Einde Wereld Awards

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.617
Deze wereld verdient het! Voor de noobs: de vraag blijft dikgedrukt, dan doe je een enter en je antwoord typ je niet dikgedrukt er onder!!

Beste account:
Beste individuele speler:
Beste stamspeler:
Beste gestopte speler:
Beste stam:
Slechtste stam:
De beste stamleider:
De slechtste stamleider:
Wie was de gezelligste speler:
Wie was de grootste ego van W111:

De meest faire speler:
De meest unfaire speler:
De beste aanvaller:
De slechtste aanvaller:
De beste verdediger:
De slechtste verdediger:
De beste vv'er / floater:
De beste timer:
Dé verrassing van W111 (speler):
De beste / leukste actie:
De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen:
De grootste spammer op Discord:
Wie was de grootste nerd van je stam:
Wie was de beste tacticus / massa planner?
Beste accountslaaf:
Beste troll ingame:
Welke speler was niet onder controle te houden:
Zou Rik of Bob de 1 vs 1 hebben gewonnen?
Welke spelers hebben op W111 het beste in jou naar boven kunnen halen?:
Met wie had je zeker W111 willen afsluiten:
Wat heb ik zelf voor W111 betekend:
Wat zou je anders hebben gedaan, mocht je W111 opnieuw spelen:

Afsluitend woord:

Beste account:
Lijkt me dat het meest standaard antwoord hier gewoon weer de waarheid is geweest: QID. Dat account is volgens mij niet te overtreffen. Al ben ik ook altijd onder de indruk geweest van Robotski. Heb niet het idee gehad dat die hebben gezweet met toch geen eenvoudige ligging.

Voor hoever ik weet zijn dit Jens en Warre, die zijn volgens mij nog niet te overtreffen. Spelers bezitten het volledige pakket van een tw speler en zijn op alle aspecten enorm goed. In onze stam is Rick in mijn ogen de beste speler, die heeft de zelfde aspecten alleen nog wat minder ervaring. Mocht die evenveel gespeeld hebben als eerder genoemde zou hij in het zelfde rijtje staan.

Beste stamspeler:
Frank Wolf vanuit De Elite. Heeft altijd tijd gemaakt wanneer nodig in de endgame, en volop mee de kar getrokken waar het nodig was. Mats toont ook iedere wereld weer enorm veel inzet en dat was deze wereld niet anders.

Beste gestopte speler:
Volgens mij hebben we in 1337 geen gestopte spelers gehad, althans niet dat ik me kan herinneren. Het collectief is samen gebleven tot het bittere einde.

Beste stam:
Ik denk dat het niveau heel dicht bij elkaar lag, in the end heeft Pinky gewonnen dus die verdienen de nominatie. Heel knap hoe ze met 8 accounts telkens het voor elkaar kregen om geen grote steken te laten vallen. Zowel defensief maar ook in het dodgen van scoutwaves, netjes versturen van aanvallen etc.

Slechtste stam:
Voor mij was er geen slechte stam, de kontknal vind ik geen stam te noemen.

De beste stamleider:
Ben erg benieuwd naar de situatie in Pinky en wie daar de kar het meest heeft getrokken.

De slechtste stamleider:
Ook deze is er niet perse in mijn ogen.

De Elite had een hele hoop gezellige spelers: Kruk, Mike, Bart, Marnick, Eugen, Frank Wolf, Mats, Michel, Stefano, Timo, Timo, Rick, Floris en nog een hoop. We hadden echt een gezellige stam en het doet dan ook wel pijn om afscheid te nemen van deze club.

Bij ons waren er geen personen met een heel groot ego. Iedereen was telkens realistisch in de situatie en nam geen keuzes gebaseerd op ego. Bob had naar mijn gevoel wel een groot ego maar dit kan ook gewoon domheid zijn, sorry not sorry.

De meest faire speler:
Eigenlijk iedereen? Ik kon met Jens telkens heel redelijk praten in de leiding chat en op een normale manier dingen bespreken. Ik weet dat Jasper altijd heel respectvol speelt en ook bij ons waren er een hoop die altijd netjes dingen bekeken.

De meest unfaire speler:
Geen nodige benoeming.

De beste aanvaller:
De laatste massa's was ik erg onder de indruk van de kwaliteit bij Madara, die hebben zich wel echt goed hersteld nadat ze veel dorpen waren verloren al. Verder is Rick heel sterk in goede planningen maken en slimme dingetjes verzinnen om nog iets extra's te doen.

De slechtste aanvaller:
Wij hebben in 1337 teveel aanvallende steken lagen liggen. Ik heb niet per definitie een slechtste aanvaller maar onze massa's haalde niet altijd het niveau wat nodig was om dorpen te pakken. Slordigheden in de massa planning, slordigheden in account planningen. Soms te weinig activiteit om goed voor te bereiden. Dit alles maakt dat onze aanvallen soms net wat ondermaats waren.

De beste verdediger:
Meerdere accounts hebben het heel net gedaan. QID heeft vaak met relatief weinig middelen, het heel net gedaan. Robot leek altijd onder controle. Wij op Devil hebben vaak veel deff afgestaan en het nog redelijk gedaan met een mega front.

De slechtste verdediger:
Ook niet echt een uitspringen, veel accounts hebben het echt goed gedaan. Zeker met de enorme edelcounts en de kwaliteit aanvallers is het gewoon heel lastig. Even verzaken in activiteit en je wat nat.

Bij ons heeft Jimmy volgens mij bijna op elk account ingelogd dus dat was een waardevolle floater, daarnaast heeft Stefano zich ook vaak laten uitlenen naar andere accounts waarmee ik altijd heel blij was.

De beste timer:
Stefano en Marnick waren beide heel sterk.

Eugen! Eerste echte endgame als main op Dominus en heeft enorm snel geleerd en kan je echt op vertrouwen. Heel leuk dat we hem vroeg erbij hebben genomen en dat hij zo is gegroeid in de wereld. Goede keuze gemaakt daarin.

Pinky die zich niet liet undercutten door onze bonus massa en alsnog heeft doodgegooid. Heb je ballen voor nodig en dat is te respecteren.

Dominus die zich telkens weer liet blitzen, hoe is het in hemelsnaam mogelijk heb ik wel regelmatig gedacht.

Mike! Toppertje, spammer maar wel nuttige spam altijd. Krukske ook.

Rick is de speler die je in je stam wilt! Wat een slimme gozer is het ook.

Wederom Rick.

Beste accountslaaf:
Timo heeft het als main op ESFR heel goed gedaan, Bart zijn ballen dragen is geen gemakkelijke klus. Michel die van MB overgestapt is naar Klaaz en daar de laatste fase heel veel heeft gedaan is ook echt nice.

Beste troll ingame:
Niet perse een goede troll gehad.

Bij ons gelukkig niemand!

Rik

Ik heb deze wereld wederom gespeeld met mijn beste vrienden op dit spel, waar ik blind op durf te vertrouwen. Dus dat haalt altijd het beste in je naar boven. Ons team met Ritesh, Rick, Timo en ikzelf was enorm goed in balans en dat maakt het speler wel echt heel veel leuker. Veel andere spellen samen gespeeld en nooit gedoe gehad.

Komt zo niemand in me op.

Uiteindelijk ben ik praktisch vanaf de start stamleider geweest in 1337. Daarin heb ik een grote rol gehad in alles in goede banen leiden en zorgen dat alles op het juiste moment gebeurde. Blij met de keuzes die ik heb gemaakt: zoeken naar een uitdagende wereld. We hebben een moeilijke start gehad met de kontknal, vervolgens in de midgame niet gekozen voor de makkelijke weg met bijvoorbeeld een Hunterz rekruut. Afsluitende hebben we misschien wel de moeilijkste endgame gespeeld van de huidige tw meta. We wilde een uitdagende wereld en dat is gelukt.

Naar mijn idee niets. Ik vind dat we juiste keuzes hebben gemaakt, of keuzes die niet anders konden. Ons front was te groot, maar kleiner was in de fase van de wereld echt geen optie. We hebben geen ruimte geclaimed over de clijn terwijl we die optie wel hadden, ook daar sta ik nog steeds achter. Geen onnodige rekruuts gedaan etc. Enige is mogelijk niet de deff van de mb's gebruiken, maar goed. Kleinigheidje houdt je altijd.

Afsluitend woord:
Trots op onze hele stam en trots op Devil. Het was een genot om met / tegen jullie te spelen en we buigen met een opgeheven hoofd onze knie aan Pinky.

Beste account:
Ik vind QiD wel het beste account, alleen al om de reden dat de wereldwin er nooit was geweest zonder zijn inzet en groei. Eigenlijk doordat QiD besloot endgame te spelen hebben wij nu allemaal een leuke wereld gehad.

Warre heeft vliegende keep gespeeld en eigenlijk meerdere rollen vervult in de stam. Erg onder de indruk van zijn plan-skills, samenwerken in de stam en tijdinvestering

Beste stamspeler:
Willy vond ik gezellig om mee te praten en te zien spelen was ook behulpzaam in tijden van nood.

Beste gestopte speler:
Volgens mij niet echt mensen gestopt

Beste stam:
Ik vond beide stammen wel goed. Elite hadden een erg moeilijke early game en moeilijke tegenstanders. Ik denk dat ik heb mogen zien dat individuele TW-skills overschaduwd worden door planmatig en inzicht/ervaring in de endgame. Ik vind Pinky sterker door het inzicht dat Jasper, Jens en Warre en Burger brachten.

Slechtste stam:
Blitzkrieg

De beste stamleider:
Ik vind Pim een goede stamleider, altijd rustig en respectvol, kan fouten toegeven. Alleen jammer dat hij te ver ging in zijn leugens early game, maar toen was hij technisch gezien nog geen stamleider denk ik (hoopik) :).

De slechtste stamleider:

Niemand

Bob natuurlijk, zeker als je de eer mag hebben om hem op je account te hebben. Altijd leuk altijd gezellig!

Champ technisch gezien, niks nuttigs en niks waar gemaakt qua skills, blij dat hij vrijwillig weg was gegaan :).

De meest faire speler:

Floris van klaaz. Eerlijk, oprecht en aardig

De meest unfaire speler:
Rikkert was wel heel erg veel aan het huilen voor een spelletje. Denk dat als je aan endgame begint, dat je wel wat meer het spelletje mag spelen en wat minder zeuren.

De beste aanvaller:
Jasper heeft natuurlijk deze plek opgeeist, mooie winst bij Wolf, knap gegooid.

De slechtste aanvaller:
Niet echt onder de indruk van Profeta.

De beste verdediger:
Door de early game heeft ESFR deze spot verdiend. Sowieso een mooi account, respectvol en in staat om BIJNA geen dorpjes te verliezen. Ripp de laatste dag.

De slechtste verdediger:
Frank op wolf dan toch? Noob stackies ! :)

Shoutout naar Cursed Legion en Dylan, hebben allebei goed opgelet, meegedacht en geholpen waar kon op McXena. Stambreed is dit overduidelijk Mathieu die keihard heeft gestreden op HMB.

De beste timer:
Lastig, veel goede timers op deze wereld. Bij elite denk ik stefano, met z'n 120 euro compensatie voor ESFR uit de brand helpen xD. Bij pinky lijkt me Warre en Jens gedeelde 1ste plaats.

Ben heeft me wel verrast van Um, was leuk om mee te praten en samen te werken. Ook netjes zijn account op orde, top team daar.

Leukste actie was de laatste massa, was wel leuke spanning om met die gedeelde moeite dan resultaat te boeken.

De CF-Bash van de elite, leek me veel moeite voor klein resultaat. Mocht je de CF'S wegbashen dan heb je namelijk uitstel en nog langer TW, terwijl je al een team had waar de emmer aan het overlopen was.

Bobtop

Nerd in de positieve zin is Jens, die weet veel van TW.

Wie was de beste tacticus / massa planner?:
Warre

Beste accountslaaf:
Mikevda is daar top in. Slaaf zijn is tweede natuur voor hem denk ik

Beste troll ingame:
Nicky trolled lekker veel in discord, gezellige speler, leuk om erbij te hebben

BOB

Bobtop

Ja eigenlijk heel veel spelers, vind dit ook wel een leuke vraag want zo voelt het ook dat mensen wel positieve dingen naar boven hebben gehaald. Jens heeft veel tips en adviezen gegeven, Warre veel inzicht in de massa's, Willy, Jasper, Mathieu doorzettingsvermogen en solo-account-carry ook wel. Vooral doorzettingsvermogen was welkom om te voelen vanuit de spelers.

Ik had met de overkant wel willen afsluiten en dan met klaaz. Floris die daar speelt heeft 2 jaar geleden ongeveer 90% aan me uitgelegd en basicly geleerd hoe ik tribalwars moet spelen.

goede communicatie, doorzettingsvermogen en uiteindelijk ook wel timeskills, laatste massa was ik nagenoeg solo met mobiele ondersteuning en uiteindelijk wel trots.

zonder Champ starten en minder druk maken om het sociale / politieke aspect.

Afsluitend woord: Iedereen heel erg bedankt voor deze endgame.

Gefeliciteerd aan mijn stamgenoten en ook well done voor de elite. Zij hebben er een mooie strijd van gemaakt. En boven alles ze waren erg sportief wat ik waardeer. Tot de volgende! Groeten, Maarten

Laatst bewerkt:
Beste account:
QID
Jensbot
Beste stamspeler:

Jensbot,warre en Mathieu
Beste gestopte speler:

Dries op de dag van de massa's
Beste stam:

Spreekt voor zich
Slechtste stam:
-
De beste stamleider:

Beide stamleiding was gwn top.
De slechtste stamleider:
-

Mook, ondanks dat ik hem 50% van de tijd op mute heb gehad.

Wil mezelf hier wel zetten of anders Stefano of Pim
De meest faire speler:

Denk iedereen fair was, niet echt rare dingen gezien.
De meest unfaire speler:
-
De beste aanvaller:

Denk niet dat er 1persoon hierbij uitspringt, beide kanten hadden zeer goeie offers.
De slechtste aanvaller:
-
De beste verdediger:

Warre, floris, jensbot en misschien jasper wel:confused2:
De slechtste verdediger:

Appelflap

Nickybot en uiteraard mathieu al werd dat omgetoverd tot main HMB.
De beste timer:

Stefano of jens? al kwam warre laatste massa ook opeens om de hoek kijken zag ik.

Dries, nog nooit mee samen gespeeld. Altijd 'slechte' dingen over hem gehoord. Ik vond het top om met hem samen te spelen. love u droes

Recappen op minimal noble met speer, waardoor FLORIS EEN ** DIEP DORPJE KREEG AANGEZIEN DE MUUR MIJN EDEL DOOD GEMAAKT HAD. IS HELEMAAL NIET LEUK MAAR WEL GEWOON EEN GOEDE ACTIE.

De snelle massa van 1337, gedoemd om te falen.

bob

Warre

Weet niet precies wie de massa's bedacht bij ons. Maar denk Jens,warre,jasper.
Beste accountslaaf:

Dries
Beste troll ingame:

Mook

Bob

Bob laat rik alle hoeken van de map zien.

Niemand, deze wereld niet super dedicated geweest zoals ik vroeger wel was op werelden.

Jens, burger, mook, warre, mathieu, luc, nicky, maarten, dries, jarno, jasper jammer genoeg ook. Quinten
Wat heb ik zelf voor W111 betekend

Niet zoveel, ben rond endgame erin getrapt om Burger te helpen. Had ik nooit moeten doen.

Burger negeren, recap edels niet minimal speer doen, nog minder massa's aanwezig zijn.
Afsluitend woord:

Achteraf wel leuke wereld, goeie massa's. Ben wel blij dat het voorbij is, want merkte vooral de laatste weken dat ik echt met flinke tegenzin ben gaan zitten elke keer. Het is dat ik het niet kon maken tegenover de inzet en tijd die bepaalde mensen uit onze stam in deze wereld stak. Anders was ik al paar massa's geleden gestopt, kon niet de motivatie vinden die ik vroeger wel altijd had.

Beste account:
Dat kan enkel QID zijn, lopen een paar lichtjaren voor op de rest.

Kan dat iemand anders zijn dan Warre of Jens? De beesten deffte 4 accounts elke massa, gooide het strakst, maakte de analyses bij inkomende massa’s en plande de uitgaande massa’s. Het zijn 4 handen op 1 buik dus ze mogen dit samen pakken.

Beste stamspeler:
Van wat ik begreep heeft Frank veel gedaan bij de elite. Om ook is een andere speler te kunnen noemen.

Beste gestopte speler:
Burger. Toch wel gemist de laatste maand(en). Althans ik weet niet of een houdini pullen ook daadwerkelijk stoppen is.

Beste stam:
Blijkbaar Pinky? Al denk ik nogsteeds dat de elite ongelofelijk veel kwaliteit heeft, waar pinky niet aan kan tippen.

Slechtste stam:
-

De beste stamleider:
I mean, weinig bijzonders geweest dus alle leiding top?

De slechtste stamleider:
Mark zat in de “conclaaf” groep. Maar heeft de beste man ooit wat gedaan naast kutcommentaar leveren? Past in dat opzicht goed op madara met mook.

Vanuit Pinky perspectief Willy en Nicky. Toch fijn om die jongens in de call te zien. Mook was enerzijds gezellig in de call, was er elke massa wel, maar vroeg dan ook vragen die je in 3 zinnen in de aankondiging kon lezen zoals “wie is eigenlijk target?”.

Kan alleen maar de persoon zijn die zich €120,- laat betalen om fakes te deffen. Dorpen stefanotop noemen na een massa is kinda cringe.

De meest faire speler:
Het gros van deze wereld. Weinig uitschieters, wat misschien nog wel beter is dan iemand kunnen benoemen.

De meest unfaire speler:
De smeerlap die de massa plande waardoor de elite 2x op rij landde! BAH!

De beste aanvaller:
DID liep strak een aantal massa’s dus die mogen hem krijgen van mij. Denk dat het niveau hier over het algemeen hoog lag.
Andere kant hebben Jens (QID) en Warre (doppler laatste massa) solo 650 edels op 6ms gemiddeld gezet. Respecto mucho.

De slechtste aanvaller:
Op de laatste massa na waren de gemiddeldes bij Xena en UM beduidend lager dan de rest. Ook de edelcounts liepen daar een stuk trager op.
ESFR was praktisch full deff dus die kon nieteens aanvallen.

De beste verdediger:
Alle spelers die geen CF’s tegen hebben gekregen! Rest allemaal floppers.

De slechtste verdediger:
Frank wolf!!!! Hahahahahaha. Nee eeuhm, Had Joeri niet recap edels voor de edels van Klaaz gestuurd de eerste massa, die mag toch wel even benoemd worden als matige deffer.
Verder: -2, -5, -21! Jullie weten wie jullie zijn.

Mijn enige co! Had in de midgame beloofd dat die in de endgame wel actief zou zijn. Naja dat werd die ook maar daar had ik geen kut aan omdat die HMB moest bemannen.

BONUS BENOEMING: IK WAS LUC BIJNA VERGETEN! LEGEND HEEFT MIJ VAAK GESAVED MET HET STUREN VAN WAVES OF MIJ PAUZES GUNNEN!!!

De beste timer:
Stefano als zijn bot aanstaat, anders Warre. Jens zijn gemiddelde die laatste massa was om te huilen.

Hij is nog niet genoemd. Ik ga Ozfo van Doppler noemen. Die man zit heerlijk scriptjes te bouwen en te klooien de hele dag. Leuk om te zien! Sowieso een shout-out naar team doppler dat zichzelf heeft geregeld deze wereld. (moeten wel wat meer in die call komen verdorie!)

Beste actie was het kicken van Champ.
Of (als 1 april grap) Jens zijn 2e account als Champ laten terugkomen in de stamdiscord. Dat waren een aantal grappige uren. Bob en Quinten zijn er zelfs door geragequit.

Het flamen van de mensen die de meeste tijd in de wereld steken of het geklaag van mensen die zelf is een dagje alleen moeten zitten. Om dan vervolgens wel te verwachten dat wij die problemen als solo spelers wel even gingen oplossen voor ze. Maar feedback negeren en gewoon lekker eigen plannen trekken. Vooral als ze dan geïrriteerd raken als wij opmerkingen terug maken. Denk dat de tijd die we erin stoken echt voor lief is genomen door een aantal.

Maar ook richting andere vind ik het bijzonder als je mensen flamet omdat ze anderen helpen/jou helpen maar niet volledig naar je wens. Doe het dan zelf. Hierbij denk ik aan die keer dat Willy een edelplanning maakte voor Xena en Bob boos werd dat het niet volgens zijn idee was. Maak dan zelf een edelplanning.

Om nog maar niet te beginnen over het feit dat Dylan HMB (niet eens zijn account) op delete had gezet dag voor het versturen van de massa.

En uiteraard die deffbunker inzet. Walgelijk.

Helaas bob….

Jens… De hoeveelheid (soms zelfs ongevraagde) scriptaanpassingen er langs kwamen om iets versimpelen was hoog. Of alleen al de utility shit voor massa planningen.

Laatste massa’s waren toch wel op het conto van Warre te plannen.
“Ik ga de volgende massa echt niet plannen” om dan direct na de landing weer 3 ideeën in te gooien.

Beste accountslaaf:
Wthellie? Bestaan die? Dacht dat die op het lijstje met kabouters en eenhoorns stonden. Ik neem team doppler wel als accountslaaf. Of de accountslaaf van doppler.

Beste troll ingame:
Rikkert die zegt dat er een NAP is. Maar da was niet. Degene die QID flop op het profiel van de elite heeft gezet.

Ugh Bob. Thanks voor het ophalen van dit trauma. En Matsoe blijkbaar!

Rik. Mobiele spelers zijn flop.

Jens, Warre, Mathieu, Nicky, Willy. De positieve insteek werkt goed. Andere kant mag je hier de elite ook wel noemen. Zonder tegenstand is mijn best niet nodig.

Mensen die hun shit op orde hebben en er zijn.

Mag toch wel zeggen dat ik robotski de afgelopen 6 maanden praktisch solo heb gebracht naar waar het nu is?

Heel veel mensen gemute voor mijn eigen welzijn.

Afsluitend woord:
GG EZ. Nee eeuhm, waardige wereld gebleken. Chapeau aan allen die hebben bijgedragen

Laatst bewerkt:
Beste account:
Denk dat hier maar 1 account zo belangrijk is geweest dat het überhaupt tot zo'n hoog niveau wereld is gekomen en dat is QID.

Jens zal dat dan zijn, als je bij de tegenstander bij een deel zelfs de aluminiumhoedjes op krijgt dan ben je van een bijzonder niveau.

Beste stamspeler:

Pim, heeft heel wat uren gemaakt in mensen actief maken/houden en bijspringen bij een bepaald account.

Beste gestopte speler:

Volgens mij niemand gestopt? N.V.T.

Beste stam:

Uiteindelijk Pinky, GG WP

Slechtste stam:

-

De beste stamleider:

Complimenten aan de gehele leiding van beide stammen, over het algemeen was het heel goed georganiseerd en een nette wereld. Vanuit de Elite perspectief moet ik Pim en Frank nomineren. Die hebben heel veel tijd en inzet getoond om alles en iedereen actief en bemand te houden.

De slechtste stamleider:

N.V.T.

Heel lastig, ik vond dat er bij ons heel veel gezelligheid was in de calls en vaak ook veel mensen aanwezig. Moest altijd wel hard lachen om King B als ie weer lekker begon te harken of vond dat we een complimenten rondje moesten doen om dan bij de laatste massa Damian meteen als Dries te benoemen.

Bob

De meest faire speler:

Denk dat iedereen heel fair is geweest.

De meest unfaire speler:

Niet echt unfaire dingen gebeurt, maar als ik toch mensen moet nomineren dan Bob met zijn fake waves en Mats met zijn scout acties.

De beste aanvaller:

Ik vond het team van DiD altijd sterk, stond vaak heel strak en goede planner met Rick.

De slechtste aanvaller:

Ik nomineer mezelf, met al mijn -3ms edels die dan weer rechtgetrokken moesten worden (grotendeels door Floris <3). Daarnaast hebben we bij de elite toch ook te veel massas gehad waarbij we al vrij vroeg stuurfouten hadden.

De beste verdediger:

QID die altijd leeg gingen en toch niet hoefden te zweten (zo leek het) en Robotski.

De slechtste verdediger:

Denk dan Madara die flink in de min ging terwijl DiD niet eens echt clears kregen.

Jimmy had de bingokaart bijna vol, die heeft als floater heel wat accounts uit de brand geholpen.

De beste timer:

Marnick had zich de laatste 2 massa's het 0ms kanaal aardig toegeëigend, en natuurlijk Stefano.

Ik vond dat Eugen echt lekker bezig was met Dominus, had verwacht dat ie misschien richting endgame meer gecarried zou moeten worden maar niks was minder waar.

Niet per se leuk voor ons, maar ik vond het wel grappig dat QID wederom een succesvolle blitz had gedaan op Dominus. Vond het ook erg knap hoe Pinky als geheel de 'bonus' massa van ons had gedefft, terwijl ze een scoutwave dodgen en nog aanvallen sturen. Idk hoe jullie het deden, maar chapeau!

Dominus verdient een nominatie, toch knap om 3(?) massa's op rij in de min te starten wanneer wij de aanvallende partij waren. Vond het sowieso bijzonder om je AB terug te trekken voor meer deff times.

Denk dat Mike bij ons de grootste spammer was? Veel enthousiasme zat daarbij altijd om weer door te gaan.

Twee nominaties. Floris, die kon iedereen elke keer wel weer vertellen dat iets op een betere/makkelijkere manier overzichtelijk gemaakt kon worden. Rick, die even kon analyseren waarom onze massa een flop was geworden en iedereen met een aluminiumhoedje weer terug de realiteit in kon krijgen.

Rick en diegene die de massa's van Pinky heeft gepland (laatste 2)

Beste accountslaaf:

Timo van ESFR

Beste troll ingame:

Bob

Bob

Met huidige activiteit Bob, op basis van skills Rik

Pim, Frank, Bart, Floris, Kruk en Dutch. Pim en Frank die de hele discord onder spammen om iedereen weer actief en gemotiveerd te krijgen. Bart met de motivational speeches en voldoende lach momenten. Floris en Kruk als co's was echt super nice om mee samen te spelen. Ga mijn team zeker missen!

Hebben het afgesloten met iedereen, niemand is echt gestopt dus geen nominatie nodig.

Accountslaaf zijn en nat gaan op klaaz.

Eerder op delete en aansluiten op main account, meedraaien op een mainaccount was erg leuk!

Afsluitend woord:

Als noobje meedraaien op deze wereld was slopend maar ook erg leuk. Hoog niveau, leuke mensen en een meer dan waardige tegenstander. Ben blij dat het klaar is, maar ga het ook zeker missen! GG WP Pinky!

Beste account:
QiD , moeten we niet veel woorden aan vuilmaken denk ik
Jens , Warre, etc.. allemaal ongezien niveau maar goed we gaan hier Jasper vernoemen , want het was dan ook voornamelijk individueel ;)

Beste stamspeler:

Jens, er altijd voor iedereen ! en Mathieu verdient ook wel een kus van de juf en een bank vooruit... of HMB lag onder de grasmat en als stam ging het dan niet echt lekker gaan

Beste gestopte speler:

100% champ , dorp voor dorp ging hij iedereen aanpakken !
En Joeri, denk dat dit ook wel een verlies was !

Beste stam:

top niveau aan beide kanten , -

Slechtste stam:
/

De beste stamleider:

Jens , Warre, Jasper , hoorde dat het in de elite ook best goed zat !

De slechtste stamleider: /

- Willy ,je moet nog maar de voice binnen strompelen en mensen krijgen volgens mij spontaan een lach op hun gezicht.
geen idee wat hiervan de oorzaak is

Bob, zelf mobiel leer je iedereen een lesje !
Simon, men eigen co aan zelfzekerheid zeker geen gebrek

De meest faire speler:

Denk dat het overal wel fair verliep ! Extra respect voor wolf

De meest unfaire speler:

Moet hier Rikkert vernoemen ;p. Al weet ik niet met zekerheid wie me co getrolled had door te zeggen dat er nog een NAP was :p

De beste aanvaller:
Jasper, Jens .. allemaal botjes, om het op zijn jaspers te zeggen: "wthellie"

De slechtste aanvaller:

wij zelf hadden niet altijd de strakste timings daar is zeker nog marge voor groei maar goed we waren zeker niet alleen:biggrin:

De beste verdediger:

Iedereen had zijn goede momenten ! Maar Jasper , knap gedaan volgens mij had je 1ste massa zelfs geen stacks

De slechtste verdediger(s):

De Houdini's op massadagen

Floater: Nicky :cool2:
vv'r/mainer: Mathieu

De beste timer:

Jens, jasper

Maarten , laatste massa was gewoon stra, je kan er wel wat van !
En Luc na een bijzondere lang pensioen gewoon terug komen opdagen ! beest !

Moet wel de "kick champie van xena" episode geweest zijn, iedereen had popcorn vast :)

De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen: \

Simon die zegt dat hij elke massa kan deffen en altijd -0 gaat en dan bij de eerste massa waarbij hij effectief zit dan maar lekker -1 gaat.
Ongezien !

En zelf is hij er ook nog niet goed van ! :D

bob top!

Moet wel Jens zijn , Jens weet meer over TW dan zijn eigen vriendin ?

Warre , Jens , Jasper

Beste accountslaaf:

Coen ;p ongezien, zelfs op verlof zit je uren achter je mobieltje

Beste troll ingame:

Rikkert en de NAP.. we zijn er nog niet goed van

Bob, er ging geen dag voorbij of je wou blitzen, of iets anders doen dat niet in de planning van de stam zat - moeilijk

Bob , die kerel is bezeten en zou niet loslaten zoals een pitbull

Ik denk dat ik hier Jasper zeker moet vernomen en ook weer Jens, ik kon altijd terecht voor hulp tot miss het irritante toe ( sorry not sorry )
maar na jaren van afwezigheid op endgames en de vele vele andere scripts had ik wel een tw spoedcursus nodig :) Dus alsnog een welgemeende dankjewel !

Met Pinky, ik klaag niet

Uiteindelijk als laatste acc bij Pinky komen aansluiten, waar heel waarschijnlijk wel wat wenkbrauwen over gefronst zijn. Denk dat we op zich goed hebben meegedraaid wetende dat de ervaring in vergelijking met de rest van de wereld veel minder was. Verder hebben we niet zoveel betekenis gehad met ons kleinere acc.

Sowieso niet beginnen in de core, uiteindelijk een redelijk grote jump moeten doen om te liggen waar we nu zijn beland en dat was toch wel een werkje dat je liever niet doet

Afsluitend woord:

kan alleen maar men co's bedanken voor alle tijd en opofferingen, was niet altijd vlot maar hoe het nu draait of keert we deden het wel allemaal samen en dat is toch iets positief om mee te nemen. Voor de stamleiding een kleine sorry denk ik dan,
soms iets teveel paniek en drama maar goed tijdje geleden dat we allemaal endgame speelden op UM. dus dat kreeg je er helaas gratis bovenop

Om te eindigen een shoutout naar iedereen in pinky voor het doorzettingsvermogen en de geleverde kwaliteit ! Alsook naar de Elite voor een zeer goede strijd !

Beste account:
QID/DID
Jensbot.
Beste stamspeler:
Frank Wolf, met zijn gespam.
Pim voor het regelen van lijdingszaken.
Beste gestopte speler:
Frank ID
Beste stam:
Pinky
Meerdere! Shoutout naar Krukske, Stefan0ms, Flopris, King B, Rick, Frank Wolf, Marnick, Eugen, Timo, Timo, Tijn, Michel, Bas, Wesley voor de discordcalls op massadagen.
Bij de Elite niemand echt, enkel Stefano.
De beste aanvaller:
Jensbot/Warre
De slechtste aanvaller:
Bob Flop
De beste verdediger:
Jensbot/Warre
De slechtste verdediger:
ikzelf waarschijnlijk
Marnick/Stefano/Jimmy/Pim
De beste timer:
Zijn er wel meerdere die aan elkaar gewaagd zijn.
Eugen, Zonder twijfel.
Bob Flop
Frank Wolf, Flopris, Rick
Jensbot.
Beste accountslaaf:
Mike ESFR, Michel, OPA JAN,
Beste troll ingame:
Bob Flop
Bob Flop
Bob TOP
Eugen, Ik kende je niet voor deze wereld, maar vond het heel chill samenspelen. Denk dat we elkaar veel hebben bij gebracht.

Beetje nat gaan op Dominus, verder weinig bijzonders.
Niks
Afsluitend woord:
GG, Denk dat dit de hoogste niveau endgame was die in een lange tijd geweest is. Jammer dat het stopt, maar ook wel weer lekker dat we wat minder op dat computertje moeten zitten nu.

Beste account:
Qid steekt er met kop en schouders bovenuit.

Jens en co bij Pinky. Bij ons Rick / Floris zou ik zeggen.

Beste stamspeler:
Binnen de Elite zijn dit Frank Wolf en Pim.
Frank was altijd voorloper met de boel scherp houden en Pim voor het bijspringen op verschillende accounts.

Beste gestopte speler: /

Beste stam:
Pinky.

Slechtste stam: /

De beste stamleider:

Iedereen van Elite / Pinky die hier tijd voor wilde vrijmaken. Je moet er maar zin in hebben. Bedankt!

De slechtste stamleider: /

Iedereen die actief was binnen de stam was dit wel.
Shoutout Kruk, Pim, Rick, Ritesh, Floris, Mats, Michel, Frank, Eugen en de rest.

Bob. Ego van Messi, kwaliteiten van Weghorst.

De meest faire speler:
Naar mijn idee is de wereld redelijk fair verlopen en zijn er weinig gekke dingen gebeurd.

De meest unfaire speler:
Bob.

De beste aanvaller:
Robotski toch wel de beste resultaten geboekt, al waren de massa`s over het algemeen wel erg goed gegooid.
Op die zaterdag na dat we allemaal VV delay hadden dan.

De slechtste aanvaller:
Unexplainable Miracle.

De beste verdediger:
QID / Robotski.

De slechtste verdediger:
Denk dat meeste accounts het gewoon goed hebben gedaan als je kijkt naar de edellimieten, het kunnen deftimen en de strakke edels.
Dan maar de accounts die elke massa standaard block ok stonden?

Jens / Pim

De beste timer:

Stefano / Jens.

Eugen. Verwachtingen echt zwaar overtroffen. Voor een van de eerste werelden echt top gedaan.

Elke Massa voordat we begonnen met edes sturen al tussen de -1 en de -5 achterstaan, omdat Dominus weer geblitzed was.

Wereldchat sowieso Bob.

Floris / Rick / Kruk oftewel de World of Warcraft spelers.

Jens / Rick

Beste accountslaaf:
Shoutout Opa Jan, topper.

Beste troll ingame:
Als Bob al die tijd een soort act was, dan had Bob dit zeker gewonnen.
Dit bleek toch niet zo te zijn.

Vanzelfsprekend Bob, ook speciale benoeming voor Mats met zijn scoutwaves.

Bob vanuit zijn kraan en Rik vanuit de auto tijdens zijn werk zou een leuke strijd zijn geweest.
Easy win voor Rikkert.

Mijn co`s en de altijd motiverende woorden van Frank Wolf.

Hebben het als account best redelijk gedaan met ons front.

Extra account erbij nemen. 6 vs 8 met deze edel limieten en timings was te veel van het goede.

Afsluitend woord:

GGs WP. Echt een leuke wereld geweest.

Beste account:
QID, lijkt me vrij duidelijk.

Jens/Warre
Beide heren hebben bakken met ervaringen en zijn niet te beroerd om overal mee te helpen. Ook met een account wat minder "new gen" end game ervaring heeft en soms met stomme vragen kwam. Wijst naar zichzelf :rolleyes:

Beste stamspeler:
Wil hier het QID team + Jasper noemen wat in feite qua de planningen en de bezettingen regelde tijdens massa's en zo alles in orde maakte end game.

Beste gestopte speler:
Joeri, maar een tijdje mee gespeeld maar toch een goede gast waar ik in early/mid game van deze wereld veel aan heb gehad als vraagbank en planhulp.

Beste stam:
Pinky

Slechtste stam:
-
De beste stamleider:
Deze valt toe te schrijven naar beide stammen denk ik. Eigenlijk was er qua afspraken weinig onduidelijk en werd er over en weer veel gerespecteerd.

De slechtste stamleider:
Dit is niet echt aan te schrijven aan een persoon
Maar wil toch "Erik Doppler" een honorable mention geven. Door de laatste maanden te schitteren in afwezigheid tijdens een periode waarin zijn opgerichte stam en account op zijn drukst was.

Gezelligste speler qua reactie's toch wel Nicky of Willy.
En het team van doppler want of het nou heel goed was of pure kak er was altijd weer ruimte om ergens om te lachen.

Grootste ego heb ik niet veel van gemerkt naast de Champ periode en al die spammers in het 0 ms kanaaltje.

De meest faire speler:
Volgens mij heeft een ieder hier wel fair gespeeld.

De meest unfaire speler:
-

De beste aanvaller:
Op elk acc zaten wel goede aanvallers en ook overal zat wel een verschil in spelers die gooide. Waarna er nog weer extra AS'jes nodig waren.
Maar het floaten van Warre tijdens de laatste massa op ons acc waarbij "even" 650 edels binnen 6 ms werden gezet. Krijgt hij deze vermelding van me.

De slechtste aanvaller:
-

De beste verdediger:
Geen specifiek persoon of account maar vond het de eerste massa's die we gooide vanaf Doppler altijd wel knap hoe "moeiteloos" Dominus op BOK werd gezet of alle edels werden weg gesnipperd.

De slechtste verdediger:
Deze plek zal ik maar voor mezelf reserveren.
Tijdens het opvangen van een massa zat ik op de dag van aankomst een paar uur in feite niks te doen. Anders dan taggen, soms wat drafts sturen en vooral geen recap edels sturen. Waardoor ik zelf volledig het overzicht kwijt raakte en weinig meer kon doen doordat deff veelal elders stond. Mijn nutteloze middag leidde tot een boze Kees in de chat en uiteindelijk in 6 cf's aan onze zijde.

Er werd best wel wat gefloat aan de kant van pinky vooral op aankomst dagen, Nicky heeft veel opgevangen. Maar denk toch dat Mathieu die bij Jasper weg ging om te floaten op HMB en nooit weer terug ging de beste is.

De beste timer:
Jens denk ik, nog nooit iemand zo snel een AS lijst weg zien werken als hij. Waarna de vraag volgde van zeg maar bijna zeurend kind is er meer.
Ook de toevoeging van Marnick aan de kant van Elite was te merken door het aantal 0ms'jes wat opeens werd gegooid van uit een bepaald account.

Aan de kant van Elite is deze zeker voor Eugen, nadat ik kennis met hem had gemaakt op w106 had ik eigenlijk niet hele hoge verwachtingen. Maar hij heeft zeker laten zien dat hij het aan kan om een end game te spelen.

Het afpakken van het cf'je van Dominus tijdens een inkomende massa van Elite. Door tijd vele blitz actie's en of aanvallen van Bob werd dit plan door Ozfo in de ochtend kort besproken en kwam al snel de naam "Project BOB" boven de aanval. Hieraan terug denkend moet ik weer lachen vooral om het ons wel lukt. Sorry Bob ;)

De knotknal in de early game die er was en waar iedereen raar van keek en wij niet aan meededen wat ik heel raar vond in het begin.

End game zat ik tijdens de ene laatste inkomende massa samen met Ozfo op Robotski. Kwam er 5.5 uur voor aankomst tijd perongeluk achter dat er meer dan 35 dorpen waren waarvan de muur niet op lvl 20 was. Waarna een dure pp middag volgde met wat lichte stress. Maar het kwam allemaal goed

Bob

Ja wie anders als de script man himself Jens
Al wil ik Ozfo van ons acc ook benoemen, aangezien de beste man ook elke massa weer kwam met geweldige plots voor en na massa's.

Warre, vooral omdat hij na de eerste massa al zei ik ga geen massa's meer plannen. Maar de laatste massa's waren toch van zijn hand.

Beste accountslaaf:
Als account slaaf wil ik de enige belg in het team van Doppler Sander benoemen. Na elke aanvals massa of verdedigende massa was hij de man die binnen no time alle groepen weer goed had staan en zorgde dat de juist AM's aanstonden. Ook altijd een beknopte samenvatting van de massa wat er was bereikt en wat ons aandeel was geweest.
Ook Kees die vanaf zijn mob alles sneller kan fixen waar ik soms met pc

Beste troll ingame:
Bob

Haha Bob elke keer met de zelfde dreiging en weinig resultaat

Bob top eens zien of zijn mobiele skills het houden ;)

Jasper, Warre en Jens zeker omdat ze iedereen keer weer de motivatie in me omhoog konden praten ook al had ik er helemaal geen zin meer in.

Had de wereld willen afsluiten met het team waar mee we zijn gestart op doppler. En natuurlijk iedereen van Pinky, ook de spelers die "opeens" weg waren om uiteenlopende redenen

Ben zelf op W111 gestart om mogelijk naar een end game te gaan spelen maar al snel de keuze gemaakt om MB te gaan voor Doppler. Na een tijdje de overstap gemaakt naar Doppler waar ik veel acc onderhoud deed en de planningen regelde en mascotte was in veel gemaakte fouten op het account.

Met ITSW18 serieus gaan spelen in plaats van MB, gezien onze ligging ideaal was om main acc te worden. En dan in plaats van HMB op die plek te gaan voor een zo goed mogelijk resultaat

Afsluitend woord:
Kan een ieder hier bedanken voor een mooie wereld die we hebben gespeeld waarin al snel bleek dat er wel degelijk kansen lagen. Maar ook een wereld waar ik meerdere malen heb gedacht ik gooi zelf de handdoek. Na gemaakte fouten of situaties die anders liepen dan dat ik zelf had gedacht. Wat we nu gaan doen gaan we nog zien ;)

Jensbot.
Niet echt van belang maar ik heb zelf geen enkele massa plan bedacht of wat dan ook, alleen de laatste massa de account planningen voorzien, al de rest op het conto van Warre, Jasper en ééntje van Matthi.

ho ho, laatste massa heb jij ook wat in gedaan! Je hebt gewoon je aanpassingen toegevoegd hè! + Basicly elke massa was een samensmelting van onze massa discussies.

Beste account:
Bij De Elite vond ik persoonlijk dat DiD er altijd uitzag als een heel stabiel account, massa planningen liepen bijna altijd goed zonder veel gekke dingen, ook defensief hebben ze zich 3/4 massa's leeg gezet terwijl ze zelf toch 400/500 edels kregen wat ik altijd kan appreciëren.
Bij Pinky is dit voor mij Robotski, wat Jasper allemaal deed om zijn buurman uit de nood te helpen was geweldig om te zien, nooit een vraag te veel en zo goed als altijd goedgemutst.
Warre, niet mijn eerste rodeo samen op één account maar het blijft me toch verbazen hoe hij zonder instructies alles in goede banen kan leiden. Zowel defensief als offensief gewoon een geweldige speler die bezig is met de kleinste details.
Rick, buiten het feit dat hij al een goede speler was heeft hij deze wereld volgens mij nog wel wat stappen gezet in de richting van een geweldige speler worden. Eveneens iemand die vraagt naar "wat kan ik beter doen", wat ik altijd een goede eigenschap vind.
Beste stamspeler:
QID en Robotski: Misschien cringe om men eigen account te benoemen maar in mijn ogen hebben deze 2 accounts zoveel problemen opgelost voor andere mensen zonder daar in 90% van de gevallen ook maar een danku voor te krijgen, van scoutwaves stacken tot massa plannen tot AM sjablonen voorzien voor de hele stam. Beide accounts gingen ook iedere massa zo goed als leeg om dan toch op -0 te eindigen.
DiD en klaaz: De stats zeggen op zich al veel, je hebt maar 2 accounts binnen De Elite die ondersteuning naar de rest van de stam hebben gestuurd. Qua massa planningen hoor ik dat Frank best veel gedaan heeft dus die verdient hier ook wel een plaatsje!
Beste gestopte speler:
Grootste gemis voor mij was Burger, niet dat hij volledig gestopt was maar gewoon een heel druk leven waardoor het soms leek alsof hij ermee gestopt was.
Beste stam:
Voor mij persoonlijk had De Elite het meer verdiend om deze wereld te winnen, vooral omdat ze voor zover ik weet alle zaken per account individueel hebben opgelost zonder dat er 2/3 mensen bij iedere zet hun handje vast ging houden. Hetzelfde als het plannen van massa's op individueel niveau, ook al waren sommige accounts er niet goed in, hier had er geen massa gelopen als mensen die dingen zelf hadden moeten doen.

Pinky verdiende het dan weer op basis van minder bekende accounts, al is het zoals hierboven gezegd wel makkelijker om als onbekend account te spelen als je bepaalde zaken nooit zelf moet regelen.
Slechtste stam:
N.V.T.
De beste stamleider:
De leiding chat was klein maar gezellig, alle problemen (behalve Bob) hebben we daar simpel uitgepraat/opgelost met vooral Pim, soms Floris en Bart zat er ook bij.
De slechtste stamleider:
N.V.T.
Ozfo, Kees, Sander, Burger, Dries, Jarno, Jasper, Maarten, Ben (zolang hij niet in DM begon over zijn co's, sorry not sorry), Jens, Jeroen, Joeri, Kevin (meestal), Luc, Mark, Mathieu, Matthi, Nicky, Q, Warre, Robert en Willy
Floris (Champ): Geen idee welke breincellen in men hoofd dachten dat het een slimme keuze was om hem een kans te geven, maar nog niet vaak zo'n onbekwame stamgenoot gehad met zo'n grote mond en grootheidswaanzin. Beste keuze ooit om hem eruit te yeeten.
Bob: het ergste is dat je de eerste maand denkt: "Dit moet wel een persona zijn", maar na 10tallen keren dezelfde discussies te voeren blijkt dat toch niet het geval te zijn.
Simon: Ondanks dat hij volgens mij het meeste defensieve werk verzet heeft op UM bij de laatste 3 massa's was het allesbehalve een leuke persoonlijkheid om in je stam te hebben. Kan geen enkele vraag serieus beantwoorden, wilt altijd alle aandacht naar zich toe trekken tijdens het defensieve werk door te trollen (ondanks UM dan ook niet eens ok staat), te lui om ook maar iets zelf op te zoeken en buiten al dat nog eens te lui/fier om eens danku te zeggen. (Deze mooie screenshots krijgen jullie erbij als bonus)
1779991287517.png
1779991298477.png

Stefano: Vraag me tot op heden af vanwaar iemand die niets kan behalve timen zo'n ego heeft. Buiten dat iedere keer trollen in PM en dorpnaamkes veranderen naar je eigen naam, CRINGE.

Geld vragen/krijgen om te deffen is dan weer het slimste wat ik hem al heb weten doen. @denzel waar blijft mijn geld???
De meest faire speler:
Jasper blijft in alle tijden vasthouden aan zen normen en waarden.
Floris is en blijft een leuke vijand om tegen te spelen, als er wat is even callen en opgelost.
Ook al vond ik Pim in het begin van de wereld soms irritant (over de C lijn kwestie), vind ik toch dat alles heel fair is verlopen met dank aan (zover ik weet) jouw inzet binnen de Elite.
De meest unfaire speler:
Bob, denkt alleen aan zichzelf en de gevolgen van zijn acties voor zichzelf, niet voor anderen. + auto rijden en op je gsm zitten is gewoon niet stoer.
De beste aanvaller:
Vast cringe om mezelf hier neer te zetten maar ik denk dat Warre en ik qua aanvallers binnen Pinky als enige zowat altijd optimaal gebruik gemaakt van alle middelen die we hadden.
Jasper is gewoon het totaalpakket van timen, inventief zijn en blijven doorgaan ook al denk je dat je 90% bok staat.
DiD was voor zover ik het gezien heb het enige account binnen De Elite die een deftige scoutwave gooide, daarmee dan ook ging freestylen en daardoor Madara best dikwijls in de problemen bracht.
De slechtste aanvaller:
Het leek heel dikwijls op QID alsof er gewoon een edelplanning was doorgegeven die blindelings gevolgd werd door ESFR en Dominus zonder iets zelf te proberen scouten/aanpassen.
Binnen Pinky hetzelfde als hierboven eigenlijk, bij bijna geen enkel account het gevoel gehad dat ze wat anders wouden proberen buiten het plan van de massa om + geen idee hoe mensen er KEER OP KEER OP KEER in slagen om 50 tot 100 edels niet te versturen zonder ook maar iets van bericht/hulp te vragen.
De beste verdediger:
Misschien een verrassende keuze maar buiten de 2 accounts die geen dorpen verloren mag Madara hier staan voor mij, niet op gebied van kwalitatief verdedigen maar meer op gebied van niet opgeven, er altijd voor blijven gaan en de kop niet laten hangen als je -21 gaat.
Ondanks dat HMB een klein front had was Mathieu altijd de persoon die zoveel mogelijk def naar de buren wou schuiven. Zoutje top!
Willy is en blijft een geweldige deffer, ondanks wat schoonheidsfoutje en een unlucky recap edel straalt hij ook gewoon vertrouwen uit en communiceert hij (wat blijkbaar heel moeilijk is).
De eerste massa heeft Ben zijn plan goed getrokken, best goed gedeffed voor de eerste massa in lange tijd.
Floris, als Floris aanwezig was op klaaz merkte je het duidelijk aan de manier dat er gedeffed was dat het strak was.
De slechtste verdediger:
ESFR, voor een 60/70% defensief account te zijn leek het van onze kant uit alsof er nooit verder is gekeken dan het eigen account, zelfde gevoel bij Dominus en Profeta.
Dominus die keer op keer gescout werd op uren waarbij Dominus onbezet was om dan nog meer CF's te verliezen.

Zowel McXena als UM hadden geen enkele massa overleefd zonder de def die ze kregen van de buren. Geen schande met de grootte van het account UM. En geen schande voor McXena als je met mix dorpen zit in je mobiele zone en je front def de eerste 2 of 3 massa's volledig vast stond. :boer:

Appelflap 2 of 3 massa's BOK moeten zetten omdat er geen bezetting was, niet echt slechtste verdediger maar honorable mention.

Jasper, Warre en ik, 2 of 3 massa's met 3 personen 6 accounts moeten deffen, moet niet veel meer over gezegd worden.
Bij De Elite niet echt een idee wie er waar heeft gefloat/gevv'ed.
De beste timer:
Denk dat ik zelf qua timen één van men beste werelden heb gespeeld, of het aan fiber ligt of mijn timebotje weet ik nog niet!
Doppler Effect: toen ik uiteindelijk overtuigd werd om toch serieus te gaan spelen was doppler voor mij een grote "Dit gaat een probleem account zijn". Niets bleek minder waar met het geweldige team van ITSW18 samen met Ozfo en Sander hebben dat goed gedaan. Goed in communicatie, goed in eigen account goed zetten en een leuke bende om als buurman te hebben.
Matthi, ik denk niet dat ik zelf al een wereld heb gespeeld samen met Matthi sinds wereld 76, leuke speler met een leuke mentaliteit!
Dominus: Mats en Eugen hebben dat goed gedaan deze wereld, op zich beter dan ik had verwacht bij de eerste massa's (toen jullie nog niet zo defensief waren).
Het trollen van onze stam op 1april met mijn 2e account.
Account swappen naar Madara en dorpkes pakken van het grote DiD.
Op zich was ik beetje teleurgesteld dat het mooie massa ritme overhoop werd gegooid door De Elite. Ook teleurgesteld dat mensen denken dat ik ooit planningen van Devil zou krijgen en als ik dat al zou doen, dat ik daar wat mee zou doen.
Bob die tot op heden nog steeds denkt dat zijn tactieken geweldig zijn.
De edelplanningen van bepaalde accounts, hoe kan je vanuit je cf's bij een buurman 14u ver lopen op het front terwijl je een frontbash doet...:confused2:
INNO games die er blijkbaar niet in kunnen slagen om de vv bug op te lossen terwijl hij al maanden gereport is.

Ik vraag mij oprecht af hoe sommige stamgenoten functioneren in het dagelijkse leven zonder de basisskill van communiceren te bezitten.
Als er geen massa's waren, Dries. Anders blijkbaar ikzelf.
Warre en ikzelf, vooral de uren die we in analyses hebben gestoken.
Warre en Jasper hebben samen met mijzelf zowat alle massa's bedacht aan onze kant, vond het altijd leuk om te sparren tot we tot een gezanmelijk idee kwamen. Plannen zelf hebben geen enkele van onze accounts iets speciaals moeten tonen buiten edelplanningen om.
Rick zijn massa en de laatste massa waren op zich de beste massa's van De Elite (geen idee wie die laatste gepland heeft).
Beste accountslaaf:
Hoogstwaarschijnlijk Dries.
Coen deed volgens mij op UM ook zowat alles qua account onderhoud?
Beste troll ingame:
Rikkert die zegt dat er een NAP is terwijl dat niet zo was, foutje of mastermind, we'll never know.
Bob, al genoeg benoemd hierboven, meest vermoeide persoon in een stam die ik ooit heb meegemaakt en ik heb prime Dries meegemaakt...

Eric die early/mid game bij alles in het middelpunt van de belangstelling wou staan en dan iedere keer moest klagen dat die het zo zwaar had en er mee ging stoppen, doe dat volgende keer gewoon.

Dylan die keer op keer drama moest maken om heel dikwijls bijna niets.

Alle mensen die gaan dm'en dat de spelers op hun account het niet goed doen terwijl ze er zelf niet zijn, doe dat in de stamchat en niet achter de rug van de mensen die je account recht houden... :confused2:

Ook al heb ik begrip waarom het niet lukte om planningen aan te passen voor Maarten, was het wel heel moeilijk om de eerste 2/3 massa's te zien dat ze het nog moeilijk hadden omdat er in het begin precies niet geluisterd werd naar de feedback die gevraagd en gegeven werd. (werd daarna wel beter zoals al aangegeven)
Geen idee waarom we een vergelijking maken tussen de self proclaimed goede TW speler en Rik? Neen mopje Rik met de vingers in de neus.
Ozfo was voor mij de grootste verademing als stamgenoot, iemand die ook als een nerd scriptjes maakt om massa's te analyseren enzo, heel leuk.
Voor de rest dezelfde namen als hierboven al benoemd.

Voor mij was het ook een extra motivatie om tegen allemaal mensen te spelen waar ikzelf de laatste werelden vaak mee heb samengespeeld.
Op zich met ieder account in onze stam behalve McXena en UM, zoals hierboven al gezegd, geen enkele massa af kunnen handelen zonder in mijn ogen veel hulp, McXena (Maarten) maakte vooruitgang naar het einde toe maar ik vond het heel vermoeiend om te moeten communiceren met beide accounts, op momenten dat het snel moest gaan ging dat meestal nooit.

Q, je defkunsten kunnen beter maar je inzet is ongekend en ik ben blij dat je behalve die ene dag in de stamchat toch als persoon veel bent verandert :tongue:

Jammer genoeg is het huidige TW te dood om een stam op te bouwen die bestaat uit alleen maar mensen die hun eigen zooitje op orde hebben, anders had ik graag met Pim, Floris, Rick, Mats, Eugen, Frank, Rik, Bart en ik vergeet vast nog mensen bij De Elite in de stam gezeten.
Deze wereld begonnen met het idee "ik ga def bunkeren in de core en mensen pesten", ik denk dat ik voor mezelf de eerste 2 maanden me best aan men voornemens heb kunnen houden om me weinig aan te trekken van de wereld, gewoon men eigen spelletje te spelen en wel te zien waar we uitkwamen. Dat heb ik jammer genoeg niet kunnen volhouden, ik hoop dat ik mijn stamgenoten wat dingen heb kunnen bijleren.

Verder hoop ik dat mijn stamgenoten toch iets hebben kunnen leren van onze uitleg die we gegeven hebben.

Het was voor mij ook de eerste wereld in lange tijd waar ik zelf nog eens in het scripten ben gekropen voor TW en er plezier uit haalde, heb zowat alle tools die ik zelf dikwijls lokaal gebruikte online gezet dus wie weet zijn mensen er wat mee: https://www.toxicdonut.dev/tw
Wanneer mensen geen respect tonen voor de tijd die jij in een stam steekt, die mensen ook geen hulp meer geven.
Eveneens mensen als Bob en Simon blokkeren of uit de stam kicken in plaats van me er iedere week aan te frustreren en er zelf meermaals door te RQ'en.
Afsluitend woord:
Afsluitend wil ik iedereen bedanken die inzet heeft getoond in deze wereld, zowel bij De Elite als bij Pinky. Het was me een genoegen om deze wereld tegen jullie te spelen, een waardige tegenstander die het spelletje goed kent en met respect speelt.

Aan mijn actieve stamgenoten ook bedankt voor jullie inzet, ook al heb ik niet aan iedereen een positieve herinnering, dan nog hebben jullie er samen met mij voor gezorgd dat we deze wereld hebben kunnen winnen.
Bedankt Warre om samen op QID te komen spelen en de moeite die je er in gestoken hebt.
Mathieu die zijn eigen "gemak" opofferde om solo HMB te gaan draaien.
Ik wist na onze uitstap in Antwerpen dat Jasper een echte topper was buiten TW, blij dat ook te mogen ervaren in game, muchos respect!

TLDR: QID TOP, Jasper TOP, rest FLOP!

Beste account:
Daarover hoeven wij volgens mij geen discussie te voeren: QID

Je weet nooit volledig wat zich afspeelt aan de overkant, maar van wat ik heb meegekregen waren Jens en Warre wel de kar trekkers van Pinky met daarbij een aantal individuele spelers die ook ontieglijk veel hebben gedaan.

Vanuit mij nog wel een dikke shoutout naar Pim, heeft veel in goede banen geleid binnen de stam + Profeta geholpen doordat ik overladen was met werk. Nogmaals dank daarvoor!!

Beste stamspeler:

Vanuit onze kant denk ik dan aan DiD en Klaaz die zichzelf vaak genoeg hebben leeg gezet voor andere accounts, maar ook Frank en Mats die tijd vrij hebben gemaakt voor de planningen etc.

Beste gestopte speler:

-

Beste stam:

Uiteindelijk Pinky, congratz met de WW. GG, wp

Slechtste stam:

-

De beste stamleider:

In mijn optiek elke stamleider top

De slechtste stamleider:

-

Jasper, jammer dat we deze keer niet fronten, was vorige keer gezellig! Samen beetje rookpauzes inlassen, niemand mag spammen en niemand mag snipen :p.
Verder net als ik schaars aanwezig, maar met Bartje altijd gezellig!!

Ik weet nooit of hij het serieus bedoelt, of gewoon aan het geinen is. Maar bij deze, Bob haha

De meest faire speler:

Moet eerlijk bekennen dat ik 1 van de mensen was die aan het twijfelen was bij die bok massa waar niet eens een scoutwave de deur uit ging.
Verder ken ik Jens ook alleen als faire speler. Kan verder ook niet iemand er uit pikken, volgens mij liep deze wereld vrij fair.
Daarnaast Floris, ouwe topper. Weet dat Floris en Jens veel contact met elkaar hebben, maar Floris liet (gelukkig) nooit wat doorschemeren. Ook überhaupt 1 van de meest faire spelers van deze community :)

De meest unfaire speler:

Als ik dan iemand moet benoemen dan is het Bob. Men weet volgens mij überhaupt maar de helft van wat die jongen daadwerkelijk heeft zitten gooien, heb het vaak genoeg helemaal niet benoemd. Je fronter gebruiken om je restante troepen maar te dumpen waarbij de overkant dan weer uren moet zitten is endgame onwaardig.

Schijnbaar moet ik mijzelf hier ook maar benoemen, heb mijn naam hier nu vaker zien vallen vanwege het NAP verhaal.
Ik heb Ben persoonlijk nog een bericht gestuurd, wat aan ander er dan van denkt: So be it.
Heb geen trucje nodig om een blitz te deffen terwijl ik al aan de koffie zit wanneer de aanvallen binnen komen.

De beste aanvaller:

Gezien QID vaak genoeg ook tegen een bokje aanliep (logisch), moet ik bij deze toch Jasper en Rick/Pim/Timo benoemen voor de vele dorpen die zijn gepakt. Ook kwa variatie erg sterk!

De slechtste aanvaller:

Benoem hierbij het eigen account eerst maar even, lag vooral aan de activiteit van mijzelf tho.
Madara heeft goed gespeeld, vooral petje af dat er niet opgegeven werd. Maar niet best dat je er pas na 2,5 maand achter komt dat DiD zeer blitz gevoelig was :p

De beste verdediger:

DiD, QID en Robotski. I know, DiD heeft een wave gehad waar het dorpen verloor, maar ook zij zetten zich altijd weer leeg voor anderen. En voor de middelen die ze dan hadden, was er top gedeft.

De slechtste verdediger:

Profeta! En dit schuif ik dan niet op de co's maar op mijzelf. Daar waar sommige accounts idd bok werden gezet, deed men het hier vooral met eigen DEF.
Desondanks hadden een x aantal dorpen niet verloren hoeven gaan.
Nomineer daarbij ook McXena die vooral hulp nodig had van een bepaalde buurman kwa DEF, snipes en antisnipes.

Dat is een lange lijst geloof ik. Ga daarom ook geen specifieke namen benoemen, elke floater/vv'er TOP!

De beste timer:

Iedereen kan timen tegenwoordig, alleen zijn een aantal spelers wel OP. Wil hierbij Marnick even benoemen, 0ms kanaal kon soms beter veranderd worden naar het Marnick kanaal.

Eugen! Toch een nieuwkomer kwa endgame, maar daar merkte je vrij weinig van. Pikte alles snel op en je had al gauw het gevoel alsof hij al jaren meedraait. Daarnaast ook een leuke gast :)

UM denkende dat Rik wel een keertje om 04:00 de ogen dicht heeft, suprise!
Ook de switch van Xena naar BB clears was voor Profeta even zweten, wat een schade heeft dat aangericht o_O

Daarbij ook de countermassa en de uitvoering ervan. Petje af!

-

Bob. Meer onnodige tags in de wereldchat gekregen dan tags überhaupt in de stamchat....

Pim en Rick. Snapte soms maar de helft van wat ze zeiden. Menig mens zou zeggen: Skill issue

Degene(n) die de countermassa en laatste massa van Pinky heeft zitten plannen!

Beste accountslaaf:

Elke speler die TW speelt is een slaaf, iedereen verdient die titel.
Beste troll ingame:

-

Schijnbaar Bob, daarnaast Mats met zijn walgelijke scoutwaves :p

We zullen het nooit weten.
Wie weet vind ik over een x aantal jaren weer wat motivatie, dan zal ik me bij je melden Bob.

Er waren vaker wat issues op Profeta, maar props aan Rody, Desley, Marnick en Leon! Dankzij jullie had ik er toch weer wat meer zin in.

Was zeer content met de stam en ben blij het met hen te hebben uitgezongen.

Nu komt ie: vanaf de endgame vrij weinig. De endgame kon op geen slechter moment beginnen gezien juist dan 2 jobs op het programma staan die veel betekenen voor mijn bedrijf en carriere, dan moet je helaas keuzes maken.
Vooral lullig voor de andere stamgenoten, nogmaals sorry!

Wetende dat de endgame zou starten wanneer ie begon, en daarbij zo intensief was: had ik in het begin Profeta geofferd en de plek aan iemand anders gegeven.

Afsluitend woord:

Het was een interessante wereld met daarbij ook een early/midgame waar al gevochten moest worden met die kkc.
Wij gaan nooit door 1 deur, maar ook dank aan Thonano voor het toelaten van een leuke endgame.

Ik heb genoten van deze wereld. Winst of verlies maakt dan ook echt niet uit, ben blij dat juist deze wereld de afsluiter was voor mij :)

Beste account:
QiD, by far. om een eerste end-game tegen zo'n beest te spelen was onwijs vermoeiend.

JensBOT

Beste stamspeler:
Floris, nam de tijd om uit te leggen en te coachen waar nodig. Daarnaast heeft Frank toch zeker ook veel aan de stam getrokken, zeker richting het midden-einde, waar de inzet steeds wat minder werd.

Beste gestopte speler:
NVT

Beste stam:
Pinky, al denk ik dat ELITE meer potentie had als we dezelfde capaciteiten hadden als in het begin.

Slechtste stam:
NVT

De beste stamleider:
gezien er geen slechtste was, allemaal. Al stak Pim hier voor mij wel bovenuit.

De slechtste stamleider:
NVT

Bart, Damian (ook al was hij er maar kort), Floris, Frank, Kruk, Marnick, Mats, Pim, Rene, Rick, Stefano, Timo, Timo, Wesley. en vergeet er vast nog meer welke regelmatig in de call te vinden waren. Verder was de stam chat ook altijd wel gezellig. allemaal toppers!

schijnbaar BOB? niks van gemerkt, ik kom niet echt in de wereldchat en nooit met hem gesproken..

De meest faire speler:
Pim was altijd redelijk, maar ik denk dat niemand onredelijk was.

De meest unfaire speler:
NVT

De beste aanvaller:
QID liep altijd enorm strak.

De slechtste aanvaller:
NVT

De beste verdediger:
QID & DID

De slechtste verdediger:
Hier moet ik toch onszelf nomineren. Niet door de massa's. Meer dorpen verliezen aan blitzjes dan massa's is toch wel een prestatie.

Marnick, stefano.

De beste timer:
Marnick, stefano, jens, warre

mag ik hier mezelf neer zetten? :oops: 106 voor het eerst weer eens terug gekomen, als rimnoob beetje aangerommeld om dan vervolgens hier op flink hoog niveau mee te mogen/kunnen spelen. had ik nooit verwacht!

PaasNAP. TOP. 1 week lang niet gelogd, niks gedaan. MATS TOP voor de carry.

QID met zijn blitzjes, meneer: "ik blitz nooit" :p

In de calls? BART. als die eenmaal aanging, ging die ook niet meer uit.

Ik denk Rick, Pim en Floris.

Frank, mooie massa's. jammer dat onze kwaliteit massa's eigenlijk pas later kwamen en de eerdere massa's (blijkbaar) makkelijk te analyseren waren.

Beste accountslaaf:
MATS FOR SURE!! zonder Mats, was dominus nooit zover gekomen. Ik heb veel van hem mogen leren en hij heeft echt onwijs veel tijd gestoken in het account. daarnaast ook zeker een shout-out naar Stef die gewoon op het werk nog lekker ging gooien of dodgen. Super blij met beide gasten!!! Tuurlijk mag ik alle anderen niet vergeten die hun steentje hebben bijgedragen. Van af en toe eens helpen tot het coachen door de early-midgame heen. EN uiteraard ook een dikke shout-out naar onze mascotte. hij weet zelf wel wie het is!

Beste troll ingame:
Blitzjes van dominus.

Geen mening.

Gelijkspel, omdat: lekker interessant. :D

Eigenlijk iedereen die onwijs actief speelde in ELITE. Door op zo'n niveau mee te spelen MOET je wel het beste doen dat je kan, ookal had ik er niet altijd tijd voor of zin in. had dit een matige wereld geweest dan was ik denk ik niet zo lang mee gegaan. vanaf hier ook gewoon lekker co'en / floaten :)

iedereen. Opgeven zit niet in mij. Maar ben blij dat we reëel zijn geweest en tijdig hebben beslist te stoppen.

zoveel als ik kon.

Beter AB zetten, oeps.
geen rooftocht wegsturen van 115 uur, oeps.
NOOB.

Afsluitend woord:
Ik ben enorm blij dat de ELITE mij de kans heb gegeven mezelf te bewijzen door mij in de early game uit te nodigen. Ook een dikke shout out naar PINKY voor deze onwijs leuke wereld. het was een mooie strijd en we hebben denk ik (bijna) allemaal ons best gedaan en alles gegeven wat we konden.

daarbovenop ook onwijs veel dank voor alle veren in mijn reet hierboven! ;)
nu ga ik even kort genieten van een korte sabbatical. MIJ NIE BELLEN

Laatst bewerkt:
Beste account:
QID natuurlijk, by far
DiD bij Elite
Warre, Jens en Rick
Beste stamspeler:

Jens, Warre en Jasper bij Pinky, bij Elite denk ik Pim in het begin (Beetje afwezig op het eind, logisch), Mats/Frank/Rick die veel de massa's organiseerde en vanuit Klaaz zou ik Kruk/Stefano benoemen die toch vaak gingen helpen bij een ander account als het nodig was.
Beste gestopte speler:

Sjemp? Nee, Frank ID dan denk ik? Niet per se gestopt, maar die ging weer rokken jagen in Indonesië ofzo, die mis je dan wel :p
Beste stam:

Beste/slechtste stam vind ik beetje lastig omdat het toch terug valt op de carry spelers en niet een stam-brede inzet.
Slechtste stam:

Die walgelijke elite, verloren vs Bobtop
De beste stamleider:

Pim
De slechtste stamleider:

Blijkbaar had Pinky nog meer leiding buiten Jens? Die dan
De mensen die vaak aanwezig waren in de stamcalls: Rick, Pim, de Timo's, Kruk, Stefano, Michel, Nats, Eugen, Bart, Frank, Marnick, Tijn, etc etc etc
Bij Pinky vaak gelachen met Jens, Burger, Willy

Hier kan het enige antwoord Champ zijn denk ik
De meest faire speler:

Denk dat we over het algemeen een vrij nette wereld hebben gehad, dus iedereen I guess
De meest unfaire speler:

Burger vieze mol! <3
De beste aanvaller:

QID top
De slechtste aanvaller:

Iedereen die te weinig deff timede en edels op 30ms gemiddeld hadden staan
De beste verdediger:

Warre Jens en Jaapie
De slechtste verdediger:

Wij weten natuurlijk niet hoe de voorbereiding verliep bij Pinky en hoeveel iemand gered is door een floater/vv maar ik denk dat de accounts die hierin steken hebben laten vallen, zich aangesproken mogen voelen.
Aan onze kant Jimmy of Pim denk ik. Bart heeft ook regelmatig afstand van ESFR gedaan
De beste timer:
Uhm puur op timen Stefano denk ik?
Bij Elite zal dat Eugen zijn of het nieuwe team wat op Profeta kwam helpen op het eind (Marnick, Dennis, Desley en Rody)
Berend Brokkepap!
Dat we er in slaagde om 3x achter elkaar volledig BOK te lopen, zo zie je maar weer hoeveel skill-gap er zit tussen een normale planner en iemand die planning/analyse écht begrijpt. Denk dat dat ook onze motivatie de nek om draaide, ben je 3x 2/3 volledige dagen bezig en dan lopen al je 700 edels dood. Zelfs 1x volledig bok waar Pinky 0 drafts of recaps had lopen (Of in ieder geval 0 ODA had gepakt), terwijl ze zelf ook nog gooide en een scoutwave op elk account netjes afwerkte. Ja ja, geen bezetting daar ;)
Frank in de stamdiscord met zijn boekwerken aan massa voorbereiding <3
Rick, Michel en ik die de rest moest overtuigen dat ze niet in devil aan het kijken waren xd
Warre
Beste accountslaaf:
Mike, en op Klaaz was Bas heel fijn om erbij te hebben. Aan de overkant geen idee, ik hoorde die niet zoveel. En met automeppen is het ook een stuk makkelijker. Ook aangezien er maar 4 accounts deftig hebben gemept voor de endgame, denk ik dat niemand echt goede accountslaafjes had.
Beste troll ingame:
Bobtop
Champ en Bob

Rik natuurlijk haha

Alle hoofdspelers xx

Met het huidige clubje

Ik heb de stam opgezet en in het begin nog wat leiding zaken verricht, ik ben heel erg blij dat Pim dat overnam want ik had daar echt geen tijd, energie en motivatie voor. Verder ben ik er altijd geweest als ik tijd had, veel dingen moeten opofferen, maar dit spelletje is te intensief dus ik ben heel blij dat het nu klaar is.

Niet w111 starten
Afsluitend woord:

Eindelijk klaar, ik denk niet dat iemand het verwacht dat hier een 2.5 maand lange endgame uit zou komen, hooguit een paar massa's. Ik was zelf al een tijdje TW moe dus ik ben heel erg blij dat ik niet meer 2 dagen vast aan TW zit elke week.

Ook natuurlijk veel respect aan Jens en Warre hoe ver zij boven de rest uit steken qua planningen, analytisch inzicht en efficient spelen. Hier kan iedereen nog veel van leren.

x Floris

Terug
Bovenaan