Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.278
we spelen dit spelletje nu al zolang. zoveel aanklachten van illegale scripts.

als men nu echt flink wil zijn dan is t toch simpel.
verbied alle tab+fix + sites en scripts.

gewoon lekker simpel alles ingame.

makkelijk te controleren.. alle aanklachten gehonoreerd wat buiten ingame gebeurt.

voer dit in..
met leuke gelijkwaardige mogelijkheden die we nu hebben.

en alles is opgelost.

lang leve TW

TW is erg goed in half werk. Kijk roven. Er komt een functionaliteit bij, maar al snel moet er een script volgen om het iets wat dragelijk te maken. TW is door de jaren heen maar mondjesmaat vooruit gegaan, waarbij er vanuit de community wel de drang was om het spel te verbeteren en aangenamer te maken. Kijk bijvoorbeeld in het al jaren niet serieus genomen ideeën topic. Dit is dan ook een reden dat veel van die ideeën zijn uitgewerkt in scripts.

Het heeeel veel klikken voor weinig resultaat maanden of jaren lang is gewoon niet meer zo populair als het misschien tien jaar geleden was. Mensen spelen TW voor de leuke aspecten, maar willen zo min mogelijk werk hebben aan de minder uitdagende aspecten.
 
Reactiescore
634
Grote nadeel van zo een discussie topic is dat de meerderheid niet weet welke userscripts/privé scripts met de huidige scripts regels allemaal mogelijk zijn.
Daarom denken de meeste dat met de nieuwe scriptregels hun voordeel m.b.t. tot de openbare scripts beperkt gaan worden.

Ik zat als enige niet TW Team Lid in de denktank en heb serieus mijn best gedaan om de invloed van de userscripts/privé scripts te kunnen beperken, zodat de gehele community met de zelfde middelen kunnen spelen.
Voel je daarom vrij om je aan te melden voor de denktank en ga daar je standpunt verdedigen ;)

Alleen is er een grote invloed vanuit Inno om de scripters te behouden en anderzijds door de scripters zelf.
Beide willen iets terug voor hun werk.
De scripters willen hun eigenwerk eerste instantie zelf willen gebruiken en Inno wilt de scripters behouden, doordat Inno "sommige" scripts inbouwen als IG optie.

Zo zijn er met de huidige scriptregels mogelijkheden om scripts te ontwikkelen die vrijwel een account kunnen onderhouden.
Of nog erger, er zijn legale bots toegestaan.


Met de nieuwe scriptregels gaan bepaalde beperkingen komen voor scripts om een account niet automatisch te kunnen onderhouden.
Ook gaan de userscripts/privé scripts na 6 maanden openbaar gemaakt worden, zodat de gehele community ervan kan profiteren.

Als community hebben wij daarbij alsnog de mogelijkheid om een bepaalde onderdeel van een "openbare" script in te laten bouwen IG.
Zoals laatst is gebeurd met het kunnen versturen van kruisdef (deels vervanger van 1C)

Dat er nu sommige alsnog proberen te bashen tegen mij, raakt mij niet echt.
Ik heb er als speler geen voordeel mee behaald en heb enkel mijn mening gegeven over de invloed van de userscripts/ privé scripts.
Mocht ik er niet zijn geweest, dan zou een scripts als 1C verboden worden en userscripts/ privé scripts nog steeds blijven bestaan in huidige vorm.

Daarbij kan ik het ook niet snappen dat de TW goden (veelal gebruikers van userscripts/ privé scripts) hier de oude vorm van de script regels komen verdedigen.
Jullie spelen al met een bende samen op een account en behalen al een grote voordeel dankzij de userscripts/privé scripts.
Betekent jullie gejammer nu dan dus, dat jullie niet de TW goden zijn, maar juist de userscripts/ privé scripts jullie hebben laten lijken de goden te zijn :).

@Duckje

Hopelijk ga je ook open staan om een soort gelijke denktank op te stellen voor het Boosten gebeuren, want dat loopt nu ook geheel uit de hand.
 
Reactiescore
1.139
Ik gebruik geen scripts zelf maar voor veel spelers is het het zelfde als met mmorpgs waar je power creep hebt.
voor de mensen niet bekent met de term elke update wordt er telkens net wat toegevoegd waardoor alles net wat sterker en beter voelt ga je dan in eens terug naar de standaard voelt dat vaak enorm slecht.

Denk je maar is in als ze nu in eens AM zouden weg halen als je dit de laatsten jaren gebruikt hebt en ze halen dat nu in eens weg ben ik vrij zeker dat er veel stoppen.
Dit zal ook gelden door het weg halen van veel van dit soort scripts.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Wel schrijnend als blijkt waar te zijn dat @Kerouac en @Vanquisher. daadwerkelijk zijn genegeerd en dat er besloten is te starten met een denktank met één speler uit de community, een speler die naar mijn weten nog nooit een echte edelspammassa (de huidige meta) heeft hoeven deffen.
 

DeletedUser69389

Guest
Grote nadeel van zo een discussie topic is dat de meerderheid niet weet welke userscripts/privé scripts met de huidige scripts regels allemaal mogelijk zijn.
Daarom denken de meeste dat met de nieuwe scriptregels hun voordeel m.b.t. tot de openbare scripts beperkt gaan worden.

Ik zat als enige niet TW Team Lid in de denktank en heb serieus mijn best gedaan om de invloed van de userscripts/privé scripts te kunnen beperken, zodat de gehele community met de zelfde middelen kunnen spelen.
Voel je daarom vrij om je aan te melden voor de denktank en ga daar je standpunt verdedigen ;)

Alleen is er een grote invloed vanuit Inno om de scripters te behouden en anderzijds door de scripters zelf.
Beide willen iets terug voor hun werk.
De scripters willen hun eigenwerk eerste instantie zelf willen gebruiken en Inno wilt de scripters behouden, doordat Inno "sommige" scripts inbouwen als IG optie.

Zo zijn er met de huidige scriptregels mogelijkheden om scripts te ontwikkelen die vrijwel een account kunnen onderhouden.
Of nog erger, er zijn legale bots toegestaan.


Met de nieuwe scriptregels gaan bepaalde beperkingen komen voor scripts om een account niet automatisch te kunnen onderhouden.
Ook gaan de userscripts/privé scripts na 6 maanden openbaar gemaakt worden, zodat de gehele community ervan kan profiteren.

Als community hebben wij daarbij alsnog de mogelijkheid om een bepaalde onderdeel van een "openbare" script in te laten bouwen IG.
Zoals laatst is gebeurd met het kunnen versturen van kruisdef (deels vervanger van 1C)

Dat er nu sommige alsnog proberen te bashen tegen mij, raakt mij niet echt.
Ik heb er als speler geen voordeel mee behaald en heb enkel mijn mening gegeven over de invloed van de userscripts/ privé scripts.
Mocht ik er niet zijn geweest, dan zou een scripts als 1C verboden worden en userscripts/ privé scripts nog steeds blijven bestaan in huidige vorm.

Daarbij kan ik het ook niet snappen dat de TW goden (veelal gebruikers van userscripts/ privé scripts) hier de oude vorm van de script regels komen verdedigen.
Jullie spelen al met een bende samen op een account en behalen al een grote voordeel dankzij de userscripts/privé scripts.
Betekent jullie gejammer nu dan dus, dat jullie niet de TW goden zijn, maar juist de userscripts/ privé scripts jullie hebben laten lijken de goden te zijn :).

@Duckje

Hopelijk ga je ook open staan om een soort gelijke denktank op te stellen voor het Boosten gebeuren, want dat loopt nu ook geheel uit de hand.
Meerdere mensen hebben zich aangemeld en allen zijn genegeerd.
 
Reactiescore
634
Denk dat jullie het nog steeds niet begrijpen.

Een onderdeel van 1C, het versturen van kruisdef is nu ingevoerd als een IG optie.
Deze optie zou er niet gekomen zijn, als er niemand uit de community in de denktank zou zitten :)
Voel jullie daarom vrij om een optie van een openbare scripts als een IG optie in te laten voeren.

Wie zich hebben aangemeld of waarom ze zijn afgewezen zijn, weet ik niet.
Zelf had ik graag meer mensen uit de community erbij gehad, zodat er meer belangen vertegenwoordigd zouden worden.
Het was serieus (zelf voor mij) opbotsen tegen een muur :)

echte edelspammassa

Lees dit nu al paar keer.
Met ene script zorg je ervoor dat je gemakkelijk munten kan slaan en met een andere script zorg je ervoor dat je zo een edelspam massa gemakkelijker kan verdedigen.
Nu gaan beide optie verdwijnen en ga je met zelfde mogelijkheid strijden tegen Piet en Jan.

Zelfde geld dat er gewoon 2 legale Bots in spel zijn door de huidige script regels.
Of dat accounts vrijwel worden onderhouden door userscripts/ privé scripts.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Lees dit nu al paar keer.
Met ene script zorg je ervoor dat je gemakkelijk munten kan slaan en met een andere script zorg je ervoor dat je zo een edelspam massa gemakkeliker kan verdedigen.
Nu gaan beide optie verdwijnen en ga je met zelfde mogelijkheid strijden tegen Piet en Jan.
Dat gemakkelijke munten slaan wordt gewoon omzeild door 2 man extra op je account te nemen. @TW-Team denken jullie ooit verder dan 1 stap vooruit ofwa?
 
Reactiescore
1.278
Denk dat jullie het nog steeds niet begrijpen.

Een onderdeel van 1C, het versturen van kruisdef is nu ingevoerd als een IG optie.
Voel jullie daarom vrij om een optie van een openbare scripts als een IG optie in te laten voeren.

Dit is er toch altijd al onder de noemer ideeën topic?

Je hebt het nu over één succesgeval, maar met 99% van de dingen die daar gezet zijn is niks gedaan. Dus de geloofwaardigheid op dit gebied is niet enorm.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Wie zich hebben aangemeld of waarom ze zijn afgewezen zijn, weet ik niet.
Zelf had ik graag meer mensen uit de community erbij gehad, zodat er meer belangen vertegenwoordigd zouden worden.
Het was serieus (zelf voor mij) opbotsen tegen een muur :)
Ze zijn dus, als ik de screens mag geloven, niet eens afgewezen, maar hebben domweg geen reactie gehad.


Met ene script zorg je ervoor dat je gemakkelijk munten kan slaan en met een andere script zorg je ervoor dat je zo een edelspam massa gemakkeliker kan verdedigen.
Nu gaan beide optie verdwijnen en ga je met zelfde mogelijkheid strijden tegen Piet en Jan.
Ja, je kunt een edelspammassa 'makkelijker' verdedigen, maar mensen gaan alsnog -40 op zo'n massa. Zonder een beetje deftige scripts gaan hele accounts in één massa worden weggevaagd. Daarnaast wordt toren ongeveer een eis, anders is deffen gewoon onmogelijk.
 
Reactiescore
2.433
Wie zich hebben aangemeld of waarom ze zijn afgewezen zijn, weet ik niet.
Zelf had ik graag meer mensen uit de community erbij gehad, zodat er meer belangen vertegenwoordigd zouden worden.
Het was serieus (zelf voor mij) opbotsen tegen een muur :)
:redface::redface::biggrin::biggrin:
 
Reactiescore
1.278
Dat gemakkelijke munten slaan wordt gewoon omzeild door 2 man extra op je account te nemen. @TW-Team denken jullie ooit verder dan 1 stap vooruit ofwa?

Ook volgens deze regels is een muntslaan snellijst script toch gewoon toegestaan of mis ik iets.
 

DeletedUser69389

Guest
Denk dat jullie het nog steeds niet begrijpen.

Een onderdeel van 1C, het versturen van kruisdef is nu ingevoerd als een IG optie.
Deze optie zou er niet gekomen zijn, als er niemand uit de community in de denktank zou zitten :)
Voel jullie daarom vrij om een optie van een openbare scripts als een IG optie in te laten voeren.

Wie zich hebben aangemeld of waarom ze zijn afgewezen zijn, weet ik niet.
Zelf had ik graag meer mensen uit de community erbij gehad, zodat er meer belangen vertegenwoordigd zouden worden.
Het was serieus (zelf voor mij) opbotsen tegen een muur :)



Lees dit nu al paar keer.
Met ene script zorg je ervoor dat je gemakkelijk munten kan slaan en met een andere script zorg je ervoor dat je zo een edelspam massa gemakkelijker kan verdedigen.
Nu gaan beide optie verdwijnen en ga je met zelfde mogelijkheid strijden tegen Piet en Jan.

Zelfde geld dat er gewoon 2 legale Bots in spel zijn door de huidige script regels.
Of dat accounts vrijwel worden onderhouden door userscripts/ privé scripts.
Zelfs zonder stamgs is +/- 50 edels per mep sessie gewoon mogelijk wanneer je een robuust cluster bouwt met MP 25 en je vooraf mooi je grondstoffen balanceert met het snellijstscript van @Shinko To Kuma . Zeker met de tegenwoordig enorme aanwezigheid van events maakt het gewoon mogelijk om op wekelijkse basis een muntenmepsessie te houden en dat zelfs zonder noemenswaardige pp investeringen bij sommige events. Dat blijft dus behouden terwijl het ertegen verdedigen lastiger wordt.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Ook volgens deze regels is een muntslaan snellijst script toch gewoon toegestaan of mis ik iets.
Als ik het bericht van Croissant lees die in de befaamde denktank mocht plaatsnemen zal dat verdwijnen.
 
Reactiescore
7.918
Reactiescore
7.918
Ik zat als enige niet TW Team Lid in de denktank en heb serieus mijn best gedaan om de invloed van de userscripts/privé scripts te kunnen beperken, zodat de gehele community met de zelfde middelen kunnen spelen.
Voel je daarom vrij om je aan te melden voor de denktank en ga daar je standpunt verdedigen ;)

Dit is het hele probleem, je bent en was de enige. Andere aanmeldingen van niet TW-spelers zijn onbeantwoord gebleven door het CM. Daarnaast een ander punt, jij vertegenwoordigd de TW community by far niet in je eentje hence er dus een compleet verkeerd beeld is van wat de TW community wil.
 
Reactiescore
634
Je hebt het nu over één succesgeval, maar met 99% van de dingen die daar gezet zijn is niks gedaan. Dus de geloofwaardigheid op dit gebied is niet enorm.

Er is een grote invloed vanuit een select groepje en hun voorstellen worden sneller behandelen, helaas is dit zo.
Enige wat wij kunnen doen is, massaal erom vragen en hopen dat het behandeld gaat worden.

@Chameleon

Weet serieus niet wat de reden ervan was dat ze niet deel hebben genomen aan de Denktank of wie zich allemaal hadden aangemeld.

Hetgeen wat ik wel te weten was gekomen, dat er gewoon legale Bots in spel zitten door de huidige scripts regels.
Tevens dat sommige userscripts/privé scripts te OP zijn.
Zo een spel zou niemand moeten willen spelen, of juist tegen zo een account willen fronten.

@Ezra the King

Ik heb de openbare scripts verdedigd.
Openbare scripts, hoe automatisch die iets ook laten verlopen, geeft geheel de community zelfde mogelijkheid.
Daarom dat ik het ook had opgenomen voor behoud van 1C en uiteindelijk een kruisdef optie IG had voorgesteld

Daarnaast een ander punt, jij vertegenwoordigd de TW community by far niet in je eentje hence er dus een compleet verkeerd beeld is van wat de TW community wil.

Juist door spelers als jou, gaat het met de community geen stap vooruit :)
Ik typ ook nergens dat ik de community vertegenwoordigde.

Geef alleen aan dat ik er als enige in zat en tegen een muur moest opbotsen om enigszins een standpunt te kunnen verdedigen.


Voor de rest mogen jullie het met Script Mod en CM regelen.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Jullie spelen al met een bende samen op een account en behalen al een grote voordeel dankzij de userscripts/privé scripts.
Betekent jullie gejammer nu dan dus, dat jullie niet de TW goden zijn, maar juist de userscripts/ privé scripts jullie hebben laten lijken de goden te zijn :).
Overigens speel ik al jaren met alleen Sangu, 1command en sinds kort dat timetooltje. Ik heb nooit gebruik gemaakt van welk deffpack dan ook. Ik vind het ronduit absurd dat er momenteel een privé deffpack is dat rondgaat wat deffen blijkbaar tientallen keren gemakkelijker maakt en ben sowieso een enorme tegenstander van privéscripts, iets dat met deze verandering niet zal verdwijnen. Ik heb op 19 december 2019, dik jaar geleden, een post gewijd aan de tekortkomingen van TW (https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/tribalwars-nl-en-2020.203539/#post-6355740), waarin ik het concept van privéscripts ook bespreek.

Ik ben het geheel met @kingsdorp eens dat het idee van een denktank mij niet heel prettig lag, omdat het verleden heeft uitgewezen dat een verandering teweegbrengen binnen tw.nl enorm veel tijd en moeite kost en dat er doorgaans niet normaal naar de spelers wordt geluisterd. Ik weet hoe weinig affiniteit het TW team heeft met het spel zelf, hoe weinig ze weten van de huidige meta's en hoe enorm veel tijd en moeite het zou kosten om ze deftig uit te leggen hoe het spelletje hedendaags in elkaar steekt. Mijn persoonlijke reden om niet te joinen is omdat ik ten tijde van de start van de denktank enorm druk was irl, daar ik een herkansing MOEST halen om geen jaar vertraging op te lopen. Ik had geen zin & tijd om dan energie te steken in het uitleggen van de huidige meta's en hoopte dat er een correcte representatie vanuit de community zou komen. Ja, het is dan een beetje krom om nu te gaan zeiken, maar ik vind de resultaten van de denktank gewoon dusdanig tegenvallen dat ik mezelf er graag over wilde uitspreken. Ik dacht ook lange tijd dat die denktank wel bestond uit een goede representatie van de playerbase, maar blijkbaar bestaat die denktank alleen uit het TW.nl team en de man die, namens de denktank in een stamchat mensen ging betichten van het gebruiken van bots? Dat is gewoon intens schrijnend.
1fa06fcc442bc5099dd179655fe807c1.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan