[Concept] Escape Room Online

Deleted User - 2265087

Guest
1) Draakje & TL
2) Sanderinos & Netsky
3) Marmerjen & Capri
 

DeletedUser

Guest
Je bedoeld waar zo goed als iedereen zich had uitgeschreven, zat te zeiken op de opdrachten en een hoop ontzettend nasty dingen tegen me gezegd zijn toen?

Bovendien is dat van 3 jaar geleden niet echt relevant voor nu lijkt me.

Daarnaast, zoals ik in de beginpost heb gezegd, is dit vooral om intresse te polsen. Ik ga het nu uitwerken, en we beginnen ook niet voor het helemaal af is. Dan kan er altijd iemand het over nemen mocht ik plots niet kunnen, etc.
Dan nog heb je nergens in het topic gemeld dat je er mee stopte en waren de mensen die moeite deden ook al werden ze flink benadeeld de lul. Maar dat was idd 3 jaar terug dus hopelijk heb je jezelf verbeterd.
 

DeletedUser58575

Guest
Hoeveel spelers wil je hebben voordat het gedaan kan worden?
 

DeletedUser52001

Guest
In mijn huidige concept gaat er halverwege een soort afvalronde zijn. Het spel gaat dan voor een paar dagen op pauze (als in, geen nieuwe informatie en opdrachten) en mensen die nog niet bij zijn, krijgen de kans om alles in te halen. Om dit vervolgens niet ten nadele te doen van de mensen die wel alles al hadden en op tijd af hebben, had ik het idee om die mensen hint-tokens te geven voor het tweede deel van het spel. Dus, basically, hoe sneller je de opdrachten voltooid (binnen hun deadline dus) hoe meer kans je hebt de tweede helft.
Maar, mensen die dus door omstandigheden minder tijd er aan hebben kunnen besteden dan ze wouden, hebben alsnog tijd om in te halen en weer bij te raken. Zonder bonus dan eventueel, maar in ieder geval de mogelijkheid om weer op gelijke voet te starten. Iedereen die na deze pauze nog steeds niet bij loopt, zal uit het spel liggen.

Mijn vraag aan jullie is, vinden jullie dit een goed systeem? Alles op tijd en snel genoeg oplossen heeft nog steeds een groot voordeel (want meer hints) en achterstand kan ingehaald worden.
Maar misschien vinden jullie dit te oneerlijk tegenover mensen die eerder klaar zijn? Of de beloning van degenen die snel klaar zijn te klein? Het moet dan natuurlijk wel iets redelijks zijn, gezien de mensen die achterliepen nog een kans moeten krijgen.
 

DeletedUser58575

Guest
Ik heb de vrees dat met een dergelijk systeem de 'nolifers' zoals je het zelf zo mooi noemde nog steeds een groot voordeel zullen hebben ten opzichte van de mensen met een druk leven die misschien eens per dag kunnen kijken, maar ik ken het concept verder niet en als jij kunt zorgen dat dat goed gebalanceerd is dan is het wat mij betreft prima :p
 

DeletedUser52001

Guest
Ik heb de vrees dat met een dergelijk systeem de 'nolifers' zoals je het zelf zo mooi noemde nog steeds een groot voordeel zullen hebben ten opzichte van de mensen met een druk leven die misschien eens per dag kunnen kijken, maar ik ken het concept verder niet en als jij kunt zorgen dat dat goed gebalanceerd is dan is het wat mij betreft prima :p

Nouja, no-lifers gaan sowieso niet een groot voordeel hebben, denk ik.
Ik was van plan elke 2/3 dagen (moet nog even specifiek kijken hoe ik het ga doen, maar wou vaste momenten in de week kiezen. Bijv, maandagavond, woensdagavond, vrijdagavond nieuwe opdrachten (dus meer tijd in het weekend). Zodat je hard kan no-lifen en dezelfde avond nog de opdracht oplossen, maar iedereen krijgt sowieso nog minstens 2 dagen de tijd om het op te lossen dus maakt het niet uit of je het diezelfde avond nog, of vlak voor de volgende deadline hebt opgelost. (Als eerste zijn gaat een kleine bonus geven, maar niet genoeg om echt een groot verschil te maken)

En de hints zijn zoals hints meestal zijn met dit soort dingen, je hebt ze niet nodig om verder te gaan, het is prima te doen zonder, alleen het gaat wat sneller op het moment dat je echt compleet vast zit :p
Dus als je sowieso al door de opdrachten heen komt, heb je de hints eigenlijk niet nodig. Daarnaast gaan de hints meestal cryptische tips zijn, die je een duwtje de juiste richting in moeten duwen, niet complete antwoorden of echt duidelijk de aanwijzing voor je volgende stap.
 

DeletedUser65921

Guest
Lijkt me doenbaar die manier.

xD
Maar ik ben het met je eens, het winnende groepje heeft zich vanmorgen gevormd (sorry Sander:() op het moment dat Marmerjen online kwam:)



In het echt is het zo dat je zit opgesloten in een kamer, daarin zijn hints verborgen. Adhv die hints moet je ontsnappen uit de kamer. Je hebt 1 uur de tijd ervoor.

Nee hoor, het was echt pas om 17u34 dat het winnende team officieel gevormd was.
 

DeletedUser52001

Guest
Ben nu de spelregels en uitleg aan het uitwerken, samen met een kort overzicht (ofnouja, kort xd) over de benodigheden hiervoor. Gaat geen ingewikkeld of moeilijk lijstje zijn, maar als je in een team zit waarvan jullie beide alleen maar via smartphone online kunnen, raad ik je heel erg af om mee te doen. Voor sommige dingen gaan namelijk echt een pc/laptop nodig zijn :p

En ik ben op dit moment echt heel blij dat ik niet word aan het gebruiken ben om alles uit te werken, haha xD
Geen rare mappen en allemaal losse bestandjes, gewoon alles in 1 programma en een balk met overzicht, echt goddelijk :D
(gebruik scrivener voor de nieuwsgierigen onder jullie)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
1) Draakje & TL
2) Sanderinos & Netsky
3) Marmerjen & Capri
4) ImAlbatroaz & DemocratischeZwijmelaars
5) CI & MM
 
Bovenaan