Feedbacktopic: Nieuwe opdrachtensysteem

Reactiescore
2.489

Spreid je vleugels!


Hallo en welkom kasteeldames en kasteelheren, dappere avonturiers en nederige ridders. Denk jij dat je strategie in de startfase beperkt is? Denk je dat je beter kan dan dat de opdrachtenreeks je aangeeft? Nu is het tijd om je vrij te maken van de ketens, je vleugels te spreiden en je eigen pad te schrijven!

We introduceren...

De nieuwe opdrachten binnen Tribal Wars.nl met de aankomende lancering van Wereld 81 starten we ook met de Nieuwe Opdrachten. Onze ontwikkelaars hebben lang aan deze feature gewerkt en het kan nu gebruikt worden! (yippie!)

CM note: Wereld 81 zal ASAP aangekondigd worden.

De 5 schermen

In het nieeuwe opdrachtensysteem zullen er maximaal 5 schermen zijn die je actieve opdrachten laten zien. Het aantal schermen hangt af of er op dat moment een event actief is - of niet dan toont hij vier schermen.

We hebben de volgende schermen:
  • Hoofd Opdrachten
  • Stam Opdrachten
  • Event Opdrachten
  • Mentor Opdrachten
  • Beloningenscherm
Samen zullen ze je door de beginfase van het spel brengen en je de kneepjes van het spelen van Tribal Wars leren kennen. Ze staan je toe om prestige, eer en grondstoffen te verdienen om de wereld te veroveren! Nu, niet helemaal maar het zal wel helpen in dat doel!

De Hoofd Opdrachten

De Hoofd Opdrachten zullen alle opdrachten bevatten die gerelateerd zijn aan de tutorial maar ook diegene die niet gecategoriseerd kunnen worden in 'Event', 'Mentor' of 'Stam' opdrachten.

De grootste verandering is dat het verschillende opdrachten gelijktijdig kan bevatten, elk met zijn eigen vooruitgang. Voorbij zijn de dagen dat je één opdracht moest door voordat je de opdracht kreeg waar je echt om gaf. Natuurlijk zijn er nog steeds opdrachtenreeksen maar in plaats van één zullen er verscheidene gelijktijdig lopen.

Main Quests.png


De Stam opdrachten

De Stam Opdrachten resetten elke week en zullen je toestaan om beloningen te verdienen wanneer je ze voltooid maar ze zullen ook de prestige en reputatie binnen je stam verhogen zodat je kan samenwerken voor een groter doel en je individuele vooruitgang kan bijhouden! Voor de overwinning!

Main Quests.png


De Event Opdrachten

Als er een Event actief is zal het Event opdrachtenscherm zichtbaar zijn. De opdrachten zijn identiek maar aangepast aan de nieuwe look. In tegenstelling tot de Hoofd Opdrachten zal er geen reeks zijn maar zal je een nieuwe opdracht krijgen van zodra je er eentje voltooid. Bijvoorbeeld als er een opdracht is om een bepaalde rank te behalen, vb. 100 - 50 - 25 - 10. Zal de Eerste opdracht de rank 100 opdracht zijn. Bij voltooiing zal de 100 opdracht verdwijnen en de rank 50 verschijnen. In het geval dat er twee of meer opdrachten gelijktijdig zijn zullen ze allemaal zichtbaar zijn.

Event Quests.png


De Mentor Opdrachten

Het mentorsysteem vindt ook hier zijn plaats. Het zal je alle opdrachten geven gerelateerd aan jou en je mentor die ze voor je instelt.

Het Beloningenscherm

De grootste verbetering ten opzichte van het oude opdrachtensysteem is via het nieuw toegevoegde beloningenscherm. Het oude systeem limiteerde de bouworders die je kon plaatsen als je de grondstoffen wou krijgen voor het voltooien van een opdracht, het nieuwe opdrachtensysteem tackled dit probleem door grondstoffen terug te geven voor elk gebouw dat je upgrade. Let op: Als je een tweede hoofdgebouw level 5 bouwt zal je hier geen grondstoffen voor krijgen. Een andere uitzondering is dat alle initiële gebouwen verwijderd zijn van de beloningenlijst.

Er zijn 2 mechnieken voor deze beloningen.
Ten eerste zal je een voorgedefinieerd aantal grondstoffen krijgen wanneer een gebouw voltooid werd. Dit kan verschillende aantallen van elk type grondstoffen zijn.​
Ten tweede: Je kan x% van je upgradekosten terug krijgen als: de x% upgrade kosten zijn groter dan het voorgedefinieerd aantal. De maximum beloning is gelimiteerd op een bepaald aantal grondstoffen.​
Vb. Je bouwt een Hoofdgebouw level 20; de beloningswaarde is ingesteld op 10% --> De upgrade kost voor dit gebouw zijn (hout) 7.266; 10% van die waarde is 727 --> Dit is groter dan de ingestelde 100 --> Je zal dus 727 hout krijgen in plaats van 100.​
Speciaal geval: Als je meer dan 5 gebouwen in de wachtlijst zet zal de kost stijgen maar de beloning zal berekend worden op de initiële kostprijs.​

Je zal grondstoffen krijgen in het actieve dorp. Er is ook een waarschuwing als er is niet genoeg ruimte is in de opslagplaaats om grondstoffen op te slaan, anders gaan ze verloren. In het algemeen zullen opdrachten op zichzelf geen grondstoffen meer geven maar ze schakelen een beloning vrij die je kan claimen.

Reward Screen.png


Suggesties?



Graag in het feedbacktopic

Jullie
Tribal Wars Team
 
Reactiescore
1.139
Heb hier al aardig wat mee lopen testen op de Beta.
Los van wat truukjes die ik al gevonden heb om te abuse denk ik prima nieuw systeem.
Wel werkt het nu zo dat op een paar uitzonderingen na de missies zelf nu geen rewards meer geven enkel de laatste van de serie.
Je krijgt natuurlijk voor elk gebouw wat je voor het eerst bouwt een beetje gs'en wat opzich goed is zodat je niet geforceerd wordt om bepaalde opdrachten te doen die niet in je ideale start passen.
Het nadeel is echter dat een aantal van de opdrachten hierdoor erg underwhelming voelen.

Nu dacht ik zelf dat het misschien iets was om voor elke opdracht een paar tutorial tokens toe te kennen.
En dat er een shop komt waar je een aantal items kunt halen net zoals in event shops.

Voordat mensen gelijk denken nog meer items nog meer geboost ect.
Persoonlijk vind ik event items best wel leuk en de tactische keuzes die je er mee moet maken.
Waar het bij events mis gaat is dat je met pp meer items kunt krijgen dan een ander dat zal hier niet zijn.
Hier is het gewoon voor iedereen gelijk je kunt max zoveel tokens krijgen dus je kunt niet met pp meer dan een ander krijgen.
 
Reactiescore
22
Klinkt als een leuk en innovatief systeem, ben benieuwd naar de uitvoering :) !

Zijn die stamopdrachten nu wel getackled waarbij je in no-haul werelden of late game barbarendorpen moet aanvallen... Dit is natuurlijk een beetje doelloos... en late game praktisch gezien onmogelijk.
 
Reactiescore
21
Klinkt als een leuk en innovatief systeem, ben benieuwd naar de uitvoering :) !

Zijn die stamopdrachten nu wel getackled waarbij je in no-haul werelden of late game barbarendorpen moet aanvallen... Dit is natuurlijk een beetje doelloos... en late game praktisch gezien onmogelijk.
Stamopdracht: Val barbarendorpen aan (Minimum 20 bevolking) Absurd toch?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Het nieuwe questsysteem vind ik erg onhandig op mobile devices. Het is niet echt duidelijk waar je iets voltooid hebt, want het "uitroepteken" verdwijnt zodra je op opdrachten klikt en je ziet dan eigenlijk niet waar je moet zijn. Verder staan de beloningen voor het voltooien van gebouwen op een heel onlogische plek.
 
Reactiescore
300
Het nieuwe questsysteem vind ik erg onhandig op mobile devices. Het is niet echt duidelijk waar je iets voltooid hebt, want het "uitroepteken" verdwijnt zodra je op opdrachten klikt en je ziet dan eigenlijk niet waar je moet zijn. Verder staan de beloningen voor het voltooien van gebouwen op een heel onlogische plek.

Ben het met de laatste zin volledig eens, heb 10 minuten gezocht.

Ook nog even als aanvulling, ik weet niet hoe dit bij de rest zit, maar ik krijg iig op mijn mobiel geen melding dat er niet genoeg ruimte is voor de beloningen zodat er toch wat GS verloren gaat (door volle opslag). Nu kun je dit ook prima zelf een beetje bekijken, maar lees hierboven dat dat wel de bedoeling is en denk zeker een handige toevoeging.
 
Reactiescore
0
Ik vind het nieuwe scherm vreselijk.
Voorheen klikte je iets aan en je had het.
Dit nieuwe vind ik onwijs omslachtig.
 
Reactiescore
0
Op zich leuk gedaan, stopt het spel weer in een nieuw jasje.
Het enige waar ik problemen/wat er misschien verbeterd kan worden is dat je veel moet klikken om een opdracht/taak te lezen. Het zou handiger zijn moest dit lukken in 1-2 kliks, nu is het soms wat ingewikkeld of je klikt snel een opdrachten tabblad weg terwijl je net daar een opdracht in wou aanduiden.

Misschien ook nog optimaliseren voor gebruik op de smartphone, dat mensen die even geen toegang hebben niet altijd naar de site moeten surfen maar dit ook gewoonweg via hun app kunnen doen.

Voor de rest vind ik het een prima systeem met een nieuwe kijk op opdrachten, misschien ook nog wat meer gerichte opdracht beloningen voor de uit te voeren opdrachten.
 
Reactiescore
756
Ik ben er momenteel niet echt fan van om eerlijk te zijn. Heel onoverzichtelijk vond ik het. Mits hier en daar een aanpassing om het zowel pc als mobiel iets overzichtelijker te maken en het kan er mee door.
 
Reactiescore
21
Barricade Battle
Every 24 hours, ducats are awarded to those who competed. The better ranked you are, the more ducats you will receive.
Achieve rank 30
Achieve rank 30 or better in the daily ranking.


Denk niet dat deze beloning werkt.


Track and hunt the Baron of Bollwerk by solving stages.

Clear stages
Use your units to clear barricades on the event map.
1/3

Deze werkt maar moet er telkens naar zoeken. Vergeet je de beloning te aanvaarden heb je pech. Maar denk dat dit in het vorige beloningen ook zo was.
Heb 11 uitdagingen voltooid. Normaal kon ik de beloning voor 4 al ontvangen hebben. Evenement is 1 dag vroeger begonnen.

Voorbeelden zijn van zandbak wereld op .works. Denk niet dat er 30 spelers mee doen. Kan het niet op dat forum plaatsen .De taal niet machtig. En ik denk niet dat er een kat dat forum bezoekt.


Edit;


History
Event dayRankReward
221
icon_currency.png
200
1judging...

Dag rank is nu wel in orde.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.139
Die dag rankings gaan daar idd niet goed dat was hier ook even maar na een paar uur verschenen hier wel andere in de dag ranglijst dus ik vermoed dat dat hier wel goed gaat.

Dat je geen pop ups krijgt van die missies halen viel mij ook al op denk dat heel veel spelers zeker de minder ervarene niet eens door hebben dat die er zijn.
En als je geen pp er tegen aan smijt moet je vaak echt optimaal spelen om ze allemaal op te rapen.
Heb geen ervaring met dit event dus durf niet te zeggen of dat hier ook is maar zoiets als dit maakt dat wel extra vervelend.
 
Bovenaan