Einde Wereld Awards

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.578
Op verzoek weer aangemaakt.

Beste account:
Beste gestopte Speler
Beste stamspeler:
Wie was de grootste ego van W107?:
Gezelligste speler:
Beste stam:
Wie zou je zeker vragen om een volgende wereld bij je te spelen?:
Wie zou je zeker niet vragen om een volgende wereld nog bij je te spelen?:
De meest faire Speler:
De meest unfaire speler:
De beste / leukste actie:
De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen:
Met wie had je zeker W107 willen afsluiten:
De beste aanvaller:
De slechtste aanvaller:
De beste verdediger:
De slechtste verdediger:
De beste vv'er:
De grootste noob / faler:
Grootste faalstam:
Dé verrassing van W107 (Speler/actie):
De beste leider:
De slechtste leider:
Welke spelers hebben op W107 het beste in jou naar boven kunnen halen?
De grootste spammer op Discord:
Wat heb ik zelf voor W107 betekend:
Wie was de grootste nerd van je stam:
Wat zou je anders hebben gedaan, mocht je W107 opnieuw spelen:
Beste accountslaaf:
Beste troll ingame:
Nog iets toe te voegen:

Reactiescore
5
Beste account: QQEEZZ
Beste gestopte Speler:
Jilles
Beste stamspeler:
Team invicta
Champie
Gezelligste speler:
DrGreenthumb
Beste stam:
Farm
Jarne (Wakkes)
Swiper/Archi
De meest faire Speler:
Pim
De meest unfaire speler:
Il Leone
DBI bokschuiven en leeg gaan tegen Geitje.
Il Leone die ww kinneke regelt via floater en vervolgens alles leeg zet via zen stammies die vv draaide.
SoF en Wakkes.
De beste aanvaller:
Kinnekejezus
De slechtste aanvaller:
DBI
De beste verdediger:
Kinnekejezus
De slechtste verdediger:
Geitje
De beste vv'er:
Team invicta
Swiper en team Goat
Grootste faalstam:
Anta en hun 2e stam Primal
Jarne (Wakkes) en eigenlijk ook wel Jilles.
De beste leider:
Supreme leader Ed
De slechtste leider:
Lukas
Stefanomachine
Champ
Farm rechtgehouden tot de totale overmacht!
Ed
DBI wegspelen ipv aan het lijntje gehouden worden!
Beste accountslaaf:
Jarne
Beste troll ingame:
Champ
Nog iets toe te voegen:
De wereld werd veel te veel in de DMs gespeeld dan effectief op het slagveld.

Reactiescore
149
Beste account:
ID
Beste gestopte Speler
Marc van Ithy? Heel wijs optijd gestopt.
Beste stamspeler:

Niemand die echt bijzonder waardig er bovenuit steekt. Ook moeilijk te beoordelen voor Anta. I guess SOF voor het afstaan van alle floaters en permanente deff? (Al is dat het minste)

Champ, Kevin Never, Luc
Gezelligste speler:

Jarne & wakkes. Altijd toppers
Beste stam:

Bellum i guess, maar ontloopt elkaar weinig

Q, Burger, Jarne en Wakkes. Even mensen met wie ik al is echt heb gespeeld niet meegenomen.

Kevin never & Champ. Maar bovenal alle mensen die starten en nooit een wereld afmaken. Of nooit aanwezig zijn als het moet.
De meest faire Speler:

Deze wereld alleen maar gezeik over "fair" geweest. De moeite niet waard dit op te nemen.
De meest unfaire speler:

Leone.

De Blitz van Anta?

Aanvallen van Leone tijdens de massa's. Het constante gezanik in de W-chat. Alle keren dat een uur van tevoren een floater nodig is omdat een account plotseling geen bezetting had.

Mijn stamgenoten die er nu zitten?
De beste aanvaller:

ID
De slechtste aanvaller:

Goat. Stuurt gewoon geen edels
De beste verdediger:

Qurper
De slechtste verdediger:

.Goat die alle scoutwaves door laat lopen.
De beste vv'er:

Weinig VV's gedraaid.

Jacobje
Grootste faalstam:

Irrelevant.

Blackbull eerste keer endgame. Enige die je kan noemen? Rest is redelijk bekend.
De beste leider:

Niet mee bemoeit, idc.
De slechtste leider:

Was Mien niet officieel leiding? Of Jarne, heeft nog nooit iets serieus besproken volgens mij.

Main ultieme main Kevin/Willem

Jarne, in positieve zin. Floris (unique) in negatieve zin.

Blackbull gecarried. grtkes

Simon, wat een nerd is dat. Of Die mafkees met zo'n discord met guides.

Account eerder op delete gooien.
Beste accountslaaf:

Jeroen van Blackbull is wel een goede mepslaaf. Anders Pim de endgame slaaf.
Beste troll ingame:

Is heel Leone niet basicly een troll?
Nog iets toe te voegen:

Nee.

Pimsie.

Reactiescore
2.578
Relatief eindfase gefocust lijstje, gezien ik alleen dat heb gespeeld.

Beste account:
Lijkt me indirect SOF te moeten zijn, Jasper en Kevin hebben een hele belangrijke rol gespeeld en door zelf offers te maken heeft Bellum mede de wereld gewonnen. Al heeft het account zelf een kleine rol gehad. Verder is ID vanzelf sprekend een sterk account.

Beste gestopte Speler:
Geen idee of er spelers gestopt zijn die een goede fase hebben gehad om eerlijk te zijn.

Beste stamspeler:

Luc heeft zich in Bellum altijd enorm ingezet, ook al had hij gebrekkig tijd. Jarne is een mega stamspeler, dat is hij elke wereld weer. Verder is Jasper gewoon een bikkel, dat zal nog wel vaker terug komen dit lijstje.

Goat heeft wel weer veel groot praat gehad in de wereldchat om uiteindelijk niets te bereiken. De drie T's van BB verdienen hier ook wel een benoeming.

Gezelligste speler:

My boy Jarne!

Beste stam:

Vind ik een lastige. In de basis had deze wereld geen enkele goede stam denk ik, beetje beste van de slechtste denk ik. Uiteindelijk heeft Bellum weten te winnen maar die stam heeft ook vaak om omvallen gestaan en heeft de fase voor de endgame echt verzaakt. Wat dat betreft heeft Anta een sterke inhaalslag gemaakt maar zijn die ook vrij snel gequit.

Jarne, Lennert, Wakkes, Guuntje, Jasper, Kevin, Tim, Simon

Zwijgrecht

De meest faire Speler:

Jasper is altijd net geweest in het maken van keuzes.

De meest unfaire speler:

Geen ervaringen mee gehad deze wereld.

Voor mij persoonlijk mijn edel strategie tijdens de laatste massa, die heeft leuk uitgepakt (mogelijk ook omdat er toen niemand gelogd zat). Verder was de blitz van Murus op BB nice.

De eerste massa van Anta op Bellum, die echt verrassend vroeg kwam voor ons in Bellum.

De beste aanvaller:

Deze wereld heeft niet heel veel hoogstaande aanvalsplannen gehad volgens mij, alle massa's waren relatief eenvoudig uit te vogelen aan beide kanten. De strategieën waren ook niet enorm bijzonder.

De slechtste aanvaller:

Goat, constant alle scout waven maximaal door laten lopen, waardoor je je eigen massa volledig overhoop gooit. Vervolgens edels als een natte krant gooien, daar werd je niet bang van.

De beste verdediger:

Het nieuwe team van BB (voornamelijk Jasper?), het deffen van de laatste massa op BB was knap gedaan. Groot aantal edels verspreid over meerdere waven en eigenlijk nooit spannend geweest. Deff goed gebruikt en juiste keuzes gemaakt.

De slechtste verdediger:

Ndrang, wat een chaos was dat account elke keer weer zeg. Totaal geen communicatie met elkaar waardoor elke vorm van overzicht ontbrak.

De beste vv'er:

Jasper!

Goat!

Grootste faalstam:

Geen antwoord voor!

Moet (nogmaals) wel de veelste vroege opening van de endgame zijn door Anta, op dat moment niet zo goed beseft. Maar later is door de situatie wel gebleken dat dit een slechte inschatting was van de situatie waar ze in zaten. Het heeft wel gezorgd voor een relatief spannende eindstrijd, jammer dat de handdoek relatief vroeg in de ring gegooid is.

De beste leider:

Niemand in Bellum in ieder geval :p

De slechtste leider:

Ook niet echt een antwoord voor, leiding ontbrak vooral in Bellum.

Jasper, daar doe je graag een stapje extra voor omdat hij dit stapje extra ook altijd zet. De gezelligheid van team Wakkes mag ook niet ontbraken, voelde dankbaar om ze te helpen.

Floris, vermoeiend vaak.

Bellum zekerheid gegeven dat een account altijd onder controle was bij een massa. Bepalend geweest in het maken van keuzes in defensief opzicht en een goede motivator geweest om niet zomaar op te geven.

Weinig echte nerds in Bellum gehad volgens mij.

Tevreden met mijn trackrecord hier!

Beste accountslaaf:

Het oude BB team denk ik, hebben toch een hoop gemept.

Beste troll ingame:

Kevin, wat lukt het hem toch gemakkelijk om op mensen hun nerves te werken zeg.

Nog iets toe te voegen:

wpgg

Reactiescore
604
GG, prima lijstje en toch nog een positief woordje over Murus.

Reactiescore
1.629
Beste account:
Als je puur kijkt naar spelinzicht, inzet en hoe bepalend een account is voor een stam dan moet dit wel ID zijn. Het is algemeen bekend dat deze mannen veel spelers leveren voor andere accounts en dat is in sommige gevallen zeer welkom als je kijkt naar de skills van deze heren. Ze maken zo ver ik weet ook altijd wel de massa's, iets wat altijd veel tijd kost en zaten tevens in de leiding vanuit Anta. Vanuit Bellum wil ik dan toch ons eigen account in het zonnetje zetten, anders vind ik dat ik mijn co spelers tekort doe. Voor het eerst sinds tijden zijn we echt steady geweest op alle vlakken, al kon het farmen en roven soms beter ;p

Beste gestopte Speler
Marc/Ithy zonde dat het zo is gelopen, ik was nog altijd benieuwd hoe het eruit had gezien als je door was gegaan.

Beste stamspeler:

Jasper/Pim. Ook al is Pim wat later ingestroomd vanuit de floater rol, toen we het zwaar hadden bleven zij de motivatie erin houden om toch door te gaan en plannen te smeden voor een volgend offensief/defensief. Jasper is gwn een monster die soms wel 2 accounts tegelijk deffed en altijd een stapje extra zet voor een ander, chapeau.

Kevin Never, team BB en ikzelf. Een ego hebben is niks mis mee, maar maak je praatjes dan wel gewoon waar en ga geen verstoppertje spelen als het te heet onder de voeten wordt (meer in algemeenheid voor een ieder met een soms te grote bek ^^ )

Gezelligste speler:

Ik heb met bijna niemand problemen en heb me vaak kostelijk vermaakt in de calls. Beide kampen hebben prima gasten volgens mij.

Beste stam:

In the end dan toch Bellum. Dit bepaal ik dan puur op het feit dat onze veerkracht blijkbaar wat groter is dan Anta. We hebben toch best wel wat massa's en blitzen mogen koppen, vaak met de nodige verliezen. We stonden vaak zat op het randje van de afgrond, maar toch gingen we door.

Maakt me oprecht niet zo uit, ik hou van spelers die positief zijn en blijven en ook de moed erin houden als het wat minder gaat.
Ik was niet van plan om nog eens te gaan mainen maar over het algemeen zouden de mains/spelers van: ID, Murus, Sof en Wakkes me altijd mogen vragen om te helpen.

Kevin, sorry. Volgens mij kan je soms best een prima gast zijn maar we liggen elkaar niet, puur door eerdere werelden vermoed ik. Daarnaast absoluut niet SPEEDY, wat heeft die gast mij een hoop gezeik opgeleverd zeg, nooit meer. Van psycholoog tot brandjes blussen, heb alles meegemaakt met die man.

De meest faire Speler:

Denk dan ook Jasper/Pim vanuit Bellum, die wilde altijd precies weten hoe bepaalde zaken zaten voordat ze hun mening deden uiten.

De meest unfaire speler:

Niet per se iemand op mijn lijstje staat die echt unfair speelt.

De blitz van Murus, ID en Goat op BB, wakkes en QQ. Dit kwam echt op ons dak vallen en Murus/Goat pakte beide dorpjes. Wij van QQ hadden een engeltje op onze schouder genaamd Ruud die online was, anders waren we denk ik -40 gegaan tegen de 900 incs blitz van ID. Ik heb wel genoten van Frank zijn zuurheid na deze block ok, maar zeker respect dat je zo iets probeert.

Voor mij persoonlijk onze dump van Archi. In the end was het de juiste keuze als je kijkt naar spelers/skills en liggingen. Maar naar mijn mening duurde het veel te lang voordat wij de knoop doorhakte, dat was simpelweg een fail vanuit ons als leiding. Het is niet fair om iemand valse hoop te geven en dan te zomaar te dumpen.

Ons eigen team van QQ <3 en de stammies van Bellum natuurlijk.

De beste aanvaller:

Tijdens massa's denk ik dan wel Wakkes, zij hebben wel tijdens de massa's echt tijd gestoken in de voorbereiding van hun aanvalsplan en konden ook wat verassende elementen brengen waardoor Goat buitenspel werd gezet. Verder team Murus met hun vieze blitzjes die toch uiterst effectief bleken.

De slechtste aanvaller:

Ndrangetha/Goat. Het ligt niet per se aan de spelers maar wel vaak aan de voorbereiding en uitwerking van de plannen. Dit gaat ten koste van je resultaat, een uurtje extra investeren de volgende keer om alles goed klaar te zettenen duidelijk te maken binnen je teams en het ziet er al heel anders uit :) Een speciale shoutout voor Cedric: Tijdens onze laatste massa moesten we 45 front offjes timen om 22:00 uur zodat we hierachter deff edels konden gooien, toen ik tussen mn werk door al een stuk of 8 offjes had getimed vroeg ik of iemand mij over kon nemen, de beste man pakte zijn moment en stuurde trouw de clears naar de bedoelde dorpen. Alleen wat jammer dat hij dacht dat dit de reguliere clearplanning was waardoor alles te vroeg liep en de overige 37 deff edels allemaal anti snipes moesten worden met troepen die we daar eigenlijk niet voor hadden :D

De beste verdediger:

QQEEZZ en BB (sinds Jasper/Q er zaten). Ik denk dat wij als account super steady gedeffed hebben tegen 1 van de betere, al niet het beste account van 107. We hielden een wat defensievere koers aan en dat bleek achteraf ook zwaar nodig te zijn tegen de strakke times van ID. Keer op keer was onze voorbereiding top geregeld waardoor het eigenlijk bijna niet meer fout kon gaan, een goed begin is het halve werk.. Verder heb ik dan wel gwn respect voor een Blackbull die hun eerste massa grotendeels (ook al geloofde Anta dat niet) zelf hebben gedeffed en later Q/Jasper die de boel goed op orde hadden.

De slechtste verdediger:

.Goat, sorry maar de voorbereiding bij de eerste massa was gwn kak, als je jouw front voldrukt met 200k stacks en dieper in je linies dan niks hebt staan en ook niks draft, tja dan vraag je erom.

De beste vv'er:

Kevin en Jasper. Meermaals VV's gepakt voor een ander.

Speedygonzalez / Goat

Grootste faalstam:

Ik weet niet eens meer hoe die kut stam heette maar het was die core stam van Jugr enz. Je werkt werkelijk waar een hele midgame omver om met zoveel spelers/punten op grijs te gaan en vrijwel niks te doen op defensief gebied. Begin dan de volgende keer gwn niet alsjeblieft.

Zoals Pim ook zei het vroege starten van de massa's vanuit Anta. Wij hadden zelf echt nog plannen om een heel stuk meer rim op te edelen en dachten ook dat Anta eerst Wcav weg wilde werken, het was wellicht een gok door dit te doen, een gok die nog bijna goed uitpakte ook want we hebben het soms echt moeilijk gehad.

De beste leider:

Anta leiding, was volgens mij meer een collectief dan wij.

De slechtste leider:

Bellum, te veel spelers met de rol "leider" die het niet echt op willen pakken of er tijd voor wilde maken om een koers uit te zetten. We hadden vaker met de vuist op tafel moeten slaan.

Mijn co's van team QQ, special thanks to Stefano. Je kwam als co spelen op ons account en ik heb oprecht niet vaak iemand gezien die zo ziek timed als jij ;p het was wel een keer fijn om zo'n iemand te hebben want wij bakken er daar op dat gebied maar weinig van. Verder wil ik eigenlijk niemand tekort doen, er zijn zoveel namen die bijv. in het begin veel gegeven hebben en later wat meer naar de achtergrond verdwenen, of andersom.
Nog een kleine shoutout naar Markie, dat je het met mij uithoudt is soms ook een wonder <3

Idk eigenlijk, tis maar net wie er op dat moment zin in heeft.

Ik ben denk ik zelf vanaf moment 1 wel één van de aanjagers geweest binnen de stam. Vanaf het moment dat we praatte over een fusie tot de uiteindelijke fusering van Bellum. Daarnaast heb ik er mijn levensproject van gemaakt om een geschikt account te vinden voor onze noordelijk positie, wat een gezeik heeft mij dit opgeleverd zeg lmao Ik ben blij dat het uiteindelijk Ndrang is geworden met verschillende toppers daar die echt hun best hebben gedaan! Verder heb ik geprobeerd om bepaalde leiderstaken op te pakken wanneer ik merkte dat het echt nodig was. Achteraf heb ik persoonlijk nog best wat spelers kunnen regelen die later een belangrijke floater rol hebben vervuld binnen onze stam. Als te benoemen dat we als QQ lekker actief zijn geweest, moest er iets geregeld worden voor onszelf of voor een ander dan zijn we er vaak als de kippen bij.

Niemand, iedereen heeft zijn steentje bijgedragen op zijn eigen manier.

Ons niet te snel binden aan bepaalde spelers en stammen waardoor je gelijk alweer ingesloten zit. Soms is het beter om eerst de kat uit de boom te kijken zodat je weer wat voor vlees je in de kuip haalt.

Beste accountslaaf:

Cedric, Manu, Erik, Mike. Jullie hebben er wat muntjes afgemept voor ons :p dank voor de inzet toppers. en Ruudje/Mike in het speciaal voor de nachtdiensten. Eindelijk kon ik eens een wereld normaal slapen lol. Foris/Ben bedankt voor het MB-schap en het vervullen van jullie rol om de rim veilig te stellen.

Beste troll ingame:

Ikzelf, soms laat ik me wel eens op de kast jagen, maar 9/10 keer roep ik wat en branden er allerlei discussies los. Het interesseer me vaak allemaal vrij weinig, al komt dat blijkbaar online niet altijd zo over, daar kan ik nog aan werken ^^

Nog iets toe te voegen:

Ik had niet verwacht dat we nog enigszins een endgame zouden krijgen. Het zag er naar uit dat de wereld sober zou eindigen, maar ik ben blij dat we als account onszelf nog eens konden meten met een aantal goede spelers en ook konden laten zien dat wij er altijd staan. Voor mij is het mooi geweest, als main kost het mij simpelweg echt teveel tijd, ook al besteed ik het graag aan TW, i merk dat ik omdat ik zelf zo rete fanatiek ben soms privé dingen laat schieten en dat is het niet meer waard. Het waren mooie massa's over en weer.

Jullie zullen mij vast nog wel eens voorbij zien komen als floaterke (of niet), bedankt allemaal! :)

Reactiescore
7
Beste account:

Als ik dan moet beslissen uit zowel Anta als Bellum is het gewoon duidelijk ID, niet omwille van hun zogezegde floaterleger (want dit viel wel mee) maar gewoon Frank en Jimbot alleen al zijn een gouden duo en dan heb je nog de andere toppers die altijd klaarstonden om te helpen.

Champ en Jacob duidelijk toch?

Beste stam:

Zowel Bellum als Anta, maar correct Bellum had blijkbaar iets meer veerkracht en is ondanks sommige slechte resultaten bij een massa of blitz toch blijven doorgaan.

De endgame had van mij veel langer mogen duren want er zaten gewoon zoveel toppers in Anta dat het gewoon een echte leerschool was voor me en deze kans zal zich niet snel meer voordoen dat ik bij zo’n ervaren groep terechtkom. Ik zou met ze allemaal graag nog eens een wereldje doen. Gezellig met 20+ man in de voice zitten, zodat ik lekker de voice kan verstoren met mijn Belgische TV. Of dat we gewoon tijdens landing droog een Geoguessr game zitten te spelen. Het was gewoon echt een gezellige tijd! <3

In het bijzonder waren Frank, Kruk en Mats heel behulpzaam voor me, dus ja altijd met deze toppers! En natuurlijk mijn Murus teampje <3

Vanuit Bellum zou ik wel eens graag met Pim en Jasper willen spelen, dit ook weer gewoon gezien als leerschool.

Heb geen slechte ervaringen gehad binnen Anta, iedereen heeft zijn kwaliteiten, niet iedereen is een 0ms hitter bot, maar denk dat iedereen op zijn manier zijn steentje heeft bijgedragen.

Zelfs Kevin is gewoon een prima guy, al zijn co-spelers waren weken afwezig/vakantle en toch stond hij er meestal. Hoe hij is in de wchat, zo is hij eigenlijk niet echt in stamverband.

De meest unfaire speler:

Overduidelijk Leone..

Ja voor mezelf natuurlijk onze eigen blitzjes op BB. Bellum was zo blij met die blitz van ndrang op Bonn, dat wij het even beter wilde doen.
Jammer dat de edels toen niet echt goed stonden en half de front off bashed was. Want was eigenlijk beetje yolo gepland, kon dus veel erger uitdraaien want we pakte maar 14 targets en ze liepen allemaal binnen.

& Again moet ik het toch benoemen, het plots aanvallen van Leone in Goats mobiele zone als ook DBI wetende dat hij gezien zijn positie tegenover Bellum natuurlijk voor 99% leegstond.
Blijft jammer..

De beste aanvaller:

2 top duo’s en die credits gaan naar King B & Ray en natuurlijk Frank en Jimbot.

Anta had natuurlijk ook Stefano en voldoende ervaren spelers die gewoon een sterk inschattingsvermogen hadden om goede massa’s te maken en andersom de massa’s goed te lezen.
Deze credits gaan naar Pim.

De beste verdediger:

Sorry Luc, als Stefano je niet had gered bij 1 massa had ik je er misschien nog bijgezet maar je geeft het zelf aan dat je al heel defensief moest spelen om kans te maken tegen ID.

Dat gezegd zijnde ja is het overduidelijk ID. Nooit afhankelijk geweest van iemand, alleen maar respect naar hen toe.

Credits toe naar Jasper om BB te redden, als je de overstap niet had gemaakt had het misschien er helemaal anders kunnen uitzien.

De beste vv'er:

Niet echt beste vv’r maar wel credits toe naar onze Kruk, hij was de shit helper in nood hehe. Als er eens werd doorgeduwd op accounts en het was wat moeilijk voor het huidige team kon je altijd op Kruk rekenen.

Grootste faalstam:

No comment

Wesley van Murus, alle credits naar Wes toe die zich altijd 200% inzetten, zijn werk en vriendin leden eronder. Hij was leergierig en was bijna altijd aanwezig zowel offensief als defensief.
Natuurlijk ook Leon die terug was uit zijn pensioen. Denk dat zij met hun 2 gezien de Culling situatie het toch maar mooi geflikt hebben met Murus.

De beste leider:

Frank!

Actief bazeke, slavendrijver maar op een positieve manier! Je ziet dat deze man er vol voor gaat en dan niet enkel maar commanderen maar hij stond er ook altijd zelf en je kon altijd bij hem terecht.

Murus om mij de kans te geven om mee te mogen spelen en mij te verwelkomen bij Anta, grotendeels bij spelers die ik 2jaar geleden nog kata’s op hun dak had gegeven. Maar onder het motto: mensen veranderen. Gaven ze mij die kans en heb mij altijd 200% ingezet dus waarvoor dank Anta leiding en alle spelers van Murus.

Ik was er aanwezig, daar houden we het bij :D

Leone wegspelen en niet gewoon laten vlaggenfarmen :)

Beste accountslaaf:

Ga lekker mezelf benoemen haha.. Ik weet van mezelf na 2j gestopt te zijn en dan bij zo’n ervaren groep terecht te komen dat ik mezelf op een andere manier moest bewijzen en dat heb ik samen gedaan met de andere Murus toppers! Ik was er praktisch elke dag en was altijd de mobiele steun van eender welke pc topper dat er ook zat.

Nog iets toe te voegen

ik wou enkel even benadrukken dat we allemaal hetzelfde zijn, een bende 20/30+’rs die als freaks een browserspelletje liggen te spelen. Het trashtalken hoort er nu eenmaal bij in de discord al hadden we het soms mogen beperken. Bij deze wil ik dus proficiat zeggen aan Bellum en bedankt voor de leuke wereld, al had hij nog ietsje langer mogen duren!

Reactiescore
27
Beste account: ID & QQEEZ.

Beste gestopte Speler : /

Beste stamspeler: Jasper & Pim

Wie was de grootste ego van W107?: Team BB ( early/mid game ) & Team van Goat

Gezelligste speler: Kevin/Willem

Beste stam: Bellum

Wie zou je zeker vragen om een volgende wereld bij je te spelen?: Luc, jij gaat nooit op pensioen vriend.

Wie zou je zeker niet vragen om een volgende wereld nog bij je te spelen?: /

De meest faire Speler: Pim

De meest unfaire speler: Leone

De beste / leukste actie: Massa blitz Anta
De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen: BB die nog meer lijn van Qq wilde.

Met wie had je zeker W107 willen afsluiten: /

De beste aanvaller: Wakkes

De slechtste aanvaller: Goat
De beste verdediger: Jasper, ID, QQ

De slechtste verdediger: Goat

De beste vv'er: Jasper

De grootste noob / faler: Champ & Jacob

Grootste faalstam: /

Dé verrassing van W107 (Speler/actie): Jarne Wakkes

De beste leider: /

De slechtste leider: /

Welke spelers hebben op W107 het beste in jou naar boven kunnen halen : Heel het team van Qq

De grootste spammer op Discord: Champ

Wat heb ik zelf voor W107 betekend: mede main op Qq

Wie was de grootste nerd van je stam: Jarne, Heeft wel de mooiste albums van Sydney Sweeney ❤️

Wat zou je anders hebben gedaan, mocht je W107 opnieuw spelen: niet beginnen!

Beste accountslaaf: De BOK, Cedje
Beste troll ingame: Toch ook wel Champie

Nog iets toe te voegen: Nee!

Reactiescore
12
Beste account: ID

Beste gestopte Speler -

Beste stamspeler: Frank ID

Wie was de grootste ego van W107?: Goat/QQ/BB

Gezelligste speler: King B/Ray duo

Beste stam: Bellum

Wie zou je zeker vragen om een volgende wereld bij je te spelen?: Floris/Kruk/Wesley en alle ID toppertjes

Wie zou je zeker niet vragen om een volgende wereld nog bij je te spelen?: -

De meest faire Speler: QQ, bij mijn weten was er nooit een probleem met hun om dingen af te spreken.

De meest unfaire speler: Leone

De beste / leukste actie: Ik vond persoonlijk de massa's langs beide kanten wel goed in elkaar steken. Heb weer wat bij geleerd deze wereld.

De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen: Leone

De beste aanvaller: Ik vind dit persoonlijk niet echt een prestatie, iedereen kan wel wat timen. Maar ik denk dat Frank ID en Pim de massa
plannen hebben gemaakt? Dus pluim voor hun.

De slechtste aanvaller: Hier moet ik denk ik wel DBI zetten? Want ze hebben nooit aangevallen als enige account.
Misschien ook wel Goat, omdat ze weigerde om Fake edels te gooien.

De beste verdediger: Frank ID wederom. met weinig Stam deff, elke keer target zijn, en nooit een dorp verloren

De slechtste verdediger: -

De beste vv'er: er zijn geen VV's gedaan bij mijn weten. credits aan de floaters Zoals Frank Wolf en Joeri om Goat te proberen redden. hoewel dat een vrij lastige taak was.

De grootste noob / faler: -

Grootste faalstam: -

Dé verrassing van W107 (Speler/actie): Wesley van murus vond ik wel een verassing. Was fijn om met hem te spelen, leerde alles snel bij, en in mijn ogen was hij wel de Carry van murus. Samen met Dylan hele dag op zijn mobieltje

De beste leider: Ik vond dat Lukas dat prima regelde.

De slechtste leider: -

Frank/Floris/Wesley/Kruk/ Jimbot

De grootste spammer op Discord: Champie

Wat heb ik zelf voor W107 betekend: midgame op ID, en Endgame op Murus.

Wie was de grootste nerd van je stam: ikzelf waarschijnlijk

Wat zou je anders hebben gedaan, mocht je W107 opnieuw spelen: -

Beste accountslaaf: Paul van murus (die begon om 4 s'nachts met meppen), Volgens mij Helga, Pieter en Chris op Bonn? Die zullen ook veel belangrijk werk hebben verricht!

Ohja en Jimbot zeker niet vergeten, hij heeft basicly heel de midgame ID solo gecarryed toen Frank en ik in Indonesie zaten...

Beste troll ingame: Champie

Nog iets toe te voegen: Jammer dat Bellum onze deal niet wou, en dat het zo stopt, Maar begrijp beide kanten hun keuze wel.

Pimsie.

Reactiescore
2.578
Einde wereld Awards, Namens Lukas, wegens geen eigen AF account gepost door Pim (Lukas was leider van Anta)

Beste account: Zonder meer, Invicta Dominicus
Beste gestopte Speler: Frank Wolf. In begin periode weggespeeld door overmacht, gelukkig nog als floater erbij kunnen houden.
Beste stamspeler: Frank ID.
Wie was de grootste ego van W107?: Luc, Zeker goede speler, maar ook een enorm ego!
Gezelligste speler: Bart!
Beste stam:
Zoveel mensen. Zijn genoeg kwalitatieve of actieve spelers. Zolang je er maar bent, en soms sfeer weet te maken ipv alles zo onwijs serieus te nemen.
Wie zou je zeker niet vragen om een volgende wereld nog bij je te spelen?: Nvt.
De meest faire Speler: Jimbot
De meest unfaire speler: Bas van Leone. Veranderd continue van mening en niet vies van vuil spel.
De beste / leukste actie: Blitz van Murus. Heerlijke freestyle edels gooien en clears rammen. Lekker gespeeld mannen!
De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen: Sven die Culling uit 't niks op delete knalt, alle contacten verbreekt en iedereen in 't duister achterlaat..
Met wie had je zeker W107 willen afsluiten: Frank Wolf
De beste aanvaller: Invicta Dominicus
De slechtste aanvaller: Durf hier niks over te zeggen aangezien ik zelf niet altijd even goed presteer.
De beste verdediger: QQ en ID. Lekker alles continue OK zetten.. Goede strijd daar!
De slechtste verdediger: Degene die er niet is, Als je wegloopt terwijl je onder vuur ligt, ben je geen goede verdediger. Welke kant van de wereld je ook zit.
De beste vv'er: Frank Wolf
De grootste noob / faler: Sven van Culling.
Grootste faalstam: Req. Na een goede wave in 't noorden en onderling gedoe zeer snel op delete, waar we nog wel wat tegenstand verwacht hadden.
Dé verrassing van W107 (Speler/actie): Wesley van Murus. Hoge activiteit en zeer goede kwaliteit timings.!
De beste leider: Tactisch en offensief, Frank ID. Organisatorisch, ikzelf. (Was een hele kluif om met de val van Culling 't zooitje ongeregeld bij elkaar te houden)
De slechtste leider: Ga ik niet op in.
Welke spelers hebben op W107 het beste in jou naar boven kunnen halen? Team Bonn. Ik moest/mocht 't voortouw nemen op een gegeven moment, hierdoor kon ik aansturend en organisatorisch veel op orde brengen. Terwijl zij aan 't strijden waren af en toe met de dagelijkse gang van zaken. Fijn team om mee te mogen spelen, heel loyaal naar elkaar. Ongeziene toppers!
De grootste spammer op Discord: Kevin, Champ en Rikkert. Elke ochtend lees plezier!
Wat heb ik zelf voor W107 betekend: Aan de achterkant veel voor de stam kunnen doen, met de nodige mensen gesprekken gevoerd. Planningen gemaakt en uitgevoerd. Ookal heb ik vast mensen voor 't verkeerde been geschopt, al met al een goede wereld gespeeld.
Wie was de grootste nerd van je stam: -
Wat zou je anders hebben gedaan, mocht je W107 opnieuw spelen: Geen leidingrol meer pakken als er geen solide team al staat.
Beste accountslaaf: Pieter en Alex, Uren meppen die mannen. Legends!
Beste troll ingame: Champ die z'n naam veranderd naar Transformer, en daarbij een ban krijgt :p
Nog iets toe te voegen:
Ondanks het verliezen van de wereld, wil ik Anta toch wel bedanken voor een mooie wereld. Hebben best een knap staaltje neergezet, ookal pakte 't verkeerd uit.
Of het nu door verkeerde keuzes komt, of door overmacht. Er is gestreden, en daar worden we uiteindelijk allemaal beter van. Velen van jullie kom ik hopelijk later weer tegen! Tot op 't slagveld!! :)

Reactiescore
4
Beste account: QQ / ID
Beste gestopte Speler Marc Ithy?
Beste stamspeler:
Jasper / Pim
Kevin.
Gezelligste speler:
Team wakkes is en was by far het gezelligste team, iedereen in Bellum was verder ook wel gezellig! speciale shoutout naar team SoF/QQ die 'Bakkes' boven 'Wakkes' prefereerden richting mij.
Beste stam:
Bellum
Heel het collectief van endgame spelers langs beide kanten waarop je weet dat je kan rekenen in een endgame, dit zijn er teveel om op te noemen. Special mentions richting Ed die ik er zeker bij wil zodat ik in de toekomst op 2 oren kan slapen en geen schrik heb voor een nachtblitz want hij dat gewoon onder de controle heeft en regelt, richting Pim voor de planningen en gewoon het collectief geheel van zijn kennis en inzet in dit spel.
Jacob, die gek van een Ludo die me nog steeds zoekt.
De meest faire Speler:
Jimmy / Jasper / Pim / Frank, veel respect voor de Anta leiding voor het teruggeven van de dorpen waarop die getimede recaps vielen over de C-lijn.
De meest unfaire speler:
Leone -- Login op kinneke via floater was degoutant.
De blitz van Anta was wel leuk blijkbaar, spijtig genoeg besliste de kleine voor de allereerste keer eens door te slapen die nacht. Ik heb het dus niets mogen meemaken, maar het was blijkbaar kei leuk heb ik van horen zeggen door Lennert. Die eerste keer in weken eens lekker uitslapen was ook leuk voor mij.
Leone die via een floater op Kinneke (die op delete stond) logde om dorpen leeg te zetten. Bizar gewoon dat.
Bellum
De beste aanvaller:
Dit is een lastige aangezien er in mijn ogen op meerdere momenten eerder slecht verdedigd is dan sterk aangevallen. Hierbij ben ik er dan ook van overtuigd dat elk account op die momenten successen hadden geboekt tegen die verdediging. Puur kijkende naar gemiddelde edel tijden die ik heb ontvangen stond het bij ID - King B (BONN) - SoF - QQ - Wakkes gewoon steeds zeer strak.
De slechtste aanvaller:
Goat heeft in mijn ogen niets klaargespeeld en nooit voor enige vorm van dreiging gezorgd, buiten bij de nachtblitz waarbij we uitzonderlijk geen bezetting hadden om treintjes te stoppen die strakker stonden dan de AS die erop stond. Zelfs geen 'fake' edels smijten die dienen als afleiding is ook gewoonweg bizar. Voor de rest van de wereld hebben we tot de 'endgame' geen aanvallen moeten incasseren dus ik kan me enkel hierop baseren.
De beste verdediger:
Moeten QQ / ID / BB ( Jasper / Q ) geweest zijn.
De slechtste verdediger:
Dit moet Goat zijn, kletsnat op elke scoutwave waarbij 5 scouts zelfs grotendeels doorliepen en de massa van Anta telkens gezien was. Verder denk ik dat het zonder enige hulp van floaters daar helemaal desastreus was geweest.

Ook een speciale mention naar BB die heel hun eigen front dat check stack stond gedraft hebben. Aangezien deze fase van het spel 'nieuw' was voor de meeste daar kan je hun volgens mij daarom onmogelijk als de slechtste bestempelen tegenover een toch wel ervaren team van goat?
De beste vv'er:
Jasper / Pim / diegene die op Goat en Bonn hebben gefloat.
Niet meteen van toepassing volgens mij.
Grootste faalstam:
Die core stam wie dat ook mocht zijn.
Het solo activiteit gehalte van Floris (Champ) mag hier vernoemd worden. Iedereen mag zeggen wat ze willen, hij kon inderdaad zeker eens gek uit de hoek komen maar dit level van dedication ga je niet vaak tegenkomen. Ik had het bij de aanvang van de wereld toen hij naast ons lag nooit verwacht dat hij er nu nog zou liggen. Daarom verdient dit toch wel een mention.
De beste leider:
Ik ga er volledig vanuit dat Frank een goede leider geweest gaat zijn binnen Anta. Binnen Bellum misten we dit wel.
De slechtste leider:
Sowieso ikzelf, buiten het activiteit en sociale gedeelte dat ik breng ben ik nog veel te groen voor die functie. Ik kan niet meespreken over vorige werelden of belangrijke knopen doorhakken. Ik zie mezelf dan ook eerder meer als een contactpersoon dan als een leider.
Team Wakkes en die gastjes van SoF zodat ze men timings niet konden bekritiseren ( Kevin - Jasper <3 ).
F&F Floris ( Champ ) & Floris ( Unique )
Ik ben aanwezig geweest sinds day 1 en heb me tot het einde volledig gesmeten zonder hiervoor privé opofferingen te maken. Qua bereikbaarheid voor alles en iedereen ga ik ook wel veel betekend hebben volgens mij.
N.v.t?

Ik zou vroeger de knoop hebben doorgehakt om niet verder te gaan met Archi of net wel en BB niet zo lang vrij hebben laten groeien.
Als leiding hebben we dat te lang laten aanslepen, omdat we hen oprecht een kans wilden geven. Doordat we toen geen actie (konden) ondernemen tegen BB, bleven deze te lang vrij groeien en kregen ze een stevige voorsprong.
In diezelfde periode gebeurden er bij Archi heel wat dingen die ons geen vertrouwen gaven in een succesvolle endgame met hen, waardoor die plannen uiteindelijk volledig van tafel zijn gegaan. Achteraf gezien zijn we natuurlijk wel blij met deze beslissing want volgens mij had dit ons 100% de wereld gekost. De nap van 48u die we hun toen hebben aangeboden was niet netjes en 100% in ons voordeel.
Beste accountslaaf: De gekken die nog langer dan mij naar dat mepscherm met irritant belletje hebben liggen staren.
Beste troll ingame:
Champi
Nog iets toe te voegen:

Vertalingen:

AS:
Ook wel beter bekend als anti-snipe, hierbij is het doel om een aanval zo dicht mogelijk tegen die van je edels te plaatsen om de 'snipe' troepen van de tegenstander te slopen waardoor je edel het dorp kan veroveren.
Check stack: Een dorp waar je een grote hoeveelheid troepen in zet waardoor de defensie niet zal breken, door te kijken naar de 'check stack' controleer je of het aanwezige troepenaantal voldoende gaat zijn om de troepen van de tegenstander tegen te houden.
Degoutant: Degoutant' betekent walgelijk, weerzinwekkend, afschuwelijk of onsmakelijk. Het woord wordt gebruikt om iets aan te duiden dat sterke afkeer of walging opwekt, zoals een vieze geur, een onaangename situatie of afkeurenswaardig gedrag.
De kleine: Men pasgeboren dochtertje.
Floater: Iemand die niet account gebonden is waardoor deze ingezet kan worden op eender welk account.
Gedraft: Bij een draft zorg je ervoor dat je aanvallen hebt lopen op je eigen dorpen, dit om de troepen van de tegenstander te slopen zodat je hier edels achter kan timen om je dorp meteen terug te nemen van de tegenstander. Kenmerkend bij drafts is dat je geen eigen troepen hebt in het desbetreffende dorp zodat je je eigen troepen niet doodloopt op elkaar.
Kletsnat: Klik hier
Nachtblitz:
Een aanval die zich voordoet in de nacht waarbij de tegenstander mogelijk in slaap is en de aanval dus niet ziet komen.
Nap: Een non-agressiepact is een verdrag tussen twee of meer spelers waarin zij overeenkomen geen militair geweld tegen elkaar te gebruiken
Treintjes: Edels komende vanuit hetzelfde dorp in 1 aanval waarbij er op wereld 107 50ms tussen deze aanvallen zit.

----------------

22j oude browser game btw KEKW

Bovenaan