Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
533
Alle posts ivm boosten zijn verplaats naar een nieuw discussietopic: Boosten. Daar kunnen jullie dit verder bespreken ;)


Voor zo ver ik weet is er een aankondiging geplaatst en een PM ingame rond gestuurd om je naar die aankondiging te brengen. Er zal tegen dat de nieuwe regels in gaan vast nog wel eens een ingame PM rondgestuurd worden. Wat meer zouden we kunnen doen dan? Een pop-up is volgens mij niet zomaar mogelijk, maar dat wil ik wel eens navragen.
Het is niet van: Wat kunnen we meer doen, maar van je moet veel meer doen.
Je kan je toch niet verschuilen achter 1 of 2 pm's en stellen. We hebben genoeg gedaan?

Het gaat hier over iets dat veel spelers gebruiken of gebruikt hebben. Die dit niet gebruiken uit kwade wil, dan moet je ze toch niet afstraffen?
Wat met een speler die in november ofzo gestopt was en in Juni gaat herstarten? Misschien zelfs met dezelfde pc/laptop en alle extensies nog actief.

Als je afkomt met "wat kunnen we meer doen". Dan toont dit hoe je denkt over het overgrote deel van het spelersbestand van TW. De groep die het chill speelt en niet elke uur van de dag met dit spelletje bezig is, maar ook niet wil valsspelen...
Een beetje een betere bescherming/waarschuwing voor deze doelgroep zou geen kwaad kunnen, het kan niet mijn taak zijn.
De discussie privescripts ja of nee is al zeer vaak gevoerd, meningen zijn er over verdeeld en voor beide kanten valt er wat te zeggen. Maar ik denk dat je met je redenatie nu jezelf eigenlijk in de vingers snijdt. Innogames heeft namelijk privescripts mogelijk gemaakt (en nooit verboden) en ook meer dan 90% van de community's staat ze toe. Dat maakt in mijn ogen prive scripts de basis en wij degene die nu een uitzondering maken door te in te perken...
Ik denk dat je het niet goed snapt.
Het spel is er niet voor de scripters, hoelang zou TW nog bestaan als er geen buik meer is? Als er geen "noobjes" meer zijn. Ik denk dat je het nu wel al snapt...

Ik vind zeker dat scripters een plaats verdienen. Maar dat hoeft echt niet winst in het spel opleveren, er zijn andere/betere systemen.
De optie betalen is al vaker genoemd, maar dat ligt allemaal zo simpel niet. Je zou dan al een systeem moeten maken zonder dat innogames er voor iets tussen zit... Lijkt me allemaal niet haalbaar en de vraag is nog maar in hoe verre dit iets is dat de scripters willen ;)
Dat het niet simpel is lijkt me logisch. Maar soms is de beste weg, de eerlijkste weg niet de eenvoudigste weg...

Dat je scripters gaat verliezen lijkt me zo klaar als een klontje. Nogmaals een structuur bouw je niet op de uitzonderingen en soms verlies je mensen die je liever niet zou verliezen.

Maar ik vraag me af of het behouden van deze personen wel de moeite is als je het voor 99% van de andere spelers in TW niet kan uitleggen en dan heb ik het niet over de AF-gangers. En OK dat is nu ook al deels, maar dan verwijs ik naar mijn eerste zin. Ik had het liever anders gezien... Als er dan een echte kans is voor verandering. Of is het een schijnvoorstelling?

Op torenwerelden wordt er al verschillende werelden lang praktisch zonder 1c gespeeld, iedereen die daar (toch in de grotere stammen) heeft gespeeld zou dus al wel over alternatieve methodes moeten beschikken.

De vraag is dus of jouw "nood" niet gewoon te hoog ligt, als je nood ligt op "binnen haalbare tijd een deftig aantal aanvallen sturen tijdens een massa" zijn er tal van alternatieven, maar als je nood ligt op "dagelijks 3k aanvallen sturen" niet natuurlijk ;)


Dat is niet helemaal correct, niet heel 1c kan buiten tw getrokken worden. Voornamelijk de extra actie van het sluiten van een tab is een gigantisch verschil in het spammen van aanvallen.
Ik speel geen torenwerelden. Is een, in mijn ogen, zielig concept.
Maar neen het doel gaat niet 3000 aanvallen te versturen, maar wel om snel eens een scout-ronde te gooien op een deel van een front. Ik genoot vooral van de flexibiliteit ervan.

Ik zal maar 6 maand moeten wachten zeker?

Ik heb btw al alternatieven gevonden, maar de handigheid/flexibiliteit die 1C bracht bieden deze niet.
 
Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Het is duidelijk dat de procedure niet helemaal goed gegaan is. Om daarin toch zeker en vast alle gaten te dichten hebben we besloten om de originele denktank opnieuw even open te gooien. Ditmaal voor de spelers die origineel door onze (lees: mijn) vergissing niet opgenomen zijn en niet de kans gekregen hebben bij te dragen aan de originele denktank.

Ik neem na deze post contact op met de spelers die zich hier in het forum al gemeld hebben en geef hun toegang tot de denktan, de discussies die gevoerd zijn waarna we de huidige versies opnieuw op tafel gooien ter discussie. Omwille van het feit dat dit echt wel vertraging met zich mee zal brengen stellen we de nieuwe scriptregels op dit moment uit naar 1 mei. Pin ons niet vast op de datum, we nemen hier graag echt de tijd voor, dat hebben we in de afgelopen maanden ook gedaan. Daarom dat we eerst de vase 3.0 van de denktank afwachten en pas daarna de definitieve inwerkingsdatum toelichten.

Duckje
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Beste spelers,

Het is duidelijk dat de procedure niet helemaal goed gegaan is. Om daarin toch zeker en vast alle gaten te dichten hebben we besloten om de originele denktank opnieuw even open te gooien. Ditmaal voor de spelers die origineel door onze (lees: mijn) vergissing niet opgenomen zijn en niet de kans gekregen hebben bij te dragen aan de originele denktank.

Ik neem na deze post contact op met de spelers die zich hier in het forum al gemeld hebben en geef hun toegang tot de denktan, de discussies die gevoerd zijn waarna we de huidige versies opnieuw op tafel gooien ter discussie. Omwille van het feit dat dit echt wel vertraging met zich mee zal brengen stellen we de nieuwe scriptregels op dit moment uit naar 1 mei. Pin ons niet vast op de datum, we nemen hier graag echt de tijd voor, dat hebben we in de afgelopen maanden ook gedaan. Daarom dat we eerst de vase 3.0 van de denktank afwachten en pas daarna de definitieve inwerkingsdatum toelichten.

Duckje

Top beslissing!
 

Deleted User - 24028

Guest
Beste spelers,

Het is duidelijk dat de procedure niet helemaal goed gegaan is. Om daarin toch zeker en vast alle gaten te dichten hebben we besloten om de originele denktank opnieuw even open te gooien. Ditmaal voor de spelers die origineel door onze (lees: mijn) vergissing niet opgenomen zijn en niet de kans gekregen hebben bij te dragen aan de originele denktank.

Ik neem na deze post contact op met de spelers die zich hier in het forum al gemeld hebben en geef hun toegang tot de denktan, de discussies die gevoerd zijn waarna we de huidige versies opnieuw op tafel gooien ter discussie. Omwille van het feit dat dit echt wel vertraging met zich mee zal brengen stellen we de nieuwe scriptregels op dit moment uit naar 1 mei. Pin ons niet vast op de datum, we nemen hier graag echt de tijd voor, dat hebben we in de afgelopen maanden ook gedaan. Daarom dat we eerst de vase 3.0 van de denktank afwachten en pas daarna de definitieve inwerkingsdatum toelichten.

Duckje
@Scripters: Als gevolg van de maand uitstelling en de mogelijke wijzigingen in de regels kunnen in de tussentijd scripts gekeurd worden op de oude manier (inzenden via support) aan de hand van de oude regels. Na de denktank zullen we de definitieve regels aankondigen en zal er tijd zijn om scripts aan te passen zodat ze binnen deze regels vallen.
 
Reactiescore
533
Beste spelers,

Het is duidelijk dat de procedure niet helemaal goed gegaan is. Om daarin toch zeker en vast alle gaten te dichten hebben we besloten om de originele denktank opnieuw even open te gooien. Ditmaal voor de spelers die origineel door onze (lees: mijn) vergissing niet opgenomen zijn en niet de kans gekregen hebben bij te dragen aan de originele denktank.

Ik neem na deze post contact op met de spelers die zich hier in het forum al gemeld hebben en geef hun toegang tot de denktan, de discussies die gevoerd zijn waarna we de huidige versies opnieuw op tafel gooien ter discussie. Omwille van het feit dat dit echt wel vertraging met zich mee zal brengen stellen we de nieuwe scriptregels op dit moment uit naar 1 mei. Pin ons niet vast op de datum, we nemen hier graag echt de tijd voor, dat hebben we in de afgelopen maanden ook gedaan. Daarom dat we eerst de vase 3.0 van de denktank afwachten en pas daarna de definitieve inwerkingsdatum toelichten.

Duckje
Goede beslissing en inderdaad beter om de datum niet vast te zetten in steen...

Succes aan de denktank alvast, mijn zegje is gedaan. Ik blijf natuurlijk hopen dat er iets mee wordt gedaan en dat het TW zal beter maken.
 
Reactiescore
260
Vraagje: word er in de nieuwe scriptregels/denktank ook gepraat over het gebruik van trackers in de scripts? Momenteel zijn er een aantal populaire scripts waarin trackers zitten die alle activiteiten van de scriptgebruiker opslaan en inzichtbaar maken voor de script eigenaar. Als TW zijn eigen "scriptbank" gaat creëren word hier dan ook rekening mee gehouden mbt het goedkeuren van scripts? Het lijkt mij namelijk nogal een inbreuk op de privacy van gebruikers, en iets waar je als TW niet achter moet willen staan/moet faciliteren naarmate je script gebruik verder internaliseerd.
 
Reactiescore
260
Dan zullen ze heel rap een aantal goed gekeurde scripts moeten gaan nakijken, een van de meest populaire (semi privé) scripts heeft dit momenteel.

Edit: en ook niet alleen deffpack, maar ook andere, volledig openbare. scripts. Dit is voor mij geen kruistocht tegen deffpack, maar tegen het inbouwen van trackers in het algemeen.
 
Laatst bewerkt:

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik vraag me tbh wel sterk af of het registreren van iemand zijn IP adress en het tracken van gebruikers van bepaalde scripts niet in strijd is met zaken als de AVG-wetgeving. Heeft Tribalwars hier al eens naar gekeken? Want die boetes kunnen hoog uitvallen. Met dergelijke trackers maak je zo ver ik weet gewoon inbreuk op de privacy van desbetreffende spelers, welke opgeslagen worden op een database van externe spelers. Zo ver ik weet onderteken ik geen algemene voorwaarden met non-tw-team gerelateerde scripters toch?


Meer over AVG
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.754
TW begeeft zich op glad ijs.......................................
 
Reactiescore
260
Daarnaast het communiceren met externe databases in een script openen dadelijk ook fantastisch de deur om script voor eeuwig in de 6 maanden prive tijd te houden. Op de dag dat je het script publiek moet maken sluit je de toegang tot je database en daarmee de functionaliteiten van het script. Vervolgens laat je de nieuwe versie van je script goedkeuren met een andere databaselink en kan je weer 6 maanden op je privescriptje geylon.

(Edit: Mocht hier goed over nagedacht zijn en is dit absoluut niet mogelijk hoor ik dat ook graag hoor)
 
Reactiescore
260
Ah oké dan heb ik dat gemist. Maar zou het ook niet mogelijk zijn om communicatie tussen het script en database zo te versleutelen/vertroebelen dat andere scripters alsnog het script niet kunnen reverse engineren?
 
Reactiescore
1.278
Dat argument heb ik vaker gezien maar dat gaat niet op.
Ja het script gaat niet meer werken dan correct.
Maar iedereen heeft het script en er zijn genoeg mensen in de community die met scripts overweg kunnen en er een wel werkende database aan kunnen hangen.

Wat is dit voor een non-argument. Het doel van de regels is dat na 6 maanden iedereen de scripts kan gebruiken. Niet dat men na 6 maanden ME-script achtige taferelen krijgt. Dus dat de één server offline gaat, maar hiervoor in de plaats allemaal privé servers terugkomen. Die uiteraard binnen beperkte groepen gedeeld worden.

Jij gaat er vanuit dat er altijd een scripter opstaat die zo'n script publiek wil fixen en dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Sterker nog de wat meer OP scripts zijn momenteel privé. Dus dat toont wel de bereidwilligheid aan i guess.

Edit. Je merkt ook wel dat dit een lastig onderwerp is voor de denktank, omdat hier weinig tot niet op gereageerd wordt..
 
Reactiescore
260
Tbh snap ik sowieso niet waarom script privé moeten kunnen zijn. Je wil de scripter belonen en daarom creëer je een ongelijk speelveld, waardoor je al helemaal zorgt dat nieuwe TW spelers ooit bij zullen komen. Naar mijn inziens zou je alle scripts vanaf moment 1 openbaar moeten maken, verliest een scripter daardoor zijn motivatie om een script te schrijven is dat niet erg imo, dan maar geen script. TW team moet zich niet zo laten gijzelen op dit vlak doordat scripters anders "hun motivatie om te scripten kwijt raken".

Een eerlijk en gelijk speelveld op het gebied van scripts > meer kwalitatieve scripts voor een select groepje voor minstens 6 maanden.
 
Reactiescore
1.140
Wat is dit voor een non-argument. Het doel van de regels is dat na 6 maanden iedereen de scripts kan gebruiken. Niet dat men na 6 maanden ME-script achtige taferelen krijgt. Dus dat de één server offline gaat, maar hiervoor in de plaats allemaal privé servers terugkomen. Die uiteraard binnen beperkte groepen gedeeld worden.

Jij gaat er vanuit dat er altijd een scripter opstaat die zo'n script publiek wil fixen en dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Sterker nog de wat meer OP scripts zijn momenteel privé. Dus dat toont wel de bereidwilligheid aan i guess.

Edit. Je merkt ook wel dat dit een lastig onderwerp is voor de denktank, omdat hier weinig tot niet op gereageerd wordt..


  • Scripts worden vanaf heden door het team gehost. Op deze manier verzorgen we dat elk script veilig is voor spelers.
dit staat in de openingspost over de script regels.
Dus dit specifieke geval zal niet aan de orde zijn.
Daarnaast je kunt een scripter niet verplichten zijn eigen database voor de hele community beschikbaar te stellen.
 
Reactiescore
260
Dan zouden trackers dus in het vervolg ook niet meer mogelijk zijn neem ik aan, aangezien TW het volledige script host en de scripter hier niet zomaar lukraak toegang toe krijgt hoop ik?

In dat geval heb ik niks gezegd en ben ik blij dat dit dicht getimmerd is in de nieuwe regels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan