Event - Reizende koopman - Discussietopic

Reactiescore
2.489
Tijdens je dagelijkse wandeling over de markt merk je een koopman op die vraagt voor hulp. Hij wil reizen door een gevaarlijk stuk land gevuld met rovers en heeft nood aan bewaking. Je biedt enkele van je troepen aan en je hulp wordt gewaardeerd. Wetende dat het geen gemakkelijke reis zal worden stuur je je meest voorbereidde troepen mee. Als je de aanvallende rovers kan verslagen zal de koopman hun schatten voor jouw laten. Ze hebben een fortuin vergaard door minder bewaakte koopmannen langs de weg te beroven. Aangezien je niet zoveel kan dragen biedt de koopman, die gelukkig een goede slotenmaker is, zijn hulp in het openen van gevonden kisten. Jullie schudden de hand, je troepen verzamelen en ze gaan op pad naar het donkere platteland.

merchant_banner_600_75_px.jpg


Beste spelers,

Welkom bij ons nieuwste event: "De Reizende Koopman". In dit evenement assisteer je een reizende koopman en bescherm je hem van stropers en overvallers die schuilen langs de weg.

Het event start op 28 november om 15:00 en loopt voor 4 dagen, het eindigt op 2 december.

We wensen jullie een veilige reis!​



De rovers verslaan
Tijdens dit event moet je een koopman beschermen van binnenkomende groepen rovers. De bewaking van de koopman bestaat altijd uit 5 individuele eenheden. Dezelfde in elk gevecht en ze hebben verschillende offensieve en defensieve waarden. De groep rovers wordt willekeurig gekozen uit een verzameling van verschillende aantallen eenheden met verschillende offensieve en defensieve waarden.

merchant_units_450px.png

Elke eenheid heeft een offensieve waarde (icoon linksonderaan de eenheid) en een defensieve waarde (Icoon rechtsonderaan de eenheid). Deze waardes bepalen de schade die ze doen en hoeveel schade ze kunnen krijgen voor ze Knock out gaan. Onderaan het scherm vind je een balk die aangeeft in welke volgorde de eenheden zullen aanvallen. Een eenheid gaat knock out als de defensieve waarde onder nul gaat. De actieve eenheden hebben een groter icoon. Om aan te vallen, druk erop en een pijl zal je tonen welke eenheid aangevallen werd en welke schade deze geleden heeft.

merchant_battlefield_450px.jpg

Kisten openen

Als alle rovers zijn verslagen zal je beloond worden met een schatkist. Deze beloningskisten kunnen met der tijd geopend worden en geven je een item (Slechts één kist kan per keer geopend worden). Als je reist met de koopman is jullie inventaris gelimiteerd. Dit betekent dat je maximaal 3 kisten bij je kan hebben. Als je meer rovers tegenkomt zal je dus geen kisten meer kunnen meenemen.

De kisten variëren in zeldzaamheid. Hoe groter de kist, hoe meer waardevol zijn inhoud. Maar door hun sterkere sloten duurt het ook langer om ze te openen. Om een kist te openen moet je erop drukken, dit geeft je dan ook de mogelijke inhoud van deze kist.

Wanneer het event eindigt kan je geen nieuwe tocht opstarten of de huidige afmaken. Alle kisten worden verwijdert, inclusief de kisten die klaar staan om te openen.
merchant_chest_150px.png


We hopen dat je geniet van dit event en wensen je een succesvolle reis!

We luisteren ook altijd naar je feedback, deze kan je hier geven.

Met vriendelijke groeten,
Jouw TribalWars.nl Team

Feedback is altijd welkom ;)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Wat zal ik zeggen.. Het event is origineel hoor.
Elk event kregen jullie me zover om PP eraan uit te geven, maar dit event is zo enorm achterlijk..
Je gaat toch niet 400 of 600 pp betalen voor een kistje waar je 30% kans hebt op een buitbooster en 20% kans op een constructiebooster?
Solve this Duckje. De PP prijs met 80% reduceren en de rewards wat verbeteren en het event is prima.

Hier mijn mooie feedback, like als je het met me eens bent. :D
Groetjes
Joachim
 
Reactiescore
25
Saai langdraadig event.
Dan is het saaie rad event nog beter.
Bvb 3 kisten van 10u
Waar je dan wanhoopzegels uithaalt.

Gr Ice
 
Reactiescore
205
Niet echt een boeiend event, maar ik vind events nooit echt boeiend.
Enige feedback die ik kan geven, is dat de animaties te lang duren. Misschien iets van een versnelknop inbouwen die die pijlen wat sneller trekt en de punten sneller aftrekt.
 

DeletedUser24096

Guest
Als je consequent rechts klikt kan je niet verliezen... het zou leuker zijn als het iets meer een uitdaging was en dat de beloning ernaar zou zijn
Kan t niet wat sneller!? Het duurt zo lang dat getril van die afbeeldingen
Langdurige trilfuncties, er is wel een apparaat waarbij 51% van de mensheid daar blij van wordt maar ik dus niet.
 
Reactiescore
7
Ik heb het spel één keer gespeeld. Wat een saai en onorigineel spel. Dit is een event wat mij betreft vergeten mag worden. Tot nooit weer ziens.
 
Reactiescore
326
Positief:

- Gevechtssysteem, hoewel het simpel is maakt het wel wat leuker.

- De hoge PP prijzen, zo wordt het wel heel duur om dit event uit te buiten.

Negatief:

- De animaties bij het vechtsysteem duren net iets te lang, dit had sneller gemogen.

- Zeer lange wachtijden voor de kisten.

- PP prijzen worden niet aangepast op de tijd. Zo halveren wel na een x aantal uren, maar worden niet aangepast op de minuut. Als ik kist nog een uur duurt dan kost het 40pp, bij 10 seconden nog steeds 40pp.

- De launch in combinatie met een nieuwe wereld. Ik heb nu al een goudmunt en 50% kosten teruggave voor de eerste edelman.
 

DeletedUser77795

Guest
Positief:

- Gevechtssysteem, hoewel het simpel is maakt het wel wat leuker.

Ben ik niet met je eens, de acties van de tegenstanders zijn veel te random, als je (heel veel) pech hebt verlies je, als je dat niet hebt win je. Elke vorm van uitdaging ontbreekt.
Positief:

- De hoge PP prijzen, zo wordt het wel heel duur om dit event uit te buiten.
- Zeer lange wachtijden voor de kisten.

- PP prijzen worden niet aangepast op de tijd. Zo halveren wel na een x aantal uren, maar worden niet aangepast op de minuut. Als ik kist nog een uur duurt dan kost het 40pp, bij 10 seconden nog steeds 40pp.

Hier lijkt mij één op zich eenvoudige oplossing voor, namelijk min of meer dezelfde als bij gebouwen: 'n X hoeveelheid PP voor halvering van de tijd.
 

DeletedUser72496

Guest
Is dit event ook actief op de mobiele versie van tribal wars?
 
Reactiescore
326
Ben ik niet met je eens, de acties van de tegenstanders zijn veel te random, als je (heel veel) pech hebt verlies je, als je dat niet hebt win je. Elke vorm van uitdaging ontbreekt.



Hier lijkt mij één op zich eenvoudige oplossing voor, namelijk min of meer dezelfde als bij gebouwen: 'n X hoeveelheid PP voor halvering van de tijd.

Lijkt me idd een prima oplossing. Ben er wel eens dat het een simpel systeem is, had wel wat moeilijker gemogen.

Is dit event ook actief op de mobiele versie van tribal wars?

Ja
 
Reactiescore
372
Ik vond het niet zo'n geweldig event. Het was wel leuk, een keer wat nieuws, maar het kostte teveel tijd. De pp prijs was ook te duur. Normaal geef ik wel wat pp uit tijdens events maar met deze prijzen niet gedaan, omdat het het gewoon niet waard was.
 
Reactiescore
1.019
ik vind het een niet zon leuk event. je moet veel te veel moeite doen om ook maar zon kist te krijgen, en dan de beloningen die erin zitten duren veel te lang om te unlocken. Liever draai aan het rad ofzo, dit vind ik maar niks :p
 

DeletedUser75778

Guest
De beloningen die je krijgt, zijn ook veel te veel afhankelijk van een geluksfactor. De ene persoon zal 2x een vlaggenbooster scoren, terwijl de andere misschien een paar keer een wanhoopszegel binnensleept. Dat zijn natuurlijk oneerlijke verhoudingen.
 
Reactiescore
1.019
ja, maar bij events hoort toch een gelukfactor te spelen? anders kan je iedereen beter in een keer 10 vlaggenboosters geven, kost minder moeite ook
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Ja kisten met 4-6-8 uur unlocktijd bijvoorbeeld, waren stukken beter geweest.. Was de PP prijs automatisch wat minder.
 
Reactiescore
2.489
Dit event is herwerkt en komt terug! :) Feedback kan hieronder.
 
Reactiescore
2.478
Mooi dan kan ik mijn PP sparen voor het volgende event :D
 
Bovenaan