Feedback op de opdrachten/Quests

Reactiescore
2.489
Beste spelers,

In 2020 wil het Tribal Wars ontwikkelingsteam graag de opdrachtenreeks aanpassen. We horen graag jullie feedback:

Dit zijn de primaire tekortkomingen die we willen aanpakken

  1. De opdrachtenreeks beloond spelers voor specifieke acties, als spelers deze niet exact volgen kunnen ze uren 'vast' zitten terwijl ze wachten op meer grondstoffen
  2. De opdrachtenreeks legt niet goed uit wat een speler behoort te doen, dus spelers leren om door verschillende menu's te drukken maar worden niet goed geïnstrueerd om een goede strategie te kiezen en hoe ze moeten overleven op een spelwereld.
  3. Omdat de opdrachten veel grondstoffen geven voor specifieke manieren van opbouw voelen sommige spelers zich geforceerd om hun dorp op te bouwen in een specifieke volgorde die ze anders niet zouden volgen. Dit betekent in dat hun startstrategie deze beloningen van de opdrachten in gedachten houdt omdat ze niet krijgen een nadeel is.
Hoe zal het nieuwe systeem eruit zien?

  1. Spelers zullen grondstoffenbeloningen krijgen voor elke succesvolle bouwactie (tot een specifiek aantal)
    De bedoeling is hier dat nieuwe spelers beloond worden voor hun interactie met het bouwsysteem maar terugkerende spelers kunnen hun bouwopdrachtvolgorde aanpassen zonder hiervoor bestraft te worden omdat ze niet hun opdrachten volgen

  2. Opdrachtenreeksen zullen losgekoppeld worden en minder afhankelijk zijn van andere opdrachten waardoor spelers meer kunnen focussen op specifieke concepten die ze moeten leren.

  3. Opdrachten zullen niet altijd beloond worden met grondstoffen of eenheden. Sommige opdrachten zullen geen beloning krijgen. Andere kunnen grondstoffen, eenheden of items aanbieden maar waarschijnlijker pas bij het behalen van mijlpalen zoals halverwege de opdrachtenreeks.

  4. De intentie is dus dat spelers altijd bouwopdrachten kunnen uitvoeren zonder lang te moeten wachten omdat ze mogelijk "verkeerde' beslissingen maken in de openingsuren van het spel. Dit terwijl opdrachten makkelijker worden zodat spelers het gevoel krijgen dat ze efficient nieuwe concepten aanleren.
Vragen waar we specifiek antwoord op zoeken van jou!

  1. Ben je het eens/oneens met deze wijzigingen? Wat vind je positief en wat vind je negatief?
  2. Waarom zouden we het huidige systeem moeten bewaren in plaats van opnieuw te beginnen?
  3. Wat zijn de grootste sterktes / zwaktes van de huidige opdrachtenreeks?
  4. Hoe zou jij onze plannen veranderen voor het nieuwe opdrachtensysteem?
  5. Hoe kunnen onze opdrachten spelers beter introduceren naar concepten die hun zullen helpen succesvol te zijn in Tribal Wars?
  6. Zouden we spelers meer naar een defensieve manier van spelen moeten sturen zodat ze meer kans hebben op overleven?
  7. Als spelers beloond worden voor het bouwen van een gebouw, denk je dat ze moeten focussen op hetzelfde gebouw elke keer? Welk gebouw?
  8. zie je openingen voor misbruik in dit nieuwe systeem?
  9. Welk type kennis / skills kunnen niet geleerd worden via het opdrachtensysteem?
  10. Zouden de nieuwe opdrachten meer geavanceerde tactieken moeten bevatten zoals backtimen / snipen / edeltreinen?
 
Reactiescore
634
Hoe zou jij onze plannen veranderen voor het nieuwe opdrachtensysteem?

Sommige opdrachten aanpassen aan de wereldinstellingen
Nieuwe speler worden nu bv via quests aangemoedigd om de groeven tot bepaalde lvl te uppen, terwijl de wereldinstellingen/wereldsnelheid juist in nadeel zijn om begin fase GS in de groeven te investeren.

Afhankelijk van de wereldsnelheid zou quests moeten aansturen of meer GS in de groeven gestoken moet worden, of juist minder GS in de groeven te steken en meer aandacht voor Rooftochten/farmen
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
226
Ik ben helemaal voor een verandering van het huidige systeem. Zeker afhankelijk van wereldsettings, kun je echt wel veel moeten afwijken van de huidige questline om optimaal te spelen. Denk maar aan trage werelden waar grondstofpits zeer weinig resources geven, dus farmen/roven veel belangrijker is dan pits omhoog doen. Zolang het een doordacht systeem is.

De grootste sterkte van het huidige questsysteem is dat het geen slechte standaard is voor nieuwe spelers, maar het is niet altijd efficient en sommige quests zijn pas veel te laat in de questline beschikbaar. Ook gaat het in het begin veel te snel quest na quest en dan opeens valt het volledig stil en duurt het heel lang voor je quests kan afmaken.

Een goed voorbeeld van quests die veel te laat komen: paladin recruiten. Ik recruit bijna altijd m'n paladin zodra ik m'n pits naar lvl 1 gebracht heb. Je mist anders ZOVEEL experience die je skillboekjes geven, en in het huidige systeem ben ik verplicht om het welkomstpakket item te gebruiken om te blijven doorgaan met de quests.

Een ander voorbeeld is roven. De huidige quest komt zowel veel te laat, en de huidige volledige questline neigt toch wel veel naar een offensievere speelstijl, de push voor LC komt al heel snel, terwijl op een rooftocht wereld een hybride build voor je eerste dorp zeker geen slechte keuze is.

Hoe ik een mogelijk nieuw systeem voor me zie (met de nummering van je post):

1) Een bepaald aantal keren dat je een beloning krijgt voor een gebouw van een specifiek level te maken
Voorbeeld : 10 keer een kleine beloning voor niveau 1, 7 keer een iets grotere voor een niveau 2, 5 keer een nog iets grotere voor een niveau 3... etc. Misschien de beloning niet geven voor heel goedkope beloningen zoals schuilplaats.

2) We krijgen de beloningen met punt 1 door te bouwen, dus kunnen de opdrachten meer over de opbouw van het leger/aanvallen/roven gaan.Voorbeeld: bouw 10 speer -> 10 speer beloning
Bouw 10 zwaard - >10 zwaard beloning
stuur 2 speer 2 zwaard naar een barbaar (overleeft sowieso op muur 0) -> farm assistent trial
Ontgrendel roven 1 -> 10 speer beloning (genoeg om die uit te sturen)

3) punt 2
4) een systeem zoals wat ik net uitlegde laat een speler toe om hun eigen keuzes te maken voor hun prioriteit in bouwen, aangezien de bonus res komt bij iedere bouwopdracht tot een zekere hoeveelheid. Je kan mss een keuze geven welk soort dorp ze willen maken, een offensief, hybride of defensief, en dan een 'suggestie' geven met groene knoppen wat de mogelijke opties zijn om dat soort dorp uit te bouwen. Later kunnen opdrachten meer in detail gaan over bepaalde 'skills' zoals een aanval sturen in een bepaald timeframe, en als ze erin slagen, een beloning geven, met de uitleg dat die techniek kan gebruikt worden om te snipen etc.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik zou het fijn vinden om iedere opdracht te kunnen skippen die ik niet wil doen. Bij sommige opdrachten kan dat, maar niet bij allemaal. Dan liever geen grondstoffen, maar ik speel mijn eigen spel en het zou fijn zijn als die opdrachten dan overgeslagen kunnen worden. Ik denk dat veel oude spelers wel weten hoe het werkt en die opdrachten niet nodig hebben. Nogmaals, eigen keuze. Geen opdracht voltooien = geen beloning.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Als er een nieuwe speler naar Tribalwars zou komen, deze alle quests zou volgen en zo een barbarendorp/kleine speler weet te edelen is deze speler mijns inziens absoluut niet klaar om op degelijk niveau Tribalwars te spelen. Hoewel de basis van TW wellicht duidelijk is is deze speler hoe dan ook in het nadeel t.o.v. andere spelers. Hoewel dit niet allesomvattend is denk ik dat er twee zaken zijn die voor een nieuwe speler essentieel zijn om te leren/kennis te nemen van het bestaan. Ik zou daarom wellicht na ~500/1k punten een paar nieuwe opdrachten lanceren die niet perse in de huidige questline zitten, maar daar volledig apart van staan.
1) Het bestaan van scripts. We weten allemaal dat scripts een enorm voordeel geven, maar een nieuwe speler komt heel lastig in aanraking met deze scripts. Hiervoor moet deze speler afdwalen naar het AF en daar het subforum over scripts vinden. Wellicht zou er gelinkt kunnen worden naar dit forum in de vorm van een tip in het questoverzicht?
2) Geavanceerde tactieken zoals backimen/snipen. Een optie om edeltreinen te timen is tegenwoordig ingebouwd in TW, waardoor zelfs beginnende spelers in aanvallende positie strakke edels kunnen timen. Wat ik merk aan nieuwe spelers is dat ze in deffen maar één dimensie zien; blocken. Goed deffen heeft veel meer dimensies, die m.i. heel erg onderbelicht zijn in het proces van TW leren. Hoewel veel nieuwe spelers enorm leergierig zijn, zijn er te weinig manieren om te weten te komen hoe snipen, backtimen etc werkt. Hoewel ik snap dat het lastig is een quest te implementeren op dit gebied, denk ik wel dat het een meerwaarde heeft om nieuwe spelers toch op de hoogte te brengen van de concepten. Eventueel weer door een link naar het forum, en dan in het speciaal
'An Essay about Tribal Wars' - by TCOMC & CbC (shoutout naar @Conceived by Communism & @TheCountOfMonteCristo).

Het voordeel van het linken naar het forum is dat nieuwe spelers ook direct in aanraking komen met de community achter Tribal Wars, en dus een vergrote kans hebben op die manier nog meer kennis tot zich te nemen. Tevens kan dit zorgen voor een actiever AF, iets dat in de huidige situatie niet mis zou zijn.

Omdat de bovengenoemde ideeën niet per se een beloning met zich mee brengen, kan dit ervoor zorgen dat de opdrachten worden geskipt. Eventueel zou er, zoals bij andere quests, een grondstoffenbeloning tegenover kunnen staan door een korte quiz af te nemen. Deze quiz zou dan kunnen bestaan uit enkele korte vragen over concepten als snipen, scripts etc. Ik heb wel enkele ideeën over de manier waarop dit uitgewerkt zou kunnen worden, spreek me gerust even aan in PM op het forum of op Discord.
 
Reactiescore
1.049
En de mogelijkheid van een mentoeleerling om zijn mentor de queesteslijn te laten bepalen en samen te stellen?

Vaak praten die 2 bovengenoemden over een speeltactiek die slim is en zo kan de mentor hem een bepaalde speelstijl aanleren
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Dat kan, maar ik denk dan niet dat je een mentor moet selecteren op basis van de leeftijd van het account, of welke eis daar nu ook aan zit. Ik zie wel eens 'Als leerling afgestudeerd onder .....', terwijl ik weet dat desbetreffende speler zelf alles behalve een TW grootheid is. Misschien is 't dan een goed idee om 10-15 mentoren per wereld te kiezen die wat tijd vrij willen maken om een groepje spelers de kneepjes van TW aan te leren?
 
Reactiescore
207
Een soort opdrachtenboom lijkt me ook wel tof met dan verschillende onderdelen en je kan ten alle tijden zien welke opdrachten er zijn en welke award.
Je kan dan beetje jouw eigen weg erin maken en opdrachten eventueel pas later doen als je dat wenst.

Zo zien nieuwe spelers ook wat hen te wachten staat qua opdrachten.
 
Bovenaan