Feedback [GF&PA]

DeletedUser63918

Guest
Feedback topic

Het grafisch forum in zijn totaliteit is een forum waar alle grafische kunsten vertoond kunnen worden, iets waar we erg trots op zijn en natuurlijk graag zo actief en duidelijk mogelijk willen zien. Dit betekent dat er op en duur ook het een het ander veranderd moet worden om de activiteit te behouden. Verder zijn een deel van de topics outdated of niet meer duidelijk.


Iets als het toepassen van de 'prefixes' is een verbetering die aangegeven werd door de community (ty Glenn) dit is iets wat handig is en duidelijkheid schept. Kortom iets wat het forum verbeterd, maar de mods nog niet aan gedacht hadden, terwijl het een grote verbetering is. Nu ben ik opzoek naar meer van deze verbeteringen en andere (opbouwende) feedback.

Hieronder vallen; verbeteringen, topics updaten/verwijderen/aanpassen, regels verduidelijken ?(puur GF en PA gezien, dus niet spel- algemene forumregels), functioneren Mods, designblog, etc!

De gekregen informatie zet ik een lijstje, waarna alle haalbare puntjes zo goed en snel mogelijk toegepast/aangepast worden. Dit om ieders gebruik van het forum te verbeteren!



Wordt gewerkt aan
Wat wordt verbeterd/aangepast?
- Update van de resource-topics



Note: Als je iets aangeeft voor een forumdeel, Grafisch Forum, Plaatjes Aanvragen of Wedstrijden, geliefde dezen te benoemen in het bericht, zodat ik weet waar het overgaat.

Alvast bedankt voor de medewerking! :)
 

DeletedUser32240

Guest
Ik ging ook achter tuts zoeken die goed zijn voor beginners en gevorderde maar door privé omstandigheden heb ik het niet kunnen doen.
 

DeletedUser69623

Guest
Ik denk persoonlijk dat het weinig zin heeft om nog heel veel moeite in het Resource topic te stoppen, net zoals het updaten van het tutorial topic, de aanwas van designers die ook signatures en andere stuff wil maken is gewoon te klein. De plaatjesmakers die er nu zitten doen het 9/10x puur voor de pp punten en niet omdat ze willen verbeteren in het designen zelf(waar overigens niks mis mee is), die personen zullen dus niet snel overgaan op het maken van signatures bijv. Als je al ziet hoeveel mensen er insturen bij een tagbattle, of hoe actief het grafische forum eigenlijk is, is dat minimaal en heeft het weinig zin om het aanpassen. In de oude tijd werd er hier dagelijks gepost en werd er wel meerdere keren per dag een sig in het apt gezet, nu komt dat hoogstends 1/2x per maand, helaas zijn de tijden veranderd en zou ik als ik jou was niet teveel moeite in het GF meer gaan stoppen.
 

DeletedUser49721

Guest
Ik denk persoonlijk dat het weinig zin heeft om nog heel veel moeite in het Resource topic te stoppen, net zoals het updaten van het tutorial topic, de aanwas van designers die ook signatures en andere stuff wil maken is gewoon te klein. De plaatjesmakers die er nu zitten doen het 9/10x puur voor de pp punten en niet omdat ze willen verbeteren in het designen zelf(waar overigens niks mis mee is), die personen zullen dus niet snel overgaan op het maken van signatures bijv. Als je al ziet hoeveel mensen er insturen bij een tagbattle, of hoe actief het grafische forum eigenlijk is, is dat minimaal en heeft het weinig zin om het aanpassen. In de oude tijd werd er hier dagelijks gepost en werd er wel meerdere keren per dag een sig in het apt gezet, nu komt dat hoogstends 1/2x per maand, helaas zijn de tijden veranderd en zou ik als ik jou was niet teveel moeite in het GF meer gaan stoppen.

absoluut waar, aan de andere kant ach wat je heb kun je ook proberen te behouden :p
al vraag ik me af of dit een goede manier is :p
 

DeletedUser75767

Guest
Ik denk persoonlijk dat het weinig zin heeft om nog heel veel moeite in het Resource topic te stoppen, net zoals het updaten van het tutorial topic, de aanwas van designers die ook signatures en andere stuff wil maken is gewoon te klein. De plaatjesmakers die er nu zitten doen het 9/10x puur voor de pp punten en niet omdat ze willen verbeteren in het designen zelf(waar overigens niks mis mee is), die personen zullen dus niet snel overgaan op het maken van signatures bijv. Als je al ziet hoeveel mensen er insturen bij een tagbattle, of hoe actief het grafische forum eigenlijk is, is dat minimaal en heeft het weinig zin om het aanpassen. In de oude tijd werd er hier dagelijks gepost en werd er wel meerdere keren per dag een sig in het apt gezet, nu komt dat hoogstends 1/2x per maand, helaas zijn de tijden veranderd en zou ik als ik jou was niet teveel moeite in het GF meer gaan stoppen.

Ik wil wel leren :p
 

DeletedUser32240

Guest
Ik kan ook helpen als het moet maar als ik niet antwoord is het omdat ik druk bezig ben in privé.
 

DeletedUser40402

Guest
Khad zo eens zitten denken hoe je dat resources topic goed zou kunnen updaten en ik had wel een ideetje, weet echter niet hoe uitoverbaar het is.

Ik denk dat iedereen wel het programmatje dropbox kent. Wat als dat nu eens gebruikt wordt als centraal punt voor resources? Als je het programma op je pc installeert krijg je gewoon de map zelf zoals je nu een map 'Photoshop' bvb hebt, dus geen extra moeite. TAOL zou dan een mapje kunnen aanmaken en dan designers die erbij willen toegang kunnen geven om misbruik te voorkomen.

Voordeel hiervan is dat packs niet ondergesneeuwd geraken in topics, je kan het gewoon direct zien op je pc als er wijzigingen zijn. Weet wel niet in hoeverre het mag qua packs van buiten het forum (is een notepad bestandje met credits naar ... met link naar da pagina bvb genoeg en mag dat dan?) maar er zijn ook genoeg mensnen hier op het forum die psd's delen, tuts maken, zelfs c4d's etc gemaakt hebben die er dan kunnen opkomen en waar iedereen dqn makkelijk aankan.

Ook voor de uploader van bvb een psd pack is het dan echt vele malen handiger. Nu moet je alles zoeken, rarren, mediafire uploaden en dan link delen. Dan wordt het ctrl c + ctrl v en klaar.

Effe snel uitgelegd wat ik bedoel, denk dat het wel te snappen valt.
 

DeletedUser49721

Guest
op twee punten word dit lastig
1. op dropbox heb je een beperkt aantal GB ruimte dus na de helft van alle resources (of niet eens) staat de box vol. ofwel we moeten gaan betalen, hebben wij hier zin in terwijl je het ook gratis kan verkrijgen.

2. zoals jij al zegt is idd de makers van de resources willen vaak niet dat dit soort dingen gebeuren, het is toch altijd leuker (al spreek ik miss voor mezelf) dat mensen het downloaden via mijn DA. en een naamsverwijzing doen mensen niks aan. doe ik iig niet :/

cool initiatief, maar ik denk dat taol miss even dat topic moet updaten enzo :) of mik moet een nieuwe geupdate versie mogen maken.
al is het maar de vraag hoelang dat dan goed gaat.
ik denk dat op da favs bijhouden en mensen volgen etc het beste is :) en resourcetopic houden zoals hij nu is voor de beginnende die niet weten waar te beginnen met zoeken.
 

DeletedUser63918

Guest
Ik ging ook achter tuts zoeken die goed zijn voor beginners en gevorderde maar door privé omstandigheden heb ik het niet kunnen doen.
Als het niet meer mocht lukken, zeker nu niet, hoor ik het graag. Het heeft geen haast, maar als ik tijd over heb wil ik het best overnemen. ;)

Ik denk persoonlijk dat het weinig zin heeft om nog heel veel moeite in het Resource topic te stoppen, net zoals het updaten van het tutorial topic, de aanwas van designers die ook signatures en andere stuff wil maken is gewoon te klein. De plaatjesmakers die er nu zitten doen het 9/10x puur voor de pp punten en niet omdat ze willen verbeteren in het designen zelf(waar overigens niks mis mee is), die personen zullen dus niet snel overgaan op het maken van signatures bijv. Als je al ziet hoeveel mensen er insturen bij een tagbattle, of hoe actief het grafische forum eigenlijk is, is dat minimaal en heeft het weinig zin om het aanpassen. In de oude tijd werd er hier dagelijks gepost en werd er wel meerdere keren per dag een sig in het apt gezet, nu komt dat hoogstends 1/2x per maand, helaas zijn de tijden veranderd en zou ik als ik jou was niet teveel moeite in het GF meer gaan stoppen.

geen woorden maar daden ! kom maar op met die zooi :p
Als er geen moeite in het Gf gestopt wordt, dan is het op den duur weg, as easy as that. Om dat te voorkomen moeten we dus met nieuwe ideeën/updates komen.
Het probleem is dat zonder goede resources en tutorials (die linken naar resources) plaatjes makers nooit die stap kunnen maken. Er is namelijk niemand die ze direct bij de hand neemt om alles uit te leggen (qua tijd voor vele simpelweg niet haalbaar). Wat we wel kunnen doen is zorgen dat alle nodige info beschikbaar is, zodat de leerdraad uit topics gehaald kan worden. Dit voorkomt dat beginners 'afgekraakt' worden ook kunnen we dan linken naar bepaalde topics waar alle info te vinden is, in plaats van hele verhalen typen.
Animo is er, aan de reacties op je post te zien, gelukkig nog zeker wel. :)

Khad zo eens zitten denken hoe je dat resources topic goed zou kunnen updaten en ik had wel een ideetje, weet echter niet hoe uitoverbaar het is.

Ik denk dat iedereen wel het programmatje dropbox kent. Wat als dat nu eens gebruikt wordt als centraal punt voor resources? Als je het programma op je pc installeert krijg je gewoon de map zelf zoals je nu een map 'Photoshop' bvb hebt, dus geen extra moeite. TAOL zou dan een mapje kunnen aanmaken en dan designers die erbij willen toegang kunnen geven om misbruik te voorkomen.

Voordeel hiervan is dat packs niet ondergesneeuwd geraken in topics, je kan het gewoon direct zien op je pc als er wijzigingen zijn. Weet wel niet in hoeverre het mag qua packs van buiten het forum (is een notepad bestandje met credits naar ... met link naar da pagina bvb genoeg en mag dat dan?) maar er zijn ook genoeg mensnen hier op het forum die psd's delen, tuts maken, zelfs c4d's etc gemaakt hebben die er dan kunnen opkomen en waar iedereen dqn makkelijk aankan.

Ook voor de uploader van bvb een psd pack is het dan echt vele malen handiger. Nu moet je alles zoeken, rarren, mediafire uploaden en dan link delen. Dan wordt het ctrl c + ctrl v en klaar.

Effe snel uitgelegd wat ik bedoel, denk dat het wel te snappen valt.
Er is vroeger een Dropbox map geweest voor een x aantal designers. Het probleem is zoals Sjaak al aangaf dat je komt te kampen met een gebrek aan ruimte. De opslag van Dropbox is namelijk erg beperkt.
Een 5 tal resource packs maakt de map erg vol (reden dat de oude Dropbox map verwijderd is).
Het idee is prima, haalbaarheid minder helaas.

op twee punten word dit lastig
1. op dropbox heb je een beperkt aantal GB ruimte dus na de helft van alle resources (of niet eens) staat de box vol. ofwel we moeten gaan betalen, hebben wij hier zin in terwijl je het ook gratis kan verkrijgen.

2. zoals jij al zegt is idd de makers van de resources willen vaak niet dat dit soort dingen gebeuren, het is toch altijd leuker (al spreek ik miss voor mezelf) dat mensen het downloaden via mijn DA. en een naamsverwijzing doen mensen niks aan. doe ik iig niet :/

cool initiatief, maar ik denk dat taol miss even dat topic moet updaten enzo :) of mik moet een nieuwe geupdate versie mogen maken.
al is het maar de vraag hoelang dat dan goed gaat.
ik denk dat op da favs bijhouden en mensen volgen etc het beste is :) en resourcetopic houden zoals hij nu is voor de beginnende die niet weten waar te beginnen met zoeken.
We kunnen inderdaad linken naar BI en Plat zijn fav's galarijen van DeviantArt. Een alternatief hiervoor is een Tribalwars DeviantArt pagina maken, die speciale contests/samenwerkingsopdrachten promote.
 

DeletedUser49721

Guest
ik wil best helpen bij het vormen van die richtlijn voor beginners, heb alleen nog geen idee hoe.
verder is een tribalwars deviantart een cool idee en dat wil ik ook op me nemen als er animo voor is.
 

DeletedUser

Guest
Er wordt al tijden gekeken hoe we nieuwe actieve taggers etc. hier kunnen krijgen, met weinig resultaat. Misschien een beter idee om te proberen wat oude lui terug te halen?

Daarmee bedoel ik niet perse BI, Galaxy Inc, Platina enzo, maar ook jongens als Lekkerfresh en Penta.
 

DeletedUser69623

Guest
Als er geen moeite in het Gf gestopt wordt, dan is het op den duur weg, as easy as that. Om dat te voorkomen moeten we dus met nieuwe ideeën/updates komen.
Het probleem is dat zonder goede resources en tutorials (die linken naar resources) plaatjes makers nooit die stap kunnen maken. Er is namelijk niemand die ze direct bij de hand neemt om alles uit te leggen (qua tijd voor vele simpelweg niet haalbaar). Wat we wel kunnen doen is zorgen dat alle nodige info beschikbaar is, zodat de leerdraad uit topics gehaald kan worden. Dit voorkomt dat beginners 'afgekraakt' worden ook kunnen we dan linken naar bepaalde topics waar alle info te vinden is, in plaats van hele verhalen typen.
Animo is er, aan de reacties op je post te zien, gelukkig nog zeker wel. :)
Ik had zelf niet verwacht dat er nog animo zou zijn, maar het tegendeel blijkt waar(gelukkig maar :p), als je hulp nodig hebt met updaten van de topics kan ik altijd helpen;)


Er wordt al tijden gekeken hoe we nieuwe actieve taggers etc. hier kunnen krijgen, met weinig resultaat. Misschien een beter idee om te proberen wat oude lui terug te halen?

Daarmee bedoel ik niet perse BI, Galaxy Inc, Platina enzo, maar ook jongens als Lekkerfresh en Penta.

Lekkerfresh. en Penta hebben beide nooit veel tags gemaakt, zijn toch bij het plaatjesmaken gebleven. Het zou mooi zijn als bi en plat terugkomen, maar ik acht die kans zeer klein
 

DeletedUser49721

Guest
Plat bi enzo zitten allemaal midden in hun studie en zijn verder ook op andere fora inactief dus daar heb je weinig kans op :)
Ik denk dat we tevreden moeten zijn met wat we hebben en goed feedback geven etc om te groeien met zn allen
Zo zijn bi dn plat en gi enzo ook groot geworden.
En iedereen die goed overweg kan met ps komt door dit ;)

Dus iedereen die dit leest
Geef is wat feedback op de tag die net is geplaatst
Je kan beter iets dubbel zeggen dan niks.
Miss dat jullie andere tips hebben dan ik ;) en daar groei je van en niet alleen de tagmaker
Maar ook mensen die dat lezen.
Ik denk dat dat het belangrijkst is.
 

DeletedUser63918

Guest
Om hier even terug op in te gaan, ik wil kijken hoe groot de animo is om een aan twee teams te creëren. Het voordeel van een team is, dat je wilt improven om er deel van te zijn, terwijl je als lid ook het recht hebt op de exclusive resources etc.

Note:
Ik weet dat het GF te weinig leden heeft voor twee teams. Vandaar de keuze om teams te hebben die op 2 vlakken kunnen strijden met elkaar, zowel een plaatjes aanvraag battle als een grafisch forum battle. Zo worden beide kanten gestimuleerd. Competities worden gepromoot in de Design Blog.

Graag onderstaande poll even invullen, let op; je hebt maar 1 keuze!
Strawpoll - Grafische Teams

Hiermee hoop ik de activiteit op te krikken en er weer een soort van competitie gevoel terug te krijgen. :)
 

DeletedUser75798

Guest
Gestemd! Super idee, nog een goede uitwerking & er zou wel amo kunnen zijn!
 

DeletedUser49721

Guest
Om hier even terug op in te gaan, ik wil kijken hoe groot de animo is om een aan twee teams te creëren. Het voordeel van een team is, dat je wilt improven om er deel van te zijn, terwijl je als lid ook het recht hebt op de exclusive resources etc.

Note:
Ik weet dat het GF te weinig leden heeft voor twee teams. Vandaar de keuze om teams te hebben die op 2 vlakken kunnen strijden met elkaar, zowel een plaatjes aanvraag battle als een grafisch forum battle. Zo worden beide kanten gestimuleerd. Competities worden gepromoot in de Design Blog.

Graag onderstaande poll even invullen, let op; je hebt maar 1 keuze!
Strawpoll - Grafische Teams

Hiermee hoop ik de activiteit op te krikken en er weer een soort van competitie gevoel terug te krijgen. :)

Opzich een goed idee ik heb ook ja gestemd
Wel vraag ik me iets af hoe gaan we de activiteit waarborgen in beide groepen
En zorgen we ervoor dat er niet specifiek een underdog is
 
Bovenaan