[Concept] Escape Room Online

DeletedUser52001

Guest
Oke, ik heb dus pas een escaperoom gedaan, en ik was helemaal hooked. Toen ging ik er over nadenken, en kwam ik met een concept om dit dan online te gaan doen, hier op het forum.

Het doel gaat dan zijn, er is een mysterie. Spelers schrijven zich in als teams van 2. Iedereen krijgt dezelfde opdrachten, de spelers die het in zo min mogelijk dagen oplost, wint. Elke dag gaat er dus savonds een moment zijn dat alle ingezonden dingen gereviewt worden, en een beoordeling krijgen en eventueel de volgende hints.

Ik heb hier al een deel van uit zitten werken, en word er steeds enthousiaster van. Maar voor ik dit dus helemaal ga uitwerken, vraag ik me dus af of mensen dit daadwerkelijk leuk zouden vinden om te spelen. Of er intresse is zegmaar.

Ik ga het op zo'n manier doen dat de snelste wint dus, maar dat je niet nolife moet zijn om te kunnen winnen. Dat iedereen kans maakt dus :)

Daarnaast dus veel plaatjes, documenten, raadsels, etc. Op zo'n manier dat je kan googlen tot je een ons weegt, maar dat niet perse helpt. Met elke dag een soort dagboekentree in het topic, om activiteit daar te bevorderen. Ik was dan ook van plan pas te starten wanneer ik alles uitgewerkt heb, zodat het spel niet stil kan vallen door gebrek aan nieuwe opdrachten.

Dus, heeft iemand intresse? Zo ja, wat voor dingen zouden jullie graag terug zien?
 

Deleted User - 2265087

Guest
I'm in, yes! :)

Lijkt me leuk, ik wil het ook nog een keertje doen in het echt! Dus superleuk om het dan al online te doen! :)
 

DeletedUser58575

Guest
Je hoeft niet nolife te zijn om te kunnen winnen? Count me in! Ken het principe niet maar klinkt goed!
Zoek dan wel nog een partner! Pm? :D
 

DeletedUser52001

Guest
Gezien de reacties ga ik het verder uitwerken :D zal jullie hier up to date houden met extra dingen als spelregels enzo die ik bedenk.

En ja inderdaad, zoek alvast een team! Inschrijven per tweetal dus. Je kan alvast een partner zoeken, of straks wanneer er een inschrijftopic is daar iemand zoeken xD

En wat betreft het nolife gedeelte, er gaat wss een "opdracht" zijn per 2/3 dagen, dus iedereen die het oplost in die tijd is even ver. Als je er langer over doet dan maak je dus wel vertraging. Maar dat kan je bijvoorbeeld weer inhalen als je daarna 2 opdrachten in een keer doet, etc.
 

DeletedUser

Guest
Als je eerst nou gewoon wat had uitgewerkt ipv meteen je idee hierop te zetten had je zelf minder druk en zou je het wellicht een keertje kunnen waarmaken die leuke ideeen van je. Ik kan me een ander spel ook nog herinneren van je wat uiteindelijk niet doorging.
 

DeletedUser58575

Guest
Zo, de winnaars zijn bepaald. Nu de rest nog bij elkaar vinden :)
 
Reactiescore
1.015
Ik heb geen idee wat dit inhoudt, maar het lijkt me wel de moeite om te proberen :).
 

Deleted User - 2265087

Guest
Zo, de winnaars zijn bepaald. Nu de rest nog bij elkaar vinden :)

xD
Maar ik ben het met je eens, het winnende groepje heeft zich vanmorgen gevormd (sorry Sander:() op het moment dat Marmerjen online kwam:)

Ik heb geen idee wat dit inhoudt, maar het lijkt me wel de moeite om te proberen :).

In het echt is het zo dat je zit opgesloten in een kamer, daarin zijn hints verborgen. Adhv die hints moet je ontsnappen uit de kamer. Je hebt 1 uur de tijd ervoor.
 

DeletedUser52001

Guest
Nee Het doel heiligt de middelen waarin nog steeds alle uitslagen moeten komen al 3 jaar lang :D
En de volgende opdracht ook.

Je bedoeld waar zo goed als iedereen zich had uitgeschreven, zat te zeiken op de opdrachten en een hoop ontzettend nasty dingen tegen me gezegd zijn toen?

Bovendien is dat van 3 jaar geleden niet echt relevant voor nu lijkt me.

Daarnaast, zoals ik in de beginpost heb gezegd, is dit vooral om intresse te polsen. Ik ga het nu uitwerken, en we beginnen ook niet voor het helemaal af is. Dan kan er altijd iemand het over nemen mocht ik plots niet kunnen, etc.
 
Bovenaan