[Discussietopic] Evaluatie spellen/rollen

Reactiescore
1.015
sander14;5957477 [B zei:
Spelleider zijn:[/B]
Ik stel voor om weer terug naar de minimaal 10 potjes te gaan. Er zijn bepaalde situaties die je als nieuweling niet in kan schatten en vaak (ik ook) de spelers met 10+ potjes ook nog niet. Hoe dan ook vind ik dat spelers best wel eerst wat meer potjes mogen spelen om het potje beter te begrijpen. Er komt vaak meer bij kijken dan men doet denken.

Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens. Je hoeft geen 10 potjes gespeeld te hebben om een goede/uitstekende spelleider te zijn. Dat hangt deels af van hoe vlug de speler het spel snapt, maar bovenal van zijn inzet. Eveneens dat zo is bij mensen die +10 potjes hebben. Een goede spelleider is iemand die er mee bezig is en het leidt juist omdat hij anderen een goed potje wil geven, niet omdat hij meedoet met de menigte en denkt hier bv. aanzien mee te verwerven. Kortom vind ik dat het persoonsgebonden zijn en MOCHT iemand willen leiden die -10 potjes heeft, dit gewoon wordt gestemd op het forum. Er zal wel iemand zijn waarvan je denkt bij -10, die is capabel en bij anderen zul je denken dat ze er totaal niet klaar voor zijn;
 

DeletedUser58625

Guest
Inactievenjager = slaapschutter. Alleen dan is het zo dat de slaapschutter mensen mag doodschieten die niet stemmen. Ongeacht de posts. Maar als 'ie een beetje sportief is, dan schiet hij niet iemand dood die die dag 30 posts heeft gemaakt, alleen is vergeten te stemmen.
Nadeel van slaapschutter is dat hij sterft op het moment dat hij zelfs niet stemt.

Ah ja dat was de rol, kon niet op de naam komen
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ah ja dat was de rol, kon niet op de naam komen

Maar ik ben het er deels mee eens.
In het komende potje moet je geen slaapschutter erin doen, maar als je geen enkele vervanger hebt, dan kan het wel ja. In de zomerperiode ofzo. Dan is er meestal een gebrek aan spelers, dus heb je al helemaal geen vervangers.
 

DeletedUser52001

Guest
Slaapschutter is ook vooral goed in combinatie met muizenval/rattenval, want het dwingt mensen om te stemmen :p
Zorgt er voor dat slechtjes (of goedjes wat dat betreft) niet met opzet niet stemmen om er zo onder uit te komen.
 

DeletedUser72524

Guest
Wat gaan we doen met spelers die potjes verzieken voor anderen? Door middel van iemand beledigen?
 

DeletedUser24056

Guest
Iemand beledigen moet te allen tijde kunnen. Voorstel afgewezen.
 

DeletedUser

Guest
Je mag niet beledigen volgens de wet.

Die wet moet overigens geschrapt worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het grotendeels met de beginpost eens en wil nog wat suggesties toevoegen waarmee de huidige nadelen van de zienerrol kunnen worden verminderd.

Één van de nadelen van de zienerrol is dat hij zich te makkelijk kan bewijzen en dat hij zodoende te sterk is in een netwerkpotje. Als iemand je een bericht stuurt dat hij jouw rol weet, dan weet je vrijwel zeker dat het een ziener is (tenzij er een sjamaan in het spel zit). Om dit te vermijden, zou je een variant van de ziener in het spel kunnen stoppen die alleen de kant van een speler ziet, niet zijn/haar rol. Op die manier kunnen wolven ook makkelijk ziener claimen zonder snel te worden ontmaskerd.

Een ander nadeel van de zienerrol is dat er steeds dezelfde mensen worden bekeken, namelijk mensen van wie bekend is dat ze goed spelen als wolf. Om dit te voorkomen is de muizenval ingevoerd. Het kan ook voorkomen worden door een ander soort welp in het spel te stoppen die per nacht een X aantal personen mag afschermen tegen gezien worden. Als een ziener dan de rol van een afgeschermd persoon wil zien, krijgt hij/zij te horen dat deze persoon is afgeschermd en dat diens rol zodoende onbekend blijft. De welp zal de personen die normaliter de grootste kans maken om gezien te worden, eerder afschermen, waardoor de zienertargets niet meer zo obvious worden.
 

DeletedUser72524

Guest
Een ander nadeel van de zienerrol is dat er steeds dezelfde mensen worden bekeken, namelijk mensen van wie bekend is dat ze goed spelen als wolf. Om dit te voorkomen is de muizenval ingevoerd. Het kan ook voorkomen worden door een ander soort welp in het spel te stoppen die per nacht een X aantal personen mag afschermen tegen gezien worden. Als een ziener dan de rol van een afgeschermd persoon wil zien, krijgt hij/zij te horen dat deze persoon is afgeschermd en dat diens rol zodoende onbekend blijft. De welp zal de personen die normaliter de grootste kans maken om gezien te worden, eerder afschermen, waardoor de zienertargets niet meer zo obvious worden.

Dit vind ik een leuke feature :)
 

DeletedUser77103

Guest
Wat gaan we doen met spelers die potjes verzieken voor anderen? Door middel van iemand beledigen?

Ligt eraan hoe je belediging bedoeld. Want kwal en s*kk*l genoemd worden vind ik toch wel wat beledigender dan het advies geven beter te gaan spelen omdat een spelwijze van iemand irritant is.
 

DeletedUser72524

Guest
Ligt eraan hoe je belediging bedoeld. Want kwal en s*kk*l genoemd worden vind ik toch wel wat beledigender dan het advies geven beter te gaan spelen omdat een spelwijze van iemand irritant is.

Ben ik het niet mee eens, iemand naar beneden halen met woorden door te zeggen dat persoon A niets kan, keur ik meer af dan wanneer persoon A als reactie op het geval ervoor reageert wet wat milde scheldwoordjes.
 

DeletedUser77103

Guest
Ben ik het niet mee eens, iemand naar beneden halen met woorden door te zeggen dat persoon A niets kan, keur ik meer af dan wanneer persoon A als reactie op het geval ervoor reageert wet wat milde scheldwoordjes.

Daar ben ik het niet mee eens, als je kritiek krijgt op je spelwijze, neem ik aan dat je daar wat mee doet, als je je vervolgens net zo van de domme blijft houden, ja dan ga je het horen. Ik heb lyonn namelijk ook via skype tips gegeven na zijn eerste potje en het speed potje. Ik erger me eraan dat ik tijd heb gestoken daarin en dat hij er 0,0 mee doet.
 

DeletedUser72524

Guest
Daar ben ik het niet mee eens, als je kritiek krijgt op je spelwijze, neem ik aan dat je daar wat mee doet, als je je vervolgens net zo van de domme blijft houden, ja dan ga je het horen. Ik heb lyonn namelijk ook via skype tips gegeven na zijn eerste potje en het speed potje. Ik erger me eraan dat ik tijd heb gestoken daarin en dat hij er 0,0 mee doet.

Tips zijn goed, iemand afkraken is zielig.
 

DeletedUser77103

Guest
Mylove misschien eerst jezelf eens van tips voorzien dan?

Is een tip die ik jou ook kan geven :)
Dat ik probeer de kennis die ikzelf heb te delen, al is het niet zoveel als de meeste hier, is toch positief?
Natuurlijk kunnen anderen hier ook dingen aan toevoegen, misschien meer dan wat ik zelf kan zeggen, maar dat ik probeer te helpen bij een nieuwe speler, is al meer dan wat jij doet.
 

DeletedUser81928

Guest
engel: wint als die de eerste dag dood gaat. echt iets voor mij :p
 

Deleted User - 2265087

Guest
Engel is k*t.
Engels zijn helemaal ...... (vul zelf maar een paar leuke scheldwoorden in:p). Beide vormen van Engels.
 
Bovenaan