Feedback: Verdedigers van het binnenkasteel

Reactiescore
2.489
Verdedigers van het binnenkasteel


Onze nieuwste event: "Verdediger van het binnenkasteel" is onderweg! Zwervende bandieten hebben geïnfiltreerd in de kelders van je dorpen! Stuur je elite bewakers de diepte in om de bandieten te stoppen en de gestolen goederen veilig te stellen!

"Verdedigers van het binnenkasteel" is ontworpen als een dungeon crawler evenement. Je bewakers zullen in de kelder binnengaan, een grote kerker met ontelbaar veel kamers en verdiepingen. Verken het stap voor stap door elke kamer één voor één te bezoeken. Terwijl je zo snel mogelijk je weg probeert te vinden zul je bandieten tegenkomen en vechten voor hun buit. Je zal ook verschillende kamers tegenkomen die je sterker maken en gestolen goederen kan je spenderen in de evenementenshop.

De kerkers zijn eindeloos, dus je zal ze waarschijnlijk niet allemaal kunnen voltooien. "Verdedigers van het binnenkasteel" is hierrrond gebouwd, dus het is bedoeld zodat je het meerdere keren kan spelen. Als je bewakers worden gedood door de bandieten zal je een nieuwe "run" moeten doen door de kerkers - dit is deel van het event! Je kan de gestolen goederen die je teruggevonden hebt houden en die maken je sterker voor de volgende run.

inner1.png


Hoe spelen?


Wanneer je een nieuwe "run" start zal je het kaartscherm zien. Vanaf hier open je elke verdieping één naburig veld per keer. Onder elk veld kan je verschillende ontmoetingen vinden: Vijanden, gezondheids- en aanvalsboosts en de uitgang voor elke verdieping. Als je een vijand vindt kan je met ze vechten voor gestolen goederen.

Als je de uitgang vindt kan je naar de volgende verdieping. Maar wees voorzichtig: Elke verdieping zullen vijanden sterker worden, wees dus zeker om wat gezondheids- en aanvalsbonussen onderweg mee te nemen voordat je verder gaat

Je bewakers hebben nog weinig HP en je bent bezorgd dat ze het volgende gevecht niet aankunnen? Geen zorgen: je kan elke run op elk moment afbreken. Je zal je bewakers houden maar je verliest alle gestolen goederen van deze verdieping. Als je toch al je bewakers verloren bent zal je elke dag nieuwe krijgen gedurende het event - of, als je niet kan wachten, kan je nieuwe kopen voor Premium Punten.

Vechten


Je kan vechten tegen bandieten door erop te drukken als je ze ontdekt. Gedurende elke ronde zullen jij en je vijand één keer aanvallen. Je zal altijd eerst aanvallen; dus als je weinig HP hebt maar toch een kans hebt je vijand te verslaan, ga ervoor! Na jouw aanval zal de bandiet aanvallen. Iedereen zal aanvallen met een willekeurig getallen in hun "aanvals-range' die je ziet naast de zwaard icoontjes. Je bewakers hebben een kans om te ontwijken, dit zie je door het getal naast het 'ontwijk' icoontje. Dit toont de kans per aanval waarin je bewakers een aanval volledig kunnen ontwijken en ze geen schade zullen krijgen. Je kans om te ontwijken zal stijgen elke keer dat je een run afbreekt dus je zal elke keer moeilijker zijn om te verslaan!

Je kan je bewakers ook genezen voor een aantal Premium Punten, alsook kan je de 'ontdek' knop gebruiken. Dit zal je 2 willekeurige vijanden laten zien en tonen op de kaart.


Ranglijsten


Dit event zal 2 extra ranglijsten hebben voor meer beloningen. Je positie zal geüpdate worden als je een level voltooid:

Dagelijkse ranglijst: Voltooide levels - Toont het hoogste dagelijkse totaal van voltooide levels.
Dagelijkse ranglijst: Hoogste level - Toont het hoogste voltooide level.
Je kan ook activiteitsopdrachten doen door levels te voltooien.

We hopen dat dit een fijn event is voor jullie! Feedback is natuurlijk altijd welkom:


Jullie Tribal Wars Team

Feedback is welkom!
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
@Duckje is dit event op alle werelden actief, of niet op w76?

En wanneer is dit event?
 
Reactiescore
2.489

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Dank voor snelle reactie. :)
 
Reactiescore
1.139
Leuk evenement.

Vind persoonlijk 14 dagen voor een evenement wel veel te lang. Ik zou hier eerder +/- 5 dagen doen.
Na 1 dag spelen had ik beide prestaties al op Level 4. Prestaties zouden dus hoger mogen liggen voor mij.
IgohxFB.jpg

Events gaan altijd uit van net wel net niet haalbare pp loze prestaties.
 
Reactiescore
28
Leuk evenement.

Vind persoonlijk 14 dagen voor een evenement wel veel te lang. Ik zou hier eerder +/- 5 dagen doen.
Na 1 dag spelen had ik beide prestaties al op Level 4. Prestaties zouden dus hoger mogen liggen voor mij.

Jij hebt nieuwe wachters gekocht, of snap ik het spelletje gewoon niet goed?

Wat betreft feedback: Ik heb eens geteld. Ik klik per niveau gemiddeld 17 hokjes aan en geraak meestal wel tot aan niveau 9. Dat zijn 153 hokjes. Vermenigvuldig dat met 5 wachters en 14 dagen. Zit je gewoon meer dan 10.000 hokjes aan te klikken. Als je dat op meerdere werelden doet ben je zo door je dag heen. Bovendien is het behoorlijk hersenloos werk aangezien de oplossing tamelijk willekeurig lijkt.
 
Laatst bewerkt:

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Dit event idd aub nooit meer op deze manier terugbrengen, simpelweg wereldbepalend zo
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.320
ik had al geruchten gehoord over dit event, toen het toen 2 weken lang verscheen. nu in die 4 dagen klinkt het meer manageble, maar niet als elke reward vele malen hoger ligt. veels te goedkoop om alles te verkrijgen mits je er maar tijd instopt.
 
Reactiescore
1.139
Juh was zelf niet actief op een wereld met event maar volgensmij waren de rewards 3x zo hoog per level als vorige keer of niet?
Wat opzich reddelijk in verhouding staat met de daling in het aantal dagen alleen daardoor wordt abusen dus wel stuk voordeliger.
Ofwel pp prijzen hadden ook x3 moeten gaan eigenlijk.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Zoals ik hier boven al had gezegd is het event echt te goed, zelfs zo goed dat het tribalwars werelden echt gesloopt worden door het event. Daarom neem ik toch nu nog even de gelegenheid om het goed te verwoorden en met de opgevraagde getallen via het support systeem wat wij hebben uitgegeven aan het event.

Het event is voor tribalwars begrippen een erg interactief event waar je meer denkvermogen nodig bent en waar beslissingen door een speler wel degelijk invloed heeft op hoe ver je zult komen in het event. Daarom vindt ik het als speler zijnde een erg leuk event om te doen net als het barricade gevechten, paarden race en horde event. Deze events vereisen vooral meer input van de speler om dingen op te lossen en niet zo zeer alleen op Luck zoals de goudkluis of het rad van fortuin waar altijd een goed item tot de laatste wordt bewaard en de gratis zet altijd de 3e poging komt. Dus daar in is innogames zeker een goede stap aan het zetten om events meer interactie van de speler te vragen voor het event dan alleen op geluk dingen te baseren. Daar wil ik dan ook innogames voor bedanken dat ze de events wat interactiever willen hebben en meer het play to win willen, dan dat het pay to win is.

Helaas is dit event voor de 2e keer op rij niet helemaal zoals het hoort en hoop zeker dat ze met de feedback het spel willen aanpassen. De eerste keer was dit event 14 dagen online en daar uit werd al duidelijk dat het event nogal goedkoop bleek te zijn, maar de tijd die je er in moest steken nogal van belang was. Nu het event voor de 2e keer komt, gelukkig maar 4 dagen, wordt het pas heel duidelijk wat het nu echt koste onder spelers en is het ook goed gebruikt. Daarom wil ik graag openheid geven hoe enorm goed dit event is en dit met onderbouwende informatie in form van berekeningen. Ik gebruik hier de getallen voor die ik via het support systeem heb opgevraagd en de logs die ik daadwerkelijk heb ingezien op andere accounts voor mijn feedback.

Ik heb om het zo eerlijk mogelijk te proberen te houden een aantal boost accounts bekeken en een aantal kleinere accounts die minder gespeeld hebben. Wij kwamen op de volgende getallen:
Premium punten uitgegeven: Omstreeks 36.000 PP
Aantal levels behaald: 14.259

Dit is op 6 accounts berekend en kan licht afwijken doordat de screen niet om 13:59 zijn genomen, maar door sommige 15 tot 30 minuten eerder ter wel er nog wel een aantal spellen zijn gedaan na die screenshots. Echter kunnen we aan de hand van de bekende gegevens een hoop terug rekenen en dat is dan ook gedaan. De accounts waarvan bekend was hoeveel grondstof pakketjes er zijn gehaald en welke items er nog zijn ingekocht kunnen we concluderen dat we de berekening ten aanzien van de 3 accounts die bekend zijn wat er gekocht is berekenden dat er voor 2.470.000 event punten zijn verdiend en dat is over een getal van omstreeks 17k pp, waarvan ook levens en onthullingen zijn gekocht voor de hoge rondes te kunnen doorstaan voor de dag beloning ranklijst.

Wij kunnen dus concluderen uit de getallen dat het event omstreeks 41 pp per 6.000 event punten kost, wat dus een grondstof pakketje van 10% kost. Omdat we helaas maar van 17k pp de uitgave weten, ga ik er van uit dat deze kosten ongeveer het zelfde zijn bij de andere spelers. Dit zou inhouden dat we 5.230.000 event punten hebben gehad (2.470.000 / 17000 x 36000=). En als we dat dan delen door de kosten van een pakketje komen we op 871 pakketje met een waarde van 8.710% opslag vulling.

Maar ook de andere items zijn niet duur in het event, normaal ben ik niet zo weg van Wanhoopszegel of Barbarendorprover, maar tijdens dit event waren ze zo goedkoop dat het nut er van ten opzichte van de kosten gewoon te goed was.
Een Barbarendorprover koste: 3,44 pp gemiddeld
Een Wanhoopszegel koste: 5,16 pp gemiddeld

Ook al ben ik zelf niet zo van het gebruiken van die items, voor die prijs kun je ze haast niet laten liggen. Maar als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld het al behoorlijk goede en goedkope horde event, waar men 160 tot 200 pp kwijt is voor 10% grondstoffen pakketje. Dan hebben we echt een te goedkoop event waar echt wel iets aan moet veranderen. Daarom wil ik graag met een voorstel komen aan innogames. Als je het event nu eens geheel het zelfde laat, maar je kunt alleen de wachters kopen per 5 stuks en deze dan per aankoop 25 pp omhoog gooien met een start van 50 pp per 5 wachters. Daarmee blijft het spel een play to win, maar zet je er wel een rem op voor spelers die zo belachelijk veel tijd investeren in het event. Een speler zal toch ergens moeten denken dat het te duur wordt. Dat zou wel eens waar bij 10 tot 15x nieuwe wachters kopen zijn, maar het zorgt er ook voor dat de speler die meer geld investeren in het algemeen meet voordeel behaald. (zoals alle events) Maar dan zal je niet meer zien dat spelers oneindig door boosten omdat je na 15x kopen al op een behoorlijk pp bedrag hangt en de winst per grondstof pakketje niet meer in verhouding staat tot het wachten tot de volgende dag.

Ook hoop ik dat ze de aantal event punten die je ontvangt een klein beetje willen aanpassen, je krijgt nu gemiddeld 145 event punten per premium punt, maar dat zou beter naar 100 gezet kunnen worden. Dit kun je doen door de eerst levels wel stappen van +60 per level te doen, maar vanaf level 10 of een hoogte van 600 event punten dit met kleinere stappen te doen. Hierdoor zal je wel minder per level krijgen, maar het blijft winst gevend om toch door te gaan. Ook zou je eventueel voor het ontdekken van wachter of levens kopen een + 60-120(random aantal) event punten voor allen dat level te behalen kunnen geven, dat zorgt er voor dat er in het kopen van levens of onthullen van wachters wat extra spanning zit en het je ook echt iets extra's oplevert om door te gaan. Ook kun je het kopen van items in de event shop beetje beperken door elke speler maximaal 3x het zelfde item voor de prijs te laten kopen en daarna met 10% duurder te maken. Dan zou een grondstof pakketje van 10% na de 3e keer kopen niet meer 6.000 event punten zijn, maar 6.600 punten en de keer er op 7,200 of wel 6.000, 6.000, 6.000, 6,600, 7,200, 7,800, 8.400, 9.000. Ook daarmee wordt het voor de speler van zelf te duur om nog meer pakjes te kopen, maar zorg je dat de spelers die wel betalen voor het event een leuke en goede prijs betalen. Maar de uitbuitende factor de extra prijs betaald. Maar dan moet het wel elke dag om 14:00 reset zijn. Dit zie je terug in de diamant mijn bij de gs pakketjes die worden ook steeds +1 duurder.

Ook zou ik het geweldig vinden als ze de vijanden iets minder sterk willen maken en er op die manier voor zorgen dat je iets verder kunt komen, want met een gemiddelde van 5,8 levels per wachter is het vaker resetten dan dat leuk is. Tuurlijk moeten we niet alle runs tot level 30 halen, maar dat je toch wel tot een level of 10 15 kunt komen wordt het wel leuker van. Als dit zou kunnen, moet je er goed bij bedenken dat hoe verder je komt hoe meer event punten je behaald, dit moet je dan ook wel in de gaten houden dat je ook minder punten nog weer per level ontvangt. Want anders maak je het nog weer goedkoper en is het weer een te goedkoop iets. Daarom denk ik dat het goed is om te zorgen dat de eerste grondstof pakketje rondt de 50 pp zit en daarna met 25 pp per pakje omhoog gaat. Dan wordt het echt nog steeds play to win, maar zal je geen spelers meer hebben die ruim 2.000 levels per dag afwerken om gewoon ruim 1k % per dag aan grondstoffen te weten te bemachtigen.

Ik hoop ten harte dat innogames het event wil verbeteren, want zo doorgaan zal echt het spel slopen. En zeker op casual slopen ze de game nog veel erger dan op normale werelden wegens de munt prijs ook daalt en dus nog veel meer munten kunt slaan door goed bewaren van je grondstoffen.

Groet justin
 
Reactiescore
1.139
Ondanks dat ik het eens ben met veel van je punten denk ik dat aardig wat van de oplossingen niet door inno doorgevoerd zullen worden.
Om het simpele feit dat het niet past bij hoe ze andere events aanpakken zoals de prijs verhogen als je meer van de zelfde items haalt in de shop.
Tenzij ze dat misschien ook gelijk bij andere events invoeren.

Denk dat de meest simpele oplossing, die al groot deel van de problemen weg haalt, is om de prijs van nieuwe huurlingen kopen te verhogen.
3 tot 5x zo duur als dat hij nu is lijkt me logisch.

Persoonlijk denk ik dat ze dit zelf ook best wel wisten dat dit event weer veelste goedkoop ging zijn.
Bedoel als je een al goedkoop event 3x zoveel materialen (voor in de shop) laat geven, maar de pp prijzen gewoon gelijk laat, kan iedereen wel bedenken dat je een veelste goedkoop event krijgt.

Lijkt beetje de strat van inno om bewust nieuwe events te maken die veelste winstgevend zijn waardoor spelers dik spenden. Want je gaat mij niet wijsmaken dat ze niet nadenken over de pp prijzen bij een event, das hun hele verdien model als bedrijf.
 
Laatst bewerkt:

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.320
Ondanks dat ik het eens ben met veel van je punten denk ik dat aardig wat van de oplossingen niet door inno doorgevoerd zullen worden.
Om het simpele feit dat het niet past bij hoe ze andere events aanpakken zoals de prijs verhogen als je meer van de zelfde items haalt in de shop.
Tenzij ze dat misschien ook gelijk bij andere events invoeren.

Denk dat de meest simpele oplossing, die al groot deel van de problemen weg haalt, is om de prijs van nieuwe huurlingen kopen te verhogen.
3 tot 5x zo duur als dat hij nu is lijkt me logisch.

Persoonlijk denk ik dat ze dit zelf ook best wel wisten dat dit event weer veelste goedkoop ging zijn.
Bedoel als je een al goedkoop event 3x zoveel materialen (voor in de shop) laat geven, maar de pp prijzen gewoon gelijk laat, kan iedereen wel bedenken dat je een veelste goedkoop event krijgt.

Lijkt beetje de strat van inno om bewust nieuwe events te maken die veelste winstgevend zijn waardoor spelers dik spenden. Want je gaat mij niet wijsmaken dat ze niet nadenken over de pp prijzen bij een event, das hun hele verdien model als bedrijf.
maar zoveel kon je ook weer niet spenden, puur door tijdsgebrek. ik begrijp justin zijn changes wel. de echte abusers hebben allemaal de onthullen en heal opties vermijd als de pest, puur omdat nieuwe wachters zo goedkoop waren en veel meer per pp opleverde. en als je in die noobtraps tuinde gaat het je veel pp kosten.
 
Reactiescore
21
Evenement: Omdat het Championship of the Horse Lords de vorige keer het evenwicht op veel markten verbrak, worden de kosten voor het bijvullen van je energie nu vermenigvuldigd met het aantal keren dat je een nieuwe vulling hebt gekocht.

Dit zou voor de update van volgende week zijn. Dus ik zie er goed in dat dit ook aangepast zal worden.
 
Reactiescore
1.139
maar zoveel kon je ook weer niet spenden, puur door tijdsgebrek. ik begrijp justin zijn changes wel. de echte abusers hebben allemaal de onthullen en heal opties vermijd als de pest, puur omdat nieuwe wachters zo goedkoop waren en veel meer per pp opleverde. en als je in die noobtraps tuinde gaat het je veel pp kosten.

Idd dat was ook de beste strat vorige keer ook al.
Maar daarom zeg ik maak die huurlingen duurder dan is dat dus niet meer zo pp efficiënt.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Ondanks dat ik het eens ben met veel van je punten denk ik dat aardig wat van de oplossingen niet door inno doorgevoerd zullen worden.
Om het simpele feit dat het niet past bij hoe ze andere events aanpakken zoals de prijs verhogen als je meer van de zelfde items haalt in de shop.
Tenzij ze dat misschien ook gelijk bij andere events invoeren.
Bij de diamant mijn hebben ze dat de prijs per gekochte grondstof pakket wel degelijk steeds +1 diamant of ander materiaal.

Denk dat de meest simpele oplossing, die al groot deel van de problemen weg haalt, is om de prijs van nieuwe huurlingen kopen te verhogen.
3 tot 5x zo duur als dat hij nu is lijkt me logisch.
Als je per direct 3 tot 5x duurder maakt, dan is het zo slechter ratio in de voordeel die je krijgt voor het kopen van wachters dat het gewoon niet meer gespeeld wordt. Maar als je elke keer dat je bij koopt een kleine verhoging hebt, dan blijft men spelen, maar zal men van zelf stoppen. Want het probleem is dat sommige spelers meer als 2k levels per dag af klappen. Met een gemiddelde van 5.8 level per run heb je meer als 68x 5 wachters gekocht. Dat is nu 4.5k pp, maar met de nieuwe manier zou je al minder per run verdienen en je wordt gepakt op de wachters dat ze de hele tijd duurder worden.

Alle events moet je goed berekenen wat het per spelletje kost en wat dan dan ter verhouding oplevert tegen de gespende pp. In dit geval betaal je 1 pp voor 145 event punten, maar men bedoeling is dat dit naar 100 gaat en dan de wachters duurder maken. Beide helpen om die 100 event punten per pp te verkleinen.

Als je nu 3x wachter koopt (195 pp) dan behaal je gemiddeld 28k event punten, maar met de nieuwe berekeningen zou je dus maar 19,500 punten krijgen en een bedrag van 225 pp kwijt zijn. Maar met 10 spellen loopt dit enorm op. Want dan zou je nu 650 pp kwijt zijn en 94.000 event punten hebben, maar op men nieuwe methode zal je 1.625 pp kwijt zijn en maar 65.000 event punten behalen. Daarmee heb je al 30k event punten minder in het event verdiend en 1k pp meer weg gehaald bij de speler. Dus na 10 spellen heb je nog maar een 40 event punten per pp, dan zal de lol van het spelen snel afgelopen zijn als iemand zo door blijft boosten. Maar je behoud wel de play to win en de speler die echt wil boosten zal dan dieper in de pp bundel moeten tasten.

maar zoveel kon je ook weer niet spenden, puur door tijdsgebrek. ik begrijp justin zijn changes wel. de echte abusers hebben allemaal de onthullen en heal opties vermijd als de pest, puur omdat nieuwe wachters zo goedkoop waren en veel meer per pp opleverde. en als je in die noobtraps tuinde gaat het je veel pp kosten.
Klopt wij hebben zelf ook gewoon niet veel gebruik van gemaakt. Wij maakte alleen gebruik er van als we op level 15 of hoger kwamen dan deden we het af en toe. Maar dan nog moet je kijken naar de kansen en levens die je hebt om het level te kunnen halen. Maar dit zijn dan de lucky runs die eens in de 100 - 200 levels cleared voor komen. Dan gebruik je het eens een beetje, maar verder inderdaad altijd voor je dood bent gewoon opgeven en volgende level iets meer ontwijkingen kansen hebben.
 
Bovenaan