Beste account:
Bij
De Elite vond ik persoonlijk dat DiD er altijd uitzag als een heel stabiel account, massa planningen liepen bijna altijd goed zonder veel gekke dingen, ook defensief hebben ze zich 3/4 massa's leeg gezet terwijl ze zelf toch 400/500 edels kregen wat ik altijd kan appreciëren.
Bij
Pinky is dit voor mij Robotski, wat Jasper allemaal deed om zijn buurman uit de nood te helpen was geweldig om te zien, nooit een vraag te veel en zo goed als altijd goedgemutst.
Beste individuele speler:
Warre, niet mijn eerste rodeo samen op één account maar het blijft me toch verbazen hoe hij zonder instructies alles in goede banen kan leiden. Zowel defensief als offensief gewoon een geweldige speler die bezig is met de kleinste details.
Rick, buiten het feit dat hij al een goede speler was heeft hij deze wereld volgens mij nog wel wat stappen gezet in de richting van een geweldige speler worden. Eveneens iemand die vraagt naar "wat kan ik beter doen", wat ik altijd een goede eigenschap vind.
Beste stamspeler:
QID en Robotski: Misschien cringe om men eigen account te benoemen maar in mijn ogen hebben deze 2 accounts zoveel problemen opgelost voor andere mensen zonder daar in 90% van de gevallen ook maar een danku voor te krijgen, van scoutwaves stacken tot massa plannen tot AM sjablonen voorzien voor de hele stam. Beide accounts gingen ook iedere massa zo goed als leeg om dan toch op -0 te eindigen.
DiD en klaaz: De stats zeggen op zich al veel, je hebt maar 2 accounts binnen De Elite die ondersteuning naar de rest van de stam hebben gestuurd. Qua massa planningen hoor ik dat Frank best veel gedaan heeft dus die verdient hier ook wel een plaatsje!
Beste gestopte speler:
Grootste gemis voor mij was Burger, niet dat hij volledig gestopt was maar gewoon een heel druk leven waardoor het soms leek alsof hij ermee gestopt was.
Beste stam:
Voor mij persoonlijk had
De Elite het meer verdiend om deze wereld te winnen, vooral omdat ze voor zover ik weet alle zaken per account individueel hebben opgelost zonder dat er 2/3 mensen bij iedere zet hun handje vast ging houden. Hetzelfde als het plannen van massa's op individueel niveau, ook al waren sommige accounts er niet goed in, hier had er geen massa gelopen als mensen die dingen zelf hadden moeten doen.
Pinky verdiende het dan weer op basis van minder bekende accounts, al is het zoals hierboven gezegd wel makkelijker om als onbekend account te spelen als je bepaalde zaken nooit zelf moet regelen.
Slechtste stam:
N.V.T.
De beste stamleider:
De leiding chat was klein maar gezellig, alle problemen (behalve Bob) hebben we daar simpel uitgepraat/opgelost met vooral Pim, soms Floris en Bart zat er ook bij.
De slechtste stamleider:
N.V.T.
Wie was de gezelligste speler:
Ozfo, Kees, Sander, Burger, Dries, Jarno, Jasper, Maarten, Ben (zolang hij niet in DM begon over zijn co's, sorry not sorry), Jens, Jeroen, Joeri, Kevin (meestal), Luc, Mark, Mathieu, Matthi, Nicky, Q, Warre, Robert en Willy
Wie was de grootste ego van W111:
Floris (Champ): Geen idee welke breincellen in men hoofd dachten dat het een slimme keuze was om hem een kans te geven, maar nog niet vaak zo'n onbekwame stamgenoot gehad met zo'n grote mond en grootheidswaanzin. Beste keuze ooit om hem eruit te yeeten.
Bob: het ergste is dat je de eerste maand denkt: "Dit moet wel een persona zijn", maar na 10tallen keren dezelfde discussies te voeren blijkt dat toch niet het geval te zijn.
Simon: Ondanks dat hij volgens mij het meeste defensieve werk verzet heeft op UM bij de laatste 3 massa's was het allesbehalve een leuke persoonlijkheid om in je stam te hebben. Kan geen enkele vraag serieus beantwoorden, wilt altijd alle aandacht naar zich toe trekken tijdens het defensieve werk door te trollen (ondanks UM dan ook niet eens ok staat), te lui om ook maar iets zelf op te zoeken en buiten al dat nog eens te lui/fier om eens danku te zeggen. (Deze mooie screenshots krijgen jullie erbij als bonus)
Stefano: Vraag me tot op heden af vanwaar iemand die niets kan behalve timen zo'n ego heeft. Buiten dat iedere keer trollen in PM en dorpnaamkes veranderen naar je eigen naam,
CRINGE.
Geld vragen/krijgen om te deffen is dan weer het slimste wat ik hem al heb weten doen. @denzel waar blijft mijn geld???
De meest faire speler:
Jasper blijft in alle tijden vasthouden aan zen normen en waarden.
Floris is en blijft een leuke vijand om tegen te spelen, als er wat is even callen en opgelost.
Ook al vond ik Pim in het begin van de wereld soms irritant (over de C lijn kwestie), vind ik toch dat alles heel fair is verlopen met dank aan (zover ik weet) jouw inzet binnen de Elite.
De meest unfaire speler:
Bob, denkt alleen aan zichzelf en de gevolgen van zijn acties voor zichzelf, niet voor anderen. + auto rijden en op je gsm zitten is gewoon niet stoer.
De beste aanvaller:
Vast cringe om mezelf hier neer te zetten maar ik denk dat Warre en ik qua aanvallers binnen Pinky als enige zowat altijd optimaal gebruik gemaakt van alle middelen die we hadden.
Jasper is gewoon het totaalpakket van timen, inventief zijn en blijven doorgaan ook al denk je dat je 90% bok staat.
DiD was voor zover ik het gezien heb het enige account binnen De Elite die een deftige scoutwave gooide, daarmee dan ook ging freestylen en daardoor Madara best dikwijls in de problemen bracht.
De slechtste aanvaller:
Het leek heel dikwijls op QID alsof er gewoon een edelplanning was doorgegeven die blindelings gevolgd werd door ESFR en Dominus zonder iets zelf te proberen scouten/aanpassen.
Binnen Pinky hetzelfde als hierboven eigenlijk, bij bijna geen enkel account het gevoel gehad dat ze wat anders wouden proberen buiten het plan van de massa om + geen idee hoe mensen er KEER OP KEER OP KEER in slagen om 50 tot 100 edels niet te versturen zonder ook maar iets van bericht/hulp te vragen.
De beste verdediger:
Misschien een verrassende keuze maar buiten de 2 accounts die geen dorpen verloren mag Madara hier staan voor mij, niet op gebied van kwalitatief verdedigen maar meer op gebied van niet opgeven, er altijd voor blijven gaan en de kop niet laten hangen als je -21 gaat.
Ondanks dat HMB een klein front had was Mathieu altijd de persoon die zoveel mogelijk def naar de buren wou schuiven. Zoutje top!
Willy is en blijft een geweldige deffer, ondanks wat schoonheidsfoutje en een unlucky recap edel straalt hij ook gewoon vertrouwen uit en communiceert hij (wat blijkbaar heel moeilijk is).
De eerste massa heeft Ben zijn plan goed getrokken, best goed gedeffed voor de eerste massa in lange tijd.
Floris, als Floris aanwezig was op klaaz merkte je het duidelijk aan de manier dat er gedeffed was dat het strak was.
De slechtste verdediger:
ESFR, voor een 60/70% defensief account te zijn leek het van onze kant uit alsof er nooit verder is gekeken dan het eigen account, zelfde gevoel bij Dominus en Profeta.
Dominus die keer op keer gescout werd op uren waarbij Dominus onbezet was om dan nog meer CF's te verliezen.
Zowel McXena als UM hadden geen enkele massa overleefd zonder de def die ze kregen van de buren. Geen schande met de grootte van het account UM. En geen schande voor McXena als je met mix dorpen zit in je mobiele zone en je front def de eerste 2 of 3 massa's volledig vast stond.
Appelflap 2 of 3 massa's BOK moeten zetten omdat er geen bezetting was, niet echt slechtste verdediger maar honorable mention.
De beste vv'er / floater:
Jasper, Warre en ik, 2 of 3 massa's met 3 personen 6 accounts moeten deffen, moet niet veel meer over gezegd worden.
Bij De Elite niet echt een idee wie er waar heeft gefloat/gevv'ed.
De beste timer:
Denk dat ik zelf qua timen één van men beste werelden heb gespeeld, of het aan fiber ligt of mijn timebotje weet ik nog niet!
Dé verrassing van W111 (speler):
Doppler Effect: toen ik uiteindelijk overtuigd werd om toch serieus te gaan spelen was doppler voor mij een grote "Dit gaat een probleem account zijn". Niets bleek minder waar met het geweldige team van ITSW18 samen met Ozfo en Sander hebben dat goed gedaan. Goed in communicatie, goed in eigen account goed zetten en een leuke bende om als buurman te hebben.
Matthi, ik denk niet dat ik zelf al een wereld heb gespeeld samen met Matthi sinds wereld 76, leuke speler met een leuke mentaliteit!
Dominus: Mats en Eugen hebben dat goed gedaan deze wereld, op zich beter dan ik had verwacht bij de eerste massa's (toen jullie nog niet zo defensief waren).
De beste / leukste actie:
Het trollen van onze stam op 1april met mijn 2e account.
Account swappen naar Madara en dorpkes pakken van het grote DiD.
De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen:
Op zich was ik beetje teleurgesteld dat het mooie massa ritme overhoop werd gegooid door De Elite. Ook teleurgesteld dat mensen denken dat ik ooit planningen van Devil zou krijgen en als ik dat al zou doen, dat ik daar wat mee zou doen.
Bob die tot op heden nog steeds denkt dat zijn tactieken geweldig zijn.
De edelplanningen van bepaalde accounts, hoe kan je vanuit je cf's bij een buurman 14u ver lopen op het front terwijl je een frontbash doet...

INNO games die er blijkbaar niet in kunnen slagen om de vv bug op te lossen terwijl hij al maanden gereport is.
Ik vraag mij oprecht af hoe sommige stamgenoten functioneren in het dagelijkse leven zonder de basisskill van communiceren te bezitten.
De grootste spammer op Discord:
Als er geen massa's waren, Dries. Anders blijkbaar ikzelf.
Wie was de grootste nerd van je stam:
Warre en ikzelf, vooral de uren die we in analyses hebben gestoken.
Wie was de beste tacticus / massa planner?
Warre en Jasper hebben samen met mijzelf zowat alle massa's bedacht aan onze kant, vond het altijd leuk om te sparren tot we tot een gezanmelijk idee kwamen. Plannen zelf hebben geen enkele van onze accounts iets speciaals moeten tonen buiten edelplanningen om.
Rick zijn massa en de laatste massa waren op zich de beste massa's van De Elite (geen idee wie die laatste gepland heeft).
Beste accountslaaf:
Hoogstwaarschijnlijk Dries.
Coen deed volgens mij op UM ook zowat alles qua account onderhoud?
Beste troll ingame:
Rikkert die zegt dat er een NAP is terwijl dat niet zo was, foutje of mastermind, we'll never know.
Welke speler was niet onder controle te houden:
Bob, al genoeg benoemd hierboven, meest vermoeide persoon in een stam die ik ooit heb meegemaakt en ik heb prime Dries meegemaakt...
Eric die early/mid game bij alles in het middelpunt van de belangstelling wou staan en dan iedere keer moest klagen dat die het zo zwaar had en er mee ging stoppen, doe dat volgende keer gewoon.
Dylan die keer op keer drama moest maken om heel dikwijls bijna niets.
Alle mensen die gaan dm'en dat de spelers op hun account het niet goed doen terwijl ze er zelf niet zijn, doe dat in de stamchat en niet achter de rug van de mensen die je account recht houden...
Ook al heb ik begrip waarom het niet lukte om planningen aan te passen voor Maarten, was het wel heel moeilijk om de eerste 2/3 massa's te zien dat ze het nog moeilijk hadden omdat er in het begin precies niet geluisterd werd naar de feedback die gevraagd en gegeven werd. (werd daarna wel beter zoals al aangegeven)
Zou Rik of Bob de 1 vs 1 hebben gewonnen?
Geen idee waarom we een vergelijking maken tussen de self proclaimed goede TW speler en Rik? Neen mopje Rik met de vingers in de neus.
Welke spelers hebben op W111 het beste in jou naar boven kunnen halen?:
Ozfo was voor mij de grootste verademing als stamgenoot, iemand die ook als een nerd scriptjes maakt om massa's te analyseren enzo, heel leuk.
Voor de rest dezelfde namen als hierboven al benoemd.
Voor mij was het ook een extra motivatie om tegen allemaal mensen te spelen waar ikzelf de laatste werelden vaak mee heb samengespeeld.
Met wie had je zeker W111 willen afsluiten:
Op zich met ieder account in onze stam behalve McXena en UM, zoals hierboven al gezegd, geen enkele massa af kunnen handelen zonder in mijn ogen veel hulp, McXena (Maarten) maakte vooruitgang naar het einde toe maar ik vond het heel vermoeiend om te moeten communiceren met beide accounts, op momenten dat het snel moest gaan ging dat meestal nooit.
Q, je defkunsten kunnen beter maar je inzet is ongekend en ik ben blij dat je behalve die ene dag in de stamchat toch als persoon veel bent verandert
Jammer genoeg is het huidige TW te dood om een stam op te bouwen die bestaat uit alleen maar mensen die hun eigen zooitje op orde hebben, anders had ik graag met Pim, Floris, Rick, Mats, Eugen, Frank, Rik, Bart en ik vergeet vast nog mensen bij De Elite in de stam gezeten.
Wat heb ik zelf voor W111 betekend:
Deze wereld begonnen met het idee "ik ga def bunkeren in de core en mensen pesten", ik denk dat ik voor mezelf de eerste 2 maanden me best aan men voornemens heb kunnen houden om me weinig aan te trekken van de wereld, gewoon men eigen spelletje te spelen en wel te zien waar we uitkwamen. Dat heb ik jammer genoeg niet kunnen volhouden, ik hoop dat ik mijn stamgenoten wat dingen heb kunnen bijleren.
Verder hoop ik dat mijn stamgenoten toch iets hebben kunnen leren van onze uitleg die we gegeven hebben.
Het was voor mij ook de eerste wereld in lange tijd waar ik zelf nog eens in het scripten ben gekropen voor TW en er plezier uit haalde, heb zowat alle tools die ik zelf dikwijls lokaal gebruikte online gezet dus wie weet zijn mensen er wat mee:
https://www.toxicdonut.dev/tw
Wat zou je anders hebben gedaan, mocht je W111 opnieuw spelen:
Wanneer mensen geen respect tonen voor de tijd die jij in een stam steekt, die mensen ook geen hulp meer geven.
Eveneens mensen als Bob en Simon blokkeren of uit de stam kicken in plaats van me er iedere week aan te frustreren en er zelf meermaals door te RQ'en.
Afsluitend woord:
Afsluitend wil ik iedereen bedanken die inzet heeft getoond in deze wereld, zowel bij De Elite als bij Pinky. Het was me een genoegen om deze wereld tegen jullie te spelen, een waardige tegenstander die het spelletje goed kent en met respect speelt.
Aan mijn actieve stamgenoten ook bedankt voor jullie inzet, ook al heb ik niet aan iedereen een positieve herinnering, dan nog hebben jullie er samen met mij voor gezorgd dat we deze wereld hebben kunnen winnen.
Bedankt Warre om samen op QID te komen spelen en de moeite die je er in gestoken hebt.
Mathieu die zijn eigen "gemak" opofferde om solo HMB te gaan draaien.
Ik wist na onze uitstap in Antwerpen dat Jasper een echte topper was buiten TW, blij dat ook te mogen ervaren in game, muchos respect!
TLDR: QID TOP, Jasper TOP, rest FLOP!