[extern] Massa-Aanvalsplanner

DeletedUser41987

Guest
Re: Massa-Aanvalsplanner

Prachtige planner.

Alleen ik heb een paar foutjes gevonden denk ik.

Als eerst bij aankomsttijd: Ik vulde 09-01-2010 19:30:00 in en er stond: "###".

Dan bij invoeren: traagste eenheid en type staat er: "ongeldige waarde".

Waarom?

mitchellk

Guest

hij doet het:)

perfect gemaakt joh, me complimenten.

easyboy

Guest

@Sakeb: Oh, dat is inderdaad makkelijk aan te passen. Bedankt voor de hint, ik maak er meteen werk van ;)

- beginpost bevat nu ook enkele screenshots

@ Kaan H: Je moet de datum alsvolgt ingeven: 9/01/2010 19:30:00 als je - ipv / gebruikt herkent hij de waarde niet ;) doordat het aankomsttijdstip niet herkend wordt wordt dit meegenomen in de looptijd en het vertrektijdstip (die hebben beiden de aankomsttijd nodig ;) )

Kan je me via pm even een screenshotje doorsturen van wat je bedoelt met die fout in het invoeren?

@ mitchellk: bedankt ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

saah

Guest

toevallig heb ik vorig weekend een soortgelijke tool in javascript gemaakt.

wat ik me afvroeg, traagste eenheid kun je toch ook bepalen met formule's?
ook clear/edel kun bepalen met formules. misschien is dit dus een idee, denk er eens over.

christiandivallo

Guest

Ik snap een stap niet. Hoe kun je die dorpen invoeren? C2 is de tabel waar aankomsttijd enzo staat daar kan ik niks invoeren hoor...

EDIT: gevonden

sakeb

Guest

easyboy zei:
gesorteerde exportlijst zou te groot zijn gaf je aan
Je zou kunnen overwegen om de aankomst tijd weg te laten in de kopie lijst, het gaat enkel om de doelen/eigen dorpen en de vertrek tijden.

DeletedUser41683

Guest

Beste Isaak,

Allereerst bedankt voor de planner...Ik ga zeker proberen het te gebruiken...Ik heb in ieder geval gezien dat je er veel tijd in hebt gestoken...Ik speel echter op Wereld 13...En ojee...Loopsnelheid 2...Kan ik dit zelf aanpassen? Of is dit vrij gecompliceerd...Zoja...kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Julian

saah

Guest

w13:

Instellingen
Snelheid algemeen 2
Eenhedensnelheid 0.5

2*0.5=1
zo is het bij elke wereld.

je kunt hem dus gewoon gebruiken:)

DeletedUser41683

Guest

Beste Saah,

Als dat zo zou zijn...Helemaal super!!!

Ga ik eens lekker vrienden maken XD

Enemies fear my! XD

Met vriendelijke Groet,

Julian

DeletedUser41683

Guest

Weer een probleem....
Clears plant ie netjes...Edels niet :(

Dan heb ik nogal vaak "#WAARDE!"

#WAARDE! 1 #WAARDE! #WAARDE! 827|776 edelman 1 1 trein #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE!
#WAARDE! 2 #WAARDE! #WAARDE! 827|776 edelman 1 1 trein #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE!
#WAARDE! 3 #WAARDE! #WAARDE! 827|776 edelman 1 1 trein #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE!
#WAARDE! 4 #WAARDE! #WAARDE! 827|776 edelman 1 1 trein #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE!

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe :(?

easyboy

Guest

toevallig heb ik vorig weekend een soortgelijke tool in javascript gemaakt.

wat ik me afvroeg, traagste eenheid kun je toch ook bepalen met formule's?
ook clear/edel kun bepalen met formules. misschien is dit dus een idee, denk er eens over.
Hoe bedoel je? Dat hij automatisch toewijst welke aanvalsdorpen clearen, edelen of faken, en wat de traagste eenheid in elk dorp is? Ik heb dit express niet gedaan zodat je bij het verzenden zelf nog wat vrijheid hebt.

Ten eerste zal je hoogstwaarschijnlijk niet edelen met elk dorp waarin edelmannen staan. Als je de planner automatisch als traagste eenheid 'edelman' en als type 'trein' zou laten kiezen, zouden er dus hoogstwaarschijnlijk dorpen ingedeeld worden die je niet wil indelen, of begrijp ik je tip verkeerd?

Je zou kunnen overwegen om de aankomst tijd weg te laten in de kopie lijst, het gaat enkel om de doelen/eigen dorpen en de vertrek tijden.
Ik heb dit ook overwogen, maar ik gebruik zelf de GM-tool van lekensteyn waarbij de aankomsttijd meetelt bij het versturen van een bevel. Het is handig als je meteen ziet op welke seconde je een aanval wil laten aankomen. De looptijd daarentegen zou ik er eventueel wel uit kunnen laten, aangezien die in principe geen praktisch nut hebben.

Weer een probleem....
Clears plant ie netjes...Edels niet :(

Dan heb ik nogal vaak "#WAARDE!"

#WAARDE! 1 #WAARDE! #WAARDE! 827|776 edelman 1 1 trein #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE!
#WAARDE! 2 #WAARDE! #WAARDE! 827|776 edelman 1 1 trein #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE!
#WAARDE! 3 #WAARDE! #WAARDE! 827|776 edelman 1 1 trein #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE!
#WAARDE! 4 #WAARDE! #WAARDE! 827|776 edelman 1 1 trein #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE! #WAARDE!

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe :(?
Zo op het eerste zicht zie ik niet waar je deze waarden gekopiëerd hebt. Kan je even een screenshotje doorsturen via pm of mail?

Lekensteyn

Guest

Wereld 2 heeft als enige wereld een loopsnelheid van 0,5.
Ziet er goed uit.

saah

Guest

Hoe bedoel je? Dat hij automatisch toewijst welke aanvalsdorpen clearen, edelen of faken, en wat de traagste eenheid in elk dorp is? Ik heb dit express niet gedaan zodat je bij het verzenden zelf nog wat vrijheid hebt.

Ten eerste zal je hoogstwaarschijnlijk niet edelen met elk dorp waarin edelmannen staan. Als je de planner automatisch als traagste eenheid 'edelman' en als type 'trein' zou laten kiezen, zouden er dus hoogstwaarschijnlijk dorpen ingedeeld worden die je niet wil indelen, of begrijp ik je tip verkeerd?
wat mijn planner in javascript doet is de dorpen indelen in groepen. edel, clear, enz. alles waar het mogelijk geschikt voor is wordt het voor ingedeeld. bij het berekenen welk dorp het doeldorp moet aanvallen kijkt het war het het meest voor is geschikt. edel, clear, niks... daar gebruikt het het dorp voor, waarna het dorp nergens anders meer voor gebruikt kan worden.

Hoe bedoel je? Dat hij automatisch toewijst welke aanvalsdorpen clearen, edelen of faken, en wat de traagste eenheid in elk dorp is?
misschien dan zo maken dat hij het wel automatisch toewijst, maar dat je het alsnog handmatig kunt veranderen

mvg
saah

easyboy

Guest

Ik heb morgen examen, dus ik hoor eigenlijk met m'n neus in m'n boeken te zitten, maar jouw idee vind ik wel iets hebben.

Het enige nadeel dat ik eraan zie is dat je dan dorp per dorp zal moeten nakijken of de planner de juiste instelling heeft gekozen voor elk aanvallend dorp. Dit zal de plantijd uiteraard weer heel veel verlengen. Ik denk dat het handiger is om je dorpen op TW in te delen in de juiste groepen (dit zal je normaalgezien sowieso doen ivm rekruteren) en die groepen dan in één keer toe te wijzen, op de manier zoals het nu gaat.

Ik heb al wat veranderingen aangebracht ivm de nachtbonus etc. Ik zet - van zodra ik wat tijd zie - een lichtelijk gewijzigde versie online.

easyboy

Guest

Ivm de fout van polyclitus:

Blijkbaar blijkt openoffice het .xlsx-formaat toch niet zo goed te ondersteunen als ze beweren. Ik ben van plan alle fouten op te sporen en eruit te halen en nadien een openoffice-versie online te zetten. Dit kan even tijd vergen aangezien ik enkele duizenden formules en bereiken moet nakijken.

- Openoffice schijnt ten eerste het gebruik van drop-down-menuutjes niet te ondersteunen. Aangezien alle in te voeren eenheden, types... via zo'n drop-down-menuutjes geselecteerd worden geeft dit al serieuze problemen.
- Bepaalde formules schijnen volledig gewijzigd te zijn door openoffice. Voornamelijk de formules aan het begin van de berekeningen hebben hier last van, waardoor ongeveer de hele aanvalsplanner waardeloos wordt.
- 3/4 van de opmaak wordt niet ondersteund. Op zich is dit geen ramp, maar het maakt een deel van het werk toch nutteloos.
- De beveiliging (alles is in excel password-protected) wordt door openoffice gewoon verwijderd. Dit is natuurlijk niet erg gewenst.

saah

Guest

Ik heb morgen examen, dus ik hoor eigenlijk met m'n neus in m'n boeken te zitten, maar jouw idee vind ik wel iets hebben.

Het enige nadeel dat ik eraan zie is dat je dan dorp per dorp zal moeten nakijken of de planner de juiste instelling heeft gekozen voor elk aanvallend dorp. Dit zal de plantijd uiteraard weer heel veel verlengen. Ik denk dat het handiger is om je dorpen op TW in te delen in de juiste groepen (dit zal je normaalgezien sowieso doen ivm rekruteren) en die groepen dan in één keer toe te wijzen, op de manier zoals het nu gaat.

Ik heb al wat veranderingen aangebracht ivm de nachtbonus etc. Ik zet - van zodra ik wat tijd zie - een lichtelijk gewijzigde versie online.
wel zo veel kan er niet mis zijn met groepen indeling.
aanval als er meer dan 18k aanvalstroepen (ram, kata, lc, bijl) staan.
def als er meer dan 18k def staat (zwaard, speer, zc).
edel als er minimaal 1 edel met 100 troepen staat.

zo veel kan er niet fout aan gaan. verder zeg je dat je alle dorpen na zou moeten gaan. maar zoals het nu is moet je ze niet alleen allemaal af gaan, maar ook allemaal instellen.

mvg
saah

easyboy

Guest

Dat zijn inderdaad criteria die het zouden laten werken, maar nog steeds zijn er een aantal nadelen. Als je het plan opmaakt op het moment dat je troepen nog in de maak zijn zullen een heleboel dorpen die op het moment van de aanval voldoende troepen hebben niet als clear ingepland worden.

Verder zeg je dat je nu alle dorpen handmatig moet afgaan en instellen, maar zoals uitgelegd in de tutorial is hier quasi niks aan als je je dorpen netjes ordent op TW zelf. Je moet dan enkel de juiste groepen kopiëren en per groep snel de traagste eenheid en type doorvoeren. Alles bij elkaar duurt dit misschien 2 minuten om 500 dorpen in te voeren.

Maar ik wil gerust iets doen met je idee, ik zit te denken aan een mogelijkheid om 'globaal' te kiezen tussen enerzijds handmatige toewijzing van type en traagste eenheid aan je geïmporteerde dorpen, of anderzijds automatische toewijzing. Op die manier heb je beide mogelijkheden en kan iedereen kiezen wat hem/haar het gemakkelijkste lijkt.

DeletedUser9033

Guest

Ivm de fout van polyclitus:

Blijkbaar blijkt openoffice het .xlsx-formaat toch niet zo goed te ondersteunen als ze beweren. Ik ben van plan alle fouten op te sporen en eruit te halen en nadien een openoffice-versie online te zetten. Dit kan even tijd vergen aangezien ik enkele duizenden formules en bereiken moet nakijken.

- Openoffice schijnt ten eerste het gebruik van drop-down-menuutjes niet te ondersteunen. Aangezien alle in te voeren eenheden, types... via zo'n drop-down-menuutjes geselecteerd worden geeft dit al serieuze problemen.
- Bepaalde formules schijnen volledig gewijzigd te zijn door openoffice. Voornamelijk de formules aan het begin van de berekeningen hebben hier last van, waardoor ongeveer de hele aanvalsplanner waardeloos wordt.
- 3/4 van de opmaak wordt niet ondersteund. Op zich is dit geen ramp, maar het maakt een deel van het werk toch nutteloos.
- De beveiliging (alles is in excel password-protected) wordt door openoffice gewoon verwijderd. Dit is natuurlijk niet erg gewenst.

Sla het eens op als .xls er zijn nog mensen die werken met een oudere versie van Office:rolleyes:

easyboy

Guest

Beste koeke,

Zoals je in de eerste post kan lezen bevat de planner functies die niet ondersteund worden door oudere versies van excel. Het is onmogelijk om ze ermee compatibel te maken aangezien ik van geneste functies gebruikmaak die teveel niveau's bevatten om nog gelezen te kunnen worden als .xls. Deze functies zijn onmogelijk uit te splitsen.

Zodra mijn examenperiode voorbij is hou ik me bezig met het ontwikkelen van een openoffice-versie.

Vriendelijke groeten,

E