Excel Calculatoren

• Topicstarter Topicstarter DeletedUser974
  • Startdatum Startdatum

DeletedUser974

Guest
De speler 'Earth Eyes' heeft een excel-bestand gemaakt, waarmee je 5 dingen kan berekenen.

Ik vind het zelf wel handig, dus deel ik het met jullie^^

Wat kan je ermee?
De verschillende functies (tabbladen) die erop zitten.

Tijdberekenen
Je kan de coordinaten van 2 dorpen invoeren, en dan komt er te staan hoe lang je er met welke unit over doet.
Op zich niet zo super nuttig, dat kan je met PA ook op de kaart laten zien

Verzenden troepen
Een aanvalsplanner.
Ik snap er zelf niet zo veel van, weinig commentaar hier dus

Troepen kosten
Een calculator om uit te rekenen hoeveel bepaalde troepen kosten.
Je kan een aantal in vullen, en in de kolommen er naast komt te staan hoeveel hout, leem en ijzer dat dan kost.
Niet zo bijster nuttig, maar wel leuk

Berekenen punten
Je kan de levels van een dorp invullen, en dan komt er te staan hoeveel punten je voor dat gebouw krijgt, en hoeveel in totaal.
Vind hem wel makkelijk, zo kun je bijv. experimenteren om een 10.000 dorp of 11.000 dorp te krijgen

Boerderij berekenen
ongeveer t zelfde als hierboven, alleen kan je hiermee de bevolking berekenen ipv de punten
Ook wel handig, kan je zien vanaf waar gebouwen veel bevolking beginnen te kosten

Je kan alles ook via de hulp etc. opzoeken, maar ik vind het eigenlijk wel een handig iets:D

Je kan hem via deze link downloaden (128KB)

Code:
Bedankt om m’n calculatoren te gebruiken.
Dit kan je ermee doen:
•	Berekenen hoe lang het duurt om een bepaald doel aan te vallen (of met handelaren) per unit.
•	Een aanvalsplanner, om makkelijk edeltreintjes te versturen
•	Optioneel, heeft geen enkel nut, je kan er mee uitrekenen hoeveel je al hebt uitgegeven aan troepen (of zoiets)
•	Je kan de punten van een dorp uitrekenen, hoeveel je zou moeten krijgen tegen wanneer, … als je een dorp uitbouwt tot een bepaald level kan je hier de punten gewoon aflezen.
•	Met het tabblad boerderij berekenen kan je berekenen (door levels van gebouwen in te geven) hoeveel je nog over zou hebben om troepen te maken.
•	Het tabblad B staat voor Bewerkingen, daar kan je beter afblijven (het is dan ook 100% beveiligd) omdat je daar alles omzeep kan helpen.
•	Nog ideeën?
stuur een PM naar earth eyes

De beveiliging kan je als volgt uitschakelen: (geen wachtwoord vereist)
•	Klik op extra (bovenaan in venster)
•	Klik op beveiliging
•	Klik op beveiliging uitschakelen
•	Normaalgezien is hij nu weg

Mocht je hem weer willen inschakelen:
•	Klik op extra
•	Klik op beveiliging
•	Klik op blad beveiligen
•	Dan krijg je een klein venstertje, klik gewoon op OK (het is om bereiken aan te passen)
•	Je kan de cellen die open zijn aanpassen door de gewenste cellen rechts te selecteren, rechts te klikken, bescherming, en dan aanvinken (of ontvinken) wat je wilt.

Vlekken

Ik vindt die vlekken wel leuk maar volgens mij hoort het bij TWV4.0

misschien moeilijk?

Zou een expert van excel geen sheetje kunnen maken waarin je al je aanvalsdorpen in kan voeren en dat je alleen de target hoeft in te vullen.
hoeft dan niet met alle eenheden, want in principe val je alleen met axen, paarden en houtwerk aan. met eventueel hoelang je moet wachten voordat je de volgende lancering moet doen:)

Laatst bewerkt door een moderator:
aanvalsplanner

ik heb er zelf ook 1 gemaakt probeer maar:
klik
en de uitleg zit erbij is een winrar bestandje maar voor de duidelijkheid:
uitleghc1.png

Bij de gebouwlevels kun je maar tot lvl 1 adelshoeve, is het ook mogelijk zodat deze op level 3 kan?

Ben bang dat deze na 18 jaar niet meer te vinden zijn :#
Maar meeste kun je tegenwoordig iig ook ingame.
tijden kun je ingame zien op de kaart mits je pa hebt en het van/naar 1 van je eigen dorpen is, je kunt ook Tribalwars maps gebruiken hiervoor of via tw stats kun je het ook doen volgensmij.
Voor de aanvals planner kun je deze tool gebruiken Devilicious
Voor troepen kosten kun je je simulator gebruiken hier krijg je ook de totale kosten van de eenheden te zien.
zowel de punten als de boerplekjes kun je als je een AM bouwsjabloon maakt inzien.

Gelukkig zijn er hier nog oude rotten :wink:
Ik wist niet dat er ooit een nieuwe versie van de excel gemaakt is, maar hierbij heb je een nog oudere versie (2006).
Het enige wat volgens mij ontbreekt is het "troepen kosten berekenen", dat moet later toegevoegd geweest zijn en dan zo op het AF beland zijn. Zou niet al te moeilijk mogen zijn om dit eventueel zelf nog toe te voegen

Geen idee als het trouwens mogelijk is, maar misschien kan iemand van het TW-team dit bestandje toevoegen aan de beginpost?

Bijlagen

• TW.zip
    TW.zip
    44,1 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan