enquête

Reactiescore
573
Vraag aan alle werelders:

1716746820475.png

als de groene speler het roze dorp overneemt van een klein noobke,
is dit dan een clusterfuck tov de blauwe?

Reactiescore
578
Als ik zo de kaart bekijk, neig ik naar een ja, ondat de rest vd dorpen niet aichtbaar zijn door zwarte kaart.

Maar er zijn wat mij betreft meerdere factoren van belang die bepalen of iets een clusterfuck is of niet.

Voor mij is het je cluster als je volledige controle over het gebied hebt, dwz geen spelersdorpen (behalve mb) enkel barbs tussen eigen dorpen in.

Zolang dat niet het geval is, noem ik het een verzameling dorpjes van een speler die een aanspraak probeert te maken op een gebied. Dus potentieel cluster.

Aanvulling: stel, het is geen CF. Dat kan, maar wees erdan wel van bewust dat het is een risicovolle overname is. Wat je zelf doet, kan je ook terugverwachten.

Laatst bewerkt:
Reactiescore
41
Denk dat geen enkele speler die al een tijdje meeloopt zo'n dorp had gepakt.

Reactiescore
507
Dikke cf.
Graag terug geven aan onze vrienden van vfsnip.

Reactiescore
235
Als jullie er niet uit komen offer ik mij graag op om het dorp te internen met als voorwaarde dat niemand op de wereld het dorp meer mag terug pakken.

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.538
Je mag prima een random dorp pakken in iemand zijn cluster, moet hij zn cluster maar opruimen. Alleen als dit een klein bb dorp is, is het een cf

Reactiescore
1.185
In mijn optiek is elk dorp van enig formaat nooit een clusterfuck. (als het geen intern is)
Als je gewoon op eigen kracht een dorp overneemt van formaat in een cluster van een ander heeft die ander er gewoon voor gekozen om te snel te groeien in de breedte en niet zijn eigen cluster op te ruimen.
Eventueel 20/1 regel waardoor je die dorpen niet kon opruimen maakt het twijfelgevalletje.

Reactiescore
2.487
In mijn optiek is elk dorp van enig formaat nooit een clusterfuck. (als het geen intern is)
Als je gewoon op eigen kracht een dorp overneemt van formaat in een cluster van een ander heeft die ander er gewoon voor gekozen om te snel te groeien in de breedte en niet zijn eigen cluster op te ruimen.
Eventueel 20/1 regel waardoor je die dorpen niet kon opruimen maakt het twijfelgevalletje.
Tss das wel heel makkelijk. Ben je ook al verplicht moraalbrekers etc te nemen, anders kan je nooit in breedte groeien én je cluster deftig opruimen wat je kansen intoomt. Dus ja is wel makkelijk spreken als je elke wereld met meerdere moraalbrekerkes speelt idd:biggrin:

Reactiescore
12
Als het geen mb van die persoon is, ja dan is het een clusterfuck en mag je naar mijn mening de katas present halen. Is het een mb, dat is een ander verhaal

Wie lag er eerst daar trouwens? Want die verste groene ligt ook al opt randje

Reactiescore
5.733
Als je puur zo het kaartje bekijkt kan je het zeker als clusterfuck bestempelen. Echter telt het vooral mee hoelang de blauwe dorpen al in bezit zijn van de speler/stam. Mij is verteld dat dit 2 dagen is en dat alle dorpen daar gepakt zijn recentelijk door beide partijen, groen en blauw.

In dat geval vind ik het niet echt een clusterfuck, maar alsnog vind ik het wel discutabel en een actie die ik persoonlijk niet zou doen. Dit is inderdaad gevaarlijk terrein en nu zou de groene partij dit ook terug kunnen verwachten IMO.

Reactiescore
3.596
Ik heb ooit in een ver verleden clusterfuck afspraken in een zwart witte regelgeving gegoten. Als ik deze regels hanteer is dit geen clusterfuck.

Ben het ook zeker niet eens met de mensen die aanhalen dat eender welk spelersdorp in iemand zijn cluster gepakt mogen worden, mensen laten random spelers alle bb's opedelen in iemand zijn cluster waar ze geen 'officiele' banden mee hebben en gaan ze dan internen etc. Je roept de chaos gewoon op je af zo.

Reactiescore
1.021
Ik vind het ook geen clusterfuck

je moet maar zorgen dat dit niet gebeurt, en als het gebeurt moet je ingrijpen zodat het in de toekomst niet meer gebeurt

Reactiescore
1.738
stel dat groen de bovenste 3 blauwe overneemt. is dat overgebleven blauwe dorpje dan een clusterfuck?

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
Jazeker, maar geen discutabel overgenomen clusterfuck ^^

Bovenaan