1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

Feedbacktopic nieuwe spelregels

Discussie in 'Discussie' gestart door Duckje, 16. nov 2018.

Deel Deze Pagina

1. Duckje

Duckje Tribal Wars Team Community Manager

Lid geworden:
    16. nov 2006
    Leuk Bevonden:
    867

2. Unstoppable?

Unstoppable?

Lid geworden:
    26. jul 2012
    Leuk Bevonden:
    8
    Hoe kan ik snel zien welke regels allemaal zijn veranderd?

Misschien een idee om die cursief, dikgedrukt of onderstreept te maken?

3. Single Malt

Single Malt The Wall Breaker 2019

Lid geworden:
    20. jan 2015
    Leuk Bevonden:
    1.391
    Dus eens op een account op een wereld, betekent nooit meer overstappen om bijvoorbeeld een inactief account bij te staan tenzij je het oorspronkelijke account op delete gooit? Damn.

4. Je-maintiendrai

Je-maintiendrai

Lid geworden:
    24. mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    428
    Doen die goden zonen hier nu ook al verzoekjes?

5. maretan

maretan

Lid geworden:
    9. mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    610
    Asynchronous JavaScript and XML :p

Maar idd @Duckje als we dit goed interpreteren mogen we niet meer van spelers wisselen tussen actieve accounts?

6. Duckje

Lid geworden:
    16. nov 2006
    Leuk Bevonden:
    867
    Wisselen wordt getolereerd als de 24 uur regel in acht genomen wordt en beide accounts een vaste login hebben. Als we dus merken dat die in vv gaat is het ban.

7. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    438
    Interessante wijzigingen.

Om te beginnen heb ik net zoals vele anderen vragen over het overstappen van account. Er heerst nogal wat onduidelijkheid over of het nu wel / niet toegestaan is om tussen accounts te wisselen of gewoon van account te veranderen wanneer er nog een andere actieve speler op je oude account achter blijft en welke regels daar bij gevolgd moeten worden. Zo vermelden de officiele regels niks over wisselen tussen accounts en de extra uitleg van duckje meld dat ze daarvoor dezelfde regels hanteren. Ik kan hier nu een heel pleidooi geven op basis van speculatie maar is stuk simpeler als eerst gewoon antwoord op de eerdere vragen wordt gegeven :)

EDIT: ik zie dat er ondertussen antwoord is gegeven omtrent wisselen, dat was echter niet de enige vraag ^^

Dan wil ik het even hebben over de script regels, kan aan mij liggen maar duurde even voor ik door had wat het woord "Marktregels" daar stond te doen :D Is het geen idee om gewoon de naam van puntje 7 voor de duidelijkheid te veranderen naar "Markt specifieke script regels" oid ?
    Verder werkt de link naar toegestane scripts niet...

Dan de script regels zelf, het spijt me maar het is redelijk duidelijk dat niemand met een beetje verstand er van daar naar gekeken heeft. Het zijn gewoon de oude regels waar niet gekeken is wat niet meer van toepassing is aangevuld met wat vage nieuwe regels waar niemand van snapt waarom ze er zijn en die als je het mij vraagt gericht zijn om specifieke scripts tegen te houden ipv gewoon deftige regelgeving te maken. Ik kan het eerlijk gezegd niet langer meer aanzien dat het op deze manier gebeurd dus zal jullie werk dan maar even voor jullie doen:
    - Regel 7 kan je schrappen, totaal zinloos.
    - Regels 10 en 14 zeggen 2 keer hetzelfde, enkel regel 10 behouden lijkt me voldoende.
    - Regels 12 en 13 zijn nieuw en zoals eerder vermeld lijken ze er te zijn om bepaalde specifieke scripts tegen te gaan ipv algemeen. Hier zou ik graag verduidelijking van zien wat dit concreet inhoud en welke scripts er daardoor mogelijk illegaal zouden worden.

Het oprichten van regels om specifieke scripts tegen te gaan zonder dit op algemene schaal te bekijken en ook de "work around" (= andere manieren) ook tegen te gaan is zinloos. Daar is regel 7 een heel goed voorbeeld van.

Verder stel ik mij enorme vragen bij de controle op (script)regels. Hoe langer ik speel en hoe meer ik hoor van mensen dat ze al jaren botten en weet ik veel wat nog allemaal en ze daarvoor nooit gepakt worden vraag ik me serieus af wat voor nut het heeft om regels op te stellen als je toch niet in staat bent om ze na te gaan...

8. Ragey

Ragey

Lid geworden:
    11. jan 2007
    Leuk Bevonden:
    258
    Wordt Engelstalige communicatie tussen twee spelers ook toegestaan? Is op .de al toegestaan voor zover ik me herinner

9. Duckje

Lid geworden:
    16. nov 2006
    Leuk Bevonden:
    867
    Om even kort in te gaan op wisselen:

Dit blijft mogelijk via de 24 uur regeling.

Met betrekking tot scripts hebben we onze huidige scriptregels samengevoegd met de minimumvereisten van InnoGames. Op dit punt wordt er geen enkel script illegaal dat op dit moment legaal is.

Echter informeer ik jullie bij voorbaat dat een volgende stap een standaardisatie van scriptregels is. Als we bij die stap aankomen informeren we jullie.

Communicatie tussen spelers blijft op dit moment in het NL, als jij met iemand in het EN communiceert is dat striktgenomen OK, echter ben je wel een risico als je gemeld wordt door je gesprekspartner.

Groeten

10. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    882
    Standaardisatie klinkt als verbod op veel scripts, aangezien veel markten onze scripts niet toestaan?

Maar overstappen van een account kan nu dus binnen 24u, dit was al lange tijd zo op bepaalde markten, dat is wel een plus

11. underground tacticz.

underground tacticz.

Lid geworden:
    24. mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1.225
    Dat betreffende de scriptregels past perfect in jouw beleid om deze community de nek om te draaien.

12. .TimeforplanB

.TimeforplanB

Lid geworden:
    11. aug 2014
    Leuk Bevonden:
    1.428
    Rip

13. Duckje

Lid geworden:
    16. nov 2006
    Leuk Bevonden:
    867
    Als mijn beleid zou zijn om de community de nek om te draaien zou ik dat niet via de scriptregels doen.

Aan de gestandaardiseerde regels hebben we lang gesleuteld en ik vermoed dat dat voor scriptregels ook zo zal zijn waarin dat ik zal vechten voor .nl zoals ik dat altijd gedaan heb binnen InnoGames. Deze zijn dus echt niet voor morgen.

Edit: dat kan je al zien aan het feit dat ze niet opgenomen zijn in deze nieuwe regels ;) waar we ook al lang mee bezig zijn (zie eerdere aankondiging en dat was na x interne reviews)

famdecibel vindt dit leuk.
  14. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    438
    Nogmaals, de vraag gaat niet over wisselen maar over van account veranderen. Het woord wisselen duid aan dat er 2 personen zijn die van account wisselen en dus niet 1 persoon dat gewoon overstapt.
    Ik zal nu wrs aan het muggenziften zijn, en Fam heeft in discord al gezegd dat de nieuwe 24 uur ook telt voor account overstap. Maar officieel is dat hier door het CM nog nergens gezegd, zodoende heb je niks om op terug te vallen als er binnenkort bans worden uitgedeeld en zitten de spelers mogelijk met miserie omdat jullie niet duidelijk communiceren.

Goed, script regels die meer richting een standaard gaan zat er aan te komen. Zeker wetende dat we ooit allemaal op .net eindigen is het niet onlogisch om daar al naar toe te werken ipv tegen dat het zo ver is een grote verandering te moeten door gaan.

De grote vraag is echter naar welke vorm van script regels we toe werken.. helemaal naar de strenge regels van .net (enkel snellijstscripts) of iets tussen in ?
    Dat zou ik als scripter graag weten, want nu nog massa's tijd steken in userscripts als jullie plannen om deze allemaal illegaal te maken is nogal nutteloos... Dat jullie ons niet kunnen vertellen welke regels dat exact zouden worden (omdat jullie daar zelf nog niet over uit zijn) kan ik snappen, maar een richting zou je ons toch wel al kunnen geven lijkt me...

Omdat ik op bovenstaande vraag geen concreet antwoord verwacht zal ik zelf al maar even speculeren... Als we in het achterhoofd houden dat uiteindelijk alle werelden naar .net gaan lijkt het meest logische zoiso dat we naar hun regels over stappen. Als we dan de recent bijgevoegde script regels even bekijken:

Dat is gewoon een rechtstreekse kopie vanuit .net zijn huidige regels:

Met het kleine verschil dat het woord "click" is weg gelaten. Waarom ? Omdat anders aanvalsscripts zoals 1Command illegaal zouden worden en dat willen ze nu nog niet door voeren.
    Maar iedereen met een klein beetje verstand weet dat deze regel zonder het woord "click" er in nergens op slaat, waarom zou je wel toestaan er op te klikken maar niet er op te focussen ??? Dat is zoals een wetgeving maken dat je wel een winkel uitbater mag neer schieten maar hem niet bestelen...
    Waarom voeren ze dit dan toch in ? Zoals duckje zelf zegt omdat ze moeten van inno uit, zelf beschrijft hij ook "waarin dat ik zal vechten voor .nl zoals ik dat altijd gedaan" en dat komt er op neer dat hij zoals hier het woordje click er uit probeert te halen. Nobel.. maar wat voor zin heeft het ? Innogames wilt dat woord er gewoon terug in en bij de volgende regel wijziging is het een kleinere stap om 1 woordje toe te voegen en hoppa een heel deel userscript illegaal.

En zo gaat de bal aan het rollen, mensen komen daar over heen (of niet) en de volgende stap is alle userscripts weg en zo verder en verder tot je op de regel van .net zit.

Persoonlijk ben ik niet tegen het verscherpen van de regels op .NL en ik zou het zelfs begrijpen als jullie volledig naar de .net regelgeving willen. Waar ik wel tegen ben is de manier waarop jullie dit doen! Goed wetende waar jullie willen eindigen tegen jullie community doen alsof jullie nog volop aan het onderhandelen zijn ipv gewoon te zeggen "Dit zijn de nieuwe regels" of "Hier gaan we naar toe". Waarom ? Omdat jullie niet de ballen hebben de gevolgen van die beslissing en de mogelijke stoppers daar door onder ogen te komen, jullie melken ze liever nog eerst even verder uit en dat ten koste van de tijd van alle scripters.

15. .TimeforplanB

.TimeforplanB

Lid geworden:
    11. aug 2014
    Leuk Bevonden:
    1.428
    Het is geen aanval naar jou maar naar Inno. Geen scripts, dan hoop ik dat ze een andere functie voor je hebben binnen Inno.

16. Calamity.

Calamity.

Lid geworden:
    25. apr 2017
    Leuk Bevonden:
    828
    @Duckje ff zwart op wit:
    Kan je bevestigen dat je van account A kunt overstappen naar account B door 24 uur lang niet in te loggen op A? Met de voorwaarde dat account A in die periode gewoon bemand is.

17. BangerdIsWhoIAm

BangerdIsWhoIAm

Lid geworden:
    23. mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    197
    En het account A op delete staat ;)

Zou wel chill zijn als die 5-dagen regel verviel, die was toch al nergens goed voor (Behalve dat het 5 dagen duurt voordat een account weg is)

18. Duckje

Lid geworden:
    16. nov 2006
    Leuk Bevonden:
    867
    Er van uitgaand dat account A gewoon bemand is JA

Denk eraan dat het team in dit soort gevallen Slechts 24 uur kijkt en niet 5 dagen. Zorg er dus alsjeblieft voor dat er op zijn minst 1 login is in die periode anders hebben wij genoeg redenen om te zeggen dat er niemand overblijft.

jessicavd en Calamity. vinden dit leuk.
  19. Pimsie.

Pimsie. Tribe Mate Of The Year 2017

Lid geworden:
    17. feb 2016
    Leuk Bevonden:
    2.315
    Doske nieuwe speler nodig? xx

Serenity en Astaroth. vinden dit leuk.
  20. Calamity.

Calamity.

Lid geworden: