Events, een toevoeging aan het spel?

Reactiescore
2.489
Nee. Je zou eens naar de mensen moeten luisteren die er toe doen. En niet naar spelers zoals Bassienw en Adriaanw die de staatskas plunderen om dit spel te verneuken.

Ik spreek over algemeen totaal aantal actieve spelers ;) Spreek nergens over Premium Gebruik / Premium gebruik van de events etc.

Groeten
 
Reactiescore
205
Zullen we de feedback netjes houden, geen scheldwoorden enzo.

Langs onze kant (CM) merken we dat de activiteit behouden wordt / Beter wordt en het hebben van events dus beter is voor onze playerbase dan het niet houden van events. (Meer actieve spelers enzo ;))

Vind het vreemd dat jullie altijd andere cijfers hebben dan wij. Zo goed als iedereen van de spelers die dit spel het actiefste en langste spelen zijn die events meer dan zat. Ik zou deze groep vooral blijven negeren en je focussen op de spelers die met deze events 3 dagen langer tribalwars blijven spelen.
 
Reactiescore
2.489
Vind het vreemd dat jullie altijd andere cijfers hebben dan wij. Zo goed als iedereen van de spelers die dit spel het actiefste en langste spelen zijn die events meer dan zat. Ik zou deze groep vooral blijven negeren en je focussen op de spelers die met deze events 3 dagen langer tribalwars blijven spelen.

Misschien even goed lezen dat ik praat over ALLE spelers en niet over diegene die al langer dan 3 jaar spelen ;)

Ik begrijp echt dat het zo ervaren wordt (en heb ik ook alle begrip voor) en dat noteren we ook, het enige dat ik gaf is een algemene tendens voor alle spelers.

Niet om diegene die al 3 jaar een account hebben
Niet om diegene die hier op het forum posten
Niet om diegene die er 0 of 1.000.000 euro aan gespendeerd hebben
Niet om het team
Niet om jouw

Om alle spelers, dus iedereen die hierboven is + meer ;)
 

DeletedUser76153

Guest
Ik vind de events wel lekker altijd hoor, spijtig van de premium maar daar kan je echt niets aan doen hoor.

Of je nu tegen of voor de events bent, InnoGames wilt geld, en die events gaan dus echt niet weggaan. Hoeveel je ook zegt dat het kutevents zijn, het is een geldopbrengst ;)
 

DeletedUser72524

Guest
Misschien even goed lezen dat ik praat over ALLE spelers en niet over diegene die al langer dan 3 jaar spelen ;)

Ik begrijp echt dat het zo ervaren wordt (en heb ik ook alle begrip voor) en dat noteren we ook, het enige dat ik gaf is een algemene tendens voor alle spelers.

Niet om diegene die al 3 jaar een account hebben
Niet om diegene die hier op het forum posten
Niet om diegene die er 0 of 1.000.000 euro aan gespendeerd hebben
Niet om het team
Niet om jouw

Om alle spelers, dus iedereen die hierboven is + meer ;)

Je slaat hier volledig de plank mis. Ik vraag me af hoe jullie meten, maar als ik het zo begrijp doet Innogames niet aan het indelen van gebruikers in waarden. Het is onzin om niet te stellen dat de ene groep gebruikers belangrijker zijn dan anderen. Bij de topstammen in eindfasen merk je alleen maar kritiek op dit fenomeen. Ga daar een enquête houden en 95% is het er niet mee eens. Dan is jouw stelling nu, waarom zouden deze mensen belangrijker zijn dan een Piet die ook een account heeft? Nou dit zijn vaak de spelers die veel meer uren in TW hebben gestopt en ook veel loyaler zijn (je kan ze makkelijker bij je houden en als ze afgestoten worden is dat pijnlijker voor Innogames).

Ik denk dat Innogames zich mag afvragen of het echt een toevoeging is. Natuurlijk zullen de inkomsten en wellicht activiteit in de fasen van de events toenemen, maar heeft dit op lange termijn voordelen?
 

DeletedUser76513

Guest
Alles rondom de events is in mijn ogen kansloos. De events worden spelletjes binnen TW genoemd maar het is enkel klikken of een rad draaien. Dat is geen bezigheid maar geldklopperij. Maak er een leuk event van waar bijvoorbeeld mensen zich op kunnen geven. Doe bijvoorbeeld als dit gerealiseerd kan worden een toernooi stratego. Iedere speler zet een klein bedrag in qua pp (25pp ) en hierdoor zullen veel meer mensen mee doen aan zo een event en blijft het voor iedereen leuk. Doe bijvoorbeeld stratego toernooi online en iedereen heeft een week om zich op te geven. De deelnemers worden gekoppeld aan elkaar en spelen in knock out systeem. De top 10 krijgt een prijs en hierdoor zal iedereen voor een kleine bijdrage mee kunnen/willen doen. Prijzen zijn er ook en zo een toernooi zal veel langer duren dan 2x draaien klikken. Zorg dat er leuke toernooien komen of spellen.

Ik begrijp ook wel dat er geld binnen moet komen maar op deze manier is het voor mensen die een leuk salaris verdienen een fluitje van een cent(euro) om al die events de meeste/beste dingen te krijgen en ingame zonder enige vorm van skills bovenin mee te draaien. Verspreid de events en houd het bij 1 spel/toernooi in de 2 maanden waarbij er ook actief wat wordt gedaan. Is voor innogames allemaal leuk hoor dat er elke week een nieuw event komt maar als er gedacht wordt dat de nieuwe spelers hier ook maar wat aan hebben dan zitten ze daar goed fout. De nieuwe spelers draaien 2 keer en zien de echte pp gebruikers 5x per dag harder groeien en gaan er dan echt niet meer tijd in steken.

Innogames vergooit gewoon op deze manier TW. Dan kan er gezegd worden dat het niet zo is maar zelfs een blinde kan zien dat elke wereld kleiner wordt. Komt dat door het aantal spelers dat zich aanmeld op een wereld? ik denk het niet maar puur doordat der vanaf minuut 1 op een wereld door een deel met geld vol gas met pp gestrooid wordt. Alle spelers die kort op zo een speler ligt denkt'' hopelijk wordt ik MB anders heeft het geen zin' en die stoppen ermee want zien het nu er totaal niet van in. Of te wel stop met dat kansloze gedoe van events of doe het minder en waarbij iedereen gelijke kansen heeft!
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Zullen we de feedback netjes houden, geen scheldwoorden enzo.

Langs onze kant (CM) merken we dat de activiteit behouden wordt / Beter wordt en het hebben van events dus beter is voor onze playerbase dan het niet houden van events. (Meer actieve spelers enzo ;))

Hoe kan je dat nu weten? Er zijn geen momenten meer zonder events om dat mee te vergelijken...

En zelfs als je gelijk hebt, dat is bij een overgroot deel gewoon tegen hun zin meedoen omdat ze anders te grote achterstand krijgen op de andere spelers. Die belachelijke bonussen verplichten je idd om mee te doen maar dat betekend niet dat het de spelerspopulatie in stand zal houden. Hou dit nog ff vol en over 2 maand moet niemand er nog van weten en zakt het lekker ineen jullie playerbase. Je kan zo in je winkel ook het hele jaar korting geven om te kunnen blijven gerief te verkopen, uiteindelijk ben je failliet en verkoop je niets meer.
 

DeletedUser72524

Guest
Wat ik me afvraag is of andere games van innogames ook aan veel eventen doen. Want indien dit niet het geval is heeft innogames vermoedelijk de hoop in t bestaan van tribalwars al opgegeven en proberen ze het nog voor het laatst uit te persen.
 

DeletedUser77925

Guest
Wat ik zelf merk is dat er wel veel spelers terugkomen naar het spel. Ik ben zo'n 5/6 jaar geleden gestopt en nu wel weer teruggekomen omdat het toch begon te kriebelen. Wat ik zelf héél erg merk is hoeveel voordeel eruit kan worden gehaald wanneer je maar met premium punten smijt.. als ik dat zie vind ik het niet gek dat iemand zo belachelijk hard groeit. Daarom vind ik de events tot nu toe wel grappig om even lekker een bonusje te verdienen.. geeft me toch een gevoel dat je niet alleen maar met punten hoef te smijten om eens een bonus te krijgen. En ja, hier kun je natuurlijk ook weer misbruik van maken, maar door de oplopende prijzen zal dat vast beperkt blijven. Wat ik wel nu al vind, is dat het veel is. Er is nu deze maand al het derde event gestart, is dit het afgelopen jaar constant zo geweest? Op die manier zie ik al snel de meerwaarde van zo'n event verliezen...
 

Deleted User - 487871837

Guest
Wat ik me afvraag is of andere games van innogames ook aan veel eventen doen. Want indien dit niet het geval is heeft innogames vermoedelijk de hoop in t bestaan van tribalwars al opgegeven en proberen ze het nog voor het laatst uit te persen.

Ik heb voor de fun een maandje geleden weer eens gekeken op the west omdat er weer een nieuwe wereld begonnen was en daar knalden ze het eerste, drie weken durende event er na een week of twee door. Dit event gaf de spenders zo'n voorsprong dat de wereld eigenlijk al redelijk verneuktziekt is.

Dit event hield een week geleden op en de volgende is alweer in de aantocht.
Tribal Wars is dus niet het enige spel waar ze met de events strooien alsof het niks is.
 

DeletedUser65884

Guest
je kan beter een klaagbank van het hele forum maken...

ik zie echt op elk topic alleen maar negatieve reacties... en dan een COMMUNITY MANAGER van tribalwars een hypo noemen... beetje appart, als ik rechten had zou je niet eens meer kans hebben om verder te reageren op het forum na zo'n reactie.

ik vind de events goed. ze bieden idd veel voordelen voor de slimme spelers die vanaf het begin van de beurs hebben genoten.
met al die extra pp krijg je dus extra voordelen.
en het gaat echt niet alleen om geld want anders zou je nooit de kans hebben om 40k premium punten te maken zonder 1`cent uit gegeven te hebben zoals ik.

ik vind events goed en de voordelen nog beter.
en idd je moet actief zijn om de rest bij te benen. dus actieve mensen zoals ik hebben er grote voordeel aan.

vind idd wel dat er vaak events zijn... maar het is gewoon eerlijk hoor want iedereen kan altijd gewoon mee doen;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
je kan beter een klaagbank van het hele forum maken...

ik zie echt op elk topic alleen maar negatieve reacties... en dan een COMMUNITY MANAGER van tribalwars een hypo noemen... beetje appart, als ik rechten had zou je niet eens meer kans hebben om verder te reageren op het forum na zo'n reactie.

ik vind de events goed. ze bieden idd veel voordelen voor de slimme spelers die vanaf het begin van de beurs hebben genoten.
met al die extra pp krijg je dus extra voordelen.
en het gaat echt niet alleen om geld want anders zou je nooit de kans hebben om 40k premium punten te maken zonder 1`cent uit gegeven te hebben zoals ik.

ik vind events goed en de voordelen nog beter.
en idd je moet actief zijn om de rest bij te benen. dus actieve mensen zoals ik hebben er grote voordeel aan.

vind idd wel dat er vaak events zijn... maar het is gewoon eerlijk hoor want iedereen kan altijd gewoon mee doen;)

Waarom zou je iemand niet hypocriet mogen noemen, puur omdat diegene hoger op de ladder staat dan jij?
 

DeletedUser65884

Guest
nou ik vind het een beetje raar tegen over een community manager ja...

heeft niks met ladder te maken maar een beetje respect voor elkaar...
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik vind persoonlijk iemand hypocriet noemen en dat vervolgens beargumenteren geen teken van disrespect. Eerder eerlijkheid.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
je kan beter een klaagbank van het hele forum maken...

ik zie echt op elk topic alleen maar negatieve reacties... en dan een COMMUNITY MANAGER van tribalwars een hypo noemen... beetje appart, als ik rechten had zou je niet eens meer kans hebben om verder te reageren op het forum na zo'n reactie.

ik vind de events goed. ze bieden idd veel voordelen voor de slimme spelers die vanaf het begin van de beurs hebben genoten.
met al die extra pp krijg je dus extra voordelen.
en het gaat echt niet alleen om geld want anders zou je nooit de kans hebben om 40k premium punten te maken zonder 1`cent uit gegeven te hebben zoals ik.

ik vind events goed en de voordelen nog beter.
en idd je moet actief zijn om de rest bij te benen. dus actieve mensen zoals ik hebben er grote voordeel aan.

vind idd wel dat er vaak events zijn... maar het is gewoon eerlijk hoor want iedereen kan altijd gewoon mee doen;)

De negatieve reacties een logisch gevolg van het steeds maar meer en harder kapotmaken van het goede concept dat tribalwars ooit was. Aangezien je als community manager je community moet vertegenwoordigen kan die maar beter op de hoogte zijn van hoe een overgroot deel van die community niet te spreken is over zaken zoals de wekelijkse events.

Wat je verder zegt, dat events voordelen bieden aan slimme spelers/actieve spelers is natuurlijk waar en dat gaat niemand ontkennen. Dat betekend niet dat ze dit non stop moeten blijven organiseren en steeds diezelfde dingen. Het hele concept van 'events' als een extratje bij tribalwars in ondertussen weg. En aan het tempo waarmee het veranderd gok ik dat ze in 2017 de Event-Friday introduceren en het effectief week achter week op hetzelfde moment zal zijn. Je kan er dan nog alle voordelen van de wereld mee halen. Uiteindelijk worden de beloningen van events belangrijker dan de standaard handelingen die je moet doen in de start met voornamelijk farmen. De premiumbeurs heeft al genoeg spelers de kans gegeven om gs te kopen ipv te farmen. Maar nu strooi je wekelijks met gratis edels en munten er extra bij. Uiteindelijk krijg je werelden waar spelers op de dag dat de beginnersbescherming van een wereld wegvalt direct 10 dorpen hebben. Alsof de laatste 15 werelden nog niet vroeg genoeg beslist werden.

Kort besluit = Events maken het tribalwars concept kapot.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Het probleem, in mijn ogen, zijn de events ook niet, maar de frequentie ervan.

Ik zelf ben iemand die het leuk vind om zoveel mogelijk awards te verzamelen, dus toen het schildwapen event er voor het eerst kwam deed ik echt mijn best om zoveel mogelijk mensen uit te dagen, tactisch te verdedigen enzovoort. Het behalen van alle gouden awards werd mijn doel, en dat was echt heel leuk. Het feit dat ik er een aantal oorlogsbuiten aan overhield was een leuke bonus.

Toen kwam het event waar je kastelen moest slopen en medailles moest binnenhalen.
Origineel, nieuwe awards, ik was er klaar voor. Het feit dat ik er soms wat pp tegenaan moest gooien om die nummer 1 spot te halen maakte het net wat competitiever. Ook het hele idee dat je als stam medailles kon verzamelen om zo tijdelijke bonussen te verdienen vond ik erg tof (houd die er in!) en ook nu waren de paar extra oorlogsbuiten een leuke bonus.

Het hoedenevent is een volgend voorbeeld van een grappig eventje in mijn ogen, lekker een beetje hoeden verzamelen om zo voor een dag de looks van je dorp en je spel te verzieken. Ik vond hem leuk.

Deze events, die zorgen voor bonussen maar het allemaal redelijk subtiel houden, die zijn leuk en kunnen er best ingehouden worden, mits ze wat minder frequent gehouden worden.

De probleemevents zijn naar mijn mening de diamantmijn en de edeljaarmaarkt.
Je hoeft alleen maar wat te klikken zonder na te denken en, zeker in het geval van de diamantmijn, leverde het bizar veel bonussen op voor 0 moeite. Ik vind het echt niet erg dat ik 8 10% GS paketten en 5 vlaggenboosters binnensleep, maar het blijft lullig dat de abusers daar 18 gs paketten en 15 boosters van kunnen maken. Ditzelfde geldt voor de edeljaarmarkt; je draait aan een rad en hoopt maar dat je niet alle kutitems krijgt zoals ik. (Mag ik kut zeggen?) Krijg je dat wel, kun je voor een paar honderd pp die ik niet heb toch alle boosters binnen slepen. Leuk!

Tot slot blijf ik de timing van de edeljaarmarkt af en toe lullig vinden.
Moet het echt steeds als een wereld net is begonnen en de eerste spelers elkaar net gaan edelen?

Wat ik dus met deze veel te lange post wil zeggen is heel simpel:
Events waarbij je echt wat moet doen en het samenwerken met je stam beloond wordt (kastelen event) zijn leuk en kunnen er best ingehouden worden. Ze zorgen voor een minigame binnen tribal wars en de prestatiegeilers hebben ook weer wat om van te genieten. Events waar je door niks te doen in een dag boosters binnensleept die je dorp omtoveren in een combinatie van alle bonusdorpen die op dit moment bestaan, zijn de boosdoener en (volgens mij) de events waar de meesten mee zitten.

Zo, en nu ga ik maar eens aan m'n rad draaien.
Hopen dat ik m'n 14e buitbooster binnensleep!
 
Reactiescore
2.489
Beetje jammer om te zien dat als we feedback vragen over een specifiek event dat op dat moment draait (vb. Diamantmijn) daar inhoudelijk event feedback zoals die van @Hopeful hierboven niet terugkomt.

Het is juist die feedback die ervoor zorgt dat een event bij een rerun aangepast wordt. Volgende keer toch echt je inhoudelijke feedback posten ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Beetje jammer om te zien dat als we feedback vragen over een specifiek event dat op dat moment draait (vb. Diamantmijn) daar inhoudelijk event feedback zoals die van @Hopeful hierboven niet terugkomt.

Het is juist die feedback die ervoor zorgt dat een event bij een rerun aangepast wordt. Volgende keer toch echt je inhoudelijke feedback posten ;)

Mijn inhoudelijke feedback over alle events die ik de laatste tijd heb gezien heb je nu wel redelijk gekregen.
Ik zal de feedbacktopics in de gaten houden en daar voortaan net zulke verhalen schrijven ;)
 
Reactiescore
2.489
Mijn inhoudelijke feedback over alle events die ik de laatste tijd heb gezien heb je nu wel redelijk gekregen.
Ik zal de feedbacktopics in de gaten houden en daar voortaan net zulke verhalen schrijven ;)

Klopt, geven we ook door, het voordeel in de feedbacktopics is omdat InnoGames dan letterlijk de feedback vraagt om het event te verbeteren voor de volgende keer ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Klopt, geven we ook door, het voordeel in de feedbacktopics is omdat InnoGames dan letterlijk de feedback vraagt om het event te verbeteren voor de volgende keer ;)

Gooi een linkje, dan zal ik er vanavond of morgen eens voor gaan zitten :)
 
Bovenaan