Feedback wereldinstellingen wereld 77

Reactiescore
2.489
Wereld 77

Beste spelers,

Bij het opnieuw ingaan van wereldwijde lockdowns komt ook het moment dat wereld 77 zal starten. Voor deze wereld hadden we meer ruimte om te experimenteren met de instellingen in aanloop naar de volgende wereld waarin we het nieuwe opdrachtensysteem zullen lanceren.

Deze wereld dus nog met het oude opdrachtensysteem!

De wereld start op 5 november in de loop van de ochtend

We hopen jullie er allemaal op terug te zien!

De instellingen


Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1.2 (120%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.8 (100%)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet Actief
- Ridder/Standbeeld: Niet Actief
- Bonusdorpen: Niet Actief
- Kerk en geloof: Niet actief
- Uitkijktoren: Niet Actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Technologieën: 3-level systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: Actief voor de eerste 60 dagen.
- Minimum troepen per aanval: 4%
-
Vlaggen: actief
- Nachtmodus: 00:00 - 08:00
- Aanvalstiming: 100 ms
- Bolwerken: Niet Actief
- Farmen: Gelimiteerd, 2.000 per dag, 2.000.000 maximaal.
- Rooftochten: Gedeactiveerd
- Richting Kiezen: Gedeactiveerd

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 35 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie (51% voor 14 dagen behouden)
- Ledenlimiet Stam: 12 leden
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op, maximaal 3 vakantievervangingen
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Een speler moet 3 dagen lid van de stam zijn voordat hij ondersteuning kan sturen. Ondersteuning krijgen is meteen mogelijk. 3 dagen wordt geteld in dagdelen en niet in uren.
- Bijzonderheid 3: Als een speler de stam verlaat wordt zijn ondersteuning bij stamgenoten teruggetrokken alsook de ondersteuning bij hem wordt teruggestuurd.
- Bijzonderheid 4: Grondstoffen sturen is niet vrij mogelijk. Ruilen op de marktplaats is mogelijk tussen de ratio's 0,5 - 2
- Bijzonderheid 5: Basisproductie verhoogd naar 50. Op een level 30 grondstoffengebouw verdien je 4.800 grondstoffen per uur

Premium-Functies

- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd

Bereid je voor


Ga jij spelen of sla je over?
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Farmlimiet en hoge standaardproductie zijn wel plusjes
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Bijzondere wereld. Ik snap dat er gekozen is voor goudmunten i.p.v. pakketjes, ook al zou pakketjes meer van toepassing zijn op deze wereld naar mijn mening. Maar goed, het is een instelling die bij de huidige spelersgarde vrij onbekend is en daarmee en logische keuze.

Het weghalen van de rooftochten en het instellen van een gelimiteerde farm zorgt voor een wereld dat normaliter meer op skills gericht is, mits er geen Premium Beurs zou zijn: maar die is er wel. Ik verwacht dus wel dat het een wereld wordt waar je diep in je buidel kan steken om zonder problemen een grotere voorsprong te krijgen.

Fakelimiet van 4% is enorm hoog, maar vind ik niet verkeerd. Er wordt dan toch voorzichter gedaan met fakes, gezien 400 pop missen gewoon echt veel is: zeker als je veel fakes vanuit hetzelfde dorp wilt gaan sturen.

Dan ten slotte, een bijzonderheid die ik in eerste instantie over het hoofd zag:
- Bijzonderheid 5: Basisproductie verhoogd naar 50. Op een level 30 grondstoffengebouw verdien je 4.800 grondstoffen per uur
Dit is een prima beslissing voor een wereld zonder RT en farmen, credits!

Lijken me prima instellingen, hoewel de Premium Beurs echt van nog grotere invloed gaat zijn.
 
Reactiescore
438
Lijken me prima instellingen, hoewel de Premium Beurs echt van nog grotere invloed gaat zijn.

Ik denk dat je de evenementen vergeet.

Gewoon voor 10k PP even 500% pakketten kunnen kopen (letterlijk) heeft in mijn ogen VEEL meer (negatieve) impact op een wereld dan de beurs.

P.S. is 4% niet 960 pop bij boer 30?
EDIT: Hmm 3% op W75 en daar is het ~305 per dorp. Eigenlijk nooit bij stilgestaan.
 
Reactiescore
1.868
Bijzondere wereld. Ik snap dat er gekozen is voor goudmunten i.p.v. pakketjes, ook al zou pakketjes meer van toepassing zijn op deze wereld naar mijn mening. Maar goed, het is een instelling die bij de huidige spelersgarde vrij onbekend is en daarmee en logische keuze.
Om hier even op in te haken. Mogen we binnenkort - op een normale wereld - nog eens een pakketjes verwachten met duur herbouwen? Denk dat veel oudere spelers hier wel op zitten te wachten en tevens leuk om nieuwere spelers hier eens mee te laten kennismaken. Gezien - uit mijn hoofd - de laatste pakketjeswereld W50 was en pakketjes + duur herbouwen W39?
 
Reactiescore
1.868
W50 was ook duur herbouwen, 39 geen idee die heb ik niet gespeeld.
Ah, thanks voor de correctie. In dat geval W50, maar ook dat is al 27 werelden geleden. Imo wel weer eens tijd voor iets anders dan goudmunten.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ik denk dat je de evenementen vergeet.

Gewoon voor 10k PP even 500% pakketten kunnen kopen (letterlijk) heeft in mijn ogen VEEL meer (negatieve) impact op een wereld dan de beurs.

P.S. is 4% niet 960 pop bij boer 30?
EDIT: Hmm 3% op W75 en daar is het ~305 per dorp. Eigenlijk nooit bij stilgestaan.

Nee de evenementen was ik niet vergeten, maar die zijn op elke wereld, en daarmee geen bijzondere factor op deze wereld. Ik heb ze om deze reden ook niet genoemd.
Over je andere vragen: het fakelimietpercentage is gebaseerd op het aantal punten van het dorp van waaruit je stuurt.
Een dorp van 5.000 punten moet dus met een fakelimietpercentage van 4% een fake sturen van tenminste 200 bevolking. Een dorp van 10.000 punten moet een aanval sturen van ten minste 400 bevolking.

Om hier even op in te haken. Mogen we binnenkort - op een normale wereld - nog eens een pakketjes verwachten met duur herbouwen? Denk dat veel oudere spelers hier wel op zitten te wachten en tevens leuk om nieuwere spelers hier eens mee te laten kennismaken. Gezien - uit mijn hoofd - de laatste pakketjeswereld W50 was en pakketjes + duur herbouwen W39?

Ik denk het nooit helaas. Het is wel oprecht jammer, want pakketjes zijn een leuke afwisseling: zeker als ze met duur herbouwen zijn.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Pakketjes schijnen niet meer op gewone werelden terug te komen heb ik begrepen, wat wel erg jammer is... Verder vind ik deze instellingen top. Stamlimit mag van mij nog wel naar 10, of zelfs 8.
 
Reactiescore
1.367
Nee de evenementen was ik niet vergeten, maar die zijn op elke wereld, en daarmee geen bijzondere factor op deze wereld. Ik heb ze om deze reden ook niet genoemd.
Over je andere vragen: het fakelimietpercentage is gebaseerd op het aantal punten van het dorp van waaruit je stuurt.
Een dorp van 5.000 punten moet dus met een fakelimietpercentage van 4% een fake sturen van tenminste 200 bevolking. Een dorp van 10.000 punten moet een aanval sturen van ten minste 400 bevolking.



Ik denk het nooit helaas. Het is wel oprecht jammer, want pakketjes zijn een leuke afwisseling: zeker als ze met duur herbouwen zijn.

Events leveren standaard een voordeel op, maar vele "abusers" zijn lui en farmen niet. Waardoor een harde farmer toch beter bij kan blijven
 

DeletedUser69389

Guest
Mooie compenserende wereld voor 76. Al is het vooral geschikt om pp te gaan farmen.
 
Reactiescore
1.139
Bijzondere wereld. Ik snap dat er gekozen is voor goudmunten i.p.v. pakketjes, ook al zou pakketjes meer van toepassing zijn op deze wereld naar mijn mening.
Om hier even op in te haken. Mogen we binnenkort - op een normale wereld - nog eens een pakketjes verwachten met duur herbouwen?
Ik denk het nooit helaas. Het is wel oprecht jammer, want pakketjes zijn een leuke afwisseling: zeker als ze met duur herbouwen zijn.
Pakketjes schijnen niet meer op gewone werelden terug te komen heb ik begrepen, wat wel erg jammer is...

Pakketjes zijn niet mogelijk op werelden met eventen of vlaggen.
Dit omdat vlaggen munt vlaggen bevatten en eventen heb je ook items die op munten in gericht zijn.

Beide zouden met kleine aanpassing ook voor pakketen moeten werken maar dit is tot op heden niet gemaakt door inno dus voor duckmans ook geen optie.
Vlaggen is een setting die wel uit gezet kan worden natuurlijk maar eventen zijn gebonden aan of je premium functies kunt gebruiken volgensmij vandaar dat we dit alleen op classics zien en toen op w50 waar het een pp loze wereld was.

Wereld 100 misschien weer is dus :(
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Pakketjes zijn niet mogelijk op werelden met eventen of vlaggen.
Dit omdat vlaggen munt vlaggen bevatten en eventen heb je ook items die op munten in gericht zijn.

Beide zouden met kleine aanpassing ook voor pakketen moeten werken maar dit is tot op heden niet gemaakt door inno dus voor duckmans ook geen optie.
Vlaggen is een setting die wel uit gezet kan worden natuurlijk maar eventen zijn gebonden aan of je premium functies kunt gebruiken volgensmij vandaar dat we dit alleen op classics zien en toen op w50 waar het een pp loze wereld was.

Wereld 100 misschien weer is dus :(
PP loze werelden tegenwoordig sowieso niet meer jou interesse toch ;P
 
Reactiescore
1.089
Fakelimiet van 4% is enorm hoog, maar vind ik niet verkeerd. Er wordt dan toch voorzichter gedaan met fakes, gezien 400 pop missen gewoon echt veel is: zeker als je veel fakes vanuit hetzelfde dorp wilt gaan sturen.

Vind 4% wel mee vallen tbh. Op de classic nu is er 7 geloof ik? Dat is echt insane
 
Reactiescore
524
Vind 4% wel mee vallen tbh. Op de classic nu is er 7 geloof ik? Dat is echt insane
Het verschil is ook de wereld-snelheid
Op classic heb je ondanks het hogere limiet de benodigde troepen voor een fake 2x sneller gemaakt dan op deze wereld met bijna snelheid 1.
 
Reactiescore
1.868
Pakketjes zijn niet mogelijk op werelden met eventen of vlaggen.
Dit omdat vlaggen munt vlaggen bevatten en eventen heb je ook items die op munten in gericht zijn.

Beide zouden met kleine aanpassing ook voor pakketen moeten werken maar dit is tot op heden niet gemaakt door inno dus voor duckmans ook geen optie.
Vlaggen is een setting die wel uit gezet kan worden natuurlijk maar eventen zijn gebonden aan of je premium functies kunt gebruiken volgensmij vandaar dat we dit alleen op classics zien en toen op w50 waar het een pp loze wereld was.

Wereld 100 misschien weer is dus :(
Ah dat verklaart het. Op zich logisch, wel jammer.
 
Bovenaan