Feedback Strijd om de Toren

Geef je snelle feedback over het event

  • Het event is leuk

    Stemmen: 7 25,0%
  • Het event kan beter. (& Ik geef feedback in het topic)

    Stemmen: 6 21,4%
  • Het event is niet leuk!

    Stemmen: 15 53,6%

  • Totaal aantal stemmers
    28

Deleted User - 487776907

Guest
Omdat niet iedereen 100 dorpen met 400K opslagcapaciteit heeft.

Ik snap je punt volledig en heb in het verleden ook al de domme prijzen en kosten eens aangekaart. Om voor iedereen goed te doen zouden je prijzen en hun kosten variabel moeten zijn per wereld. Een indeling in fases, de recente werelden en de al langer lopende werelden zou bijvoorbeeld kunnen zorgen dat de kostprijs een evenredig verband heeft met de beloning. Dat is duidelijk niet mogelijk (of innogames heeft er nooit aan gedacht), dus moesten ze kiezen, ofwel de recente werelden ofwel de langer lopende werelden. En innogames zou innogames niet zijn als de juiste keuze maakten. Dat is de waarom.

Paar jaar terug had je dat met die gs pakketten, kwam er toen op neer dat als je de 10% pakketten kocht ipv de 30% je meer winst had. Ze worden er niet slimmer op.

of je nu 1 dorp, 10 dorpen of 5000 dorpen hebt, het idee blijft hetzelfde in mijn vergelijking?
120k leem = 4 munten (4x meer dan een oorlogsbuit van 1 dorp)
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Dit event is echt broken as fuck... team blauw bezit bu al enige uren ALLE torens met 200/200, niks fairs meer aan.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Omdat niet iedereen 100 dorpen met 400K opslagcapaciteit heeft.

True. Niet om tegen je in te gaan, maar omdat ik het interessant vind.

Level 23 heeft opslagcapaciteit van 94.184. 30% hiervan is 28.255. Met een grijze muntvlag (welke bijna iedereen wel heeft, tenzij je die enkele nieuwe speler meeneemt) kost een muntje 27.000 leem.
Vanaf opslag level 23 (gemiddeld over al je dorpen) is het dus al voordeliger om een 30% pakketje te kopen in plaats van een grote oorlogsbuit. Laten we die muntvlag weg is het level 24, pakken we de zwarte muntvlag is het level 22.

Kort gezegd is zo'n pakketje al heel snel voordeliger dan die oorlogsbuit en zou een prijs van 1.500 glorie voor zo'n buit veel reëler zijn. Desalniettemin hebben we het over TW/Innogames en verbaasd het me ook niets.
 
Reactiescore
26
Ik mis een chatfunctie van mijn groep.
Ik kan niks met mijn frustraties vh schotsen spel.

Op mijn torenscherm met schotsen;
Er staat bijltje 3 waar ik kan aanvallen bij team rood?.
Rood heeft links en onder, 4 schotsen.
Groen ben ik, denk ik, en daar staan 4 van die knotsen ofzo voor verdedigen, op de torenschots.
Blauw doet ook mee aan de rechterkant met 2 schotsen.
Ik heb pp gebruikt maar we hebben alleen de toren. Voor 60/200.
Dus het maakt allemaal niks uit met die pp.

Maar wat is die functie van die regimenten?
Ik kan ze maar amper verplaatsen.

Kort om.
Ik snap er geen hol van.
YouTube introductie was voor mij ook te beperkt.
 
Reactiescore
26
Nu heeft zwart of rood 5 schotsen, blauw 2. En groen kan alleen kiezen voor aanvallen.
Wat is het nut voor mij.
Elke keer als ik tw wil spelen komen er frustraties naar boven.
 
Reactiescore
579
Nu heeft zwart of rood 5 schotsen, blauw 2. En groen kan alleen kiezen voor aanvallen.
Wat is het nut voor mij.
Elke keer als ik tw wil spelen komen er frustraties naar boven.
Ontspan.... relax...

Dan het evenement. Je bevindt je in het ijzige Noorden (winter is coming) en de schotsen die jij beschrijf zijn in feite ijs-kastelen.

1.
Spelers op een wereld worden willekeurig ingedeeld in drie groepen. Te weten groen, rood en blauw.

2.
In het begin zijn alle kastelen neutraal (grijs) en kan je deze veroveren. Je kunt ze dan alleen aanvallen.

3. (hoewel niet helemaal juist, ga ik het hieronder in TW-termen uitleggen, want die ken je waarschijnlijk al wel)
De toestemming van een kasteel is standaard 50. Zie je regimenten even als edels, die bij elke aanval de toestemming verlagen met 1-4 punten. Je krijgt aan het begin 10 regimenten en elk uur eentje extra. Ben jij degene die een ijs-kasteel aanvalt en de toestemming tot 0 of eronder brengt, dan is het kasteel van jouw groep en veranderd de grijze kleur in blauw/rood of groen.

Het kasteel krijgt dan direct een nieuwe toestemming van 50. Op dat moment -als een kasteel jouw kleur heeft- kan je het niet meer aanvallen. Je kunt het wel verdedigen. Met elke klik op de verdedigingsknop -je regimenten kunnen dus verdedigen en aanvallen!- verhoog je de toestemming met 1-4. Precies hetzelfde aantal punten als bij een aanval.

Het is de bedoeling dat jouw groep, jouw kleur... zoveel mogelijk ijs-kastelen veroverd en in zijn bezit ziet te houden. Na 24 uur krijg je dan de glorie die daarbij hoort: 200 - 100 - 50, dat getal staat ook bij de kastelen zelf.

Hoe doe je dit het beste?

Zodra je ziet dat een kasteel een toestemming heeft van minder dan 25, dan is de kans groot dat je het kunt pakken met 10 regimenten. Wacht tot er zich zo'n moment voordoet en dan klik je alsof je leven er van af hangt en waarschijnlijk is het dan van jou (kleur).

Dan ben je er niet, hopelijk zit je in een actieve groep (samenstelling van je groep wisselt steeds), die denkt... hey... we hebben een kasteel of meerdere kastelen. Laten we deze verdedigen! T is leuk om aan te vallen, maar je kleur/groep heeft ook verdedigers nodig... anders is je zojuist veroverd ijs-kasteel in no-time weer weg.

Verdedig eerst de kastelen met de meeste gloriepunten --> 200 en 100, daarna pas die van 50.

Heb je een kasteel eenmaal goed in handen... dan ga je proberen een tweede kasteel te veroveren etc etc.

Dat is in het kort een TW uitleg van het evenement. Er zijn nog wel meer zaken waar je rekening mee moet houden, maar dit is de basis.
 
Reactiescore
26
Bedankt voor de uitvoerige uitleg.
Gisteren kon ik toestemming met 3 of 4 verhogen of verlagen. Sinds vannacht met 1 of 2.
Hoe die regimenten precies werken ga ik eens opletten rond 14uur bij het inzetten.
Ik kan ze maar beperkt schuiven en snap niet wat het nut is.
 
Reactiescore
26
Ik heb geen mogelijkheid om mensen te contacteren die in mijn team zitten.
Met 1 had ik contact en advies gekregen.

No nuts no glorie!
Zwart heeft 400, blauw 200 en groen heeft niks meer.
Ik vind maar een dom event geworden.
 
Reactiescore
389
Ik ben soms ook wel benieuwd of je wel evenveel kans hebt op een 1,2,3 of 4?
Want het komt bij mij vaak voor dat ik na 10 gebruikte regimenten nog geen 20 punten heb gehad, terwijl ik het eigenlijk nooit zie gebeuren dat ik na 10 regimenten over de 30 kom?
Gisteren zelfs met 10 regimenten maar op 16 punten uitgekomen. Als het daadwerkelijk een gelijke verdeling zou zijn zou het gemiddeld 25 moeten zijn, waar 16 dus wel echt extreem laag is..
 
Reactiescore
264
Ik ben soms ook wel benieuwd of je wel evenveel kans hebt op een 1,2,3 of 4?
Want het komt bij mij vaak voor dat ik na 10 gebruikte regimenten nog geen 20 punten heb gehad, terwijl ik het eigenlijk nooit zie gebeuren dat ik na 10 regimenten over de 30 kom?
Gisteren zelfs met 10 regimenten maar op 16 punten uitgekomen. Als het daadwerkelijk een gelijke verdeling zou zijn zou het gemiddeld 25 moeten zijn, waar 16 dus wel echt extreem laag is..

Ik had na 20 regimenten 28 dus het kan altijd nog erger.
 
Reactiescore
579
Pfff, zuur... koop je deze morgen je PP... krijg je nu (een paar uur later) de aanbieding met extra glorie.
 
Bovenaan