[Afgekeurd] Feedbacktopic competieve werelden

Reactiescore
258
Brand maar los. Linkje naar het idee: Ideeënhoek

Ik ben erg benieuwd naar de mening van de mods. Zou inno akkoord gaat met zo'n wereld? Zouden jullie het eventueel zelf goedkeuren / voor elkaar kunnen krijgen?

En aan de rest vd spelers: Zouden jullie sneller geneigd zijn een wereld actief te spelen waar een PP cap zit en waar boosts ed minder snel mogelijk zijn omdat je hier meer van tactiek, diplomatiek en kwaliteit afhankelijk bent? Laat maar horen.

So, ik ben sinds een tijd terug op dit spel voor een wereldje en ik merk, net als anderen met mij, dat het PP gebruik omhoog is gegaan en dat het hebben van een legioen aan Boosters/MB's/DU's steeds normaler is.

Nu zat ik er aan te denken hoe je dit een beetje tegen kan gaan en volgens mij doe je dat vooral in de wereldinstellingen. Deze kleine aanpassingen zal ik hieronder verder noemen as well as de redenatie erachter. Ik wil deze instellingen eventueel gooien onder een 'competieve wereld'. En nee, dit is naast de classic werelden. Die zijn ook competetief, maar toch anders dan dit.

Ik heb een klein ideetje over welke instellingen dat dan tegen zouden moeten gaan en ben vooral benieuwd hoe anderen hier over denken. Hier open ik wel een apart topic voor zodat het hier overzichtelijk blijft.

So, ten eerste een instelling voor het PP gebruik. Dit zou een simpele cap op het aantal PP dat een account per dag kan besteden zijn. Simpel idee, gaat het excessieve gebruik van PP makkelijk tegen.

Nu las ik hierboven al dat het niet realistisch is, maar daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij moet dat makkelijk in te bouwen zijn in een spel. Alleen vraag ik me af hoe ver Inno hierin mee gaat. Ik kom hier later op terug.

Een volgende instelling dan is om het boosten tegen te gaan. Door middel van premades en spelers uitnodigen kun je vrienden bij je krijgen die jouw account kunnen boosten. Nu zijn er al werelden waar de windrichting kiezen uit staat. Dit is een kleine maatregel. Ik zou echter zelf nog werelden maken waar zowel de stammen bij de pre-registratie uit staan én je geen spelers kunt uitnodigen. Of wel uitnodigen voor de wereld, maar niet bij je in de buurt. Een eventuele tweede optie voor de stammen uit de pre zou zijn dat deze spelers niet bij elkaar komen te liggen maar ook random geplaatst worden.

En als laatste moet om deze instellingen te laten werken het moraal ook anders worden ingesteld. De bescherming zou ik ook meer richting de 1:30 zetten.

Als je deze instellingen hanteert gaat het bijna onmogelijk worden om vooraf al met elkaar af te spreken wie met wie gaat spelen en het boosten wordt al helemaal lastig omdat je niet per se bij elkaar in de buurt gaat komen.

Ik heb al even zitten nadenken over hoe realistisch het is om deze instellingen te gebruiken en hoe men hierop zal reageren.

Ik zal maar beginnen met het gebruik van de PP weer. Ik gok dat op deze werelden spelers die normaal de top niet snel zullen bereiken juist gaan spelen. Waarom? Omdat ze niet uitgekocht kunnen worden door andere spelers. Verder zul je waarschijnlijk gaan zien dat op een wereld als deze de PP beurs sneller gaat vollopen. Puur omdat er niet zo veel gs gespendeerd kan worden als normaal. Je zult uiteindelijk dus ook minder PP farmers en daarmee (waarschijnlijk) boosts, mb's, etc. hebben omdat de keuze voor PP farmen op deze werelden minder aantrekkelijk is. Mijn verwachting is dan ook dat meer spelers die je niet op het AF ziet, maar die normaal snel MB oid zullen worden, nu juist wel gaan proberen wat te maken van deze werelden. Daarmee dus het spelersaantal hopelijk omhoog en werelden die al vanaf de start meer spanning met zich meebrengen. En al die vriendjespolitiek zul je ook minder snel krijgen. Je zal misschien met iemand zullen moeten samenwerken om het te overleven waarmee je het normaal niet zo snel zou doen ;)

Mij lijkt het in ieder geval interessant om af en toe zo'n wereld erin te stoppen. De grootste vraag is of Inno hierin mee gaat. Ik ben erg benieuwd naar de reacties van iedereen. Hier een linkje voor feedback: Feedbacktopic
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Upvote 0
This suggestion has been closed. Votes are no longer accepted.

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Een heel hoop van deze dingen zou naar mijn idee gewoon geïntegreerd moeten worden in normale werelden. Op basis daarvan stem ik voor deze niet.
 
Reactiescore
2.489
Deze laat ik nog even langer open staan.
 
Reactiescore
2.489
Mag nog steeds iets meer stemmen :)
 
Reactiescore
2.489
Rent-a-Round is hier de enige optie helaas.
 
Bovenaan