[extern] Massa-Aanvalsplanner

easyboy

Guest
Hallo allemaal,

Zoals jullie wel weten zijn er on- en offline tientallen aanvalsplanners geschreven voor TW. Ik ben echter nog nooit de aanvalsplanner tegengekomen die op een snelle en handige manier werkt. Vele aanvalsplanners hebben een beperking van 25 aanvallen of minder, je moet er elke keer handmatig het aanvalsdoel bij invullen, je moet handmatig je eigen aanvalsdorpen invoeren... Kortom, ze zijn veel te omslachtig en hebben veel te weinig mogelijkheden.

Daarom ontwikkelde ik in MS excel (ik zie jullie je ogen al fronsen ^^) een massa-aanvalsplanner. Voor je stopt met lezen omdat je het woord excel tegenkwam, lees dan even deze beknopte uitleg door. (geldig voor versie 4.0.1)

Beschrijving

De massa-aanvalsplanner plant automatisch je aanvallen vanuit de dorpen die jij verkiest naar de targets die jij verkiest. Je kan maximaal 1000 eigen dorpen invoeren en 1000 vijandelijke dorpen aanvallen, door gebruik te maken van edeltreintjes, clears, fakes, faketreintjes en ondersteuningen. Je kiest één of meerdere aankomsttijdstippen en de planner verdeelt daarna zelf alle aanvalsdorpen correct over de aan te vallen dorpen. Uiteindelijk krijg je als resultaat een overzichtelijke lijst met BB-codes van alle aanvallen die je moet verzenden. Ze is netjes gesorteerd op vertrektijdstip.

Vanaf versie 4.x wordt het gebruik van de planner sterk geautomatiseerd door gebruik te maken van macro's. Dit heeft als gevolg dat je macro's moet inschakelen om de planner te gebruiken. Hoe je dit doet kan je onder 'systeemvereisten' vinden.

Toepassing:

- Tribalwarswerelden nl1 t.e.m. nl22 (maximaal enkele dagen na het uitkomen van een nieuwe wereld zal een nieuwe versie geüpload worden, op voorwaarde dat deze nieuwe wereld geen uitgebreide veranderingen bevat (vb: nieuwe eenheden of gebouwen)

Systeemvereisten:

MS Excel 2007 of 2010 met macro's ingeschakeld. Macro's inschakelen? Klik hier voor uitleg

Downloaden en starten

Om goed te starten met het gebruik van de aanvalsplanner schreef ik een gemakkelijk te volgen handleiding. Als je deze even doorneemt ben je direct vlot vertrokken en zal je de aanvalsplanner tot in de puntjes kunnen gebruiken.

Als je een Engelstalige versie van Windows hebt, lees dan even volgend antwoord door, anders zou je problemen kunnen krijgen met de planner.
Even in het kort mijn probleem... Mijn engelstalige windows versie...
Deze gebruikt namelijk voor decimale getallen een punt als scheidingsteken, waar het script gebruik maakt van de nederlands notatie met een komma als scheidingsteken.
Dit kan eenvoudig worden opgelost door:
-naar het configuratiescherm te gaan.
-daar te zoeken naar "region and language"
-onderaan het tabblad "formats" te gaan naar "additional settings"
-pas daar het "decimal symbol" aan naar een komma
-en maak van "digit grouping symbol" een punt

Dan zou het naar behoren moeten werken :D

Veel plezier op tribalwars!

Vriendelijke groeten,

Isaak

Laatst bewerkt door een moderator:

sakeb

Guest
Re: Massa-Aanvalsplanner

Ziet er erg mooi uit (Tutorial) maar als ik het excl bestandje open blijft hij hangen op 90%, hij laat deze dus niet (Excel 2009).

Kun je die upload nog een keer verversen?

Groeten Sake,

easyboy

Guest

Ziet er erg mooi uit (Tutorial) maar als ik het excl bestandje open blijft hij hangen op 90%, hij laat deze dus niet (Excel 2009).

Kun je die upload nog een keer verversen?

Groeten Sake,
Dit is inderdaad een probleem dat mij ook optreedt. Vermoedelijk is de bestandsgrootte (4MB) hiervan de oorzaak. Enige oplossing die ik er tot nu toe voor heb is even wachten. Als je na enkele minuten terugkeert naar het excelbestand zou het geladen moeten zijn. De planner werkt ook vlot zodra hij opgestart is. Ik probeer nog uit te vogelen hoe ik het bestand kan verlichten zodat het sneller opgestart wordt.

Vriendelijke groeten,

E

Oponn

Guest

Zit er allemaal zeer gelikt uit :). Bestand opende zich zonder probleem, duurde enkel (zoals al gemeld) een tijdje.
Zal hier zeker gebruik van gaan maken

joren1992

Guest

1. Kopieer het ‘aankomend overzicht’ van één van de aanvalsgroepen (zie hierboven) zoals aangegeven op de afbeelding.

wat bedoel je hier juist en ik zie geen afbeelding ? : )

sakeb

Guest

Super!!! wat moet dat een werk zijn geweest, bedank man!

Kom er nog niet geheel uit maar dat komt nog wel:D

Acracakarbra

Guest

ai, deze tool gaat elke noob mass-attacks kunnen laten uitvoeren. het is een mooi werkje, maar het gaat ten kostte van de skills :(

sakeb

Guest

een beetje rekenen kunnen we allemaal en klok kijken ook:p
Maar ben het met je eens dat dat de luie spelers het nu wel gemakkelijker krijgen :s

mitchellk

Guest

als ik hem open hangt ie gelijk(exel 2007):mad:

joren1992

Guest

ok hij werkt perfect alleen jammer van die limiet bij notities en forum

.Fata.Morgana

Guest

lijkt me mooi :). jammer dat mijn excel alleen uit 2000 is :p. zal eens kijken naar dat andere programma.

christiandivallo

Guest

ga hem ook eens proberen... vooral die tijd dat je NIET wilt aanvallen spreekt me aan mede door school enzo is dit een ultieme uitkomst

christiandivallo

Guest

na een aantal keer opstarten zegt excel steeds: Microsoft Excel(reageert niet)

easyboy

Guest

na een aantal keer opstarten zegt excel steeds: Microsoft Excel(reageert niet)
Zoals gemeld: gewoon efjes je tijd verdoen op het AF of wat dan ook en enkele minuutjes later nog 'ns kijken, dan is hij normaalgezien geopend en zou hij vlot moeten werken.

Ik begrijp de reacties die inhouden dat elke noob nu in staat zal zijn om massa-aanvallen uit te werken. Ik heb dan ook een tijd getwijfeld om 'm online te plaatsen, maar heb het dan toch gedaan. Het spel kan er maar wat meer uitdaging door krijgen ;)

De limiet van TW vind ik ook jammer, maar hier valt vrees ik weinig aan te veranderen.

@joren1992: bedankt voor de melding, ik maak zometeen een screenshotje en steek dat erbij in de tutorial, waarna ik een nieuwe versie upload ;)

sakeb

Guest

Zoals gemeld: gewoon efjes je tijd verdoen op het AF of wat dan ook en enkele minuutjes later nog 'ns kijken, dan is hij normaalgezien geopend en zou hij vlot moeten werken.

Ik begrijp de reacties die inhouden dat elke noob nu in staat zal zijn om massa-aanvallen uit te werken. Ik heb dan ook een tijd getwijfeld om 'm online te plaatsen, maar heb het dan toch gedaan. Het spel kan er maar wat meer uitdaging door krijgen ;)

De limiet van TW vind ik ook jammer, maar hier valt vrees ik weinig aan te veranderen.

@joren1992: bedankt voor de melding, ik maak zometeen een screenshotje en steek dat erbij in de tutorial, waarna ik een nieuwe versie upload ;)
kun je er dan ook nog een nacht bonus optie (verzenden/niet verzenden) bij doen?

christiandivallo

Guest

die screenshots miss ik inderdaad wel jammer. Kun je ongeveer vertellen wanneer de versie voor 1.5 klaar is? wacht er met smart op:)

easyboy

Guest

kun je er dan ook nog een nacht bonus optie (verzenden/niet verzenden) bij doen?
Wat bedoel je hier precies mee? Gaat dit over het vertrektijdstip of over het aankomsttijdstip? Aangezien je het aankomsttijdstip zelf bepaalt kan je er dus zelf voor kiezen om je aanvallen niet in de nachtbonus aan te laten komen ;)

edit: in de tutorial die nu onder de link zit zit een afbeelding van de gegevens die je op je gecombineerd overzicht moet selecteren. (je kan ook slechts een deel van een groep of dorp per dorp kopiëren, per regel dan)

Over de term 'aanvalsgroepen', hiermee bedoel ik dat je je dorpen invoert per 'type', zo kan je heel snel het type en de traagste eenheid doorvoeren. In principe kan je ook in één keer al je dorpen invoeren, maar dan zal je per dorp apart de traagste eenheid en het type moeten gaan selecteren, en dan ben je een tijd bezig ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

sakeb

Guest

easyboy zei:
dus zelf voor kiezen om je aanvallen niet in de nachtbonus aan te laten komen
Bedoelde meer dat het dan dik gedrukt staat of zo (aankomst)