Feedback wijzigingen Casual 10

Reactiescore
273
blijkbaar kunnen leden die voor TW werken zich voorlopig alleen aanmelden. Had het gevraagd aan support en die kon zich ook aanmelden en zei dat het moest lukken via beschikbare werelden. Dan hoop ik wel dat ze nog niet beginnen spelen.

Andere werelden dan W77 die zetten je over naar casual 9. Deze wereld is al volgebouwd.
Alleen vanuit wereld 77 kun je, na 14 dagen een dorp te bezitten op die wereld (of geedeld worden), overstappen naar Casual 10.
En wanneer straks wereld 78 start dan kun je NIET meer vanuit wereld 77 overstappen naar Casual 10, alleen nog vanuit de laatste (w78) wereld.
 
Reactiescore
15
Bedankt
Wel jammer dat we t niet eerder wisten
Gezien de vele tijd die nog in andere werelden gestopt zijn. Ook met de vele spelletjes boosters.. . Ook de huidige nog.
Zelfs casual 8 had je spaarders.

Tevens vallen de ervaren spelers met goede bedoelingen af nu.
Ik leide een speler en nu ook nog op op Cas 9.
Dat valt nu weg.
Verder ben ik wel positief.. alleen dat bolwerk vindt ik waardeloos.

Nu ik alle werelden gestopt heb. Weet ik niet wat nog en wanneer Cas 10 zin heeft.
Vele spelers zullen ook zo denken
Misschien had t wat minder abrubt gewijzigd moeten worden. Maar wat geleidelijker... Bij ieder volgende casual en ruim van te voren.

Mvg Marcel
 
Reactiescore
447
Fijne verbretering
Wel hilarische ontwikkeling
Duizenden uren en pakketjes de prullenbak in.
Heb net w73 t/m 77 op delete gezet.

Mvg Marcel
Is ook zielig van je dat je het spel moet verpesten door "duizenden uren" pakketjes enzo op te sparen
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
447
Bedankt
Wel jammer dat we t niet eerder wisten
Gezien de vele tijd die nog in andere werelden gestopt zijn. Ook met de vele spelletjes boosters.. . Ook de huidige nog.
Zelfs casual 8 had je spaarders.

Tevens vallen de ervaren spelers met goede bedoelingen af nu.
Ik leide een speler en nu ook nog op op Cas 9.
Dat valt nu weg.
Verder ben ik wel positief.. alleen dat bolwerk vindt ik waardeloos.

Nu ik alle werelden gestopt heb. Weet ik niet wat nog en wanneer Cas 10 zin heeft.
Vele spelers zullen ook zo denken
Misschien had t wat minder abrubt gewijzigd moeten worden. Maar wat geleidelijker... Bij ieder volgende casual en ruim van te voren.

Mvg Marcel
Hoezo kan je nu geen speler meer opleiden? Omdat je je gigantische inventaris niet kan meenemen? Das toch totaal geen reden.
 
Reactiescore
15
Die discussies hebben we al vaker gehad
Ik vind t ook prima zo hoor
Alleen het is nogal abrupt zonder tijdige aankondiging
En natuurlijk kan ik nog wel spelers opleiden.
Maar jullie gaan merken dat casual 10 erg slecht bezet gaat worden.
Tw gaat merken dat misschien wel meer dan de helft stopt met TW.
Nu worden door velen werelden gedeeltes.
De motivatie goed of slecht is verdwenen en dat kost TW klandizie
En dan kan je nu dat wel prima vinden dat dit zo abrupt ingevoerd is maar uiteindelijk is TW afhankelijk van een potentiële voorraad aan spelers.
Dus uiteindelijk is t dan einde verhaal voor iedereen.
Succes.

Mvg Marcel
 
Reactiescore
15
Ik heb gisteren en vandaag bv vele spelers die ik ken horen zeggen dat ze nog altijd actief waren bv vanaf wereld 73 t/m 77
Op al deze werelden stoppen ze nu direct.
Casual 8 en 9 spelers zeggen nu massaal niet meer TW te spelen als die casuals eindigen of nog eerder wanneer m'n merkt dat t geen zin meer heeft en ook niet verder kunnen naar Cas 10.

Goed ik mag hopen dat tw genoeg klanten overhoud.
Misschien valt t allemaal wel mee.
Velen zijn immers ook verslaafd.
Hoewel dit nu wel het ultieme moment is om af te kicken of helemaal te stoppen.

Mvg Marcel
 
Reactiescore
1.226
@Mr. Impossible wat is nu dan het grote verschil? Je kunt geen inventaris mee nemen en je begint op een nieuwe wereld die veiliger is voor beginners. Het zal wat meer tijd kosten misschien maar je zit ook met de Casualblokkade dus in the end denk ik dat het prima te doen is? Het grote verschil is dat de "ervaren" casual spelers geen (groot) voordeel meer zullen hebben op de echte beginners waarvoor de wereld eigenlijk bedoelt is.
 
Laatst bewerkt:

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
235
Ik heb gisteren en vandaag bv vele spelers die ik ken horen zeggen dat ze nog altijd actief waren bv vanaf wereld 73 t/m 77
Op al deze werelden stoppen ze nu direct.
Casual 8 en 9 spelers zeggen nu massaal niet meer TW te spelen als die casuals eindigen of nog eerder wanneer m'n merkt dat t geen zin meer heeft en ook niet verder kunnen naar Cas 10.

Goed ik mag hopen dat tw genoeg klanten overhoud.
Misschien valt t allemaal wel mee.
Velen zijn immers ook verslaafd.
Hoewel dit nu wel het ultieme moment is om af te kicken of helemaal te stoppen.

Mvg Marcel
Jij en je vrienden weten hopelijk wel dat je vanaf W77 gewoon naar Casual 10 gaat?
 
Reactiescore
545
Ik vind veranderingen goed : max 2 maanden aan inventaris is prachtig.
Wat betreft vlaggen achterwege laten kan ik begrijpen waarom dit gedaan is,
maar zo is natuurlijk wel een belangrijk aspect van het spel verdwenen. Namelijk het gs opsparen, gs vd stam aanvragen, naar één dorp sturen met vlag en booster, en een dag of 2 lang meppen.
Maar nu ook niet zo belangrijk. Dit vergt geen skill en nieuwe spelers zullen nadat ze ervaring hebben opgedaan op casuals snel genoeg leren om vlaggenboosters op normale werelden te sparen en in één dorp te meppen. Veel onhandiger is dat ze op die manier geen deftige hoeveelheid vlaggen kunnen bijeen krijgen tegen dat ze naar een normale wereld gaan om geen enorm nadeel tov anderen te ondervinden op die normale werelden.

Wat betreft kerk kan ik niet begrijpen dat die er weer niet in zit.
Een kerk stimuleert namelijk om een mooi cluster te bouwen, en als je dit niet stimuleert op casuals zijn er genoeg spelers die totaal geen cluster proberen te bouwen maar zomaar in de wilde weg edelen wat er te edelen valt. Het zorgt er ook voor dat recappen erg doeltreffend is, iets wat ik nieuwe spelers bijna nooit zie doen. (Wanneer ik bijvoorbeeld een barb in c9 overneem, die klein spelertje al eerder had overgenomen, proberen ze nooit te recappen, ook al is mijn deff pas 5 minuten na de edels fzo getimed. ) Dit is echter wel een basistechniek die bepalend is voor hoe je best kan deffen.

Ik had beloofd dat als #bb's per speler omhoog ging ik niet meer aan c10 zou starten, (In de hoop dat ik de haat die duckje wegens mij koestert voor de goede zaak zou kunnen gebruiken.)
en hoewel dit niet het geval is zal ik toch niet meer starten.
Ben benieuwd wat deze wereld brengt.

@Duckje Ik hoop dat je binnen 3 dagen wanneer je kan overstappen vanuit w77 een im stuurt met daarin een mededeling in trant van
"Vanaf nu kan je overstappen naar c10. Deze wereld is bedoeld voor beginnende/ onervaren spelers om ervaring op te doen.
Dmv aanvalsranges kan je daar niet worden aangevallen door spelers die veel groter zijn dan jezelf.
Indien je overstapt behoud je ook je dorp op deze wereld en kan je ook hier gewoon verder spelen. "

anders hebben ze uiteindelijk toch geen échte kans als ze pas te laat overstappen en er niet van het begin af bij zijn.
 
Reactiescore
21
Die discussies hebben we al vaker gehad
Ik vind t ook prima zo hoor
Alleen het is nogal abrupt zonder tijdige aankondiging
En natuurlijk kan ik nog wel spelers opleiden.
Maar jullie gaan merken dat casual 10 erg slecht bezet gaat worden.
Tw gaat merken dat misschien wel meer dan de helft stopt met TW.
Nu worden door velen werelden gedeeltes.
De motivatie goed of slecht is verdwenen en dat kost TW klandizie
En dan kan je nu dat wel prima vinden dat dit zo abrupt ingevoerd is maar uiteindelijk is TW afhankelijk van een potentiële voorraad aan spelers.
Dus uiteindelijk is t dan einde verhaal voor iedereen.
Succes.

Mvg Marcel
Het is inderdaad prima, Beter dan gehoopt.
Het is altijd al zo geweest abrupt beslissen dat sommige items niet meer mee mochten.
Ga ook maar eens naar Steam daar zullen vele nieuwe speler zijn.
Denk ook dat casual 10 erg dun bezet zal zijn. Wat maakt het uit om het spel te leren?
Waarom zou je stoppen met TW als de instellingen van casual je niet bevallen.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Wat is eigenlijk de reden dat er niets wordt gedaan met de luidste roep vanuit de community: meer barbarendorpen?
 
Reactiescore
21
Waarom heeft .net casual 10 wel vlaggen en wij niet?

Mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met Make Casual Great (again): Discussietopic . Daar is de wens duidelijk Casual gebruiken om nieuw spelers op te leren. En probeert men het zo eerlijk mogelijk te maken op .nl.

Op .net was er in het verleden hevige reactie tegen het plots veranderen van de regels in verband met het mee nemen van sommige items. Spelers investeerden in items en konden die niet mee nemen. Er zijn daar ook spelers die enkel casual spelen. Voor die spelers zou het een ramp zijn mocht van af nu op alle casuals vlaggen niet meer toegestaan zijn. Spelers hebben vlaggen aangekocht met premium punten.


En voor mij maakt dit allemaal niets uit. Casual 10 op .nl zal ik gebruiken om grondstoffen te ruilen voor premium punten. Hoop dat er nu wat meer vraag naar grondstoffen is.

Casual 10 op .net speel ik dan gewoon.(voor vlaggen)
 
Reactiescore
323
Waarom heeft .net casual 10 wel vlaggen en wij niet?
Is wel goed dat ze die vlaggen weghalen. Nu is de waarde van een GSpakketje ook weer minder, uiteraard heb je nog een voordeel met een groot inventaris, maar het zal nooit uit meer dan 60 items bestaan (+events) en de vlaggenboost heeft dus geen zin meer. Hele goede ontwikkeling dus.
 
Reactiescore
8
als je na 14 dagen verhuist naar cas 10 zal de inventaris maar max 12 items meer hebben, waarvan de helft ongeveer gs pakketjes, tenzij je uiteraard wacht tot je 3 maand speelt op een wereld.
 
Bovenaan