Beste account:
Als je puur kijkt naar spelinzicht, inzet en hoe bepalend een account is voor een stam dan moet dit wel ID zijn. Het is algemeen bekend dat deze mannen veel spelers leveren voor andere accounts en dat is in sommige gevallen zeer welkom als je kijkt naar de skills van deze heren. Ze maken zo ver ik weet ook altijd wel de massa's, iets wat altijd veel tijd kost en zaten tevens in de leiding vanuit Anta. Vanuit Bellum wil ik dan toch ons eigen account in het zonnetje zetten, anders vind ik dat ik mijn co spelers tekort doe. Voor het eerst sinds tijden zijn we echt steady geweest op alle vlakken, al kon het farmen en roven soms beter ;p
Beste gestopte Speler
Marc/Ithy zonde dat het zo is gelopen, ik was nog altijd benieuwd hoe het eruit had gezien als je door was gegaan.
Beste stamspeler:
Jasper/Pim. Ook al is Pim wat later ingestroomd vanuit de floater rol, toen we het zwaar hadden bleven zij de motivatie erin houden om toch door te gaan en plannen te smeden voor een volgend offensief/defensief. Jasper is gwn een monster die soms wel 2 accounts tegelijk deffed en altijd een stapje extra zet voor een ander, chapeau.
Wie was de grootste ego van W107?:
Kevin Never, team BB en ikzelf. Een ego hebben is niks mis mee, maar maak je praatjes dan wel gewoon waar en ga geen verstoppertje spelen als het te heet onder de voeten wordt (meer in algemeenheid voor een ieder met een soms te grote bek ^^ )
Gezelligste speler:
Ik heb met bijna niemand problemen en heb me vaak kostelijk vermaakt in de calls. Beide kampen hebben prima gasten volgens mij.
Beste stam:
In the end dan toch Bellum. Dit bepaal ik dan puur op het feit dat onze veerkracht blijkbaar wat groter is dan Anta. We hebben toch best wel wat massa's en blitzen mogen koppen, vaak met de nodige verliezen. We stonden vaak zat op het randje van de afgrond, maar toch gingen we door.
Wie zou je zeker vragen om een volgende wereld bij je te spelen?:
Maakt me oprecht niet zo uit, ik hou van spelers die positief zijn en blijven en ook de moed erin houden als het wat minder gaat.
Ik was niet van plan om nog eens te gaan mainen maar over het algemeen zouden de mains/spelers van: ID, Murus, Sof en Wakkes me altijd mogen vragen om te helpen.
Wie zou je zeker niet vragen om een volgende wereld nog bij je te spelen?:
Kevin, sorry. Volgens mij kan je soms best een prima gast zijn maar we liggen elkaar niet, puur door eerdere werelden vermoed ik. Daarnaast absoluut niet SPEEDY, wat heeft die gast mij een hoop gezeik opgeleverd zeg, nooit meer. Van psycholoog tot brandjes blussen, heb alles meegemaakt met die man.
De meest faire Speler:
Denk dan ook Jasper/Pim vanuit Bellum, die wilde altijd precies weten hoe bepaalde zaken zaten voordat ze hun mening deden uiten.
De meest unfaire speler:
Niet per se iemand op mijn lijstje staat die echt unfair speelt.
De beste / leukste actie:
De blitz van Murus, ID en Goat op BB, wakkes en QQ. Dit kwam echt op ons dak vallen en Murus/Goat pakte beide dorpjes. Wij van QQ hadden een engeltje op onze schouder genaamd Ruud die online was, anders waren we denk ik -40 gegaan tegen de 900 incs blitz van ID. Ik heb wel genoten van Frank zijn zuurheid na deze block ok, maar zeker respect dat je zo iets probeert.
De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen:
Voor mij persoonlijk onze dump van Archi. In the end was het de juiste keuze als je kijkt naar spelers/skills en liggingen. Maar naar mijn mening duurde het veel te lang voordat wij de knoop doorhakte, dat was simpelweg een fail vanuit ons als leiding. Het is niet fair om iemand valse hoop te geven en dan te zomaar te dumpen.
Met wie had je zeker W107 willen afsluiten:
Ons eigen team van QQ

en de stammies van Bellum natuurlijk.
De beste aanvaller:
Tijdens massa's denk ik dan wel Wakkes, zij hebben wel tijdens de massa's echt tijd gestoken in de voorbereiding van hun aanvalsplan en konden ook wat verassende elementen brengen waardoor Goat buitenspel werd gezet. Verder team Murus met hun vieze blitzjes die toch uiterst effectief bleken.
De slechtste aanvaller:
Ndrangetha/Goat. Het ligt niet per se aan de spelers maar wel vaak aan de voorbereiding en uitwerking van de plannen. Dit gaat ten koste van je resultaat, een uurtje extra investeren de volgende keer om alles goed klaar te zettenen duidelijk te maken binnen je teams en het ziet er al heel anders uit
Een speciale shoutout voor Cedric: Tijdens onze laatste massa moesten we 45 front offjes timen om 22:00 uur zodat we hierachter deff edels konden gooien, toen ik tussen mn werk door al een stuk of 8 offjes had getimed vroeg ik of iemand mij over kon nemen, de beste man pakte zijn moment en stuurde trouw de clears naar de bedoelde dorpen. Alleen wat jammer dat hij dacht dat dit de reguliere clearplanning was waardoor alles te vroeg liep en de overige 37 deff edels allemaal anti snipes moesten worden met troepen die we daar eigenlijk niet voor hadden
De beste verdediger:
QQEEZZ en BB (sinds Jasper/Q er zaten). Ik denk dat wij als account super steady gedeffed hebben tegen 1 van de betere, al niet het beste account van 107. We hielden een wat defensievere koers aan en dat bleek achteraf ook zwaar nodig te zijn tegen de strakke times van ID. Keer op keer was onze voorbereiding top geregeld waardoor het eigenlijk bijna niet meer fout kon gaan, een goed begin is het halve werk.. Verder heb ik dan wel gwn respect voor een Blackbull die hun eerste massa grotendeels (ook al geloofde Anta dat niet) zelf hebben gedeffed en later Q/Jasper die de boel goed op orde hadden.
De slechtste verdediger:
.Goat, sorry maar de voorbereiding bij de eerste massa was gwn kak, als je jouw front voldrukt met 200k stacks en dieper in je linies dan niks hebt staan en ook niks draft, tja dan vraag je erom.
De beste vv'er:
Kevin en Jasper. Meermaals VV's gepakt voor een ander.
De grootste noob / faler:
Speedygonzalez / Goat
Grootste faalstam:
Ik weet niet eens meer hoe die kut stam heette maar het was die core stam van Jugr enz. Je werkt werkelijk waar een hele midgame omver om met zoveel spelers/punten op grijs te gaan en vrijwel niks te doen op defensief gebied. Begin dan de volgende keer gwn niet alsjeblieft.
Dé verrassing van W107 (Speler/actie):
Zoals Pim ook zei het vroege starten van de massa's vanuit Anta. Wij hadden zelf echt nog plannen om een heel stuk meer rim op te edelen en dachten ook dat Anta eerst Wcav weg wilde werken, het was wellicht een gok door dit te doen, een gok die nog bijna goed uitpakte ook want we hebben het soms echt moeilijk gehad.
De beste leider:
Anta leiding, was volgens mij meer een collectief dan wij.
De slechtste leider:
Bellum, te veel spelers met de rol "leider" die het niet echt op willen pakken of er tijd voor wilde maken om een koers uit te zetten. We hadden vaker met de vuist op tafel moeten slaan.
Welke spelers hebben op W107 het beste in jou naar boven kunnen halen?
Mijn co's van team QQ, special thanks to Stefano. Je kwam als co spelen op ons account en ik heb oprecht niet vaak iemand gezien die zo ziek timed als jij ;p het was wel een keer fijn om zo'n iemand te hebben want wij bakken er daar op dat gebied maar weinig van. Verder wil ik eigenlijk niemand tekort doen, er zijn zoveel namen die bijv. in het begin veel gegeven hebben en later wat meer naar de achtergrond verdwenen, of andersom.
Nog een kleine shoutout naar Markie, dat je het met mij uithoudt is soms ook een wonder
De grootste spammer op Discord:
Idk eigenlijk, tis maar net wie er op dat moment zin in heeft.
Wat heb ik zelf voor W107 betekend:
Ik ben denk ik zelf vanaf moment 1 wel één van de aanjagers geweest binnen de stam. Vanaf het moment dat we praatte over een fusie tot de uiteindelijke fusering van Bellum. Daarnaast heb ik er mijn levensproject van gemaakt om een geschikt account te vinden voor onze noordelijk positie, wat een gezeik heeft mij dit opgeleverd zeg lmao Ik ben blij dat het uiteindelijk Ndrang is geworden met verschillende toppers daar die echt hun best hebben gedaan! Verder heb ik geprobeerd om bepaalde leiderstaken op te pakken wanneer ik merkte dat het echt nodig was. Achteraf heb ik persoonlijk nog best wat spelers kunnen regelen die later een belangrijke floater rol hebben vervuld binnen onze stam. Als te benoemen dat we als QQ lekker actief zijn geweest, moest er iets geregeld worden voor onszelf of voor een ander dan zijn we er vaak als de kippen bij.
Wie was de grootste nerd van je stam:
Niemand, iedereen heeft zijn steentje bijgedragen op zijn eigen manier.
Wat zou je anders hebben gedaan, mocht je W107 opnieuw spelen:
Ons niet te snel binden aan bepaalde spelers en stammen waardoor je gelijk alweer ingesloten zit. Soms is het beter om eerst de kat uit de boom te kijken zodat je weer wat voor vlees je in de kuip haalt.
Beste accountslaaf:
Cedric, Manu, Erik, Mike. Jullie hebben er wat muntjes afgemept voor ons

dank voor de inzet toppers. en Ruudje/Mike in het speciaal voor de nachtdiensten. Eindelijk kon ik eens een wereld normaal slapen lol. Foris/Ben bedankt voor het MB-schap en het vervullen van jullie rol om de rim veilig te stellen.
Beste troll ingame:
Ikzelf, soms laat ik me wel eens op de kast jagen, maar 9/10 keer roep ik wat en branden er allerlei discussies los. Het interesseer me vaak allemaal vrij weinig, al komt dat blijkbaar online niet altijd zo over, daar kan ik nog aan werken ^^
Nog iets toe te voegen:
Ik had niet verwacht dat we nog enigszins een endgame zouden krijgen. Het zag er naar uit dat de wereld sober zou eindigen, maar ik ben blij dat we als account onszelf nog eens konden meten met een aantal goede spelers en ook konden laten zien dat wij er altijd staan. Voor mij is het mooi geweest, als main kost het mij simpelweg echt teveel tijd, ook al besteed ik het graag aan TW, i merk dat ik omdat ik zelf zo rete fanatiek ben soms privé dingen laat schieten en dat is het niet meer waard. Het waren mooie massa's over en weer.
Jullie zullen mij vast nog wel eens voorbij zien komen als floaterke (of niet), bedankt allemaal!