Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
7.918
Net als vele anderen had ik net dat duwtje nodig wat het spel zo kut maakt dat het niet meer te spelen is. Dit is dat moment, thx.
 
Reactiescore
93
Je bedoelt dat je te lui bent en niet genoeg skills hebt om het echte spel te spelen?
 
Reactiescore
7.918
Oef je bent wel edgy zeg. Maar nee. Ik speel al sinds wereld 1. Dit spel nu weer 10 jaar terug brengen door deze settings gaat het doodsvonnis zijn.
 
Reactiescore
1.075
Oef je bent wel edgy zeg. Maar nee. Ik speel al sinds wereld 1. Dit spel nu weer 10 jaar terug brengen door deze settings gaat het doodsvonnis zijn.

Tbh word het spel teruggebracht naar een fase waar het nooit in verkeerd heeft.
Bepaalde scripts zijn net zo oud als het spel opzich (natuurlijk met de nodige updates na verloop van tijd), kijk maar naar tbr map en Sangu. Toch wel zowat de meest bekende scripts die er zijn.
 
Reactiescore
2.367
Ik zie hier veel mensen deze regels toejuichen en zeggen dat er meer old skool zal gespeeld worden.

Mijn voorspelling is echter dat de huidige meta niet zo snel zal verdwijnen. Ok je zult nu moeten klikken als je gs wilt verzenden in de plaats van enter ingedrukt houden. Handmatig munten slaan (wat wij toch nog steeds zo deden) zal wat moeite kosten en er zullen nog wel wat dingen veranderen. Maar er wordt hier vanuit gegaan dat sommige scripts gewoon zullen verdwijnen, wat dus totaal niet zo is. If anything, zullen ze (na een bepaalde tijd) beschikbaar zijn voor iedereen om te gebruiken. Boomers gaan er dus maar beter aan wennen imo.

Voor mij mocht het verbieden van 1C gerust (zeker na de massa-ondersteuning feature die onlangs is toegevoegd, goed werk mag ook eens aangekaart worden), maar ik verwacht dat er velen zullen stoppen met spelen. De reden dat mensen dit spel nog spelen is omdat ze het sociaal contact willen behouden met online vrienden, niet omdat het spel an sich zo top is. Ook een reden waarom er steeds premades en grote spelersaantallen op accounts te vinden zijn, mensen weten graag met wie ze werken en hebben altijd een voorkeur met wie ze spelen.

Dan nog een tweetal vragen voor @Duckje en @Warre. Je zegt zelf een extensie te gaan ontwikkelen voor userscripts zodat deze toch standaard op een pagina worden geladen. 1. Wanneer zal deze extensie klaar zijn? Want als deze pas halverwege mei afgewerkt is, loopt er volgens mij iets mis met jullie timing. 2. Hoe zal dit werken op Steam? Want daar is er (tot op heden) geen extensie om userscripts op aan te sluiten, terwijl Innogames met de start van Steam toch een duidelijk beeld geeft waar het op termijn naartoe wilt met hun spel.
 
Reactiescore
1.075
Ik zie hier veel mensen deze regels toejuichen en zeggen dat er meer old skool zal gespeeld worden.

Mijn voorspelling is echter dat de huidige meta niet zo snel zal verdwijnen. Ok je zult nu moeten klikken als je gs wilt verzenden in de plaats van enter ingedrukt houden. Handmatig munten slaan (wat wij toch nog steeds zo deden) zal wat moeite kosten en er zullen nog wel wat dingen veranderen. Maar er wordt hier vanuit gegaan dat sommige scripts gewoon zullen verdwijnen, wat dus totaal niet zo is. If anything, zullen ze (na een bepaalde tijd) beschikbaar zijn voor iedereen om te gebruiken. Boomers gaan er dus maar beter aan wennen imo.

Voor mij mocht het verbieden van 1C gerust (zeker na de massa-ondersteuning feature die onlangs is toegevoegd, goed werk mag ook eens aangekaart worden), maar ik verwacht dat er velen zullen stoppen met spelen. De reden dat mensen dit spel nog spelen is omdat ze het sociaal contact willen behouden met online vrienden, niet omdat het spel an sich zo top is. Ook een reden waarom er steeds premades en grote spelersaantallen op accounts te vinden zijn, mensen weten graag met wie ze werken en hebben altijd een voorkeur met wie ze spelen.

Dan nog een tweetal vragen voor @Duckje en @Warre. Je zegt zelf een extensie te gaan ontwikkelen voor userscripts zodat deze toch standaard op een pagina worden geladen. 1. Wanneer zal deze extensie klaar zijn? Want als deze pas halverwege mei afgewerkt is, loopt er volgens mij iets mis met jullie timing. 2. Hoe zal dit werken op Steam? Want daar is er (tot op heden) geen extensie om userscripts op aan te sluiten, terwijl Innogames met de start van Steam toch een duidelijk beeld geeft waar het op termijn naartoe wilt met hun spel.

Staat duidelijk te lezen dat deze extentie klaar zal zijn voor de aanpassing van de regels :p
 
Reactiescore
1.016
Een spel wat al jaren lang dood aan het bloeden is kun je inderdaad beter direct om zeep helpen met zulke nieuwe regels, ggwp.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-02-18 om 08.16.22.png
    Schermafbeelding 2021-02-18 om 08.16.22.png
    268,4 KB · Weergaven: 31
Reactiescore
15
slechte 1 April grap/einde TW

t is nu juist eerlijk voor iedereen.
iedereen kan nu de scripts gebruiken, veel meer plezier nu.

straks wordt o.a. aanvallen een drama
en de handige jongens verzinnen wel weer een illegaal script dat dan verborgen blijft en niet dus eerlijk voor iedereen beschikbaar.
zo ging het vroeger ook.

t is weer terug naar af.


mvg Marcel
 
Reactiescore
1.278
slechte 1 April grap/einde TW

t is nu juist eerlijk voor iedereen.
iedereen kan nu de scripts gebruiken, veel meer plezier nu.

straks wordt o.a. aanvallen een drama
en de handige jongens verzinnen wel weer een illegaal script dat dan verborgen blijft en niet dus eerlijk voor iedereen beschikbaar.
zo ging het vroeger ook.

t is weer terug naar af.


mvg Marcel

Het is nu zeker niet eerlijk, maar door privé scripts na 6 maanden publiekelijk te maken maak je het wel eerlijker. Het aan banden leggen van de stamscripts is voor mij genoeg ... al deze regels gaan veel te ver.

"
Voor scripts die inwerken op de Farm Assistent gelden de volgende regels:
  • Een dergelijk script mag herhaaldelijk farms uit één dorp wegsturen (uitzondering op regel 2).
  • Het wisselen tussen dorpen moet echter manueel gebeuren.
"

Waarom niet het wisselen tussen dorpen ook automatisch laten gebeuren? Dit gebeurt op .net al decennia. Er kwam veel weerstand op het quickfarm script van warre, omdat dit een privéscript betrof waarbij de publieke variant altijd al verboden is. https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/ntoombs19s-fa-filter.266604/ Zoiets maak iedereen leven alleen maar een stuk makkelijker.
 
Reactiescore
389
Het is nu zeker niet eerlijk, maar door privé scripts na 6 maanden publiekelijk te maken maak je het wel eerlijker. Het aan banden leggen van de stamscripts is voor mij genoeg ... al deze regels gaan veel te ver.

"
Voor scripts die inwerken op de Farm Assistent gelden de volgende regels:
  • Een dergelijk script mag herhaaldelijk farms uit één dorp wegsturen (uitzondering op regel 2).
  • Het wisselen tussen dorpen moet echter manueel gebeuren.
"

Waarom niet het wisselen tussen dorpen ook automatisch laten gebeuren? Dit gebeurt op .net al decennia. Er kwam veel weerstand op het quickfarm script van warre, omdat dit een privéscript betrof waarbij de publieke variant altijd al verboden is. https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/ntoombs19s-fa-filter.266604/ Zoiets maak iedereen leven alleen maar een stuk makkelijker.
Dus iedereen moet scripts inleveren behalve de beste scripts, die mogen nog 6 maanden gebruikt worden.
En wow toevallig is een van de privé script makers deel van het tw team

Verder totaal niet corrupt ofzo hoor, helemaal fair dit natuurlijk. 6 maandjes als enige die privé scripts mogen gebruiken terwijl de rest niet eens meer sangu mogen gebruiken
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Dus iedereen moet scripts inleveren behalve de beste scripts, die mogen nog 6 maanden gebruikt worden.
En wow toevallig is een van de privé script makers deel van het tw team

Verder totaal niet corrupt ofzo hoor, helemaal fair dit natuurlijk. 6 maandjes als enige die privé scripts mogen gebruiken terwijl de rest niet eens meer sangu mogen gebruiken

Helemaal makkelijk als je dan ook nog als enige in die denktank zat, samen met coruscant
 

DeletedUser69389

Guest
Dus iedereen moet scripts inleveren behalve de beste scripts, die mogen nog 6 maanden gebruikt worden.
En wow toevallig is een van de privé script makers deel van het tw team

Verder totaal niet corrupt ofzo hoor, helemaal fair dit natuurlijk. 6 maandjes als enige die privé scripts mogen gebruiken terwijl de rest niet eens meer sangu mogen gebruiken
Om nog maar niet in te gaan op het feit dat menig wereld tegenwoordig nog maar max een halfjaar duurt....
 
Reactiescore
1.278
Dus iedereen moet scripts inleveren behalve de beste scripts, die mogen nog 6 maanden gebruikt worden.
En wow toevallig is een van de privé script makers deel van het tw team

Verder totaal niet corrupt ofzo hoor, helemaal fair dit natuurlijk. 6 maandjes als enige die privé scripts mogen gebruiken terwijl de rest niet eens meer sangu mogen gebruiken

Heb jij ook een punt. Al is het toch wel zo dat 6 maanden niet zoveel is. Al ga je nu 6 maanden terugkijken dan zal je zien dat in die tijd scripts wel veranderd zijn, maar echt niet enorm. Niet te vergelijken met de huidige situatie.

Over die denktank heb je natuurlijk helemaal gelijk. Die is natuurlijk absoluut niet representatief voor de TW-community en het is duidelijk naar voren gekomen dat Duckje mensen heeft geselecteerd. Of anders kan ik het niet rijmen waarom sommige volstrekt genegeerd zijn en andere wel in de denktank mochten komen.

Ook Warre kan beter zulke dingen niet doen. We weten allemaal nog dat hij mensen wilde aanklagen die zijn scripts gebruikte of deelde. Hij zal er vast veel verstand van hebben, maar er zit ook vaak wat eigen gewin bij.

 
Reactiescore
15
idd
speel al 13 jaar tw
plots op vroege werelden begong iemand duizenden aanvallen vanuit meerdere accounts in luttele minuten te sturen.
alle ingediende aanvragen eindigen in wij hebben niets gevonden.
machteloos ging menig account op delete.
meerdere personen in die stam gebruikt e het script. de overigen waren t haasje.
toen kwam 1 command
iedereen blij.. beschikbaar voor iedereen. een verademing.
gelukkig en gelijkheid.

nu denkt met dat na al die jaren.. alsnog moreel te gaan ingrijpen.
totaal onnodig.

iemand heeft me nu al uitgelegd hoe je illegaal weer kunt profiteren en de niet zo handige zullen weer er niets van begrijpen.
tw was goed bezig door.. bv sinku.. en sangu. sites enzv. toe te staan.
stamleden helpen je wel met attenderen op die sites.
dus voor iedereen beschikbaar.

tw zelf heeft maar weinig zelf ingame spel plezier verbetering aangeboden en ik moet eerst nog maar zien of dat gebeurt.

hopelijk zien we snel dan de geweldige ingame knoppen en hebben script s geen enkele voordelen meer.
zo zou t moeten zijn.
 
Reactiescore
389
Heb jij ook een punt. Al is het toch wel zo dat 6 maanden niet zoveel is. Al ga je nu 6 maanden terugkijken dan zal je zien dat in die tijd scripts wel veranderd zijn, maar echt niet enorm. Niet te vergelijken met de huidige situatie.

Over die denktank heb je natuurlijk helemaal gelijk. Die is natuurlijk absoluut niet representatief voor de TW-community en het is duidelijk naar voren gekomen dat Duckje mensen heeft geselecteerd. Of anders kan ik het niet rijmen waarom sommige volstrekt genegeerd zijn en andere wel in de denktank mochten komen.

Ook Warre kan beter zulke dingen niet doen. We weten allemaal nog dat hij mensen wilde aanklagen die zijn scripts gebruikte of deelde. Hij zal er vast veel verstand van hebben, maar er zit ook vaak wat eigen gewin bij.


6 maanden in de huidige wereld is gewoon echt super lang.
Hoelang duren werelden nog tegenwoordig? 1 jaar a anderhalf ofzo.
Maak zo'n script na de openingsfase van een half jaar en je hebt heel de eindfase een privé script
 
Reactiescore
5.591
6 maanden in de huidige wereld is gewoon echt super lang.
Hoelang duren werelden nog tegenwoordig? 1 jaar a anderhalf ofzo.
Maak zo'n script na de openingsfase van een half jaar en je hebt heel de eindfase een privé script
En dan te bedenken dat vaak de echte werelden na iets meer dan een half jaar al wel gespeeld zijn. Precies genoeg dus.
 

Deleted User - 487957763

Guest
6 maanden in de huidige wereld is gewoon echt super lang.
Hoelang duren werelden nog tegenwoordig? 1 jaar a anderhalf ofzo.
Maak zo'n script na de openingsfase van een half jaar en je hebt heel de eindfase een privé script
Wereld duurt gemiddeld 6-8 maanden gekeken naar W70 tm W76. Dat zijn ongeveer alle werelden rond 2020.
 
Reactiescore
1.278
6 maanden in de huidige wereld is gewoon echt super lang.
Hoelang duren werelden nog tegenwoordig? 1 jaar a anderhalf ofzo.
Maak zo'n script na de openingsfase van een half jaar en je hebt heel de eindfase een privé script

Nja ik snap op zich wel dat een scripter wat voordeel haalt uit zijn effort. De nu impactvolle scripts zijn ook niet afgelopen wereld gemaakt, maar draaien al meerdere werelden mee. Ik vraag mezelf meer af hoe script aanpassingen verwerkt worden. Bijvoorbeeld bij de update van afgelopen keer toen er veel dingen mee kapten. Bij een fix wordt het dan mogelijk dat de 6 maanden weer opnieuw ingaan ... ... Want dat betekent natuurlijk dat bepaalde scripters scripts kapot kunnen laten gaan. Om zelf, met een selecte groep, elke keer 6 maanden van de fix te kunnen genieten, terwijl de rest met een kapot script zit.

Zeker al mag code obfuscated gepubliceerd worden.(weet niet of dat het geval is)
 
Reactiescore
15
we spelen dit spelletje nu al zolang. zoveel aanklachten van illegale scripts.

als men nu echt flink wil zijn dan is t toch simpel.
verbied alle tab+fix + sites en scripts.

gewoon lekker simpel alles ingame.

makkelijk te controleren.. alle aanklachten gehonoreerd wat buiten ingame gebeurt.

voer dit in..
met leuke gelijkwaardige mogelijkheden die we nu hebben.

en alles is opgelost.

lang leve TW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan