Europese migrantencrisis

DeletedUser7072

Guest
Het zou overigens wel mooi zijn als ze in dat programma echt letterlijk terug naar Syrië zouden gaan. Volgens mij was deze week de laatste aflevering dus helaas. Had dat wel willen zien haha.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.179
Ja te weinig aandacht voor.

Omstandigheden waarin vluchtelingen daar in Calais zetten is schrijnend, niet persee negatief over de cultuur van die landen waar ze vandaan komen. Het zegt ook iets dat we die situatie daar of moeten verbeteren of zorgen er hier niemand meer over de grens komt naar Europa en de kampen verbeteren. De impasse waarin we nu zijn is de minste oplossing.

En ja mooi initiatief, zoals ik al zei tegen Chris, weer wat extra outsiders om voor te juichen
 
Reactiescore
1.367

DeletedUser

Guest
slim

in een land met oorlog een stuk land inrichten voor vluchtelingen ik was er nog nooit opgekomen
 

DeletedUser67517

Guest

Jammer dat er niemand met zo'n instelling is voor mijn werkloze buurman. Die zou er ook een geweldig gevoel aan overhouden. Maar nu bekijk ik het zeker weer van een te bekrompen perspectief


slim

in een land met oorlog een stuk land inrichten voor vluchtelingen ik was er nog nooit opgekomen

Een bufferzone. Helemaal geen slecht idee. Maar moet je wel boots on the grounds hebben. En aangezien Assad alleen Rusland over de vloer wilt hebben, betekend dit hoogstwaarschijnlijk een oorlog met Syrie en een inmenging in het conflict.
 
Reactiescore
770
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Jammer dat er niemand met zo'n instelling is voor mijn werkloze buurman. Die zou er ook een geweldig gevoel aan overhouden. Maar nu bekijk ik het zeker weer van een te bekrompen perspectief




Een bufferzone. Helemaal geen slecht idee. Maar moet je wel boots on the grounds hebben. En aangezien Assad alleen Rusland over de vloer wilt hebben, betekend dit hoogstwaarschijnlijk een oorlog met Syrie en een inmenging in het conflict.

Ik wacht nog op reactie
 

DeletedUser70476

Guest
Genoeg Nederlanders zonder een baan :p

Persoonlijk ben ik van mening dat we in Syrië een stuk land moeten inrichten voor vluchtelingen, in plaats van ze hier heen te halen/laten komen.

Inderdaad genoeg Nederlanders zonder een baan, maar daar zijn genoeg sociale voorzieningen en sociale zekerheden voor. Het gaat hier om via vluchtelingen aan werk te zetten hen ook tegelijk te integreren.
 
Reactiescore
1.367
Inderdaad genoeg Nederlanders zonder een baan, maar daar zijn genoeg sociale voorzieningen en sociale zekerheden voor. Het gaat hier om via vluchtelingen aan werk te zetten hen ook tegelijk te integreren.

Heb je een punt, al houd dat ook een keer op met de stroom van vluchtelingen ATM.


Een bufferzone. Helemaal geen slecht idee. Maar moet je wel boots on the grounds hebben. En aangezien Assad alleen Rusland over de vloer wilt hebben, betekend dit hoogstwaarschijnlijk een oorlog met Syrie en een inmenging in het conflict.

Niet lastig, toch? Gewoon samen werken met Rusland of er Russische troepen plaatsen. Of in een naast gelegen land, zo veel mogelijkheden. (ja, we hebben sancties op Rusland voor de krim, maar daar kunnen we ook beter mee ophouden)
 

DeletedUser7072

Guest
Het lijkt me toch een fantasie dat we samen met Rusland een bufferzone kunnen handhaven. De geopolitieke belangen liggen daarvoor veel te ver uit elkaar. Iedereen is het eens over IS, maar ze zijn het bij lange na niet eens over bijvoorbeeld Assad of de Koerdische strijders en hun legitimiteit.
 
Bovenaan