Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.075
Wel gek om op @Coruscant te bashen terwijl hij blijkbaar de enige was die geprobeerd heeft dat iedereen gelijke middelen heeft.
Anders was alsnog de helft vd scripts weg voor 90% vd community en ging 10% gewoon verder met privescripts?
 

Deleted User - 487957763

Guest
Ik heb de openbare scripts verdedigd.
Openbare scripts, hoe automatisch die iets ook laten verlopen, geeft geheel de community zelfde mogelijkheid.
Daarom dat ik het ook had opgenomen voor behoud van 1C en uiteindelijk een kruisdef optie IG had voorgesteld
1C is juist iets wat iedereen zal missen als kiespijn. Die kruisdef functie is super toegegeven. Maar dat userscripts er uit gaan is een grote kwaal voor TW-NL.
Hetgeen wat er zou moeten gebeuren is userscripts delen en nieuwe spelers een link geven naar het script forum tijdens de tutorial om het speelveld gelijk te trekken. De huidige meta TW is nu eenmaal zo geëvolueerd dat zelfs met een "kleurend balkje" er accounts dikke verliezen lijden doordat de aanvaller in 3 uur tijd 300-400 edels kan versturen. Daar zullen deze veranderingen niks aan aanpassen. De aanvaller krijgt hierdoor een extra "plusje" voordeel waardoor mensen nog sneller zullen gaan runnen. Het huidige privé deffpack wat in Salt aanwezig was zou wat mij betreft in de game geïmplementeerd moeten worden met een aantal aanpassingen. Hierdoor zou TW het speelveld makkelijker betreedbaar maken voor nieuwe en huidige spelers die hier niet over beschikken.

Een ingame stackhealth checker, een overzicht tool waarmee je ziet wat staat er op OK en hoeveel nog niet zouden het mogelijk maken dat er een stuk minders mensen het bij de eerste serieuze aanval opgeven. De snipefinder die erin zit zal er wel 100% uit moeten, want daar is niks menselijks meer aan.
 
Reactiescore
1.075
1fa06fcc442bc5099dd179655fe807c1.png

Eerder schrijnend dat er nog mensen denken dat lau geen botter is?
 
Reactiescore
447
Ik heb de openbare scripts verdedigd.
Openbare scripts, hoe automatisch die iets ook laten verlopen, geeft geheel de community zelfde mogelijkheid.
Daarom dat ik het ook had opgenomen voor behoud van 1C en uiteindelijk een kruisdef optie IG had voorgesteld
Dit is meerdere keren als voorwaarde gesteld voor het verwijderen van 1C, een nieuwe optie om kruisdeff te sturen. Niet doen alsof het jouw idee was
 

DeletedUser69389

Guest
Wel gek om op @Coruscant te bashen terwijl hij blijkbaar de enige was die geprobeerd heeft dat iedereen gelijke middelen heeft.
Anders was alsnog de helft vd scripts weg voor 90% vd community en ging 10% gewoon verder met privescripts?
Het punt is niet zozeer dat mensen bashen op het feit dat Mark heeft geprobeerd om daarvoor te zorgen. Het punt waarop men het TW Team aanvalt is dat m.u.v. Mark er niemand anders is opgenomen in de Denk tank. Ondanks quotes op de reactie van Duckje in de chat van mensen die wilden helpen of de mensen die het TW Team en Duckje persoonlijk hebben benaderd.
 
Reactiescore
389
Ik zat als enige niet TW Team Lid in de denktank en heb serieus mijn best gedaan om de invloed van de userscripts/privé scripts te kunnen beperken, zodat de gehele community met de zelfde middelen kunnen spelen.
Voel je daarom vrij om je aan te melden voor de denktank en ga daar je standpunt verdedigen ;)

Wat voor pauper iets is dit dan ook uberhaupt, 1 persoon die even de gehele community van tw.nl moet vertegenwoordigen
Duckje zei:
Wat is volgens de community OK en wat niet?Welke scripts blijven binnen de lijnen en welke gaan echt te ver? Publiek of Privé?... Uit deze discussies ontstond er een denktank wiens taak het was om de grote lijnen uit te zetten
Dus de vraag is niet wat is volgens de community OK, maar wat is volgens TW team en corruscant ok.
Dan moet je niet hier komen doen alsof men als community samen met TW team tot deze conclusie is gekomen zeg wat een flauwekul
 
Reactiescore
447
Bij een fix wordt het dan mogelijk dat de 6 maanden weer opnieuw ingaan ... ... Want dat betekent natuurlijk dat bepaalde scripters scripts kapot kunnen laten gaan. Om zelf, met een selecte groep, elke keer 6 maanden van de fix te kunnen genieten, terwijl de rest met een kapot script zit.

Zeker al mag code obfuscated gepubliceerd worden.(weet niet of dat het geval is)
Dit gaf ik gisteren ook aan aan @Warre maar dat werd weggelachen. Ben benieuwd wat het antwoord hier nu op is.
@Duckje
 
Reactiescore
634
Dit is meerdere keren als voorwaarde gesteld voor het verwijderen van 1C, een nieuwe optie om kruisdeff te sturen. Niet doen alsof het jouw idee was

Lezen blijft moeilijk he.
Typ duidelijk dat het voorstel in de Denktank was voorgesteld.

Maar jullie blijven tegen mij bashen.
Terwijl er maar 1 persoon moest opbotsen tegen een muur om voor de community alsnog wat geregeld te kunnen krijgen
 

Deleted User - 487966259

Guest
Het is en blijft een feit dat veel mensen gaan rennen bij het deffen. Door sangu etc eruit te halen maak je het nadeel van de deffer alleen nog groter terwijl er offensief (buiten 1c ban) weinig tot niks zal veranderen. Je zal nog steeds 400 edels kunnen spammen, maar de deffer zal door het verdwijnen van alle hulp zo goed als hulpeloos zijn. Het is geen kwestie dat deffen niet gaat, enkel duurt het gewoon vele malen langer en die tijd heb je gewoonweg niet in deze meta. Dit zal hoe dan ook resulteren in massale verlies in bepaalde gevallen waardoor het rengehalte nog groter zal worden. Is dit echt de kant die we willen opgaan?
 

DeletedUser17472

Guest
Ik zat als enige niet TW Team Lid in de denktank en heb serieus mijn best gedaan om de invloed van de userscripts/privé scripts te kunnen beperken, zodat de gehele community met de zelfde middelen kunnen spelen.
Hier wil ik toch wel even op reageren omdat dit dus niet klopt. Toen de denktank werd opgericht, zaten er in beginsel geen teamleden in die denktank. Noch Bappos, noch Warre maakten op dat moment deel uit van het team. Ook de teamleden hebben op dat moment nog niet gereageerd. Pas op een later moment hebben wij onze mening mogen geven en van het team was ik volgens mij de enige die echt mee heeft gediscussieerd en tegengas heeft gegeven. Dus het klopt niet dat de denktank uit enkel teamleden en jou bestond.

Jij weet net zo goed als ik dat die regels niet zomaar tot stand zijn gekomen. Warre en ik hebben altijd tegenover elkaar gestaan, maar zoals het er nu ligt hebben we beiden water bij de wijn moeten doen. Warre (en Bappos) zijn pas in het team gekomen, toen de scriptregels al een vastere vorm kregen en niet eerder. En in mijn ogen heeft Warre dus mooi werk verricht de afgelopen maanden wat echt een beeld geeft tussen wat de denktank in hoofdzaak ervan vond. Thnx Warre.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Lezen blijft moeilijk he.
Typ duidelijk dat het voorstel in de Denktank was voorgesteld.

Maar jullie blijven tegen mij bashen.
Terwijl er maar 1 persoon moest opbotsen tegen een muur om voor de community alsnog wat geregeld te kunnen krijgen
Het valt jou ook niet kwalijk te nemen dat je als enige van de community in de denktank zat. Wat bij de meeste zal steken is vooral de nalatigheid van het TW-Team. Bedoel het zijn een stel boomers die al lang geen touch meer hebben met het spel, want spellen veranderen en evolueren nou eenmaal (nee echt?). Wanneer spellen te ver evolueren moet je soms een stap terug zetten en een "nerf" toepassen, maar in dit verhaal zou niet de deffer generfed moeten worden, maar juist de aanvaller. Probleem is dat kan enkel door de events uit het spel te halen wat dus geen optie is. Wanneer je dus het gene wat zo sterk is in de huidige meta niet kan verslechteren zal je juist de andere kant moeten "boosten" om het speelveld gelijk te trekken. Tools als bottenkraker, sangu , deffpack, wesley zijn tool om snipes voor stamleden op het stamforum te zetten, etc hielpen de deffer om het enigszins behapbaar te maken om een edelcount van 400 edels te deffen die op een gemiddelde van ~25-50 ms binnenkomen (ligt aan ms instelling wereld).
 

Deleted User - 487957763

Guest
Hier wil ik toch wel even op reageren omdat dit dus niet klopt. Toen de denktank werd opgericht, zaten er in beginsel geen teamleden in die denktank. Noch Bappos, noch Warre maakten op dat moment deel uit van het team. Ook de teamleden hebben op dat moment nog niet gereageerd. Pas op een later moment hebben wij onze mening mogen geven en van het team was ik volgens mij de enige die echt mee heeft gediscussieerd en tegengas heeft gegeven. Dus het klopt niet dat de denktank uit enkel teamleden en jou bestond.

Jij weet net zo goed als ik dat die regels niet zomaar tot stand zijn gekomen. Warre en ik hebben altijd tegenover elkaar gestaan, maar zoals het er nu ligt hebben we beiden water bij de wijn moeten doen. Warre (en Bappos) zijn pas in het team gekomen, toen de scriptregels al een vastere vorm kregen en niet eerder. En in mijn ogen heeft Warre dus mooi werk verricht de afgelopen maanden wat echt een beeld geeft tussen wat de denktank in hoofdzaak ervan vond. Thnx Warre.
Ja die tuinierboy heeft makkelijk praten zelf een massa deffen zal die toch niet doen.

Ze privé scripts blijven 6 maanden privé (tijd dat een gemiddelde wereld duurt op TW) en dan kan die ze eventueel gewoon een fix geven en weer 6 maanden pakken.
 

DeletedUser69389

Guest
Het is en blijft een feit dat veel mensen gaan rennen bij het deffen. Door sangu etc eruit te halen maak je het nadeel van de deffer alleen nog groter terwijl er offensief (buiten 1c ban) weinig tot niks zal veranderen. Je zal nog steeds 400 edels kunnen spammen, maar de deffer zal door het verdwijnen van alle hulp zo goed als hulpeloos zijn. Het is geen kwestie dat deffen niet gaat, enkel duurt het gewoon vele malen langer en die tijd heb je gewoonweg niet in deze meta. Dit zal hoe dan ook resulteren in massale verlies in bepaalde gevallen waardoor het rengehalte nog groter zal worden. Is dit echt de kant die we willen opgaan?
Nederland was relatief gezien erg progressief in haar script beleid t.o.v. andere community's. Zoals iemand eerder al terecht aanhaalde wordt dit nu gelijkgetrokken om de spelers te laten wennen aan de manier van spelen op Net, want het spreekt voorzich dat dat moment voor de deur staat dat NL de Scandinavische, Sloveense, Kroatische en Thaise community's achterna gaat om gedwongen te fuseren met Net.. Het wordt alleen anders verkocht, omdat het anders er alleen maar voor zou zorgen dat spelers nog sneller geneigd zouden zijn om te stoppen met dit spelletje.
 

Deleted User - 487966259

Guest
Het is en blijft gewoon een feit dat de meeste scripts deffscripts zijn. Offscripts zijn er naar mijn weten niet heel veel, ja wat offpacks maar zo sterk zijn die niet. Wat je nu creeërt is gewoon een meta waar accounts massaal dorpen gaan traden doorheen massa's. Wie gaat er nu nog willen gaan zitten om hele dag te deffen als je weet dat je toch totaal neergepleurd wordt door edelspam?
 
Reactiescore
389
Hier wil ik toch wel even op reageren omdat dit dus niet klopt. Toen de denktank werd opgericht, zaten er in beginsel geen teamleden in die denktank. Noch Bappos, noch Warre maakten op dat moment deel uit van het team. Ook de teamleden hebben op dat moment nog niet gereageerd. Pas op een later moment hebben wij onze mening mogen geven en van het team was ik volgens mij de enige die echt mee heeft gediscussieerd en tegengas heeft gegeven. Dus het klopt niet dat de denktank uit enkel teamleden en jou bestond.

Jij weet net zo goed als ik dat die regels niet zomaar tot stand zijn gekomen. Warre en ik hebben altijd tegenover elkaar gestaan, maar zoals het er nu ligt hebben we beiden water bij de wijn moeten doen. Warre (en Bappos) zijn pas in het team gekomen, toen de scriptregels al een vastere vorm kregen en niet eerder. En in mijn ogen heeft Warre dus mooi werk verricht de afgelopen maanden wat echt een beeld geeft tussen wat de denktank in hoofdzaak ervan vond. Thnx Warre.

Wat heb jij überhaupt toe te voegen in zo'n gesprek eigenlijk? De meeste basisprincipes van het spel snap je al niet, laat staan dieper in de scripts duiken. Snap echt niet dat je na al die tijd nog altijd gewoon lid van TW team bent.
Maarja laat maar weer is zien dat TW team toch altijd gwn kunnen doen wat ze willen zonder enkele verantwoording te moeten afleggen.
Iemand bannen? Sure, bewijs hoef je tocht niet te leveren.
Regels veranderen? Sure, zoek 1 persoon uit de community en verder niemand en het is goed.
 
Reactiescore
2.177
Het moment dat scripts het werk van tw moet doen en dan dit als stank voor dank krijgen.

En owja, de grootste clown van nl tw server zeggenschap geven. Overkill bestaat niet.
 
Reactiescore
1.278
Het is en blijft gewoon een feit dat de meeste scripts deffscripts zijn. Offscripts zijn er naar mijn weten niet heel veel, ja wat offpacks maar zo sterk zijn die niet. Wat je nu creeërt is gewoon een meta waar accounts massaal dorpen gaan traden doorheen massa's. Wie gaat er nu nog willen gaan zitten om hele dag te deffen als je weet dat je toch totaal neergepleurd wordt door edelspam?

Even een beetje offtopic, maar op andere servers counteren ze edelspam door accounts meer door elkaar te leggen. Zodat het lastiger is om één account met edelspam te targetten. Ik zeg niet dat dat DE oplossing is, maar .nl houdt krampachtig vast aan de phalanx en de perfecte lijnen. Owee al zit je er een dorp overheen. Maar er zijn natuurlijk tal van mogelijkheden om clusters anders neer te leggen. En ja ... die zijn ons niet bekend, maar dat betekent niet dat ze niet werken.
 
Reactiescore
2.367
Wel gek om op @Coruscant te bashen terwijl hij blijkbaar de enige was die geprobeerd heeft dat iedereen gelijke middelen heeft.
Anders was alsnog de helft vd scripts weg voor 90% vd community en ging 10% gewoon verder met privescripts?
Denk jij dat 1 persoon uit de community een goede steekproef is voor de opinie van heel de community goed weer te geven? Dat denk ik niet om eerlijk te zijn.

E; eigenlijk ook gewoon heel erg dat de leiding van de community niet zelf het idee had dat 1 iemand die de community vertegenwoordigd geen goed idee was. Dat is zoals lukraak de volgende President van Amerika uit een achterbuurt van Chicago plukken om die persoon te zeggen: 'Jij mag het eens gaan zeggen vanaf nu, wat wilt het volk?' Ben ik de enige die dit als een probleem ziet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan