Examens 2010

DeletedUser

Guest
A - attest! 84,7 %

Beat that bitches.
Very tevreden. Had noooooit zo'n resultaat verwacht. Ik had zo 70-75% verwacht :)
 

DeletedUser13565

Guest
joepie, ik mag naar het zesde zonder herexamens.
Ik heb een buis voor Engels :mad:, maar door me andere goede punten, ben ik er door gedelibereerd:D.

Examens voor het zesde?
Bij ons heet dat gewoon toetsen of tentamens ^^
 

DeletedUser

Guest
Stop eens met Nederlands/Belgisch systeem te vergelijke. Examens bij ons is echt niet zelfde als jullie tentamens, maar ook niet zelfde als examens:mad:
 

DeletedUser47551

Guest
4e jaar latijn-wiskunde , 70% en geen enkel examen gebuist!!!
The world is mine...........................
 

DeletedUser3750

Guest
Tja, dat hangt natuurlijk van de leerling af.
Maar ik persoonlijk vind beide echt makkelijk.
Latijn is heel makkelijk te doen zonder al te veel woorden te leren. De meeste ken je wel uit het italiaans/frans etc. etc.
Verder kom je er met een beetje taalgevoel altijd wel uit.
Economie is altijd gewoon oorzaak-gevolg redeneren. Erg makkelijk, maar ik word soms gek van al die berekeningen hoor, vergeet je weer zo'n x100'tje :mad:

Nee, dit soort dingen hebben gewoon niks meer met persoon te maken, economie is gewoon makkelijk :p

Ik bedoel: de wiskunde die je doet, dat is echt klas 1 en 2 stof, met af en toe wat differentiëren... whoo, spannend. De enige fouten die je bij eco kan maken zijn echt kleine rekenfoutjes en het niet beheersen van je begrippen, verder is eco echt peanuts.

Bij Latijn hoef je inderdaad niet al te veel woorden te leren of te kennen, maar er komen wel veel meer inzichtvragen bij kijken, waarbij je veel makkelijker de fout in kan gaan, mits je een beetje een goede leraar hebt. Bovendien, proefvertaling tacitus ofzo... die man is nog 3x zo erg als Seneca^^ Vergelijk dat met Keynes die je een model voorschotelt en zegt: los het model op.

PS: mijn eerste zin van de bovenstaande alinea is echt een Latijn-zin met al die komma's^^
 

DeletedUser42134

Guest
je zit in havo 3, dus je moet je schoolregelement erbij pakken. Dikke kans dat je over bent, mits je wiskunde A neemt, of helemaal geen wiskunde in je profiel ;)

Bedankt ik heb nu al wat meer vertrouwen. En onze mentor weet het niet :eek:
 

DeletedUser47551

Guest
Nee, dit soort dingen hebben gewoon niks meer met persoon te maken, economie is gewoon makkelijk :p

Ik bedoel: de wiskunde die je doet, dat is echt klas 1 en 2 stof, met af en toe wat differentiëren... whoo, spannend. De enige fouten die je bij eco kan maken zijn echt kleine rekenfoutjes en het niet beheersen van je begrippen, verder is eco echt peanuts.

Bij Latijn hoef je inderdaad niet al te veel woorden te leren of te kennen, maar er komen wel veel meer inzichtvragen bij kijken, waarbij je veel makkelijker de fout in kan gaan, mits je een beetje een goede leraar hebt. Bovendien, proefvertaling tacitus ofzo... die man is nog 3x zo erg als Seneca^^ Vergelijk dat met Keynes die je een model voorschotelt en zegt: los het model op.

PS: mijn eerste zin van de bovenstaande alinea is echt een Latijn-zin met al die komma's^^

latijnse zinnen zijn minstens 15 regels lang hoor :p
 

DeletedUser

Guest
3de Latijn , A-Attest
Buis voor latijn xD , maar 90% voor wiskunde ^^
 

DeletedUser13565

Guest
A-Attest is zoiets als cum laude als ik het goed begrijp?

Nice gedaan dan;)
 

DeletedUser33213

Guest
A - attest! 84,7 %

Beat that bitches.
Very tevreden. Had noooooit zo'n resultaat verwacht. Ik had zo 70-75% verwacht :)

Jij verwacht veel :p. Moest ik daarmee thuis komen, zouden mijn ouders een gat in de lucht springen...
 

DeletedUser39892

Guest
Hoi, ik ben nog geen examenkandidaat maar zit in havo 3

Ik zit met een klein probleempje: Ik sta ong 6á7 compensatiepunten. Maar ik sta op Engels,Wiskunde een onvoldoende (afgerond allebei 5'jes). In het schema gezien ga ik ruim over. Nou had ik gehoord dat je op Engels,Wiskunde en Nederlands maar 1 5 mag hebben. Van dat laatste weet ik niet of het waar is, ook is gezegd dat het alleen voor het examen telt.

Weet iemand of die regel echt telt?

Dat wat jij gehoord hebt is een regel die in 2011 word ingevoerd voor alle Examenkandidaten.
 

DeletedUser34283

Guest
Nee, dit soort dingen hebben gewoon niks meer met persoon te maken, economie is gewoon makkelijk :p

Ik bedoel: de wiskunde die je doet, dat is echt klas 1 en 2 stof, met af en toe wat differentiëren... whoo, spannend. De enige fouten die je bij eco kan maken zijn echt kleine rekenfoutjes en het niet beheersen van je begrippen, verder is eco echt peanuts.

Bij Latijn hoef je inderdaad niet al te veel woorden te leren of te kennen, maar er komen wel veel meer inzichtvragen bij kijken, waarbij je veel makkelijker de fout in kan gaan, mits je een beetje een goede leraar hebt. Bovendien, proefvertaling tacitus ofzo... die man is nog 3x zo erg als Seneca^^ Vergelijk dat met Keynes die je een model voorschotelt en zegt: los het model op.

PS: mijn eerste zin van de bovenstaande alinea is echt een Latijn-zin met al die komma's^^

Ken je cultuur, en dan kan je slapen tijdens je examen Latijn :rolleyes:

Ik vind economie best makkelijk, maar het is wel een vak waar je een klik mee moet hebben. Je moet gewoon even snappen dat van het een het ander komt, en dat is voor sommige mensen lastiger dan het vertalen van een tekst.
 

DeletedUser47551

Guest
A-Attest is zoiets als cum laude als ik het goed begrijp?

Nice gedaan dan;)
A- attest is dat je naar het volgend jaar mag, bij C attest moet je blijven zitten ;)

Ken je cultuur, en dan kan je slapen tijdens je examen Latijn :rolleyes:

Ik vind economie best makkelijk, maar het is wel een vak waar je een klik mee moet hebben. Je moet gewoon even snappen dat van het een het ander komt, en dat is voor sommige mensen lastiger dan het vertalen van een tekst.

latijn , ken je cultuur voor examen? dat is de mentaliteit van een eerstejaars latijn, bij ons vragen ze minstens 50% van de punten over teksten verklaren enz.
 

DeletedUser34283

Guest
A- attest is dat je naar het volgend jaar mag, bij C attest moet je blijven zitten ;)



latijn , ken je cultuur voor examen? dat is de mentaliteit van een eerstejaars latijn, bij ons vragen ze minstens 50% van dep unten over teksten verklaren enz.

Ok, daar ben je een beetje vaag. Volgens mij gaat tekstverklaren over de cultuur.
Volgens mij kun je snappen waar Cicero het over heeft als je ooit iets over epicurus hebt gelezen.
 

DeletedUser47551

Guest
Ok, daar ben je een beetje vaag. Volgens mij gaat tekstverklaren over de cultuur.
Volgens mij kun je snappen waar Cicero het over heeft als je ooit iets over epicurus hebt gelezen.

dingen in teksten verklaren. dus hij vraagt jou de zin van r50-55, zeg eens hoe die is opgebouwd en geef woordverklaringen en stijlfiguren,enz
 
Bovenaan