Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.075
Zo is bv in W78 het versturen van GS binnen de stam vanaf dag 1 toegestaan, terwijl er een lange moraal verhouding is toegepast.
Het is eerder schrijnend dat ze bij inno zelf niet inzagen dat dit compleet absurd was. Welke toestanden je nu ziet op w78 gaat allz verbeelding tegen en neemt alle kans voor potentieel nieuwe spelers mereen weg.
 
Reactiescore
1.094
Mis vooral de reflectie naar andere community's had gehoopt dat twteam.nl daar zelf wel mee zou komen omdat die daar wat makkelijker overzicht voor kunnen hebben.

Maar hoe weerhouden de .net regels zich tot onze? Zijn er scripts daar die hier verboden zijn en vice versa? Op welke punten en waarom, en wat zou gelijke regels betekenen voor bestaande scripts hier?
Ik meen me te herrineren dat Warre een post maakte waarin hij waarschuwde voor 1c gebruik op .net, dat was een mooi punt geweest om in te haken en de regels van beiden eens naast elkaar te leggen
 
Reactiescore
34
Ram gewoon alle bestaande scripts offline, back to basics, komt kwaliteit mss weer eens bovendrijven.

Die onzin met voordelen voor privescripters mag ook gewoon weggehaald worden, dat is zo kwetsbaar voor misbruik
er waren al scripts vanaf w1, dus hoe kan je back to basic gaan als het er altijd al geweest is?

en als je trash bent zonder scripts ga je dit ook zijn met scripts.
 

Deleted User - 24028

Guest
Mis vooral de reflectie naar andere community's had gehoopt dat twteam.nl daar zelf wel mee zou komen omdat die daar wat makkelijker overzicht voor kunnen hebben.

Maar hoe weerhouden de .net regels zich tot onze? Zijn er scripts daar die hier verboden zijn en vice versa? Op welke punten en waarom, en wat zou gelijke regels betekenen voor bestaande scripts hier?
Ik meen me te herrineren dat Warre een post maakte waarin hij waarschuwde voor 1c gebruik op .net, dat was een mooi punt geweest om in te haken en de regels van beiden eens naast elkaar te leggen
Scriptregels verschillen per community en zijn door die community vrij te kiezen, daar voert zelfs innogames geen rechtstreekse invloed op uit.

Het blijft echter interessant om te zien hoe anderen het doen, met die reden is er ook (reeds in de denktank al) gekeken naar een aantal andere community's en zijn hier zeker een aantal regels of ideeën op gedaan. Maar die zijn wel steeds gereflecteerd op de situatie waarin TW.NL zich bevind, want onze speelwijze is enorm verschillende (denk bv aan onze falanxen vs allemaal door elkaar liggen) van andere community's en zodoende moeten onze (script)regels daar ook op aangepast zijn.

Als je het vergelijk wilt maken met bv een .net dan zal je gelijkenissen tegenkomen (bv het klikken op aanvallen, alles via snellijst, ...) maar er zijn ook verschillen waar de ene keer .nl vrijer is dan .net (de extensie bijvoorbeeld die de snellijtscripts automatisch zal uitvoeren, op .net moet je zelf telkens op je snellijst klikken) en vice versa (bv gs verstuur scripts zijn denk ik legaal op .net?, farmscripts mogen van dorp wisselen -al hebben ze daar al spijt van op .net-, ...)

Kortom, inspiratie opdoen bij anderen vind ik prima, de regels volledig gelijk trekken ben ik dan weer geen fan van.
 
Reactiescore
1.094
er waren al scripts vanaf w1, dus hoe kan je back to basic gaan als het er altijd al geweest is?

en als je trash bent zonder scripts ga je dit ook zijn met scripts.

Dat waren wel veelal scripts die nu min of meer (beter) zijn geïmplementeerd in het spel.
 
Reactiescore
461
Krik gewoon die snelheid overal omhoog en laat die items en scripts uit het spel
 
Reactiescore
1.278
Ik begrijp zeker en vast dat jullie je hier zorgen in maken, en ik kan nog niet exact vertellen hoe we dat allemaal gaan aanpakken maar ik kan wel garanderen dat ik er alles aan zal doen om te zorgen dat er geen gebruik gemaakt kan worden van loopholes in de 6 maanden regeling. Scripts die 6 maanden prive gebruikt zijn geweest zullen werkend beschikbaar komen voor iedereen, dat is we we zullen nastreven.

Concreet ingaande op de loopholes waarbij een server gemoeid is:
  • Een externe site (bijvoorbeeld een aanvalsplanner) valt buiten onze bevoegdheid, we kunnen daar simpelweg geen regels voor opleggen, net zoals we jullie niet kunnen verbieden om facebook te bezoeken/gebruiken.
  • Scripts die vanuit de game contact maken met een server reken ik niet onder de vorige categorie en kunnen we wel degelijk op ingrijpen, hoe staat nog niet vast, maar dat zal iets worden in deze stijl:
    • Bij het goedkeuren van het script voor prive doeleinden dient ook de backend code (= code op de server) gegeven te worden zodat wanneer dit script publiek wordt anderen de mogelijkheid hebben om hun eigen versie te hosten.
    • Een script dat onnodig verbinding maakt met een server bij voorbaat geen goedkeuring geven.
    • Na de 6 maanden prive dient door de scripter de optie te worden aangeboden om het volledige script te gebruiken voor iedereen, indien hier niet aan voldaan wordt zal het script illegaal worden (en dus ook niet meer door de scripter zelf gebruikt mogen worden)
Als het op kleine bugs aan komt zal de community in een bepaalde vorm afhankelijk zijn van een publiek scripter die dit wilt doen (zoals GK aangeeft), maar dit soort scripters zijn er altijd geweest, ze zijn er nu (meermaals voorgevallen met bv sangu) en je kan ook altijd aan mijn mouw komen trekken in zo een geval.

Bedankt voor je reactie. Op zich denk ik dat je wel goed aan het denken bent hierover, maar wij weten beide dat met een beetje creativiteit je min of meer een wachtwoord op een script kan zetten. Even drie voorbeelden:
* De externe devil's planner heeft de functie om output te geven die je in notities kan plakken of output die je in een script kan plakken, waarmee in het script functionaliteiten open gaan. Iets wat je dus kopieert en plakt. Mocht deze externe planner op slot gaan dan worden de functionaliteiten van dit scrip, voor iedereen die geen toegang heeft tot de planner, beperkt.
* Jij had op gegeven moment een script waarmee je je SW-tools planner kon koppelen aan TW. Stel je maakt dit script zo dat hij specifiek jouw SW-tools planner output vereist. Dus de planning ctrl c en dan weer ctrl v in het script. Dan kan na 6 maanden wel dat script publiekelijk worden, maar zonder de specifieke input kan men niks.
* Script die een gecodeerde output geven. Ik geef een simpel voorbeeld. Een coordgrabber, waarmee je coords kan selecteren en deze omgezet worden naar gecodeerde tekst. En je hierop een externe tool nodig hebt om dit leesbaar te maken. Klinkt nutteloos, maar coordgrabber is dan ook maar een voorbeeld.

Hoe ik dit zie. Een script zijn functionaliteiten moeten voor iedereen beschikbaar zijn. Dus de tools om 100% van een scripts functionaliteiten te gebruiken moeten voor iedereen beschikbaar zijn of een script wordt illegaal. Zo kan je alleen voorkomen dat mensen om de wachtwoord regeling heen gaan werken.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Met de aanpassingen in de scriptregels zal er sowieso al terug wat meer handwerk verzet moeten worden, het leek ons nogal ver gaan om echt terug te gaan naar de tijd waar alles met de hand was. Daarom hebben we voor een tijdrovend onderdeel van het spel, dat toch redelijk ver af staat van de rechtstreekse confrontatie met de vijand, beslist om een beetje te versoepelen. Een erg duidelijke lijn is het misschien niet, maar ik denk dat de community er wel blij mee is, niet?

Waarom dit niet gedaan is met munten meppen, munten meppen levert edels op die rechtstreeks gebruikt worden tegen de vijand. Farmen levert GS op, die vervolgens in munten gestoken kan worden en die pas dan een invloed op de vijand heeft. Toch weer een stapje verder dus...

Ja het is "een stapje verder" maar hierin maak je natuurlijk voor jezelf dat onderscheid met een enorm verschil van resultaat in wat er mogelijk is. In hoeverre wenst de community dit soort keuzes gemaakt zien te worden door een paar individu's ?

Dat is ongeveer wel waar er naartoe gewerkt wordt idd, zo is het tevens ook voor vele jaren geweest. Volledig terug er naar toe zullen we niet gaan want events blijven bestaan, maar er is een groot verschil tussen een paar grote accounts bij de vijand waarbij je er vanuit kan gaan dat ze veel edels hebben (pp gebruikers) en een account bij de vijand met 200 dorpen en 300 edels. Op dat eerste kan je jezelf voorbereiden (meer pre def, meer mobiele def in de regio, ...) terwijl in het 2de geval je overal def moet hebben staan en het raden er naar hebt waar de massa mogelijk komt. Andersom kan er dan weer verrast worden door je massa net niet te doen in de buurt van het account met veel edels ^^

Dit ligt volledig in de lijn van de werelden die nu enorm snel klaar zijn (zonder echte eindstrijd), de mening van veel mensen en uitspraken als "je deft tegenwoordig om geen 100 dorpen te verliezen, niet om een massa clean af te slaan" lijkt me?

Mensen gaan hier echt wel weer op aanpassen, denk aan extra veel spamdorpen pakken om edels te compenseren of wat dan ook.

* Jij had op gegeven moment een script waarmee je je SW-tools planner kon koppelen aan TW. Stel je maakt dit script zo dat hij specifiek jouw SW-tools planner output vereist. Dus de planning ctrl c en dan weer ctrl v in het script. Dan kan na 6 maanden wel dat script publiekelijk worden, maar zonder de specifieke input kan men niks.

Aangezien het dan wél een ingebouwde script functie heeft zou automatisch de planner verplicht toegankelijk moeten zijn voor iedereen die er zijn handen aan krijgt volgens mij.

---

Nog een puntje dat ik trouwens wilde toevoegen aan de discussie; we weten dat deze veranderingen een aantal mogelijkheden die het spel sneller maakten worden weggenomen. Alleen er is volgens mij genoeg ruimte om hier alternatieven op te verzinnen in een mindere vorm. Echter zorgt dit voor een flink verschil in scriptgebruik in de 6 maanden privé tijd. Om even een voorbeeld te noemen; beeld je je zoiets in als een externe planner die linkjes genereert, alleen dan niet voor aanvallen maar voor GS sturen naar een persoon. Via die site ga je linkjes openen en gs sturen. Zie het een beetje als de oude GS balancer waar je enkel bevel voor bevel moet openen en de GS mogelijk nog moet invullen. Echter is het hier wél mogelijk en de extra moeite is relatief omdat je zo veel handmatige VBs kan ontwijken door toch nog met moeite rond te sturen. Als een stam dat nu spontaan kan en een andere stam heeft dit script niet, dan durf ik dat best nogal wereldbepalend te noemen. Zo zullen er ongetwijfeld op meer vlakken dingen mogelijk zijn waar de "grenzen" opgezocht worden (niet negatief bedoeld). Zo worden bepaalde functies wellicht teruggebracht naar meer handmatig maar kunnen er scripts ontstaan die tussen de twee ontwikkelingen in zitten.
 
Reactiescore
303
Via die site ga je linkjes openen en gs sturen. Zie het een beetje als de oude GS balancer waar je enkel bevel voor bevel moet openen en de GS mogelijk nog moet invullen.
Hoeft toch niet persee via een externe site? Lijkt me ook legaal als je die linkjes in game generate? Je past de vorige gs senders aan dat hij de link opent ipv hij al direct verstuurd, en met de TW extension fix je scriptje dat automatisch GS invult als je op het scherm komt, dan ist een kwestie van enter + ctrl W te doen ipv enter ingedrukt te houden, amper meer moeite.
 
Reactiescore
1.037
Vraag tussendoor, weet iemand hoe het met steam gaat lopen gezien daar toch ook wel mensen via spelen? @Warre
 
Reactiescore
11
Goede verandering. Hopelijk wordt er nu minder gescript en zullen de echt goede spelers een een gelijk voordeel krijgen. Nu nog iets doen aan de abnormale groei die spelers kunnen hebben met PP en een regel maken om meerdere spelers op een account niet toe te staan. (1 speler per account + VV)
 

Deleted User - 24028

Guest
Vraag tussendoor, weet iemand hoe het met steam gaat lopen gezien daar toch ook wel mensen via spelen? @Warre
Voor steam veranderd er in principe niks. Aangezien alle scripts nu via de snellijst zullen lopen heb je ze daar automatisch beschikbaar, dat is handig natuurlijk. Maar het automatisch laden van snellijstscripts in steam zal, net zoals nu, niet aangeboden worden.
 

DeletedUser69389

Guest
Goede verandering. Hopelijk wordt er nu minder gescript en zullen de echt goede spelers een een gelijk voordeel krijgen. Nu nog iets doen aan de abnormale groei die spelers kunnen hebben met PP en een regel maken om meerdere spelers op een account niet toe te staan. (1 speler per account + VV)
Gaat niet gebeuren, want dat eerste kost Innogames geld. Dat andere is technisch gezien niet haalbaar, want hoe wil je dan omgaan met het thuis loggen, studie/werk loggen, in het OV loggen of ergens anders? Het merendeel van de spelers gebruikt op geregelde basis meerdere IP's. Je zou het nog middels de device code kunnen regelen, maar of dat wenselijk is vraag ik mij af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.037
Voor steam veranderd er in principe niks. Aangezien alle scripts nu via de snellijst zullen lopen heb je ze daar automatisch beschikbaar, dat is handig natuurlijk. Maar het automatisch laden van snellijstscripts in steam zal, net zoals nu, niet aangeboden worden.
Jammer, is dit iets dat ook niet op de planning (kan) staan?
 
Reactiescore
1.037
Nee. Steam is al OP genoeg in mijn ogen ;) Maar dat is een andere discussie.
Hoezo dat dan? Ik voel me eerder onthand zonder de meest basale scripts als Sangu bijv. Zolang er geen aanvallen komen prima maar als die er wel komen denk ik dat steam geen voordeel is
 

Deleted User - 24028

Guest
Hmm dat was niet geheel duidelijk van mijn kant uit. Steam op zich is niet OP tegenover een browser, maar iedereen die toegang heeft tot steam heeft dat ook tot een browser vgm. De mogelijkheid om met 2 online te zijn op pc is in mijn ogen OP, ook wanneer die 2de geen toegang heeft tot automatisch geladen scripts.

Mijn mening gewoon trouwens, en zoals ik zeg een totaal andere discussie, dus laten we hier maar terug on topic gaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan