Farmen, roven of allebei?

DeletedUser70435

Guest
Hoi forumgebruikers!

Met het nieuwe roven-systeem is er een alternatief gekomen voor het farmen. Farm jij, roof jij of doe je het allebei? Wat is de ideale mix? Laat het eens weten en vertel ook waarom je wat doet!
 
Reactiescore
603
Ik roof alleen maar, in de farms zit amper buit, ik loop er meer dan een uur op dus roven is voordeliger.
 

DeletedUser71971

Guest
Farmen en roven.. Roven met tragere eenheden en farmen met lc natuurlijk. maar alles wat meer dan 3uur loopt is volgens mij verlies en kan je beter in het roven steken.
 
Reactiescore
2.062
Ik ga ook vanaf nu farmen
 

DeletedUser76356

Guest
Roven is wel ontzettend praktisch tijdens de beginnersbescherming.
 

DeletedUser70435

Guest
Dus je kan het beste roven in het begin, omdat de farms meestal toch leeg zijn?
 

DeletedUser71971

Guest
Farms zijn nu ook redelijk laag. Het verschil is gewoon dat je geen last hebt van stacks of verliezen bij het microfarmen door een muurtje. Mijn mening blijft dat een combinatie van beiden het beste is ;p
 
Reactiescore
603
Dus je kan het beste roven in het begin, omdat de farms meestal toch leeg zijn?
Vind ik van wel. Althans in mijn situatie wel:

Ik loop 1-2uur (enkel) naar de kortste farms. Meestal heb ik dan maar een 50-tal buit terwijl ik bij het roven de helft minder lang loop en 1200 buit heb.
Dan is mijn keuze snel gemaakt.
 

DeletedUser71971

Guest
Vind ik van wel. Althans in mijn situatie wel:

Ik loop 1-2uur (enkel) naar de kortste farms. Meestal heb ik dan maar een 50-tal buit terwijl ik bij het roven de helft minder lang loop en 1200 buit heb.
Dan is mijn keuze snel gemaakt.

Kan ik je dan vragen hoeveel je zo op een dag binnen haalt via de rooftochten ?
Ben dan eigenlijk wel benieuwd :D
 

DeletedUser51839

Guest
Hmm speel niet actief maar roven levert weinig buit op dus zou gewoon farmen, met def kan je roven, handig is korte "roofruns" kan doen in een later stadium. Het idee van die rooftochten is toch wel echt afkomstig van het alternatoeve spel Grepolis. Alleen daar is dat de beste inkomst. Hier doe je geen profijt door alle 5min te roven, wat wel jammer is voor de echte freakers. Nu het is weer eens iets nieuws en voor- en tegenstanders heb je altijd
 

DeletedUser51839

Guest
Was Grepolis niet met dat je naar die eilanden en dan schatten kon verzamelen?
Op een blauwe maandag wel eens gespeeld

Je kon tot 7-8 boerderijen per eiland hebben die je allemaal om de 5 minuten kon plunderen en leverde meer op dan wat dan ook. Maar hier op tw levert het niet veel op gelukkig.
 
Reactiescore
533
Roven levert je nog steeds meer op.
Pas als het te lang gaat duren eer de troepen terug zijn van de rooftochten kan je beginnen farmen.
 
Reactiescore
2.478
Kan je troepen verliezen bij het roven(muren)? Anders is rover vooral in de beginfase een versnellende werking.
 

DeletedUser76439

Guest

  1. Rooftochten(2)
    nakal, 5. okt 2017

    Reacties:
    0
    Weergaven:
    10
    nakal
    5. okt 2017

  2. Rooftochten(1)
    nakal, 5. okt 2017

    Reacties:
    0
    Weergaven:
    6
    nakal
    5. okt 2017

    Ik had een idee ingediend om de buitvlag te laten mee tellen bij het roven. idem met een item om sneller te roven. Het is reeds enkele malen weergegeven maar nog steeds geen reactie. Stamopdracht: Maak grondstoffen buit ook de buitgemaakte grondstoffen bij het roven tellen niet mee. Ik zal maar geen voorstel meer indienen zeker?
    Anders ben ik best tevreden over het roven meer dan 2.000 pp in 10 dagen.
 
Reactiescore
533
Kan je troepen verliezen bij het roven(muren)? Anders is rover vooral in de beginfase een versnellende werking.
Je hebt nooit verliezen en altijd een gegarandeerde inkomst. Na dag 1 had ik meer dan 10.000gs geroofd.

Ik ben er geen fan van, maar is wel het beste voor nu (al denk ik dat er wel een keerpunt is waar sommige spelers al zijn waarbij een combo beter is)
 

DeletedUser78777

Guest
Met mijn lc ga ik lekker farmen, farms de laatste 2dagen rond de 70k per dag dus gaat redelijk vlot. Met deff en bijltjes ga ik gewoon roven, ideale combo lijkt me...
 
Bovenaan