Europese Unie

DeletedUser

Guest
Ik snap wel dat je dat wilt aangezien er anders wellicht oneerlijke concurrentie kan ontstaan binnen de EU omdat het ene land strenger is dan het andere. Maar ik zie daar ook het positieve van in, het dwingt landen namelijk om scherp te blijven en goed na te denken want anders gaan bedrijven zich in andere lidstaten vestigen. De minimumlonen zijn bv ook niet overal gelijk, nu weet ik niet of je dat ook zou willen veranderen maar van mij hoeft het niet.

De levenskosten zijn ook per lidstaat verschillend om maar wat te noemen. Landen kunnen in hun beleid deze afweging meenemen, als ze absurd hoge minimumlonen gaan eisen of weet ik het wat voor vergoedingen en belemmeringen worden ze daarvoor afgestraft aangezien bedrijven dan liever naar andere lidstaten gaan.
 

DeletedUser

Guest
Zoals ik op skype eens ook al aangaf: helaas gaat het 'scherp blijven en goed nadenken' ten koste van het maatschappelijk belang. Dat de Nederlandse overheid 'gedwongen' wordt om de belastingen voor bedrijven te verlagen, omdat bedrijven anders naar een ander belastingparadijs binnen de EU vertrekken (maar wel lekker grandioos profiteren van de voordelen van deze interne markt), komt onze mooie, sociale maatschappij niet echt ten goede. Wat dat betreft lijkt het me een nobel streven om centraal beleid te maken om dergelijke tarieven enigszins aan elkaar gelijk te trekken. Erg eurofiel van mij, maar beter centrale coördinatie dan een versplinterde regeling waar de bevolking de dupe van is, maar waar bedrijven wel van profiteren.

Als je een unie creërt met vrij vervoer van kapitaal, goederen en personen, heb je die centrale coördinatie nu eenmaal nodig. Op centrale coördinatie namelijk in ieder geval nog enigszins democratische grip en het houdt de lidstaten in ieder geval in balans. Op deze vlakken ben ik het helemaal met D66 en GroenLinks eens, die, in tegenstelling tot de andere grotere pro-EU partijen, wel een vuist maken om deze problemen op te lossen.

Dat halfslachtige gebrabbel van 'dit wel maar dit niet' houdt absoluut geen stand. We zijn immers al zo ver dat we een gezamenlijke munt hebben en dat we vrij vervoer van kapitaal, personen en goederen hebben, althans grotendeels. Dan kun je er maar beter voor zorgen dat de EU op dit vlak gaat rennen voor de burgers. Het vraagt (nog meer) soevereiniteit, maar die soevereiniteit is nodig om van de EU een succesvol project te maken. Als je die soevereiniteit niet wilt afstaan, kun je er maar beter voor zorgen dat er ook daadwerkelijk soevereiniteit wordt teruggenomen. Dat is dus het kruispunt waar veel politici en journalisten het over hebben.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het over die winkeleigenaren nonsense DJ.
Iedereen zeurt over teveel regels zolang ze onze regels en richtlijnen maar hanteren.
Of vind jij dat bijvoorbeeld Nederlandse voedselwaren wel aan hogen eisen moeten voldoen maar die van andere lidstaten niet? Makes no sense, moet veilig. Sommigen landen willen dat je vermeld waar de kleding vandaan komt, daar moet je dan maar aan voldoen. En echt zo een non argument als het op verkiezingen aankomt, want dat is totaal niet belangrijk.
 
Reactiescore
1.802
Otis heeft een snelcursus Nederland nodig.
 

DeletedUser

Guest
PVV-leider Geert Wilders heeft een nieuwe, zesde partner op de tocht naar een nieuwe fractie in het Europees Parlement. Het is de KNP (Nieuw Rechts) uit Polen, zo verklaarde een woordvoerder van de Poolse partij tegenover dagblad Trouw.

De anti-Europeanen missen nu nog één deelnemer voor een Europese fractie. Met parlementariërs uit minimaal zeven lidstaten kun je een fractie vormen en extra spreektijd, maar ook meer geld krijgen. Wilders was eerst tegen een samenwerking met de partij, 'vanwege zijn verzet tegen onze vrije markt-ideologie', aldus een KNP-woordvoerder.

De Poolse partij wil vrijwel alle belastingen afschaffen: de overheid moet zich alleen met defensie en openbare orde bezighouden. Daarom wil de partij vrouwen het kiesrecht ontnemen. Zij zouden vaker links stemmen, op partijen die meer sociale zekerheid willen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...men-met-Polen---nu-nog-een-partij-nodig.dhtml

Waarom hebben we zo'n partij niet in Nederland? Wat een visie zeg.
 

DeletedUser

Guest
De PVV moet wel, zonder fractie hebben ze nauwelijks macht. En ze kunnen geen 7 'normale' anti EU partijen vinden dusja.
 

DeletedUser

Guest
Dat mannen slimmer zijn dan vrouwen is overigens goed mogelijk, rust enkel een immens taboe op, zeker in NRC-kringen. Alsnog wel een maffe vent natuurlijk maar dat wordt altijd wel heel snel afgeschoten.
 

DeletedUser

Guest
Dat mannen slimmer zijn dan vrouwen is overigens goed mogelijk, rust enkel een immens taboe op, zeker in NRC-kringen. Alsnog wel een maffe vent natuurlijk maar dat wordt altijd wel heel snel afgeschoten.

Het kan, maar dan wil ik het eerst bevestigd zien door een degelijk onderzoek. Het lijkt er vooralsnog niet op dat je geslacht je denkcapaciteit beïnvloed. Het beïnvloed wel je kracht, dat is wel duidelijk. Dus er zijn wel degelijk genetische verschillen los van verschillende geslachtsdelen maar denkvermogen zit daar naar mijn weten absoluut niet bij. Afrikanen doen het ook veel beter bij sprinten dan wij, daar zitten ook genetische redenen achter en het is geen racisme als ik daarop wijs.
 

DeletedUser

Guest
Dat is lastig omdat IQ-testen meestal zo worden gemaakt dat ze genderneutraal zijn. Er is wel een onderzoek dat een verschil van ongeveer 6 suggereert maar het is lastig te zeggen. Duidelijk is in ieder geval dat de spreiding bij mannen groter is; daarom kom je ook vrijwel nooit vrouwelijke genieën tegen, in welk gebied dan ook. Overigens zou ik niet weten wat het verschil is tussen superieur functionerende spieren en superieur functionerende hersenen, behalve het taboe dat op het tweede rust.
 

DeletedUser

Guest
Hou er ook rekening mee dat vrouwen in de geschiedenis vaak minder kansen kregen. Dat speelt natuurlijk ook mee in hun succes. Je ziet ook niet veel Afrikanen die hetzelfde gepresteerd hebben als Einstein, Newton of Gauss maar dat wil ook niet zeggen dat zij gemiddeld minder intelligent zijn. Wat wel duidelijk is is dat vrouwen beter zijn in multi tasken en mannen zich beter op 1 ding kunnen focussen(jagen en goed richten vs besjes verzamelen en tegelijkertijd op de kinderen letten).

Ik heb wel het idee dat mannen vaak beter zijn op beta gebied terwijl vrouwen meer inzicht hebben in alfa wetenschappen. Maar dat is ook maar een vermoeden van mijn kant.
 

DeletedUser

Guest
Dat klopt zeker DJ, maar er is dus een forse genetische exponent. En nog altijd een culturele overigens, ook in onze cultuur is de uitblinkrol weggelegd voor mannen. Al komt dat dus vrij goed uit.

Je noties wat betreft multitasken en dergelijke doen mij toch weer geloven dat je vooral tegen de taboes op hikt. Jammer.

Ook hier zijn allerlei bronnen voor dus dat vermoeden klopt.
 

DeletedUser73016

Guest
Turkije in de EU

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151018_01924982

Dit moeten we niet willen, met wat er daar gebeurt, en na het weigeren van het terugtrekken van troepen in Cyprus, het niet erkennen van de Armeense genocide, en een figuur zoals Erdogan aan de macht dat met alle geweld de Koerden aanvalt. Stem dan wel op een Eurosceptische partij denk ik Europees (N-VA dus).
 

DeletedUser

Guest
Re: Turkije in de EU

Gaat ook nooit gebeuren, zou het einde van de EU betekenen.
 

DeletedUser73016

Guest
Turkije is absoluut niet klaar voor de EU. Neemt het absoluut niet nauw met mensenrechten enzo... .Vind dat de VK erbij moet horen trouwens, anders hoeft het niet meer voor me.
 

DeletedUser24056

Guest
Zullen we eerst even een positie moeten kiezen in het Koerdische conflict en laten we nou net daar helemaal geen behoefte aan hebben.
 
Reactiescore
976
Cameron gaat nog spijt krijgen van het Brexit-referendum. Het akkoord dat hij onderhandeld heeft is niet overtuigend genoeg om eurosceptici van mening te doen veranderen. Daarnaast blijkt de invloedrijke Boris Johnson nu ook te ijveren voor de Brexit. Ik heb er geen goed oog in. Misschien anders een Brexit-topic openen of zou daar te weinig animo voor zijn?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan