[extern] Massa-Aanvalsplanner

christiandivallo

Guest
Re: Massa-Aanvalsplanner

Na wat proberen mis ik het volgende:

de OS optie. Nu moet je alsnog zelf uitreken in bijv. een oorlog hoelaat je de OS moet sturen als hier een tabblad voor gemaakt zou kunnen worden zou dat fijn zijn^^

easyboy

Guest

Dat is inderdaad een optie die ik over het hoofd gezien had, en die in een volgende versie zeker aan bod komt ;)

christiandivallo

Guest

mooi dan wacht ik nog even met de laatste te downloaden:p

easyboy

Guest

Je zal wel even moeten wachten. Morgen heb ik m'n eerste examen, op 29/01 m'n laatste. Het kan zijn dat ik tussendoor nog wat aan de aanvalsplanner werk, maar de nieuwe versie zal ten vroegste begin februari online staan. ik wil tenslotte ook genieten van m'n vakantie deze zomer ;)

christiandivallo

Guest

haha geen punt:p dan download ik deze wel even heb em nodig:p

Als hij online staat zou je dan even een PM kunnen sturen? hoef ik niet elke keer te kijken:D

DeletedUser16494

Guest

Ziet er allemaal netjes uit, maar 1 probleempje, 1 vraagje (misschien ook probleem)

1e:
ik heb 91 dorpen ingevoerd bij clears, en ik heb 87 cleartargets ingevoerd, maar als ik dan bij het tabblad clear kijk, staan daar slechts 50 aanvallen gepland?

2e: waar vind je dat export in BB? als het het uitvoer tabblad is, dan werkt die niet bij mij, of ik doe iets fout?

easyboy

Guest

Ik heb jouw situatie even gesimuleerd (91 dorpen ingevoerd, 87 targets ingevoerd) en hier staan er 91 aanvallen in de exportlijst (die je normaalgezien inderdaad in het werkblad 'uitvoer' krijgt). Open je de planner in Openoffice of in MS excel? Indien je hem in openoffice gebruikt zal hij normaalgezien fouten retourneren. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar de fout er bij jou in kan zitten. Je hebt elk geïmporteerd dorp toch het type 'clear' gegeven?

DeletedUser30312

Guest

Ziet er mooi uit ;) Ik heb geen problemen :D Vooral die slaaptijd vind ik geweldig. Eerst moest ik dat altijd zelf gaan uitzoeken :(

DeletedUser16494

Guest

Ik heb jouw situatie even gesimuleerd (91 dorpen ingevoerd, 87 targets ingevoerd) en hier staan er 91 aanvallen in de exportlijst (die je normaalgezien inderdaad in het werkblad 'uitvoer' krijgt). Open je de planner in Openoffice of in MS excel? Indien je hem in openoffice gebruikt zal hij normaalgezien fouten retourneren. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar de fout er bij jou in kan zitten. Je hebt elk geïmporteerd dorp toch het type 'clear' gegeven?
ik gebruik MS Excel 2007;)
jup, allemaal aangegeven met het type clear, zal zelf nog is een keer nalopen, maar heb volgens mij alles goed gedaan, had nog de tut nagekeken, maar stond niets in wat anders moet dan wat ik had

EDIT: zijn 90 dorpen ingevoerd, 86 targets, maar denk niet dat dat zoveel uitmaakt
2e EDIT: foutje gevonden, had geen edeltarget en er is er dus 1 verplicht, voor het export gedeelte, weet niet of het bij hoeveelheid clears uitmaakt, volgens mij dat niet

Oke, alles doet het nu wel goed, heb hem opnieuw gedownload en werkt nu perfect.

Nog 1 vraagje, is het mogelijk om de hoeveelheid clears per dorp te veranderen, of moet je het dorp gewoon vaker bij targets invoeren dan?

Laatst bewerkt door een moderator:

suthes

Guest

Zeker mooie tool! Ik weet niet of het moeilijk is (aangezien ik de opbouw van je sheet niet kan zien). Maar is het misschien een idee om meerdere slaapmodi in te vullen. Zodat je ook bijvoorbeeld je werk als slaapmodus kan inplannen.

christiandivallo

Guest

Werkt prima al een aantal keer gebruikt jammer dat de OS optie er nog niet inzit:(

Zoals eerder aangegeven kun je ook meerdere slaapperiodes? Zit met school erbij..

easyboy

Guest

Ik noteer alles van hints die ik hier lees, de dubbele slaaptijd is zeker in te voeren in een volgende versie.

Zoals gezegd zal het wel een maand duren voor die volgende versie hier online staat. Eerst m'n examens afronden ;)

- Ivm het meer invoeren van clears: De gemakkelijkste manier is inderdaad om hetzelfde doel gewoon meer in te vullen, of bijvoorbeeld een keer bij edeltargets en een keer bij cleartargets. Misschien bedenk ik in een volgende manier nog een systeem waarbij bepaalde dorpen voorrang krijgen en dus meer geplande aanvallen krijgen.

Lonnetje

Guest

Er staat dat er niet genoeg edels beschikbaar zijn, terwijl ik die wel ingevoerd heb..
En krijg bij uitvoer alleen maar getal getal getal..
edit: hij doet het zonder edel targets wel bij mij.. is nu gelukt.

sakeb

Guest

easyboy zei:
Misschien bedenk ik in een volgende manier nog een systeem waarbij bepaalde dorpen voorrang krijgen en dus meer geplande aanvallen krijgen.
Dat zou wel super zijn! maar wat wij allen vergeten, je examens! gast heel veel succes met die dingen!!!!! en ik hoop dat je slaagt en zo meer tijd overhoud voor deze afschuwelijk mooie excel tool!!!

Bedankt tot zo ver, en ik hoop dat je nog meer mooie dingen maakt!

Groeten Sake,

easyboy

Guest

Ik heb gisterenavond even pauze gepakt in het studeren en ben beginnen werken aan versie 3.0 van de aanvalsplanner. Versie 2.2 wordt enkel als referentie gebruikt, de volledige planner zal opnieuw worden geschreven, ik heb enkele shortcuts uitgezocht waardoor hij zowel meer zal kunnen verwerken en minder zwaar zal zijn. Hierdoor zal de lange opstarttijd geminimaliseerd worden. Hieronder vind je een screenshot van het voorlopige uitzicht van het werkblad 'instellingen'. Zoals je ziet stelt de layout nog niet veel voor, maar je krijgt een idee wat de planner zal doen.

De nieuwe versie zal volgende verbeteringen bevatten:

- Compatibiliteit met alle TW.nl werelden (door selectie in instellingen)
- tot 1000 in te voeren aanvalsdorpen (ipv 500)
- tot 100 edeltargets, 200 cleartargets, 200 faketargets en 200 OS'targets (nieuw) (verdubbeling)
- Mogelijkheid tot het 'bevoordelen' van targets, waardoor ze meer aanvallen ingepland krijgen
- Willekeurige slaaptijden, gespreid over de hele dag (zie screenshot 1)
- Automatische aanwijzing van type en traagste eenheid bij geïmporteerde dorpen (zie screenshot 2). Is onderdanig aan handmatige toewijzing (indien je handmatig een type en/of traagste eenheid toewijst zal de automatische keuze genegeerd worden)
- Tot 8 aankomsttijden (verdubbeling); aanduiding van nachtbonus; aanduiding van het aantal aanvallen die in de slaaptijd verzonden moeten worden.

De ontwikkeling zal nog even tijd vragen, maar ik gok dat de nieuwe versie tegen volgend weekend rond kan zijn.

Vriendelijke groeten,

Isaak

christiandivallo

Guest

Heey, super! ga hem meteen gebruiken:p

easyboy

Guest

Hij staat nog niet online he ;) Enkel een preview, zodat jullie op de hoogte zijn waar ik mee bezig ben.

christiandivallo

Guest

daar kom ik ook achter:S:p

en maar weer wachten:p

madmatt

Guest

Easyboy,

Dit lijkt me prachtig! Maar de compatibiliteitsproblemen zijn een minpunt :(
Ik wil gerust proberen om het in c# in een programma te steken zodat iedereen (met .NET 2.0) het kan gebruiken. Daar heb ik wel volledig inzicht in het bestand nodig enzo. Ik kan het hier niet bekijken (zit mobiel) maar ik veronderstel dat alles met een paswoord is beveiligd. Mocht je hiervoor interesse hebben, contacteer je me maar. Ik kan niets garanderen, maar ik wil wel proberen :D

easyboy

Guest

Wel, van zodra versie 3.0 af is wil ik die zeker vrijgeven zodat je er een programma mee kan schrijven. Versie 2.2 bevat gewoon te weinig mogelijkheden naar mijn mening, dus kan je beter meteen met een goed systeem als basis beginnen schrijven ;) Maar ik hou je zeker op de hoogte.