Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.489
Hieronder kan je feedback over de nieuwe scriptregels.

Lees ook eerst deze algemene reactie van Warre;


Goede avond,

Een hele hoop reacties, dat is goed want dat wilt zeggen dat het jullie interesseert! Ik zal niet specifiek ingaan op elke post maar heb wel alles gelezen en alles zal (als het goed is) beantwoord worden in deze post.


DENKTANK
De denktank bestond uit 2 delen, het publieke deel met enkele discussie topics waar iedereen de kans heeft gehad zijn mening te geven over scripts en het privé deel voor de mensen die zich aangemeld hebben. Ondanks dat de nieuwe regels gevormd zijn in die laatste is alles wat gezegd is in het publieke deel daar zeker in mee genomen. Na de eerste draft van de scriptregels zijn de grote lijnen er van ook in de discord scriptchat bekend gemaakt en wederom is de feedback die daar kwam opgenomen en verwerkt.

Op het moment van de denktank waren er 3 gewone spelers (Coruscant, Bappos en ikzelf) die de discussies mee voerde. Bappos en ik zijn beiden pas later moderator geworden. Persoonlijk heb ik mij, mits er geen andere kandidaten waren, aangeboden voor die positie om dezelfde reden dat ik denktank gejoined ben in de eerste plaats: omdat ik vond dat het wat scripts betreft niet langer op deze manier verder kon.

Het is dus een stuk genuanceerder dan "1 speler heeft heel de community vertegenwoordigd"... maar ik ben het verder wel met jullie eens dat er veel meer volk in de denktank had mogen zitten om een meer gespreid beeld van de community zijn wensen te krijgen.

Tot mijn grote verbazing lees ik nu dat er meer mensen zich hadden aangeboden maar dit ergens verloren gegaan is op discord. Erg jammer, maar helaas ook niks meer aan te doen. Deze mensen zullen wel door Duckje gecontacteerd worden om alsnog hun mening te geven, en ook aan de hand van deze meningen zal er gekeken worden of er nog aanpassing nodig zijn. Indien er nog mensen zijn die toen der tijd vergeten zijn, laat zeker iets weten.

Tot slot wil ik nog even vermelden dat er in de denktank nooit specifieke cases besproken zijn, voorbeelden voor scripts ed werden enkel genomen uit publieke of eigen collectie.


SCRIPTREGELS UITGELEGD
Aangezien er veel onduidelijkheid is over de scriptregels wil ik een inkijk geven in de reden waarom bepaalde regels ingevoerd zijn en hoe ze tot stand zijn gekomen:
  1. De welgekende "1 klik, 1 actie" regel die er altijd geweest is, in een nieuw modern jasje gegoten. Ook de uitzonderingen zijn hetzelfde gebleven als ze reeds waren in het verleden. De enige toevoeging hier is "geen spel gerelateerde acties mogen worden overgeslagen" met als doel scripts te weren die met 1 actie iets uitvoeren wat normaal meerdere klikken kost (vb GS versturen met 1 klik).
  2. Een specifieke regel met als doel alle scripts te weren die acties blijven uitvoeren als je een toets inhoud (of iets op die toets legt). De meest bekenden hier in is het versturen van GS, mepscripts en farmscripts. Minder bekend meer even goed bestaand: aanvallen versturen! De uitzonderingen zijn hier aan toegevoegd voor GS balanceer scripts (omdat de AM optie hiervoor niet goed werkt) en farm scripts (omdat farmen een erg tijd rovend iets is dat geen rechtstreekse betrekking heeft op andere spelers)
  3. De reden om deze grote wijziging door te voeren is om controles enorm gemakkelijker te maken, zodoende zullen illegale scripts en bots eenvoudiger opgespoord en bewezen kunnen worden. Ondanks dat dit een enorme grote wijziging lijkt valt dit in praktijk echter enorm mee door de uitzondering, een extensie aangeboden door het TW team, die de belangrijkste functionaliteit van userscripts (namelijk onmiddelijke werking en visualisatie) over neemt. Voor meer informatie, zie verder in deze post.
  4. Het terugschroeven van offensieve scripts heeft een dubbele reden, enerzijds gingen scripts er ver en werd het een gewoonte om de tegenstander uit te putten door aanvallen te sturen omdat het een werkje was dat je kon doen terwijl je ondertussen je favoriete serie kon kijken. Anderzijds is het een bewuste keuze om scripts niet meer te laten klikken op aanvallen / ondersteunen omdat dit een actie is die timebots nodig hebben, als geen enkel script het mag zijn deze een stuk gemakkelijker om op te sporen. Voor de duidelijkheid: Externe aanvalsplanners (waarvan er enkele publieke zijn) zullen sowieso legaal blijven en in principe is het mogelijk om zelfs 1c aan te passen om aan deze regels te voldoen, we gaan dus niet terug naar de middeleeuwen waarin je elke aanval aan de hand van 5 kliks handmatig via de kaart moet versturen!
  5. Voor farm scripts in de FA is er een uitzondering op het inhouden van een toets (zoals eerder gemeld), de reden dat het wisselen van dorp nog steeds handmatig moet gebeuren is zodat er niet iets op de toets gelegd kan worden waarna er ineens een hoop farms lopen een half uur later.
  6. De privé / publiek discussie is 1 van de meest gevoerde discussies die er zijn, ook in de denktank was dit niet anders. Met goede argumenten aan beide kanten en verdeelde meningen is er uiteindelijk een consensus bereikt: namelijk 6 maanden privé en dan publiek. Het idee er achter is dat een scripter (en zijn stam) een tijdelijk voordeel kan houden ten gevolgen van het werk dat de scripter verzet heeft, echter zal het voor scripters niet meer mogelijk zijn om overheen de jaren een enorme hoeveelheid scripts te maken en deze telkens weer privé te houden. Bij de keuring van een privé script zal de code reeds worden opgeslagen en na 6 maanden zal deze post (en code) publiek gemaakt worden. Heeft de scripter in de tussentijd een nieuwe functie ingebouwd? Dan kan hij zijn vorig script updaten of de nieuwe versie inzenden als nieuw script, in het eerste geval wordt dit gewoon publiek gemaakt zoals gepland terwijl in het 2de geval enkel de originele code publiek zal worden gemaakt. Elke functie kan dus maximaal 6 maanden privé gebruikt worden. Als er bug sluipen in de originele code en deze niet meer werkt eenmaal die publiek is is de scripter in principe niet verplicht om de code te updaten en kan die bugfixes 6 maanden privé houden, echter is de code wel publiek en kan elke scripter die bugfixes maken voor de community (iets dat nu ook al gebeurd door verschillende scripts, denk aan toen sangu kapot ging een tijdje geleden door een update). Samengevat: Na 6 maanden zal er een werkende code online komen voor iedereen en hier valt niet aan te ontsnappen.

    Scripts zullen door ons gehost worden om de veiligheid voor gebruikers te garanderen. Wanneer scripters namelijk de link beheren waar de code staat kunnen ze zonder dat anderen het merken de code (tijdelijk) aanpassen, hierdoor kunnen zaken optreden zoals scripters die data van een vijand account of stam ophalen of een illegale actie uitvoeren op een bepaald account in een poging een ban aan te smeren. Voor de duidelijkheid, we zeggen niet dat dit in het verleden al gebeurd is, maar we nemen graag het zekere voor het onzekere. Vandaag zijn hier een aantal bezwaren op gekomen dat dit niet handig is, we zullen nog bekijken in hoe verre het mogelijk is om dit op een andere manier te bereiken.
  7. Standaard regel die voor zich spreekt.
  8. Standaard regel die voor zich spreekt, hier worden best veel uitzonderingen op gegeven als het aan komt op TW code aanpassen, mits dit geen functionaliteiten tegenwerkt.
  9. Deze is er in principe ook altijd geweest, dit is om automatische acties tegen te gaan (bijvoorbeeld automatisch meppen als er genoeg gs is, ...)
  10. Met deze regel weren we elke vorm van timeouts en intervalt omdat deze in principe onnodig zijn voor gewone scripts maar een noodzaak zijn voor bijvoorbeeld timebots. Wederom een stuk eenvoudiger om ze te detecteren. Deze regel bestond vroeger ook al, het woord "visualisatie" is bewust toegevoegd om scripts die helpen bij het timen (bv het balkje van bottenkraker) niet langer legaal te maken omdat ze een te grote impact hebben op een cruciaal element in het spel, namelijk timen.
  11. Deze regel is toegevoegd om aan te geven dat er niet zoals in het verleden jaren niks zal veranderen aan de scriptregels, we geen proberen pro actief op te treden tegen scripts die misschien binnen de regels vallen maar toch te ver gaan. Uit de denktank is duidelijk naar voren gekomen dat 1 persoon niet zou mogen bepalen wat te ver gaat en wat niet. Daarom zijn er interne richtlijnen opgesteld waarbij als er een nieuw soort script dat zich in grijs gebeid beving ingediend wordt het hele TW team geraadpleegd dient te worden voor hun mening, indien daar de meningen verdeeld zijn zal de community op hun beurt ook geraadpleegd kunnen worden. Niet te vergeten, moest er toch 1 door komen, na 6 maanden ziet iedereen dat en kan er alsnog ingegrepen worden!

TW.NL Officiële Extensie
We hadden gedacht dat de uitleg in de regels zelf en er boven voldoende was, maar aan vele reacties te zien is het niet duidelijk wat deze extensie juist zal bij brengen. Bij deze een nieuwe poging:

De extensie is een soort vervanging van tampermonkey, maar in plaats van scripts te laden en uit te voeren van uit een map op je pc (zo werken userscripts) zal deze extiensie scripts uitvoeren van uit de snellijst. Op die manier houden we de functionaliteiten van de huidige userscripts maar is er toch meer controle op illegale scripts mogelijk.

Een fimpje dat het idee er achter moet verduidelijken:

Voor de vele mensen die dachten dat hun favoriete scripts zouden verdwijnen of ingeperkt zouden worden, zoals jullie zien is er zelfs voor sangu geen enkel verschil tussen nu en binnenkort! En dit zal voor elk script zo zijn, mits ze voldoen aan de rest van de regels uiteraard.

VARIA
serieuzere reactie; ik vind de insteek van deze regels wel goed. Je ziet dat er met name het grote edelaantal geprobeerd wordt tegen te gaan. Echter wellicht te heftig, omdat accounts nu weer terug moeten naar alle GS zelf wegmeppen. Met andere woorden, je moet wekelijks een VB draaien voor goede efficiëntie. Daarbij komt dus dat je die twee dagen volop zelf moet gaan slaan.

Dit resulteert uiteraard in minder edels. Dit resulteert ook in veel massa meppen. Maar het zorgt ook voor immense verschillen tussen accounts. Een account dat de motivatie en gedrevenheid heeft om wekelijks een VB te zetten groeien nog net zo hard door als voorheen waar veel andere accounts enorm vertragen. Ergens kun je zeggen: je wordt beloond voor je moeite. Maar daar vind ik farmen en roven al iets voor. Het zorgt nu meer voor een activiteitsspelletje. Als je tegen een stacked team komt dat elke week standaard VB't heb je als vijand er weinig tegenin te brengen als je bv met zijn tweeën bent en geen tijd voor VB's draaien. Dan draait het meer om activiteit dan kwaliteit. Je hebt nu nóg meer de neiging om teams te stacken wat geen positieve ontwikkeling is binnen TW. Juist door de recente scripts kon er heel erg genivelleerd worden aangezien je de edels beter verdeelde over de stam en VB'en geen zware dobber was.
Ik denk dat ook hier net als in mijn voorbeeld de script regels gebruikt worden om bepaalde problemen op te lossen die in de regels opgelost moeten worden (vrij handelen verbieden ook binnen de stam)

Voor munten meppen wordt dit ook gebruikt en ondanks dat dit tegen het Principe in gaat en je het haast als een bot kunt zien omdat we allemaal weten dat mensen gewoon iets op hun toetsenbord leggen en het script laten runnen (in het geval van munten meppen)

Persoonlijk denk ik dat Inno dit zelf heeft veroorzaakt door vb's en pakketen en dergelijke en vind ik het vrij raar dat er dan nu op zo'n manier tegen opgetreden wordt.

Ik zal haast voor pleiten om net als de bouw manager van de am een automatische munten mep optie te maken die je voor dorpen kunt instellen.
Bij genoeg gs'en worden er automatisch munten gemept.

Snap dat dit vrij resource gevoelig is wil je dit effectief werkend maken maar als inno het zo maakt dat het eens in de 5 min checked en bij binnenkomende handelaren denk ik dat dit nog te overzien is.
Begrijp ik goed dat jullie voorstander zijn van de huidige veelal terugkerende speelwijze waarbij voor een massa eerst een locatie gekozen wordt (welk account van de vijand ligt het zwakst, welke heeft het grootste front, waar zitten de slechtste spelers op, ...) om vervolgens te zorgen voor de nodige middelen door deze in die regio te boosten in tegenstelling tot massa's uitvoeren met de beschikbare middelen en deze creatief in te zetten?

Persoonlijk ben ik het er zeker mee eens dat events een enorme grote rol spelen in het boosten van edels, helaas kunnen wij aan events erg weinig (om niet te zeggen niks) veranderen. Maar aan de scripts die de omzetting van die GS uit event enorm hard verhoogd kunnen wij wel iets doen, waarom wordt het inperken van die scripts gezien als iets slecht vraag ik mij dan af? Als ik jullie berichten lees vraag ik me haast af waarom we niet elke wereld beginnen met 50% goudkopere goudmunten zodat we allemaal kunnen massa meppen...

Het blijft in zekere maten natuurlijk speculeren wat de gevolgen zijn voor de toekomst...

Ik deel wel de zorg over wie alles controleert. Niet om een steek te geven aan Warre, maar hij lijkt op dit moment wel de touwtjes in handen te hebben straks bij het keuren en alles? Hoe Warre ermee zal omgaan is een tweede, dat kan mee- of tegenvallen. Maar ergens is het geen heel fijne gedachte als één van de grotere scripters op huidig TW ook zijn eigen zooi moet "keuren". Ja, geen idee of er nog door anderen checks worden gedaan, maar die zullen ongetwijfeld minder scriptkennis hebben of maar heel globaal naar het script kijken als dat het geval is.

Wat ergens mixed feelings oplevert is het feit dat de automatiserende scripts vooral uit de kant van Warre kwamen en Warre nu zelf 180 graden van mening gedraaid is. Maargoed.
Op de werking rond scriptkeuringen ben ik reeds eerder in gegaan, ik quote deze nog eens om in te gaan op de vragen omtrend mij als persoon.

Ik ben er (in het verleden) zeker niet vies van geweest om de rand op te zoeken met men scripts, binnen de regels heb ik er altijd het maximale proberen uithalen en ik zocht vaak naar innoverende manieren om iets te bereiken. In zeker zin zou je kunnen zeggen dat ik 180 graden gedraaid ben, niet van dag op dag, maar over de laatste jaren heen heb ikl gezien wat (bepaalde) scripts voor invloed gehad hebben op tw. En ondanks dat ik absoluut niet tegen scripts ben en ondanks dat ik zelf een scriptcollectie heb waar het meeste in zit vond zelfs ik meer en meer dat het te ver ging. Dat is de reden waarom ik in de denktank ben gestapt...

Maar dat werkt ook 2 kanten op, ben ik niet de juiste persoon voor deze job? Of ken ik de kneepjes van het vak door mijn verleden net zo goed dat ik bij keuringen niet in het zak zal worden gezet door anderen? Hangt er maar van af hoe je het bekijkt natuurlijk ;)

Zoals eerder ook aangegeven heb ik me aangeboden als scriptmod indien er niemand anders geschikt kandidaat was, er bleek niemand anders te zijn dus zodoende... En bij dat standpunt blijf ik ook, dus als jullie iemand anders weten die beter geschikt is en deze taak wilt vervullen laat het dan gerust weten! Wat meer tijd voor het spel zelf te spelen en niet tot voorbij middernacht bezig zijn aan deze post terwijl ik al lang in bed wou liggen zijn geen dingen waar ik tegenop kijk hoor.

Betreffende het keuren van mijn eigen scripts kan ik daar zeer duidelijk in zijn:
  1. Een script moderator keurt nooit zijn eigen script, dit wordt altijd gedaan door CM (Duckje, en als die er niet uit komt ligt de lijn naar Poo (scripter CM .net) ook nog steeds open)
  2. Ondanks dat het geen verplichting is vind ik zelf dat je als scriptmod het voorbeeld moet proberen geven aan andere scripters en om die reden je scripts publiek moet maken. Bij gevolg ben ik dus niet van plan om scripts van mij te laten keuren voor privé doeleinden, maar uitsluitend rechtstreeks voor publiek. Dus voel je vrij om ze van het eerste tot het laatste karakter binnenstebuiten te keren! (sidenote: het kan wel even duren voor ik de tijd vind mijn eigen scripts om te bouwen en klaar te maken voor publicatie)

FEEDBACK
Hopelijk heeft deze post jullie meer inzicht gegeven in de wijzigingen, jullie feedback is uiteraard nog steeds meer dan welkom! Gelieve dit topic vanaf nu wel uitsluitend voor feedback op de scriptregels en manier van werken te houden ;)

Gn!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.489
Als eerste reactie wil ik graag iedereen in de denktank bedanken voor hun nuttige bijdragen met een uitzonderlijke shout-out naar @Coruscant voor zijn doorlopende kritische blik.

Ik wil eveneens @Warre danken omdat hij ervoor kiest terug deel te zijn van het team en daarmee ook kiest om Tribalwars.nl naar het jaar 2021 te trekken in termen van scripts, scriptregels en de toekomst van scripts.

Ik denk dat we met deze scriptregels een mooie consensus bereikt hebben over wat we zouden moeten toelaten en wat niet. Het hosten vanuit het team zal er ook voor zorgen dat we meer grip hebben op de scripts die ronddwalen in de community en mogelijk schadelijk zijn. Tevens zal de exclusiviteitsperiode ervoor zorgen dat scripts nog steeds zelf baat hebben bij hun harde werk.

Bedankt voor jullie bijdragen en je feedback,

Duckje
 
Reactiescore
2.489
Laat ik het alvast maar 1x (en de laatste keer zeggen).

  • Dit is geen 1 april grap
  • Mensen starten 1 april grappen op 1 april (of 31/3 laat in de avond)
  • Een 1 april grap starten op 17 februari is niet logisch.
  • Een 1 april grap starten op 17 februari is ook niet grappig
  • Op 2 april de mensen bannen die niet de nieuwe regels volgen zal ook niet grappig zijn (noch voor jou, noch voor ons).

Laten we dus hier maar serieus blijven.

Qua denktank was iedereen uitgenodigd om mee te doen, dat mensen zich daar bij inschrijven en bijdragen bij de community is geen reden om ze nadien af te kraken.
 
Reactiescore
91
Het spel is zo al spelers aan het verliezen, dus lijkt het verbieden van zo iets cruciaals als userscripts en 1C je dan wel echt een goed idee?
Er zijn zo veel spelers die telkens zeggen dat ze gaan stoppen, maar het uiteindelijk nooit doen. Deze nieuwe regel zal wel kunnen zorgen dat voor die 'oldschool' spelers de maat eindelijk vol is. Op deze manier verlies je een groot aantal van je hardcore spelers, die ook het meeste tijd steken in het spel.
 
Reactiescore
1.226
Hartstikke goed dat er regels en duidelijkheid komt, zal ongetwijfeld veel inspanning en discussie hebben gekost. Tevens een mooi moment om een punt erachter te zetten. Laten we hopen dat vanaf 1 april ook weer de lockdown wat versoepeld is, dan was TW een mooie corona-opvuller :D
 
Reactiescore
487
Wat je nu krijgt is dat je nog meer tijd in TW moet gaan steken, iets wat je nu eigenlijk al moet doen als je niet met 8 man op een account speelt.

Dus hierdoor krijg je nog meer mensen op 1 account, wat weer resulteert in minder accounts op een wereld aangezien je bijvoorbeeld: 4 spelers per account nu naar 6 spelers per account gaat (zomaar gokje)
Nog minder accounts iets wat de laatste jaren al verminderde en nu nog harder gaat verminderen lijkt me
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Prima regels. Mensen die kritiek hebben moesten maar in de denktank gaan?!
 
Reactiescore
113
Goeie zaak dat al die meuk nu wordt aangepakt
 
Reactiescore
389
Laat ik het alvast maar 1x (en de laatste keer zeggen).

  • Dit is geen 1 april grap
  • Mensen starten 1 april grappen op 1 april (of 31/3 laat in de avond)
  • Een 1 april grap starten op 17 februari is niet logisch.
  • Een 1 april grap starten op 17 februari is ook niet grappig
  • Op 2 april de mensen bannen die niet de nieuwe regels volgen zal ook niet grappig zijn (noch voor jou, noch voor ons).

Laten we dus hier maar serieus blijven.

Qua denktank was iedereen uitgenodigd om mee te doen, dat mensen zich daar bij inschrijven en bijdragen bij de community is geen reden om ze nadien af te kraken.

* er zijn vaker 1 april grappen die al ruim van te voren gedaan worden.
* zo'n ingrijpende verandering doen juist op 1 april is niet logisch.
* normale updates komen op een dinsdag, waarom dan nu expres een donderdag pakken.
* jullie zijn ook nog nooit grappig geweest, dus dat dit ook niet grappig zou zijn betekend niks.


Enige is dat als het wel waar is, dit helaas vrij verslavende en verschrikkelijk slechte spel dan eindelijk helemaal om zeep is
 
Reactiescore
2.444
Hoewel ik de regels op zich een mooie verandering vind, vind ik het persoonlijk te laat om zo'n drastische verandering door te voeren. Het grote gros van de spelers is gewend aan de huidige regels en vooral de speelstijl die daarbij komt kijken. Het spelletje wordt op een bepaalde manier gespeeld door hoe de regels op het moment zijn. Een verandering gaat veel spelers gigantisch veel meer tijd kosten om het spelletje op diezelfde manier te blijven spelen, een verandering van speelwijze zullen veel spelers absoluut niet zien zitten en dat zal op zijn plaats voor een gigantische ledenstop leiden. Koppel dit met de in de toekomst (hopelijk) vermindering van de maatregelen en dan zal het hier erg rustig worden.

Daarnaast zal vooral de verandering in de regel omtrent het sturen van gs naar stamgenoten voor nog grote verschillen leiden tussen flinke pp abusers, normaal pp gebruikende spelers en weinig tot geen pp gebruikende spelers. Momenteel is dit verschil nog gigantisch maar wordt dit binnen stammen enigszins recht getrokken door de gs rondes die er binnen stammen gedaan worden.
 
Reactiescore
1.228
Code:
De enige uitzondering hierop is de "TW.NL Officiele Extensie" met op dit moment volgende functionaliteiten:
Ingame browsen tussen scripts en ze via enkele klikken installeren.
Het automatisch uitvoeren van snellijstscripts na het laden van een pagina indien gewenst.

Wat bedoelen jullie hier juist mee?

Komt er een soort in game tamper monkey?
 

Deleted User - 487982796

Guest
Goedenavond,

Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik het ten zeerste apprecieer dat er eindelijk 100% duidelijkheid zal komen i.v.m. de scriptregels, iets wat in het verleden misschien niet altijd het geval geweest is.

Ten tweede wil ik ook even aanhalen dat dit niet persé iets negatiefs hoeft te zijn, integendeel. Wij, spelers, zullen weer creatief moeten zijn in het vinden van onze geliefde manier van spelen, en we zullen weer creatief opzoek moeten gaan naar een manier om het verschil te maken.

laat ons nou eerlijk zijn, wat heb je aan scripts die niet voor iedereen duidelijkheid scheppen en het verschil toch wel ergens maken tussen de topspeler(s) en de goede speler(s) die misschien iets onhandiger zijn in het vinden van een goede scripter of scripts?
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
serieuzere reactie; ik vind de insteek van deze regels wel goed. Je ziet dat er met name het grote edelaantal geprobeerd wordt tegen te gaan. Echter wellicht te heftig, omdat accounts nu weer terug moeten naar alle GS zelf wegmeppen. Met andere woorden, je moet wekelijks een VB draaien voor goede efficiëntie. Daarbij komt dus dat je die twee dagen volop zelf moet gaan slaan.

Dit resulteert uiteraard in minder edels. Dit resulteert ook in veel massa meppen. Maar het zorgt ook voor immense verschillen tussen accounts. Een account dat de motivatie en gedrevenheid heeft om wekelijks een VB te zetten groeien nog net zo hard door als voorheen waar veel andere accounts enorm vertragen. Ergens kun je zeggen: je wordt beloond voor je moeite. Maar daar vind ik farmen en roven al iets voor. Het zorgt nu meer voor een activiteitsspelletje. Als je tegen een stacked team komt dat elke week standaard VB't heb je als vijand er weinig tegenin te brengen als je bv met zijn tweeën bent en geen tijd voor VB's draaien. Dan draait het meer om activiteit dan kwaliteit. Je hebt nu nóg meer de neiging om teams te stacken wat geen positieve ontwikkeling is binnen TW. Juist door de recente scripts kon er heel erg genivelleerd worden aangezien je de edels beter verdeelde over de stam en VB'en geen zware dobber was.

Daarnaast: Bottenkraker weg is prima, maar mensen met DS timer hebben dan weer de monopoly op het vlak van timen.

Had persoonlijk graag de regels iets anders gezien, al is het moeilijk om dan één lijn erin te krijgen die nu wel duidelijk is.
 
Reactiescore
2.368
Qua denktank was iedereen uitgenodigd om mee te doen, dat mensen zich daar bij inschrijven en bijdragen bij de community is geen reden om ze nadien af te kraken.
Dit vind ik wel een heel erg straffe uitspraak Seppe. Jij durft dit te zeggen na een oproep om jou via Discord aan te spreken als je interesse had om in de denktank te gaan, zonder dat ik ooit maar enig antwoord heb gehad op mijn aanmelding?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210217_225213.jpg
    Screenshot_20210217_225213.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 148

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.156
Ben ook wel benieuwd wie er in die denktank zaten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan