- Reactiescore
- 1.454
Je begrijpt toch dat wat je zelf zegt niet helemaal juist is, misschien moet je toch even wat bedrijfscijfers erbij gaan halen die duidelijk aanhalen dat het algemene punt wat ik maak: E.G. 1 product (Coca Cola original) kan niet de markt blijven leiden. Een bedrijf (Coca Cola Company, kan dat wel met nieuwe producten en innovatieve wijzigingen. (Coca Cola Zero).
Maar, in jouw optiek is het dus zeker mogelijk marktleider te blijven met 1 product. Mijn volgende vraag: Noem er 1 die het gelukt is over 13 jaar?
P.S. mbt Coca cola: http://fortune.com/2016/03/29/soda-sales-drop-11th-year/ & Coca cola zelf: http://www.coca-cola.co.uk/faq/which-is-your-bestselling-brand-coca-cola-or-diet-coke
Coca Cola heeft het inderdaad moeilijker dan tevoren. En dat zal ook zo blijven! De trend is dat men gezonder wil leven en frisdrank hoort daar niet bij. Dat neemt dan niet weg dat letterlijk alle frisdrank bedrijven naar beneden gaan en Coca Cola nog stees marktleider is. Ook hebben zij optijd dit probleem in gezien en Coca Cola Zero op de markt gegooid. Dit heet product innovatie! De kunst hiervan is om dat op het perfecte moment doen en dat heeft Innogames met Tribal Wars 2 bijvoorbeeld veel te laat gedaan. Verder geeft Martijn perfect aan dat het wel kan, met 1 product marktleider te blijven al is dat niet makkelijk.
Het punt wat ik heb proberen te maken, waar lang en breed om heen geluld wordt, is dat Innogames in het verleden te laidback zijn geweest met innovatie. Hadden ze vanaf het begin af aan meer aan innovatie van het spel besteed en ook meer naar de klanten geluisterd, had Tribal Wars er beter voor gestaan dan nu. Dit ontkennen is net zoals ontkennen dat de wereld rond is. Het is nou eenmaal bewezen dat stilstand achteruitgang betekent in het bedrijfsleven en helaas heeft Innogames te lang stil gestaan met Tribal Wars!
Het is inderdaad iets makkelijker in de FMCG industrie om aanwezig te blijven dan binnen een Online/Game-wereld.
Ideeën binnen dezelfde industrie ga je allicht niet vinden.
Het is inderdaad lastiger om competitief te blijven in de Online game-wereld, dat ga ik niet ontkennen. Alleen om te zeggen dat je er niks aan kan veranderen, omdat er geen ideeen zijn getuigt van een slecht R&D team bij Innogames als dit daadwerkelijk is hoe er tegenaan kijkt. Je kan op duizenden manieren innoveren! Zeggen dat je dat niet kan is gewoon belachelijk.