Feedback W57 & Rune-Oorlogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser74005

Guest
Linkje naar het feedbacktopic werkt niet goed. Daarnaast graag nog even de vertaling nakijken van de uitleg van die nieuwe overwinningsvoorwaarde.

Voor de rest ben ik heel benieuwd naar hoe het gaat lopen :)
 
Reactiescore
746
@Poo. Wat word bedoelt met die beginnersratio 20 van 60?

Is een functie die niet zoveel wordt gebruikt op TW.NL. Ik geloof dat de laatste wereld hiermee ergens in de w40 reeks zat
Maar het wilt zeggen dat spelers voor 60 dagen na het betreden beschermd zijn van aanvallen van andere spelers als die hun ratio (in punten) groter is dan 20.
Ongeveer het Casual-principe dus, maar met gelimiteerde tijdsduur. :)
 

DeletedUser77014

Guest
Leuk idee, al die nieuwe ideeen, nieuwe eventen, maar de meeste zal je niet meer terugvinden op Tribalwars.
 

DeletedUser77014

Guest
Heb je het dan over de spelers?
Inderdaad, de meeste spelers die al jaren spelen zal je niet meer terugvinden. Op W53 heerst er nu aan de vijand een enorm te kort aan activiteit en dit is deels te danken aan alle veranderingen in het spel, ik geef ze dan ook gelijk om te stoppen.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Even iets meer inhoudelijke feedback. Ik vind uitkijktoren in combinatie met ridder item en een redelijke hoge snelheid (1,6 nu) geen goede combinatie. Het deffen word veel makkelijker waardoor accounts minder snel van hun edels af komen. Account komen op een 200 edels te zitten wanneer een wereld verder komt in het spel. De edel looptijd is 40 uur, wat je nu dus weer gaat zien is dat accounts bij een massa 600 edel clears op hun dak gaan krijgen. Dit is een saaie manier van tw spelen en komt door de vele combinaties. Iets te veel wat mij betreft.

De barbaren dorpen groeien maar tot 1,5 wat zorgt dat het niet interessant is om te farmen. Bijna alle bb's zullen dus vrij snel weg geedeld worden. Dit kan ik wel begrijpen aangezien de wereld duidelijk gemaakt is voor minder ervaren spelers. Wat prima is.

Als laatste vind ik het goed dat er ook een % dominantie als overwinning eis is. Dit zorgt voor minder stabs, wel vraag ik me af hoe belangrijk de runes nu nog zijn. Als je eenmaal 60% met je stam hebt bezit je automatisch wel het grootste gedeelte van de runes en kan je makkelijk de rest bemachtigen. Benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
 
Reactiescore
746
Bedankt voor je bericht, Pim. Ik kan me grotendeels wel vinden in de punten die je hebt opgenoemd.

Wel wil ik even dieper ingaan op dit stukje:
Als je eenmaal 60% met je stam hebt bezit je automatisch wel het grootste gedeelte van de runes en kan je makkelijk de rest bemachtigen.

Merk op dat je hier 60% van alle runes in ELK (bewoond) continent moet bezitten. Als je een wereld in eindfase bekijkt gaat dit vaak om 60% rechterkant is 1 stam, 40% linkerkant is 1 stam. (of boven/onder w/e je wilt)
Deze twee stammen vechten een frontoorlog uit. Echter, de rechtse stam moet dus ook 60% van alle runedorpen in het meest linkse continent bemachtigen, wat ook wilt zeggen dat ze nog door die overige 40% moeten bashen. Op dat vlak is dit moeilijker te bereiken dan een gewone 60% dominantie (waar je gewoon de rechterkant van de wereld moet bezitten en je hebt al 50%)

Ik hoop dat dat ietwat duidelijk verwoord is :D
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Dat begrijp ik @Poo. maar dan is het eigenlijk gewoon een dominantie van bijna 100% die je moet bereiken van stam. Dit haalt een beetje het tactische gedeelte van de runes weg. Je moet gewoon heel de wereld veroveren om te winnen :p

Dat zou eigenlijk ook moeten als de 60% regel er niet was als ik er zo over na denk. Dan vind ik de 60% wel goed om stabs tegen te gaan. Enkel het concept van de runes minder.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Opzich wel leuke instellingen, ook leuk dat de wat minder ervaren spelers lekker kunnen klooien.

Had alleen m'n twijfels bij die -60% verdedigingskracht - het lijkt wel héél veel? Is dit getest of niet? :eek:

Ik snap dat er een aftrek is, anders kun je die rune dorpen helemaal volstacken en komt niemand er doorheen. Dat is ook niet leuk.
 

DeletedUser74005

Guest
-60% is prima hoor.. Gooi er 25 deffjes in en het is als nog lastig om er doorheen te komen..
 

DeletedUser64575

Guest
Ja?
Het lijkt zo veel, aangezien je op kerkwerelden in ongelovige dorpen op 50% vecht en dan al helemaal weggevaagd wordt met weinig off.

Het moet juist uitdagend zijn om de runes te kunnen blijven beschermen en je moet als stam samenwerken om de dorpen te blijven behouden. -60% is in deze situatie dus prima imo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan