Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Wereld 106 heeft zijn deuren vandaag geopend. We zijn natuurlijk benieuwd hoe jullie deze instellingen ervaren. Omwille van deze reden hadden we graag jullie feedback ontvangen over deze wereld.
Wat vinden jullie juist leuk aan deze wereld, maar wat vinden jullie ook minder leuk aan deze wereld?
Weet dat dit feedback topic puur informatief is voor toekomstige werelden, en dat dit verder geen impact gaat hebben op de huidige instellingen.
De combinatie van farmen en lage spawnrates slaat de plank volledig mis als je kijkt naar de instellingen van w105. Met deze spawnrates is limited haul/no haul beter als je het mij vraagt. De spawnrates hangen ook samen met het feit dat je een hoger stamlimiet hanteert dan de afgelopen 5-6 werelden op w105 na (stamlimiet 6 op w104; limiet 5 op w103; limiet 7 op w102 en limiet 6 op w101). Waarom is het stamlimiet zo hoog met zulke lage spawnrates ten opzichte van de voorgaande werelden? Wil Inno een snelle wereld waarbij een stam al snel met 8 leden de winst in handen heeft? Die factoren zouden beter op elkaar afgestemd moeten zijn.
De toren samen met de lagere fakelimiet is prima, 20:1 setting ook en het def timen is ook weer eens leuk. Vrije handel inactief is ook wel top, dan gebeurt niet dat achterlijke pushen wat je nu op w105 ziet. Rest van de settings is ook prima, ik had misschien alleen de grondstoffenproductie iets hoger gezet omdat het farmen tegenvalt vanwege de spawnrates.
Persoonlijk zou ik een hogere spawnrate i.c.m. een lager stamlimiet al veel interessanter vinden om nog eens een wereld te gaan spelen, dan heb ik het over minimaal 100/50 zoals wereld 104 en het liefst 150/50 zoals werelden 102 en 103 met limiet 5, 6 of 7. Veel meer kans op verschillende scenario's in plaats van dat 1-2 stammen van begin af aan al de dienst uitmaken.
Persoonlijk zou ik een hogere spawnrate i.c.m. een lager stamlimiet al veel interessanter vinden om nog eens een wereld te gaan spelen, dan heb ik het over minimaal 100/50 zoals wereld 104 en het liefst 150/50 zoals werelden 102 en 103 met limiet 5, 6 of 7. Veel meer kans op verschillende scenario's in plaats van dat 1-2 stammen van begin af aan al de dienst uitmaken.
Ik ben ook wel voorstander van een experiment hiermee. Ik ben in de huidige community nieuwsgierig naar wat de impact zou zijn op de midgame/endgame als je ledenlimiet bijvoorbeeld op 3 zou zetten, en dan dominantie bijvoorbeeld op 55%. Je ziet meestal toch wel dat er door stammen de keuze gemaakt wordt om snel richting de endgame te werken, en ik ben benieuwd of een dergelijke klein ledenlimiet daar impact op zou kunnen hebben.
Ik ben ook wel voorstander van een experiment hiermee. Ik ben in de huidige community nieuwsgierig naar wat de impact zou zijn op de midgame/endgame als je ledenlimiet bijvoorbeeld op 3 zou zetten, en dan dominantie bijvoorbeeld op 55%. Je ziet meestal toch wel dat er door stammen de keuze gemaakt wordt om snel richting de endgame te werken, en ik ben benieuwd of een dergelijke klein ledenlimiet daar impact op zou kunnen hebben.
Ik deel je mening, hopende dat we inderdaad meer focus krijgen op de midgame. Moet zeggen dat ik het lastig vind in te schatten welke uitwerking het echt zal hebben. Je krijgt automatisch meer kampen die zullen meedingen in de strijd, los gezien van de kwaliteit die ze op de mat leggen. Daarnaast als je maar met 3-4 leden bent, kan je als stam minder snel en stevig je stempel drukken op het spelverloop van de wereld, dus dan zou je zeggen dat je langer in de midgame blijft hangen. Het diplomatieke aspect zal ook weer een grotere rol gaan spelen, omdat je met meerdere kampen rekening moet houden.
Misschien moeten we eens nadenken over specifieke instellingen en die delen in het andere topic haha.
Allereerst ben ik het eens met de opmerkingen van 'Sin with a Grin'
Het zijn toch vrij logische 1+1 sommetjes als je een hoog edel loop limiet instelt op een kleine wereld, waardoor een gehele stam een account kapot kan maken, dan is een wereld heel snel klaar. (zelfs met lage snelheid).
Wat ik nog wil toevoegen, is dat het ook handig is om te kijken naar edel loop limiet, een kleine wereld als dit had wat mij betreft zelfs de helft van het edelloop limiet mogen hebben als wat het nu heeft.
Ook is het hebben van een kleinere wereld leuker voor de nieuwere accounts, je kan als je 'maar' 200 dorpen hoeft te zijn om een serieuze vinger in de pap te hebben veel beter mee komen als je 'maar' 200 level 2/3/4 vlaggen hebt (screen 1) dan dat je 500+ dorpen moet worden want dan heb je al richting de 200/300 level 4/5/6 nodig (screen 2)
Verder het vrienden uitnodigen/herplaatsen stukje, dit werkt 2 kanten op.
ik weet vrijwel zeker dat als er een wereld in september was gestart, die een hogere barbarenratio had gehad, en een hogere snelheid. (dit trekt edelloop limiet weer recht) dat deze wereld 3 keer zoveel mensen had aangetrokken dan nu deze (we zullen nl106 in de lente richting midgame gaan en de zomer richting serieuze midgame en dat is bij een hoop mensen minder in trek omdat ze dan in het zonnetje willen zitten met wellicht een alcoholische versnapering).
Het niet vrij gs kunnen senden zorgt voor een hele hoop minder boost praktijken zoals nl103 of nl105 inderdaad, want nu kan de gene met het grootste (soms meest efficiënte) spend gedrag niet ook nog 2/3/4 andere accounts als paddestoelen uit de grond laten komen.
Ik ben groot voorstander van het elk account zichzelf moeten redden, want dat zorgt dat accounts ook niet onderling wrijving krijgen over 'ja maar hij stuurde maar vanaf 10 dorpen gs en ik naar hem vanaf alle 15 dorpen die ik heb'.
En dat zal bij een hoop stamleiders hoofdpijn weghalen (bij sommige super serieuze stammen misschien niet, maar alle semi toppers zeker wel)
Ook raad ik de heren hierboven aan om hun instellingen te posten in het volgende forum : Voorstel instellingen
Zodat alles bij elkaar blijft, en er niet gekeken hoeft te worden naar diverse forums om elkaars meningen te verzamelen