Eindelijk is het zover Vlaanderen VS Wallonië

DeletedUser5678

Guest
Eindelijk laten wij vlamingen ons niet langer op onze kop zitten door de walen eindelijk hebben wij is nee gezecht in de plaats van de walen met hunne non
eindelijk is de strijd voor onafhangkelijkheid losgebarsten en tis te hopen dat die walen is goed in het zand bijten.

Zijn er nog meningen laat maar horen !!!
 

DeletedUser

Guest
Eindelijk laten wij vlamingen ons niet langer op onze kop zitten door de walen eindelijk hebben wij is nee gezecht in de plaats van de walen met hunne non
eindelijk is de strijd voor onafhangkelijkheid losgebarsten en tis te hopen dat die walen is goed in het zand bijten.

Zijn er nog meningen laat maar horen !!!

lol:p

Maar vertel wat is er allemaal aande hand daar beneden? In het hoge noorden is niks te horen van het helse kabaal in België.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil ook wel eens meer weten.
Het is allemaal in het nieuws maar ik begrijp er geen een r**t van
Ik woon zelf in Nederland btw
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Bron = NOS
2ch496a.gif
 

DeletedUser

Guest
Ik hoop dat de vlamingen winnen en dat ze onafhankelijkheid krijgen. De walen zijn niks goeds voor vlaanderen, zonder vlaanderen zou het maar een arm landje zijn.

Wat mij betreft moeten de walen naar de fransen (dat zal 80% zeker ook proberen als er onafhankelijk komt) gaan.
 

DeletedUser1640

Guest
kwestie van toch een beetje meer verdeelde informatie te geven
In belgie zijn er drie strekkingen

1) Vlamingen die onafhankelijk willen worden als land.
2) Vlamingen die meer Vlaamse bevoegdheden willen
3) Mensen die willen dat het blijft zo als het is

Hoe is de situatie nu?

Vlaanderen heeft bevoegdheden over bepaalde onderwerpen zoals onderwijs en cultuur. Wallonnie heeft ook die bevoegdheden
Voorts is er een federaal bestuur in Belgie dat bijvoorbeeld omgaat met werkeloosheid en andere zaken. Dit wil zeggen dat wat dit federaal bestuur beslist zowel voor Vlaanderen als Wallonie geldt.
Nu zijn er mensen die hier niet langer mee akkoord gaan omdat bepaalde beslissingen ervoor zorgen dat er een geldstroom is van Vlaanderen naar Wallonnie enkel om Belgie in stand te kunnen houden...
Vandaar dat er steeds meer stemmen rijzen om hier iets aan te doen. Strekking 1 en strekking 2 met name. Strekking 1 wil Vlaanderen als een onafhankelijk land. Wat in mijn ogen onverstandig zou zijn tenzij we een belastingsparadijs worden als monaco omdat we anders als land veel te onbelangrijk zullen worden. Immers als land belgie dragen we een hele Europese verantwoordelijkheid (met de hoofdzetel van europa in Brussel)
een tweede strekking vind niet dat Belgie moet opgedeeld worden maar vind dat Vlaanderen de kans moet krijgen om haar eigen economisch beleid te voren. Zelf te kiezen hoe om te gaan met Werkloosheid en dergelijke...
 

DeletedUser

Guest
kwestie van toch een beetje meer verdeelde informatie te geven
In belgie zijn er drie strekkingen

1) Vlamingen die onafhankelijk willen worden als land.
2) Vlamingen die meer Vlaamse bevoegdheden willen
3) Mensen die willen dat het blijft zo als het is

Hoe is de situatie nu?

Vlaanderen heeft bevoegdheden over bepaalde onderwerpen zoals onderwijs en cultuur. Wallonnie heeft ook die bevoegdheden
Voorts is er een federaal bestuur in Belgie dat bijvoorbeeld omgaat met werkeloosheid en andere zaken. Dit wil zeggen dat wat dit federaal bestuur beslist zowel voor Vlaanderen als Wallonie geldt.
Nu zijn er mensen die hier niet langer mee akkoord gaan omdat bepaalde beslissingen ervoor zorgen dat er een geldstroom is van Vlaanderen naar Wallonnie enkel om Belgie in stand te kunnen houden...
Vandaar dat er steeds meer stemmen rijzen om hier iets aan te doen. Strekking 1 en strekking 2 met name. Strekking 1 wil Vlaanderen als een onafhankelijk land. Wat in mijn ogen onverstandig zou zijn tenzij we een belastingsparadijs worden als monaco omdat we anders als land veel te onbelangrijk zullen worden. Immers als land belgie dragen we een hele Europese verantwoordelijkheid (met de hoofdzetel van europa in Brussel)
een tweede strekking vind niet dat Belgie moet opgedeeld worden maar vind dat Vlaanderen de kans moet krijgen om haar eigen economisch beleid te voren. Zelf te kiezen hoe om te gaan met Werkloosheid en dergelijke...

Dus áls Vlaanderen onafhankelijk wordt stopt ook die geldstroom naar Wallonië maar wat je dan krijgt is dat al die Walen naar Vlaanderen gaan omdat de economie in Wallonië.
Dat lijkt me voor beide partijen niet egt voordelig dus zou ik het zelf het meeste eens zijn met de 2e strekking.
 

DeletedUser

Guest
het zou zeer stom zijn om te splitsen op economisch vlak alleen, er zullen 1000'en walen naar vlaanderen stromen om te komen werken, (legaal of niet) de reden hiervoor is omdat de werkgelegenheid i wallonie op niet veel trekt. door de migratie van de walen zal er veel meer vandalisme zijn ed
ook zal er om brussel gestreden worden, deze kan moeilijk zelf onafhankelijk worden.

ik vind dat het moet blijven zoals het is op geografisch gebied, maar voor de rest moet elk gewest voor zich zelf zorgen
 

DeletedUser

Guest
Not that I care, maar ik vind het toch maar wat vreemd allemaal. Vroeger, was het juist omgedraaid, en was het vlaanderen dat profiteerde van de bloeiende Waalse industrie. Nu is dat allemaal ouwe crap, zoals we allemaal weten, maar nu de rollen omgedraaid zijn, zijn de vlamingen opeens wat gewillig om te splitsen. Ik vind het allemaal wat ondankbaar. Mja, not that i care. Ze zoeken het maar lekker uit down there.
 

DeletedUser

Guest
Deze chaos gaat helemaal niet over de onafhankelijkheid van Vlaanderen, maar over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. De onafhankelijkheid lijkt voor sommigen niet ver weg, maar er zijn heel wat meer nadelen aan verbonden dan je zou denken. Een onafhankelijkheid is volgens mij nog lang niet in zicht.
 

DeletedUser4265

Guest
De regering wilt toch altijd iets :p
Ongeveer 175 jaar geleden wouden ze onafhankelijk worden van De Nederlanden ...
Nu van Wallonië... Wie weet van wie nog allemaal :)
 

DeletedUser

Guest
kort samengevat.

vlamingen willen regeringshervorming doorvoeren, waalse bevolking is ertegen.

enfin bevolking :eek: eerder de premies die het onder elkaar uivechten, mij boeit het eerlijk gezegd niet al te veel.

is nu een voorstel ingediend om de macht van het getal te laten spreken
( vlamingen = 6 miljoen, walen = 4 miljoen )

als dit voortsel erdoor komt, word brussel-halle-vilvoorde gesplitst.

sommigen noemen het zelfs politieke crisis... volgens mij zij het alleen belgie, nederland en frankrijk die het in de media zeer vaak bespreken, andere landen trekken zich er niets van aan.
de kans dat vlaanderen en wallonie splitsen is redelijk groot.
( maar er komt waarsch eerst nog een noodregering denk ik )


open voor aanvullingen zou ik zeggen.

ik ben vlaming/belg maar heb niets tegen de waalse bevolking, maar wat het nut van die hervorming is ?
 

DeletedUser

Guest
Ik als naïve Belg denk toch dat een splitsing van België veraf is.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat Vlaanderen samen met Limburg en Noord-Brabant een nieuwe staat mag worden:p
 

DeletedUser

Guest
Gewoon vlaanderen en Nederland samenvoegen. Jullie hebben een leuker koningshuis ^^
 

DeletedUser659

Guest
Ik vind dat Vlaanderen samen met Limburg en Noord-Brabant een nieuwe staat mag worden:p

WTF ga zelf bij belgie horen! ik ga dus echt niet met vlaandere een staat zijn... noord brabant bij belgie:S
 

DeletedUser

Guest
WTF ga zelf bij belgie horen! ik ga dus echt niet met vlaandere een staat zijn... noord brabant bij belgie:S

Het was maar een grapje in het verband met het vooroordeel dat Belgen Limburgers en Brabanders hetzelfde zijn:p
 

DeletedUser

Guest
ik denk dat er 2 mogelijke dingen gaan gebeuren
ofwel verandert er bijna niets
ofwel krijgt vlaanderen meer bevoegdheden

maar ik denk dat belgie nooit in 2 aparte landen gaat splitsen want er zijn meer nadelen dan voordelen aan voor beide kanten

dit is mijn mening

ps ik ben belg:D
 

DeletedUser

Guest
Het was maar een grapje in het verband met het vooroordeel dat Belgen Limburgers en Brabanders hetzelfde zijn:p
dat is geen vooroordel.
De noordbrabanders zijn eigenlijk Vlamingen (uitgeweken in een ver verleden onder Spaans bewind.
Dus als dat eigenlijk belgen zijn, is dat ook belgisch (lees vlaams) grondgebied en dus annexeren we dat bij de kersverse dictatoriale rechtstaat Vlaanderen. Net als nederlands limburg, die dan ook weer eindelijk thuis zijn.

edit: typo
 
Bovenaan