Discussie Feedback scriptbibliotheek

Kr33log

Community Manager
Teamleden
Tribal Wars Team
Community Manager
Reactiescore
194
Beste spelers,

We zijn verheugd om officieel de aanstaande lancering van de Tribal Wars Scriptbibliotheek aan te kondigen, een belangrijke verbetering die bedoeld is om zowel de veiligheid als het gebruiksgemak van scripts binnen het spel te verbeteren.

Een nieuwe intuïtieve interface stelt spelers in staat om eenvoudig door scripts te bladeren en deze te selecteren, waardoor het gemakkelijker dan ooit wordt om de juiste hulpmiddelen voor je strategie te vinden.

Oproep aan alle scriptontwikkelaars:

• Als je een scriptontwikkelaar bent, vragen we je om je nieuwe scripts uiterlijk op 15 september ter goedkeuring in te dienen. Dit is je kans om ervoor te zorgen dat jouw scripts worden opgenomen in onze officiële bibliotheek en beschikbaar blijven voor ons wereldwijde spelersbestand.
  • Om je script in te dienen, maak je een supportaanvraag aan op je lokale markt met een duidelijke titel en een link naar je script voor onze beoordeling. Kijk [hier] voor meer details en een sjabloon over hoe je een script correct indient.
  • Dien per supportaanvraag slechts één script in en, indien mogelijk, gebruik de Engelse taal in de supportaanvraag.
  • Alleen oorspronkelijke auteurs, oftewel de scriptontwikkelaars, mogen een script indienen!
Alle goedgekeurde scripts worden exclusief gehost op onze Tribal Wars-servers. Deze overgang zorgt ervoor dat alleen legale en veilige scripts beschikbaar zijn voor gebruik, wat een eerlijke en uniforme ervaring bevordert in alle versies van het spel wereldwijd. Sommige markt-specifieke verschillen kunnen blijven bestaan, afhankelijk van bestaande regels of lokale voorkeuren.

Ons vernieuwde proces omvat een speciale testomgeving voor scriptontwikkelaars, waarmee we het proces om scripts te ontwikkelen, in te dienen en te beoordelen efficiënter maken. Ontdek meer bij het indienen van een script via onze supporttool.

De officiële releasedatum van de Scriptbibliotheek is nog niet vastgesteld, en er zal een apart bericht worden verzonden over de release. Na lancering zal de Scriptbibliotheek wereldwijd toegankelijk en optioneel zijn, zodat spelers het nieuwe systeem op hun gemak kunnen verkennen.

In de toekomst is het onze bedoeling om de Scriptbibliotheek de enige bron voor scripts te maken op nieuwe werelden, met specifieke implementatiedetails in elke wereldaankondiging. Voor scriptontwikkelaars betekent dit dat het niet langer is toegestaan om scripts te laden van externe servers, en scripts mogen geen verdere verbindingen maken met externe servers.

Bestaande werelden zullen geen veranderingen ondervinden in hun huidige scriptregels, zodat het spelverloop consistent en ononderbroken blijft.

Terwijl we werken aan dit nieuwe hoofdstuk in het scriptbeheer, willen we onze dank uitspreken voor jullie voortdurende steun en betrokkenheid. Laat je mening achter in de daarvoor bestemde Discord- en forumthreads.

Met vriendelijke groet,

Het Tribal Wars Team

Reactiescore
1.223
Beste spelers,

Na de algemene FAQ hebben we vanuit het NL team ook een FAQ gemaakt.

We hebben hierin nog een aantal nieuwe vragen proberen te beantwoorden, welke nog niet eerder beantwoord waren in de vorige FAQ's.

Q: Mijn scripts werden al goedgekeurd en gebruikt voor deze bibliotheek, moet ik mijn script opnieuw insturen?
Huidige scripts hoeven niet opnieuw ingediend te worden. Ben je script eigenaar en wil je bepaalde scripts niet terugzien in de bibliotheek? Neem dan contact op met het Tribal Wars Team via een supportaanvraag.

Q: Wat gebeurt er met de TW.NL Extensie?
De TW.NL Extensie zal gedoogd blijven voor een langere periode na livegang van de Script Bibliotheek. Dat betekent dat het toegestaan blijft om de Extensie te gebruiken tot nadere berichtgeving. Wees je er echter was bewust dat deze extensie niet wordt ondersteunt door het lokale Tribal Wars Team en/of door InnoGames. Het kan dus zijn dat toekomstige spelupdates ervoor zorgen dat de extensie niet meer werkt. Het Team en/of InnoGames kunnen niet garanderen dat de extensie blijft werken en zullen ook geen updates aan de extensie doorvoeren.

Q: Een script is goedgekeurd op een andere taalversie. Is dit script dan automatisch beschikbaar op Tribalwars.nl?
Een script dat is goedgekeurd op een andere taalversie is niet standaard ook beschikbaar voor TW.NL. Er kunnen nog steeds lokaal uitzonderingen gemaakt worden op de beschikbare scripts in de bibliotheek, afhankelijk van lokale regels en/of voorkeuren. Mis je een script in de TW.NL bibliotheek, die wel op een andere taalversie beschikbaar is? Dien dan een supportaanvraag in om het script aan te vragen.

Indien jullie toch nog vragen hebben, mogen jullie altijd ons contacteren via de support tool.

Met vriendelijke groeten,
Het Tribal Wars Team.
Ik weet niet even niet of dit alle vragen waren die nog speelde maar dit lijkt me positief. :like:

Oath of the Spear

Casanova W36
Reactiescore
1.877
Heel positief dat de extensie blijft! Dankjewel!

Reactiescore
3
De meest recente update aangaande de scriptbibliotheek is bijna een maand geleden en naar ik begrepen heb is het al veel langer niet mogelijk om scripts voor de snellijst in te dienen in voorbereiding op deze scriptbibliotheek. Nu vroeg ik me dan ook af of er inmiddels officiële updates zijn (ik hoor af en toe speculaties, maar nog niks officieels gevonden) over wanneer deze scriptbibliotheek dan eindelijk zal komen? Komt deze dan ook naar oude werelden om naast de huidige scripts gebruikt te kunnen worden of wordt het exclusief voor nieuwe werelden? Indien hij niet naar oude werelden zal komen, staan daar dan de huidige scripts definitief vast op wat er al was? Ikzelf vind het erg leuk om wat te rommelen en heb meerdere ideeën voor nieuwe scripts om te maken, maar zou het ook leuk vinden om deze scripts te kunnen gebruiken voor ik vergeten ben dat ik ze heb gemaakt.

Tevens heb ik de meeste vragen en feedback in de discord gelezen over hoe scripts ingediend moeten worden en wat de voorwaarden zijn. Echter heb ik nog zeer weinig gevonden over hoe de implementatie van de scriptbibliotheek er in de werkelijkheid uit gaat zien. Zodoende dan ook de vraag of er hier meer over bekend is en gedeeld kan worden? Alles dat ik tot op heden hierover gevonden heb is dit zinnetje:
Een nieuwe intuïtieve interface stelt spelers in staat om eenvoudig door scripts te bladeren en deze te selecteren, [..]
Moet ik dan altijd door de hele bieb bladeren om mijn scripts te vinden of kan ik een soort voorselectie maken voor een soort snellijst? Stel er is een soort voorselectie, kan ik dan meerdere scripts aan een klik toewijzen of zal ik een waslijst scripts aan moeten klikken voor ik iets kan doen? Zal het mogelijk zijn om sneltoetsen toe te wijzen aan scripts zodat ik er niet altijd met mijn muis heen hoef te gaan?

Bovenaan