

Vanwaar wordt er gekozen om een niet aanvalbare bann te gebruiken waarbij de stam waarin de bann valt een voordeel heeft om te weten wanneer en hoe ze iemand kunnen internen alvorens de buitenwereld op de hoogte is van de bann en niet voor een niet-aanvalbare bann waarbij er eveneens na bijvoorbeeld een week de dorpen op barbaar gaan en deze dorpen gevuld worden met het puntenaantal aan speer/zwaard zoals het ook bij andere bann verhalen gebeurd?

Ik hoop alvast dat ik geen regels gebroken heb met deze post en dat jullie ons hier eventueel iets of wat van duidelijkheid over kunnen geven. Ik begrijp dat jullie de boost regels niet duidelijker willen maken met de redenering "dan gaan mensen zich aanpassen om de regels te ontwijken", maar ik vind toch dat het opvallend is wat een invloed banns hebben op hoe hard bepaalde accounts daarna eigenlijk geboost worden door hun eigen stamgenoten op een legale manier. :)

Alvast bedankt voor het lezen,

Jens
 
Bovenaan