Farmen; Getimed op kleine schaal of op groot gebied?

Reactiescore
94
Hela hola vriendelijke mensen,

Ik vraag me nou al een tijd af wat men gemiddeld prefereert wat betreft farmtechnieken.

Ik zie vrij veel mensen die simpelweg vanaf de start zo snel mogelijk de radius uitbreiden van hun farm-assistent, en daarmee uiteindelijk vrij snel aan een gebied van 30-40 vlakken zitten, waarna ze beginnen met langzaam maar zeker de hoeveelheid lc per aanval te verhogen.
Anderzijds hoorde ik een kleinere (maar vaak succesvollere groep) het hebben over getimed farmen (op een kleiner gebied) in de zin van je farm radius verkleinen tot een radius van ~20 vlakken (gokje) en deze dan om de 15-30 minuten farmen.

In principe lijkt het me een kwestie van hoe actief een speler/team wil zijn. Maar toch rest mij de vraag wat men prefereert en/of wat 'beter' lijkt te werken.

Pro's aan getimed farmen op klein gebied;
-De kans is kleiner dat iemand net de buit voor je neus weggrist naarmate je op een hogere frequentie aanvalt.
-Je farmende troepen zullen altijd minder ver van huis zijn, wat de optie geeft tot sneller kunnen handelen vlak na het farmen.

Overigens komt dit wel met de volgende nadelen;
-Het zal meer activiteit kosten dan om de 30-60 minuten een farmronde sturen op grote schaal.
-Je farmt enigszins 'over jezelf heen' omdat na 15-30 minuten er waarschijnlijk nog geen volle buit in zal zitten.

Excuses voor het vrij warrige verhaal, maar discussieer!

Groetjes,

Thomas
 

DeletedUser6916

Guest
Dit is afhankelijk van je activiteit. Hoeveel moeite je er in wilt steken. Vanzelfsprekend is microfarmen en met meerdere aanvallen farmen zoals je zegt het meest effectief. Dit neemt niet weg dat je met in verhouding veel minder moeite ook deftige resultaten kan boeken. Het kost erg veel extra moeite en levert (zeker later) maar weinig extra op. Al met al is het wel zinloos om je troepen zo'n eind weg te sturen. Ik hou even in het midden wat normaal is qua stuur afstanden :tongue:
 
Reactiescore
94
Dit is afhankelijk van je activiteit. Hoeveel moeite je er in wilt steken. Vanzelfsprekend is microfarmen en met meerdere aanvallen farmen zoals je zegt het meest effectief. Dit neemt niet weg dat je met in verhouding veel minder moeite ook deftige resultaten kan boeken. Het kost erg veel extra moeite en levert (zeker later) maar weinig extra op. Al met al is het wel zinloos om je troepen zo'n eind weg te sturen. Ik hou even in het midden wat normaal is qua stuur afstanden :tongue:

Loop je dan niet gauw tegen het punt aan dat je met teveel troepen zit die thuis blijven staan tenzij je een grotere hoeveelheid lc per aanval doet (die vaak verspilling blijkt te zijn)?
 

DeletedUser6916

Guest
Nee, als je het goed doet niet.

Ook als je met maar 1 enkele aanval per dorp farmt en je doet dat op de juiste manier heb je weinig troepen thuis staan.
 
Reactiescore
111
Waarom zou je ooit maar met 1 aanval per dorp farmen?? Volgens mij mis je dan de clue van klein actief farmen?
 

DeletedUser78013

Guest
Meerdere aanvallen op 1 dorp doen is beter, maar als ik geen zin/tijd heb om actief te zijn stuur ik ook gewoon verder weg :p
 
Bovenaan